• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פאנלים סולארים ורכב חשמלי כזרז לפרישה מוקדמת

  • פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך

A42

משתמש בכיר
הצטרף ב
31/12/19
הודעות
2,060
דירוג
2,108
טוב אני אוהב לשחק במספרים, אז הגעתי לחישוב הזה

היום חשבון החשמל החודשי שלנו הוא סביב ה600 שקל + יחידת דיור שסביב עוד 200 שקל
בנוסף הוצאות דלק של בערך 2000 שקל דלק שרכב אחד אחראי ללפחות 1600 שקל מתוכם
כלומר הוצאה של 2400 שקל חודשית (חשמל + דלק לרכב עיקרי)

עלות מערכת פאנלים סולארית של 15KW (המקסימום בתעריף הגבוה של 48 אג) הוא 80K בערך
שזה שווה ערך לבערך 1100 שקל חשמל בחודש
מהחישוב מפית שלי רכב חשמלי יעלה לי בערך 200 שקל חשמל בחודש בשביל לנסוע שווה ערך ל 1600 שקל

כלומר אני יכול להשקיע היום 80K עבור פאנלים ועוד לקנות רכב חשמלי נניח 80K עלות תוספת על השווי רכב שלי היום, כלומר סה"כ 160K
ואני אחסוך חודשית 2.4K שקלים

כלומר לפי כלל ה300 ה160K יחסוך לי חיסכון של 720K בפרישה!
אז נניח שיש פחת על הפאנלים וניקוי דו שנתי (על הרכב אין כי זה מחליף רכב בנזין קיים, אולי אפילו מוריד עלות)
אז זה יחסוך לי 2200 שקל חודשי כלומר 660K בחיסכון לפרישה...

קיצר מה אני מפספס, או לא מתייחס אליו בנושא?
כלומר זה הדבר הכי מתבקש היום לכל מי שיש לו בית פרטי (כי צריך גג + חניה פרטית לטעינה)
 
למה שפורש ישלם 2000 שקל דלק? נשמע כמו סכום של בן אדם שעובד בשטח

בלי קשר, להשקיע בפאנלים סולריים זו אופציה שכבר דיברו עליה בפורום ואין סיבה להעלות את זה שוב.

רכבים חשמליים זה בלוף, זה מוצר צרכני בדיוק כמו כל רכב אחר ואני בכלל לא בטוח כמה ואם הם חוסכים, וגם על זה כבר דיברו בפורום
 
עלות מערכת פאנלים סולארית של 15KW (המקסימום בתעריף הגבוה של 48 אג) הוא 80K בערך
5,333 ש"ח לקילוואט זה מחיר יקר מאוד. מציע לך לכוון לאזור ה-4,000 ש"ח לקילוואט.

וניקוי דו שנתי
ניקוי דו-שנתי יפגע משמעותית בתפוקת המערכת. מומלץ לנקות בין 4 ל-6 פעמים בחודשי הקיץ כדי להגיע ליעילות מקסימלית.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
למה שפורש ישלם 2000 שקל דלק? נשמע כמו סכום של בן אדם שעובד בשטח
יש משהו בזה, מניח שנוריד את כמות הנסיעות
אם זאת שנינו עובדים יחסית קרוב
והנסיעות העיקריות הם בעיקר טיולים בסופי שבוע
שמקווה שאחרי הפרישה נעשה יותר מהם
מעבר לזה שמניח שגם אחרי שנפרוש נעבוד או נתנדב בחלקיות משרה
להשקיע בפאנלים סולריים זו אופציה שכבר דיברו עליה בפורום
אני לא מסתכל על זה עם זה רווחי או לא
אני מסתכל על זה בעיינים של כלל ה300 לפרישה מוקדמת
אני לא מנסה לעשות פה תשואה על ההשקעה
אני מנסה בפרישה שלי להוריד את ההוצאות שלי למינימום (כמו לקנות דירה במקום לשכור)
בתצורה הזאת אני מרוויח פעמיים
1. לא צריך מרווחי ביטחון על ההכנסה / הוצאה
2. הרבה יותר יעיל מיסוית כי הכסף שאצטרךף למשוך מהתיק קטן משמעותית ובתקווה יהיה מתחת לחבות המס (בגלל נק' זיכוי)
רכבים חשמליים זה בלוף, זה מוצר צרכני בדיוק כמו כל רכב אחר ואני בכלל לא בטוח כמה ואם הם חוסכים, וגם על זה כבר דיברו בפורום
מה???
איפה פספסתי את זה???
אשמח קודם כל להפניה לשרשור רלוונטי
ועדין מה? איך זה בלוף או בזבזני
רכב חשמלי היום עולה כמעט כמו רכב בנזין
ולישראלי שנוסע 20 אלף ק"מ בשנה זה חוסך סביב ה14 אלף שקל דלק בשנה
עלות חשמל ל20 אלף ק"מ בטעינה ביתית זה סביב ה1600 שקל
כלומר חסכת כל שנה 12K
מבחינת אחזקה וטיפולים זה גם יותר זול (הרי אין מצבר, מסנני אוויר/ שמן/ דלק וכו) אבל כן הפחת סוללה מניח יותר מהיר אז מתקזז
5,333 ש"ח לקילוואט זה מחיר יקר מאוד. מציע לך לכוון לאזור ה-4,000 ש"ח לקילוואט.
האמת שזה עוד לא מול הצעת מחיר קונקרטית (כמובן שאשמח אבל להמלצות לחברות)
אבל כן מניח שהגג שלי הוא בערך 50 אחוז לצד צפון אז אצטרך יותר פאנלים פשוט
ניקוי דו-שנתי יפגע משמעותית בתפוקת המערכת. מומלץ לנקות בין 4 ל-6 פעמים בחודשי הקיץ כדי להגיע ליעילות מקסימלית.
עלות ניקוי ממוצע ראיתי שהיא 400 שקל
כלומר 6 נקיונות בשנה זה 2400 שקל
שזה העלות שחישבתי (200X12)
ללא קשר מניח שאחרי שאפרוש מהעבודה יהיה לי מספיק זמן ומוטיבציה לנקות בעצמי (או לבנות לזה רובוט (-:)
ירידת ערך רכב .
במה זה שונה מירידת ערך של רכב בנזין שגם ככה אני מחזיק וערכו יורד (כן אולי באחוזים בהתחלה ירד יותר, אבל מנגד הוספתי לו 80K לערך)

מיסי נסועה עתידיים.
בהחלט משהו להתייחס אליו
כרגע מדברים על מס נסועה של 15 אג לק"מ החל מ2026
כלומר על 20,000 ק"מ בשנה אשלם 3K שנתי
אז הרווח החודשי ירד מ2200 ל1950 - עדין נשאר מאוד רווחי
 
במה זה שונה מירידת ערך של רכב בנזין שגם ככה אני מחזיק וערכו יורד (כן אולי באחוזים בהתחלה ירד יותר, אבל מנגד הוספתי לו 80K לערך)
לא שונה אם אתה מחזיק רכב חדש שעולה 160k. שונה מאוד אם יש לך רכב זול יותר שעדיין נוסע.
 
לפי הבנתי כל כמה שנים צריך להחליף את הפאנלים, זו עלות נוספת..
האם אני טועה?
 
לא שונה אם אתה מחזיק רכב חדש שעולה 160k. שונה מאוד אם יש לך רכב זול יותר שעדיין נוסע.
הכוונה היא להחליף את הרכב העיקרי והיחסית חדש שלנו
בכל מקרה אני "אשלם" עוד 80K כביכול על הפסד ערך בחישוב שזה בעצם התוספת לרכב
כי השווי נניח בעוד 10 שנים של הרכב החשמלי עדין יהיה גבוה מהשווי של הרכב הנוכחי עוד 10 שנים

לפי הבנתי כל כמה שנים צריך להחליף את הפאנלים, זו עלות נוספת..
האם אני טועה?
ממה שהבנתי יש בגדול 25 שנים של אחריות על הפאנלים כולל התחייבות לתפוקת חשמל שלהם
נניח הם יחיו רק 30 שנה זה עדין מאוד כלכלי (מניח שכבר לא אגור בבית אז אולי)

בכל מקרה לרוב תרצה להחליף אותם לפני כי יצאו אולי פאנלים עם תפוקת חשמל יותר טובה
 
ממה שהבנתי יש בגדול 25 שנים של אחריות על הפאנלים כולל התחייבות לתפוקת חשמל שלהם
נניח הם יחיו רק 30 שנה זה עדין מאוד כלכלי (מניח שכבר לא אגור בבית אז אולי)

בכל מקרה לרוב תרצה להחליף אותם לפני כי יצאו אולי פאנלים עם תפוקת חשמל יותר טובה
אם כן, זו השקעה טובה.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
הכוונה היא להחליף את הרכב העיקרי והיחסית חדש שלנו
בכל מקרה אני "אשלם" עוד 80K כביכול על הפסד ערך בחישוב שזה בעצם התוספת לרכב
כי השווי נניח בעוד 10 שנים של הרכב החשמלי עדין יהיה גבוה מהשווי של הרכב הנוכחי עוד 10 שנים


ממה שהבנתי יש בגדול 25 שנים של אחריות על הפאנלים כולל התחייבות לתפוקת חשמל שלהם
נניח הם יחיו רק 30 שנה זה עדין מאוד כלכלי (מניח שכבר לא אגור בבית אז אולי)

בכל מקרה לרוב תרצה להחליף אותם לפני כי יצאו אולי פאנלים עם תפוקת חשמל יותר טובה
סבבה ,אז תוסיף 80,000 ירידת ערך למשוואה.
 
סבבה ,אז תוסיף 80,000 ירידת ערך למשוואה.
למה? כבר הוספתי את זה בתחילת החישוב
נניח 80K עלות תוספת על השווי רכב שלי היום
נניח הרכב שלי שווה היום 100K, ואני מוכר אותו וקונה רכב חשמלי ב180K
בעוד 10 שנים הרכב הקיים שלי נניח יהיה שווה 50K והרכב החשמלי יהיה שווה 90K
אז אני אפילו ברווח של 40K בירידת ערך
 
נניח הרכב שלי שווה היום 100K, ואני מוכר אותו וקונה רכב חשמלי ב180K
בעוד 10 שנים הרכב הקיים שלי נניח יהיה שווה 50K והרכב החשמלי יהיה שווה 90K
אז אני אפילו ברווח של 40K בירידת ערך
עוד 10 שנים אתה בדיוק בזמן להחליף סוללה (אורך חיים 9–12 שנה)
עלות הסוללה בין 35–50 אחוז ממחיר רכב חדש.
זה גם שיקול?
 
עוד 10 שנים אתה בדיוק בזמן להחליף סוללה (אורך חיים 9–12 שנה)
עלות הסוללה בין 35–50 אחוז ממחיר רכב חדש.
זה גם שיקול?
בהחלט שיקול חשוב
ממה שראיתי עכשיו מחירי סוללות היום הם סביב ה20-50 אלף למוכניות "עממיות" חשמליות (סיניות ויונדאי)
מקווה לחשוב שעוד 10 שנים המחירים ירדו דרמתית או יהיו סוללות חליפיות (כמו לטלפונים בזמנו) כי פשוט יהיה לזה שוק גדול
אבל נניח שזה ישאר 40K ועוד 10 שנים אחליף סוללה
אז אשאר עדין באותו פחת ראשוני (כלומר השוואתי לערך של רכב הבנזין)
אבל הערך רכב חשמלי עם סוללה חדשה כנראה יעלה..
 
בהחלט שיקול חשוב
ממה שראיתי עכשיו מחירי סוללות היום הם סביב ה20-50 אלף למוכניות "עממיות" חשמליות (סיניות ויונדאי)
מקווה לחשוב שעוד 10 שנים המחירים ירדו דרמתית או יהיו סוללות חליפיות (כמו לטלפונים בזמנו) כי פשוט יהיה לזה שוק גדול
אבל נניח שזה ישאר 40K ועוד 10 שנים אחליף סוללה
אז אשאר עדין באותו פחת ראשוני (כלומר השוואתי לערך של רכב הבנזין)
אבל הערך רכב חשמלי עם סוללה חדשה כנראה יעלה..
או שלא יהיה לזה שוק בכלל ותתקע עם רכב שלא עובד (ראה ערך סמארטפונים שמתקלקלים כל כמה שנים)
 
בהחלט משהו להתייחס אליו
כרגע מדברים על מס נסועה של 15 אג לק"מ החל מ2026
כלומר על 20,000 ק"מ בשנה אשלם 3K שנתי
אז הרווח החודשי ירד מ2200 ל1950 - עדין נשאר מאוד רווחי
הפסד המס על דלק יהיה מאוד משמעותי למדינה. אין סיבה להניח שהוא יישאר ב15 אג׳ לק"מ. ההנחה שלי היא שהמדינה תיגבה סכום שלא יפחת מהמס המשולם כיום על דלק, ואולי אף יותר בגלל הטבת המס על כלי הרכב.
 
הפסד המס על דלק יהיה מאוד משמעותי למדינה. אין סיבה להניח שהוא יישאר ב15 אג׳ לק"מ. ההנחה שלי היא שהמדינה תיגבה סכום שלא יפחת מהמס המשולם כיום על דלק, ואולי אף יותר בגלל הטבת המס על כלי הרכב.
היום הבלו הוא כ3 שקל לליטר, שזה גם בערך 15 אגורות לקילומטר
 
  • אהבתי
Reactions: A42
היום הבלו הוא כ3 שקל לליטר, שזה גם בערך 15 אגורות לקילומטר
תוסיף מע"מ על הדלק ומיסוי נמוך יותר על רכב חשמלי, זה כבר הופך לחור תקציבי גדול.
 
Back
למעלה