• התוכן שלפניכם איננו ייעוץ פיננסי. הוא אולי נחזה ככזה, ואף נשמע ככזה, אבל למרבה הפלא, הוא איננו כזה, וממילא לא יכול להיחשב תחליף לייעוץ מטעם בעל הרישיון המתאים, לרבות ייעוץ מס, ייעוץ פנסיוני או ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם. מכאן שאין לראות בתכני הפורום המלצה לביצוע פעולות כלשהן בניירות ערך או בנכסים אחרים, וכל הסתמכות עליהם תהיה באחריות הקורא בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחברה בלבד ואין באמור בה כדי לשקף את דעותיה של בעלת האתר.

פאנלים סולארים ורכב חשמלי כזרז לפרישה מוקדמת

  • פותח הנושא פותח הנושא A42
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
אני מקווה שלא יצליחו לבטל את מס הנסועה.
מה שצריך לבטל זה את הבלו לתחבורה, ולהטיל מס נסועה על כל כלי הרכב
המס צריך להיות גם ביחס למשקל של הרכב, שכן המשקל הוא הגורם המשמעותי ביותר בבלאי של הכביש
 
או שלא יהיה לזה שוק בכלל ותתקע עם רכב שלא עובד (ראה ערך סמארטפונים שמתקלקלים כל כמה שנים)
קשה לי להאמין שרכבי בשווי עשרות אלפי שקלים יזרקו לפח
יכול להיות שתתפתח תעשיה שלמה סביב שיפוץ בטריות והחלפה אולי
אבל בהחלט לדעתי יהיה מענה

כך או כך תוחלת חיים של רכב בנזין היא 20 שנה בממוצע
ואם רכב חשמלי יחייה רק 10 שנים זה בהחלט יתבטא במחיר של הרכב
ואז יצרניות רכבי החשמל יתנו מענה לסוללות בשביל לא להפיל לעצמם את המחיר הרכבים החדשים
תוסיף מע"מ על הדלק ומיסוי נמוך יותר על רכב חשמלי, זה כבר הופך לחור תקציבי גדול.
אין שום סיבה שיהיה בעתיד מיסוי נמוך על רכב חשמלי, ככל הנראה בעוד 10 שנים כל הרכבים שימכרו יהיו חשמלים
נניח תוסיף מע"מ (למרות שתכלס אתה משלם את המעמ על החשמל שתטעין איתו) אז זה יהיה 20 אג זה עדין מאוד משתלם

אל תשכחו שההוצאות על רכבים חשמלים למדינה הם יותר זולים
אין זיהום אוויר לטפל בו, אין תחנות דלק מזהמות לטפל בהם
מעבר לזה שחוסכים גם הרבה כסף על השינוע של הדלק עצמו לתחנות דלק בקצה
וכן המדינה מרוויחה בסוף גם מהחשמל שנטעין איתו (בתצורה ישירה או עקיפה)
בכל מקרה לפחות על מהמע"מ הרי בטוח המדינה מרוויחה על כל קוט"ש שנטעין


מה שצריך לבטל זה את הבלו לתחבורה, ולהטיל מס נסועה על כל כלי הרכב
לא!!! אם משהו חיובי אחד בכל המהלך הכלכלי הזה
זה שעוזרים לזיהום אוויר ולהתחממות הגלובלית
יש בהחלט יתרון לתמרץ מעבר לרכבים חשמלים בדמוי מיסוי נמוך יותר
ולתמרץ גריטה של רכבים מזהמים בדימוי של השארת מיסוי גבוה עליהם
 
חישבת גם מה קורה עם ה160 אלף שקל שאותם אתה משקיע בזה
מה היה האלטרנטיבה שלהם בשוק ההון??

כלומר החישוב צריך לכלול את המצב הנוכחי +השקעת הכסף שאתה מדבר עליו בשוק ההון

ולהשוות את זה למצב הרצוי (פאנלים סולריים ורכב חשמלי) ולראות איפה יהיה יותר כסף בסוף התקופה
 
חישבת גם מה קורה עם ה160 אלף שקל שאותם אתה משקיע בזה
מה היה האלטרנטיבה שלהם בשוק ההון??

כלומר החישוב צריך לכלול את המצב הנוכחי +השקעת הכסף שאתה מדבר עליו בשוק ההון

ולהשוות את זה למצב הרצוי (פאנלים סולריים ורכב חשמלי) ולראות איפה יהיה יותר כסף בסוף התקופה
זה בדיוק כל ההשוואה הזאת
ההשוואה הזאת למתי שאתה יוצא לפרישה מוקדמת ובעצם החלופה היא תיק ה4 אחוז

זה או לשים 720K בתיק לפרישה מוקדמת ולמשוך ממנו 4 אחוז כדי לממן את ההוצאות האלה
או לשים 160K ואז בעצם אתה חוסך את ההוצאות אלה

*אולי אם הייתי מסתכל על זה 10 שנים לפני היום יציאה לפרישה מוקדמת הייתי יכול להתסכל על תשואה חלופית בשוק ההון
אבל עדין אנחנו מדברים על 15-18 אחוז תשואה קבועה בשנה פתורה ממס, זה לא משהו שמקבלים בשוק ההון
 
נניח תוסיף מע"מ (למרות שתכלס אתה משלם את המעמ על החשמל שתטעין איתו) אז זה יהיה 20 אג זה עדין מאוד משתלם
המע"מ על החשמל ייצא נמוך בהרבה ממע"מ על על דלק לכל קילומטר נסיעה.
אין ספק שלמשתמש זה מאוד משתלם, לכן אין למדינה סיבה להסתפק רק ב15 או עשרים אגורות לקילומטר.
 
המע"מ על החשמל ייצא נמוך בהרבה ממע"מ על על דלק לכל קילומטר נסיעה.
אין ספק שלמשתמש זה מאוד משתלם, לכן אין למדינה סיבה להסתפק רק ב15 או עשרים אגורות לקילומטר.
אפשר אם אתה רוצה לעשות את החישוב במדויק
אבל אם בגדול 15 אג לקמ זה שווה ערך להכנסות כל המדינה מהבלו
אז עוד 5 אג זה בערך עוד 15 אחוז ממחיר הדלק היום וביחד מהמעמ על העלות תוספת חשמל הגעת לפחות לאותם הכנסות מדינה היום מדלקים

כלומר מניח ש20 אג זה החסם העליון (לפחות להשוואה למצב הקיים היום)

למשתמש זה משתלם כי הוא לא משלם את עלות הדלק עצמו, רווח תחנות הזיקוק, רווח תחנו. הדלק, עלויות שינוי הדלקים

ובנוסף בעזרת פאנלים סולארים הוא גם לא ישלם על העלות חשמל עצמו


ואם אתם בכלל רוצים אופטימיזציה
מדברים על תמחור דפרנציאלי של חשמל בקרוב בחברות הפרטיות (כלומר שקוטש בשעות הערב העמוסות יעלה כפול משאר היום)
אז הרכב החשמלי יוכל לשמש כמצבר ענק ובשעות הערב להתחבר לבית ולשמש תחליף לחברת החשמל לשימוש כל במכשירים שהחשמל יקר
ואז בשעות הלילה הזולות להיטען בתעריף מוזל יותר
(כולם כמובן מרווחים מזה כי זה ממצע את דרישת החשמל שזה החלק הכי קשה ויקר להתמודדות)
 
בנוגע לפאנל סולארי - התחום נמצא במחקר חזק מאוד לחלופות זולות ויעילות יותר מסיליקון. אין לי מושג אם תהיה חלופה בשנים הקרובות, אבל במידה וכן, ייתכן וההשקעה לא תחזיר את עצמה.
 
בנוגע לפאנל סולארי - התחום נמצא במחקר חזק מאוד לחלופות זולות ויעילות יותר מסיליקון. אין לי מושג אם תהיה חלופה בשנים הקרובות, אבל במידה וכן, ייתכן וההשקעה לא תחזיר את עצמה.
התחום תמיד במחקר. למה שההשקעה לא תחזיר את עצמה אם העלויות קבועות ומחיר המכירה קבוע?
 
בנוגע לפאנל סולארי - התחום נמצא במחקר חזק מאוד לחלופות זולות ויעילות יותר מסיליקון. אין לי מושג אם תהיה חלופה בשנים הקרובות, אבל במידה וכן, ייתכן וההשקעה לא תחזיר את עצמה.

נכון כבר היום פרסמו כמה מחקרים שהצליחו להגיע לפריצת דרך
ולייצר פאנלים בחצי מהגודל עם יעילות יותר גבוה
אבל אני לא מתכוון למכור את הפאנלים אז גם אם המחיר שלהם בעתיד יפול זה לא ישפיע עלי
אני רק מתכוונן להשתמש בהם לצורכי החשמל האישי שלי (שמניח שהמחיר שלו יחסית יהיה יציב)

יכול להיות שבעתיד ישתלם לי לשדרג את הפאנלים ולהרוויח יותר אבל זה לא ישפיע על החישוב הנוכחי

נ.ב.
לדעתי האישית כוחות השוק יעשו את שלהם, וגם אם יהיו פאנלים בחצי מהעלות הייצור מה שיתגלגל צרכן יהיה במחיר דומה להיום
 
Back
למעלה