• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מסגפנות לנהנתנות ואולי לא?

אם יהיה עניין אשמח לעשות את זה, עד כה מהניסיון שלי אחרי כמה משפטים אנשים משתעממים,
לא בשרשור הזה!
נתת כל כך הרבה טיפים, שזה הולך להעסיק את המחשבה שלי הרבה.
גם ספציפית - טיפים לייעול הטיסות והלינות,
וגם אפשר לקחת את העקרונות , ולהפעיל אותם בתחומים אחרים שרוצים להתמקצע או להכיר אותם טוב בכדי להרוויח בהם יותר מהממוצע.
תודה רבה! זה שרשור לפנתיאון.
 
למדתי הרבה בשרשור כרטיסי אשראי אמריקאיים בפורום פה. ממליצה מאוד, יש לי כרטיסי אשראי בשש מדינות ואני בודקת את התנאים של בנקינג בכל מדינה שאני מגיעה אליה ולא ראיתי בשום מקום משהו משתלם יותר מהכרטיסים האמריקאים.
אשמח לשמוע את דעתך ביחס לשימוש יומיומי בכרטיס אשראי אמריקאי פה בישראל (במקום כרטיס ישראלי), ואיזה כרטיס הכי משתלם?
 
@הנודדת אני חייבת להתוודות...

התחלתי את השרשור הזה עם מועקה של ממש והרבה דאגה לאדם שאני בכלל לא מכירה.
הרגשתי שאת מתארת חיים שנעים במין מאניה דפרסיה, בין אושר גדול/חיים נפלאים (קראת לזה אפילו ״מושלמים״) לבין קושי אדיר/חוסר יכולת ליצור זוגיות שאת כל כך משתוקקת אליה ותחושה פנימית שאת לא בסדר שמביאה אותך לצורך כל כך גדול לשנות את עצמך.

השתמשת בתאורים ובמילים שהרבה כאן זיהו כהתמכרות/אובססיה/טראומה.
אחת המילים שממש הדליקה אצלי נורה אדומה הייתה ״טריגר״ (שהשתמשת בה הרבה פעמים) ושהרבה פעמים משמשת במקרים כאלו...
מישהו כאן המשיל את ההתנהלות עם כסף ל״אכילה רגשית״.
מאוד התחברתי והרגשתי שההתנהגות שלך מזכירה אנורקסיה. אנורקסיה כלכלית.
ומודה... דאגתי. והאמת? לא ממש הבנתי את הפסיכולוגית שיעצה לך ״לקבל את עצמך״.
הרגשתי שזו עצימת עיניים ממשהו שכנראה אוכל אותך מבפנים.

לאורך רוב השרשור בער לי לענות לך. להגיד לך שהקיצוניות הזו נשמעת מאוד מאוד מזיקה. ולא משהו שאת צריכה ללמוד ״לקבל״.
שהקשרים עם בנות זוג שכל כך אבל כל כך שונות ממך, בנושא שהכי משמעותי ונוכח בחייך, נידונות פעם אחר פעם לכישלון. ושיש כנראה סיבה לכך ששוב ושוב את בוחרת בזוגיות כזו.
(וכן, גם לצעוק לך שנשים שמרוויחות הון עתק ומבזבזות הכל, ושהצלחה כלכלית מבחינתן זה לסיים את החיים עם מינוס שני מליון שקל, זו קיצוניות של בזבזנות שנשמעת לא פחות אובססיבית וכפייתית מהקיצוניות של החיסכון שלך).

ואז... לקראת הדפים האחרונים של השרשור, משהו בתחושה שלי לגבייך התחיל להשתנות.
תקשיבי, @הנודדת, את נשמעת אישה מיוחדת, מרתקת, חכמה בטירוף ומדהימה. ההתלהבות שלך והשמחה שבה את מדברת על הנושא האהוב שלך - חיסכון, שכל כך מעניין אותך, מדבקת ממש.
נשמע שאת באמת באמת שואבת הנאה מהתעסקות במשהו שהוא מעבר לתחביב. הוא אהבה אמיתית שהפכה לדרך חיים. שהבחירה בהתעסקות הזו מונעת באמת מהנאה צרופה וסיפוק. וחשבתי שאולי קיטלגתי אותך מהר מדי.

אז החלטתי שאני יורדת מהפסיכולוגיה בגרוש ופשוט כותבת לך את מה שהרגשתי לאורך השרשור ומקווה שתקחי מזה רק את מה שנכון לך.
 
מצטרף לשאלה לגבי ביטוח בריאות, את מבטחת את עצמך?
אם כן, באיזה שרות את משתמשת?
אני מכיר אתר שנקרא https://www.worldnomads.com/
שמוכר ביטוחים למטיילים.
עניתי בהודעה קודמת אבל ארחיב פה.
כל מה שאני כותבת הוא רק דעתי והבנתי של הנושא ואני מציעה לכם לחשוב על דברים שחשובים לכם.
יש 2 סוגי ביטוחים רלוונטיים לדעתי: ביטוח בסיסי (במדינת המקור, בישראל זה הקופת חולים/דמי בריאות בביטוח לאומי) שיכסה מחלות רציניות (למשל סרטן) ובדיקות לא דחופות וביטוח נסיעות שיכסה דברים קטנים במהלך הנסיעה או תאונות במהלך הנסיעה.
יש ביטוחים שמכסים את שניהם (כמו באתר שהצעת) ויש את האפשרות לקחת אותם בנפרד.
לי אישית הביטוח הראשון חשוב מאוד: יש לי מחלה כרונית ובמידה והיא תחמיר אני אצטרך טיפול רפואי יקר מאוד. אני גם משלמת על ביטוח נוסף שמכסה טיפולים ותרופות שלא כלולים בסל אחרי החוויה הגרועה בעבר (שילמתי כ3600 יורו על חפיסה אחת של תרופה)
הביטוח נסיעות קצת פחות חשוב:
- דברים קטנים אני אשלם בעצמי כי אני במדינות זולות שבהן לאנשים אין ביטוחים והשירותים הרפואיים זולים מאוד, הייתי אצל רופא פעם אחת בנסיעה הזאת - הביקור עלה לי 1.52 יורו/5.78 שקלים, יש לי ביטוח נסיעות אבל אין בו צורך. בגלל הקורונה אני אשאר במקסיקו יותר זמן משצפיתי ואשלם מכיסי על בדיקות שגרתיות - בדיקת דם לברזל ובדיקה גניקולוגית - זה דברים שביטוח נסיעות גם ככה לא מכסה, העלות שלהם נמוכה והחשיבות שלהם גבוהה(בשבילי לפחות).
- תאונות בחו"ל יכולות להוביל להוצאה גדולה. יכולה לספר מניסיון, לפני 7 שנים נסעתי באופניים והתנגשתי חזיתית עם מכונית, התעוררתי בבית חולים עם שיניים ועצמות שבורות. היו לי חודשיים שיקום ו6 חודשים עד שקיבלתי שיניים חדשות (שתלים?). השיקום עצמו לא היה יקר (פיזיותרפיה אני יכולה לשלם גם בעצמי) אבל השיניים עלו 12 אלף דולר אוסטרלי. במקרה הזה הביטוח של הנהג כיסה את השיניים החדשות (כיסה כמעט הכל, את היתר ביטוח הנסיעות השלים לי) אבל אם התאונה הזאת היתה קורית במדינה בלי ביטוח או שהנהג היה בורח, הייתי צריכה לשלם את זה בעצמי. התאונה השאירה אותי מאוד חשדנית, הססנית ונזהרת מסיכונים - נמנעת מלנסוע באופניים אלא אם כן זה במקום בטוח עם שביל אופניים שמכוניות לא חולקות איתי (מאריכה את הדרך ונוסעת דרך פארקים), ולפני כל דבר שאני עושה אני מחשבת את הסיכון. בנסיעות בחו"ל אני עוד יותר נזהרת (כי אני יודעת שאין לי ביטוח טוב) - נמנעת מקטנועים, לא עושה ספורט אתגרי וכו'. הטראומה שלי זו טראומה (לדעתי) טובה ושאשמח לשמור ואני מזכירה לעצמי כל הזמן כמה בקלות תאונה יכולה להתרחש וכמה קטלנית היא יכולה להיות (גם כנהגת רכב, ושומרת מרחק גם כשמצפצפים לי בארץ)

ההצעה שלי לנסיעות קצרות: עד 5 ימים יש ביטוח חינמי מכרטיסי אשראי ישראלים, מעל 5 ימים שווה להשוות בין ביטוחים. אם יש לכם כרטיס אשראי מחו"ל שנותן ביטוח ארוך יותר (עד 56 ימים לנסיעה, עד 90 ימים לנסיעה, עד 120 ימים לנסיעה) אפשר להסתמך עליו במקום(אבל תקראו את האותיות הקטנות).
ההצעה שלי לנסיעות בינוניות (כאלה שאחריהן חוזרים לישראל או מדינה שבה יש לכם ביטוח בסיסי): ביטוח נסיעות דרך ישראל או להסתמך על ביטוח דרך כרטיס אשראי.
ההצעה שלי לנדודים ארוכים: להשוות בין העלות של ביטוח נסיעות + ביטוח לאומי לבין העלות של ביטוח לנוודים דיגיטלים. מבחינתי האפשרות הראשונה זולה בהרבה, אבל זו שאלה של כמה נוח לכם לחזור לארץ לטיפול רפואי (לי מאוד).

בנוסף יש לי 2 ביטוחים נוספים שחשובים מאוד לדעתי, אבל אני לא חושבת שקיימים בארץ:
1. ביטוח רכוש : זה ביטוח שמכסה אותי אם מישהו פורץ לי לחדר (בבית, בבית מלון, בכל מקום) או לאוטו וגונב לי דברים או למשל שודד אותי ברחוב (הסיכוי של זה קורה במקסיקו גבוה מהסיכוי של תאונה לדעתי) - השתמשתי בביטוח פעמיים והוא כבר החזיר לי יותר מכמה שאשלם עליו כל חיי.
2. ביטוח צד שלישי : ביטוח שמכסה נזק שאני עושה לצד שלישי, למשל ישבתי על הספה היקרה של מישהו והשארתי כתם שאי אפשר להסיר - ישלמו על החלפת הספה. השתמשתי בביטוח הזה כבר כמה פעמים והוא החזיר לי יותר מכמה שיעלה לי לשלם עליו כל חיי.

אני קצת אמביוולנטית להמליץ על ביטוחים לקהל קוראים שנמצא בישראל כי אני יודעת מסיפורים של משפחה ומהודעות באינטרנט שהביטוחים בארץ לא משלמים על כלום ותמיד מנסים להתנהר מאחריות. הניסיון שלי עם ביטוחים בגרמניה שונה מאוד, הם שילמו גם על דברים שלא כלולים בביטוח "כי היו נחמדים".

ולסיכום, סיפור על ביטוח שיסביר למה ביטוחים חשובים לי:
כשהגעתי לגרמניה וקניתי רכב ראשון רציתי לבטח אותו, הבעיה היא שלא היתה לי היסטוריה ביטוחית בגרמניה ולא היו לי הורים גרמנים שיעבירו לי ביטוח והביטוח הגרמני יקר מאוד (הייתי אמורה לשלם כמעט פי 10 מאדם שיש לו 25 שנים בלי תאונות). מצאתי סוכן ביטוח שאמר לי שיוכל להכניס אותי לביטוח באחוז נמוך יותר אם אקנה ממנו 5 ביטוחים אחרים. הסכמתי, בלי להתעסק יותר מדי במה אני קונה(השתלם כלכלית).
5 שנים שילמתי על הביטוחים האלה, ואז בתקופה של התייעלות, עברתי על מה הם כוללים.
היה לי ביטוח תאונות: זה לא ביטוח רפואי אלא ביטוח שמשלם לי על הכאב והסבל כתוצאה מתאונה, קראתי על הדוגמאות - אם אשבור אצבע אקבל X כסף, דיברתי עם חברה - הרי מעולם לא שברתי אצבע, את שברת אצבע פעם? למה שאצטרך ביטוח כזה? ביטלתי את הביטוחים שלי שעליהם שילמתי הרבה שנים ל31.12.2012.
ב06.02.2013 התעוררתי בבית חולים עם עצמות שבורות אחרי התאונה. הביטוח באוסטרליה לא משלם על הכאב והסבל (ואפילו לא שילם את כל ההוצאות הרפואיות) וסתם מתוך מזוכיזם הסתכלתי על כמה הייתי מקבלת אם לא הייתי מבטלת את הביטוח חודש וקצת לפני. סכום של 5 ספרות. כלומר יכלתי לשלם על הביטוח הזה כל החיים שלי, וזה עדיין היה רק סכום קטן לעומת מה שהייתי מקבלת.
 
ואוו. נשמע נהדר. תודה!
אשמח לקבל טיפים לחסכון בטיסות מישראל לאירופה. ובלינה. וביעדים יפים ומעניינים נניח עד חמש שעות טיסה.
הסברתי לגבי מלונות ואכסניות בפוסט בדף הקודם. לגבי airbnb - לא מצאתי הנחות משמעותיות, כל מה שמצאתי זה מיילים של דלתא ודברים אחרים שחוסכים 1-2% מההזמנה. מה שכן, יש לי טריק מגניב לחלוק: סורקים את האתר ומוצאים משהו שהוא לא הגיוני בהזמנה מיידית (instant book), למשל בית נופש עם מקום ל8 אנשים ובריכה ב30 יורו ללילה. מזמינים, משלמים וישר כותבים לhost. ברגע שהם יזהו שהם הגדירו מחירים לא נכון, הם יפנו לairbnb ויבטלו את ההזמנה. airbnb יפנו אלייך ויגידו לך,את יכולה לקבל כסף בחזרה, או לשמור אותו בתור קרדיט עם בונוס של 10% (שזה עדיין פחות מהעמלות שהם לוקחים, אז הם עדיין מרוויחים). זו ההנחה הכי גדולה שמצאתי לאתר (חוץ מהאפשרות של לפתוח חשבונות חדשים כל פעם אבל זה לא יפה).
לגבי טיסות: אני משתמשת בkiwi כדי למצוא שילובים מעניינים בlowcost (פחות רלוונטי לך), בgoogle flights כדי למצוא טיסות זולות full service למרחק ארוך (הרבה עבודה סיזיפית אז לא רלוונטי למי שאין לו את חיידק הזמנת טיסות זולות) ובסקייסקנר של ארצות שונות כדי למצוא מחירים מוזלים. ברגע שאני מתבייתת על טיסה שמתאימה לי, אני בודקת אותה גם בסקייסקנר (נסי את הגרסא של ישראל, את הגרסא של ארהב ואת הגרסא של מדינת היעד, המחירים יהיו שונים. מצאתי לפעמים גם מחירים זולים בהרבה בגרסאות הסקנדינביות אבל זה כבר למתקדמים) וגם בקיאק (פה מהניסיון שלי הגרסא של גרמניה מציגה בד"כ את המחירים הזולים ביותר). זה נשמע כמו הרבה עבודה אבל זה באמת דקה (רק להחליף את הדגל בסקייסקנר ולחכות שהעמוד יטען שוב או בקיאק לשנות בurl מ .com ל.de .fr וכו')
לגבי יעדים, לא חושבת שאני הנכונה לשאול לגבי יעדים באירופה כי זה משהו שלהרבה אנשים יש ידע לגביו וכי לא ביקרתי בהרבה ממזרח אירופה ונראה ששם נמצאים כמה יהלומים, אבל אתן דוגמאות של מקומות שהייתי בהם ואהבתי:
- מאוד אוהבת את שבדיה, עשיתי קמפינג על שפת הים באתר קמפינג גדול וזול (בריכת שחייה, סאונה על המים, מסעדות טובות וכו') והיה קסום. שטוקהולם היא אחת הערים הכי יפות שהייתי בהן.
- הולנד יפה ויקרה, גרתי שם חודשיים והיה לי נפלא. אם תצליחי למצוא דיל זול למלון או airbnb אני ממליצה
- פורטוגל היתה זולה מאוד, השכרת רכב(פחות מיורו ליום בlow season), לינה(שילמתי 20-30 יורו ללילה לדירת airbnb בערים, שילמתי 11 יורו ללילה למלון עם בריכה בחוף באלגרב) ואוכל(אבל לא היה לי טעים, אחרים שיבחו את האוכל שם). הערים יפות (אהבתי במיוחד את פורטו) והטבע והחופים נפלאים.
- איטליה בגלל האוכל, קראתי שסיציליה משלמת 50% מהטיסה למי שיסכים לבוא לבקר אותה (התיירות נפגעה קשה בגלל הקורונה) ומחזירה חלק מעלות המלון. אולי הזדמנות? (לא הייתי בסיציליה רק בצפון ומרכז איטליה)
- בודפשט עיר יפה ומעיינות חמים זה כיף, לא הייתי במקומות אחרים בהונגריה.
- עשיתי פעם טיול באיזור המזרחי של הגבול בין ספרד לצרפת מהים ועד לאנדורה. הנוף מרהיב, זה איזור של יקבים אז טוב לאוהבי יין. שעתיים לפני אנדורה יש מעיינות חמים בטבע, לא אתר בתשלום אלא מקום פתוח. בראש הגבעה יוצאים המים בטמפרטורה גבוהה, יורדים למטה ועוברים בבריכות (שזה סלעים שסידרו בעיגול ומחזיקים את המים) ככל שהבריכה גבוהה יותר, כך המים חמים יותר. ויש גם נחל עם מים מתוקים וקרים שאפשר לגוון בו. זה היה לפני 7 שנים ואני עדיין זוכרת את זה:)
- אהבתי מאוד את איסטנבול כמו שכתבת.
- אהבתי את עמאן, והיה משהו כיפי בלבקר במקום שהוא כ"כ קרוב אבל תמיד הרגיש רחוק ולהתחבר לנשים עם רקע ועניין דומה לשלי. (והיה מאכזב מאוד לדעת שאני יכולה לבקר והן לא. מישהי שהכרתי סיפרה לי שהחלום שלה זה להיות במסיבת נשים בת"א, ביררתי וגיליתי שהסיכוי שהיא תקבל ויזה לישראל קלוש ביותר).
- אני אוהבת את פולין אבל רובה לא יפה, אז לא יודעת אם זה משהו שאמליץ עליו. בין גרמניה לפולין אמליץ על פולין כי אפשר לראות דברים דומים והיא זולה בהרבה.
 
לי אישית הביטוח הראשון חשוב מאוד:
תקני אותי אם אני טועה, אבל את נחשבת כבר חסרת תושבות, לא?
אני יודע שמי שלא מתגורר בארץ ומרכז החיים שלא בארץ, לא זכאי לביטוח לאומי , גם אם הוא משלם אותו, לדעתי, אחרי חמש שנים מחוץ לארץ, אין קופת חולים ואין כלום, להלן ציטוט מאתר ביטוח לאומי:
כדי להיחשב לתושב ישראל על האדם לעמוד בשני המבחנים, ובתנאי שהוא שוהה בישראל כחוק ומחזיק באחת מסוגי האשרות המקנות תושבות (אזרחות ישראלית, רישיון לישיבת קבע, אשרה מסוג א/1, א/2, א/4, א/5).

בדרך כלל הביטוח הלאומי ממשיך להכיר באדם כתושב ישראל במשך 5 השנים הראשונות ליציאתו מהארץ.
בתום 5 השנים, מתבקש האדם להוכיח ששהותו בחוץ לארץ ממשיכה להיות זמנית, ושמרכז החיים שלו עדיין בישראל. לשם כך עליו למלא שאלון לקביעת תושבות לשוהה בחו"ל, לצרף הוכחות בהתאם ולהגישו למחלקת ביטוח וגבייה בסניף או באמצעות האתר.

הביטוח הלאומי רשאי לבחון את תושבותו של האדם גם לפני שמלאו 5 שנים לשהותו בחוץ לארץ, למשל על פי בקשתו של האדם או כשיש בידי הביטוח הלאומי מידע, ממנו עולה לכאורה, שהאדם חדל להיות תושב ישראל.

אז תבדקי אם בכלל את זכאית לביטוח...

תודה על המידע.
 
אשמח לשמוע את דעתך ביחס לשימוש יומיומי בכרטיס אשראי אמריקאי פה בישראל (במקום כרטיס ישראלי), ואיזה כרטיס הכי משתלם?
ממליצה על השרשור בנושא, ובהודעה הזאת יש לינק לקובץ שמראה איפה כרטיסי אשראי אמריקאים מתקבלים בישראל: כרטיסי אשראי אמריקאיים [ו- credit score אמריקאי]
קשה לי להמליץ על כרטיס אשראי ספציפי כי לא מכירה את השימוש שלך אבל חושבת שהשרשור ההוא זה מקום מתאים יותר.
 
הסברתי לגבי מלונות ואכסניות בפוסט בדף הקודם. לגבי airbnb - לא מצאתי הנחות משמעותיות, כל מה שמצאתי זה מיילים של דלתא ודברים אחרים שחוסכים 1-2% מההזמנה. מה שכן, יש לי טריק מגניב לחלוק: סורקים את האתר ומוצאים משהו שהוא לא הגיוני בהזמנה מיידית (instant book), למשל בית נופש עם מקום ל8 אנשים ובריכה ב30 יורו ללילה. מזמינים, משלמים וישר כותבים לhost. ברגע שהם יזהו שהם הגדירו מחירים לא נכון, הם יפנו לairbnb ויבטלו את ההזמנה. airbnb יפנו אלייך ויגידו לך,את יכולה לקבל כסף בחזרה, או לשמור אותו בתור קרדיט עם בונוס של 10% (שזה עדיין פחות מהעמלות שהם לוקחים, אז הם עדיין מרוויחים). זו ההנחה הכי גדולה שמצאתי לאתר (חוץ מהאפשרות של לפתוח חשבונות חדשים כל פעם אבל זה לא יפה).
לגבי טיסות: אני משתמשת בkiwi כדי למצוא שילובים מעניינים בlowcost (פחות רלוונטי לך), בgoogle flights כדי למצוא טיסות זולות full service למרחק ארוך (הרבה עבודה סיזיפית אז לא רלוונטי למי שאין לו את חיידק הזמנת טיסות זולות) ובסקייסקנר של ארצות שונות כדי למצוא מחירים מוזלים. ברגע שאני מתבייתת על טיסה שמתאימה לי, אני בודקת אותה גם בסקייסקנר (נסי את הגרסא של ישראל, את הגרסא של ארהב ואת הגרסא של מדינת היעד, המחירים יהיו שונים. מצאתי לפעמים גם מחירים זולים בהרבה בגרסאות הסקנדינביות אבל זה כבר למתקדמים) וגם בקיאק (פה מהניסיון שלי הגרסא של גרמניה מציגה בד"כ את המחירים הזולים ביותר). זה נשמע כמו הרבה עבודה אבל זה באמת דקה (רק להחליף את הדגל בסקייסקנר ולחכות שהעמוד יטען שוב או בקיאק לשנות בurl מ .com ל.de .fr וכו')
לגבי יעדים, לא חושבת שאני הנכונה לשאול לגבי יעדים באירופה כי זה משהו שלהרבה אנשים יש ידע לגביו וכי לא ביקרתי בהרבה ממזרח אירופה ונראה ששם נמצאים כמה יהלומים, אבל אתן דוגמאות של מקומות שהייתי בהם ואהבתי:
- מאוד אוהבת את שבדיה, עשיתי קמפינג על שפת הים באתר קמפינג גדול וזול (בריכת שחייה, סאונה על המים, מסעדות טובות וכו') והיה קסום. שטוקהולם היא אחת הערים הכי יפות שהייתי בהן.
- הולנד יפה ויקרה, גרתי שם חודשיים והיה לי נפלא. אם תצליחי למצוא דיל זול למלון או airbnb אני ממליצה
- פורטוגל היתה זולה מאוד, השכרת רכב(פחות מיורו ליום בlow season), לינה(שילמתי 20-30 יורו ללילה לדירת airbnb בערים, שילמתי 11 יורו ללילה למלון עם בריכה בחוף באלגרב) ואוכל(אבל לא היה לי טעים, אחרים שיבחו את האוכל שם). הערים יפות (אהבתי במיוחד את פורטו) והטבע והחופים נפלאים.
- איטליה בגלל האוכל, קראתי שסיציליה משלמת 50% מהטיסה למי שיסכים לבוא לבקר אותה (התיירות נפגעה קשה בגלל הקורונה) ומחזירה חלק מעלות המלון. אולי הזדמנות? (לא הייתי בסיציליה רק בצפון ומרכז איטליה)
- בודפשט עיר יפה ומעיינות חמים זה כיף, לא הייתי במקומות אחרים בהונגריה.
- עשיתי פעם טיול באיזור המזרחי של הגבול בין ספרד לצרפת מהים ועד לאנדורה. הנוף מרהיב, זה איזור של יקבים אז טוב לאוהבי יין. שעתיים לפני אנדורה יש מעיינות חמים בטבע, לא אתר בתשלום אלא מקום פתוח. בראש הגבעה יוצאים המים בטמפרטורה גבוהה, יורדים למטה ועוברים בבריכות (שזה סלעים שסידרו בעיגול ומחזיקים את המים) ככל שהבריכה גבוהה יותר, כך המים חמים יותר. ויש גם נחל עם מים מתוקים וקרים שאפשר לגוון בו. זה היה לפני 7 שנים ואני עדיין זוכרת את זה:)
- אהבתי מאוד את איסטנבול כמו שכתבת.
- אהבתי את עמאן, והיה משהו כיפי בלבקר במקום שהוא כ"כ קרוב אבל תמיד הרגיש רחוק ולהתחבר לנשים עם רקע ועניין דומה לשלי. (והיה מאכזב מאוד לדעת שאני יכולה לבקר והן לא. מישהי שהכרתי סיפרה לי שהחלום שלה זה להיות במסיבת נשים בת"א, ביררתי וגיליתי שהסיכוי שהיא תקבל ויזה לישראל קלוש ביותר).
- אני אוהבת את פולין אבל רובה לא יפה, אז לא יודעת אם זה משהו שאמליץ עליו. בין גרמניה לפולין אמליץ על פולין כי אפשר לראות דברים דומים והיא זולה בהרבה.
ואוו!
נשמע נהדר.
סיציליה משגעת. גם סרדיניה. נופים נהדרים, אוכל מעולה ואנשים מקסימים.
עשית לי חשק לטוס :)
מעינות חמים בטבע נשמע נהדר!
אני לא נעולה רק על air bnb וטיסות סדירות.
אשמח ללמוד איך לחסוך.
תוכלי לתת דוגמא לשילובים שאת עושה עם kiwi?
כשאת מחליפה לskyscanner גרמני או צרפתי הוא משנה את השפה, לא?
הבנזוג משום מה לא אוהב מלונות 5 כוכבים. אני זורמת בכיף. אנחנו אוהבים דירות כי כיף לנו ללכת לסופר, לבשל בדירה ולהעמיד פנים שאנחנו לא תיירים ;)
כשאפשר יהיה, אשמח לפנות אלייך וללמוד ממך איך לחסוך בנסיעות.
הגעת למקום הנכון :) לא נשתעמם פה מהטיפים שלך.
 
התחלתי את השרשור הזה עם מועקה של ממש והרבה דאגה לאדם שאני בכלל לא מכירה.
הרגשתי שאת מתארת חיים שנעים במין מאניה דפרסיה, בין אושר גדול/חיים נפלאים (קראת לזה אפילו ״מושלמים״) לבין קושי אדיר/חוסר יכולת ליצור זוגיות שאת כל כך משתוקקת אליה ותחושה פנימית שאת לא בסדר שמביאה אותך לצורך כל כך גדול לשנות את עצמך.

השתמשת בתאורים ובמילים שהרבה כאן זיהו כהתמכרות/אובססיה/טראומה.
אחת המילים שממש הדליקה אצלי נורה אדומה הייתה ״טריגר״ (שהשתמשת בה הרבה פעמים) ושהרבה פעמים משמשת במקרים כאלו...
מישהו כאן המשיל את ההתנהלות עם כסף ל״אכילה רגשית״.
מאוד התחברתי והרגשתי שההתנהגות שלך מזכירה אנורקסיה. אנורקסיה כלכלית.
ומודה... דאגתי. והאמת? לא ממש הבנתי את הפסיכולוגית שיעצה לך ״לקבל את עצמך״.
הרגשתי שזו עצימת עיניים ממשהו שכנראה אוכל אותך מבפנים.
תודה רבה ששיתפת! אני רוצה לחלוק יותר אם זה בסדר? בגיל 12 או 13 אובחנתי עם דכאון, ב10 שנים הבאות הייתי בטיפול פסיכולוגי ולפעמים בטיפול פסיכיאטרי אצל מטפלים שונים. לכל אורך הזמן הזה אף אחד לא עצר לשאול אם זה בעצם נסיבות החיים שלי או שזה דיכאון "אמיתי", ואף אחד לא הציע פתרונות במקום כדורים. גדלתי בסביבה שמרנית, הייתי שונה (מה שאני עכשיו מתייגת כאוטיזם) בסביבה שלא קיבלה שונה ורגישה מאוד בסביבה שרמסה רגישים, החלטתי שאני אהיה לסבית בגיל 12 כי היחסים בין גברים לנשים נראו לי לא הוגנים(לא ארחיב בדברים המזעזעים שראיתי סביבי בגיל 10-12). ברחתי מהבית בתכיפות גבוהה מגיל 14, הסתובבתי בארץ בטרמפים והסתמכתי על טובות מאנשים. חוויתי הרבה אלימות פיזית ומילולית והחופש שלי היה הדבר שהכי חשוב לי.
חופש קשור ישירות לכסף וזה משהו שאני מסבירה עכשיו לאנשים שאני פוגשת שסובלים מדיכאון אבל אני מרגישה שהדיכאון שלהם הוא כתוצאה מבעיות חיצוניות(חוסר יכולת לעבור דירה, מצוקה כלכלית וכו). כסף הוא המקור להרבה מהבעיות בעולם.
שנים אח"כ, כשהתחלתי לעבוד בהייטק, הרווחתי הרבה כסף ויכלתי להבטיח לעצמי את החופש (העדיין חלקי שלי, כי הייתי צריכה לעבוד) שחלמתי עליו, הדיכאון נעלם כלא היה. ליתר דיוק, יש לי חיוך אמיתי שמרוח לי על הפנים (כמעט) כל הזמן, ואנשים שואלים אותי - את לפעמים לא מחייכת?
היו נפילות פה ושם מאז, אבל שאלתי את עצמי למה רע לי - ניתחתי את זה ומצאתי פתרונות. עם הזמן למדתי לשאול את השאלות הנכונות, למצוא את הפתרונות המתאימים ולשלוף את עצמי ממצבים שלא עושים לי טוב בקלות.
אני חבה את חיי ואת האושר שלי לכסף, וחרדה (כנראה) בצדק מהאפשרות שאזדקק שוב לעזרה מאחרים (שהכאיבו לי כשהזדקקתי להם)
אני מספרת את כל זה רק כדי להסביר למה הטראומות והטריגרים שלי זה דברים שלמדתי להבין ולקבל. אני מרגישה שאני במצב טוב ויציב נפשית אבל לא מתעלמת מכל הטראומות בעברי וההשפעה שלהן על הבריאות הנפשית שלי. בזבוז כסף הוא טריגר בשבילי כי רוב חיי היה לי מעט והייתי כ"כ זקוקה לו. בזבוז אוכל הוא טריגר בשבילי כי לפעמים העברתי ימים בלי לאכול כי לא היה לי ולא רציתי לבקש טובה ולשלם בטובה אחרת. אני בוחרת להיות במקומות שהם לא טריגרים בשבילי ושומרת על הבריאות הנפשית שלי. אם למישהו יהיה קסם להציע לי, שימחק את הטראומות ויפתור את ה"באג" - אני אשמח. אבל אחרי שנים של טיפול שלא עזרו, הגישה של הפסיכולוגית שלי - לקבל את עצמי - היא הגישה הנכונה לדעתי.
בעיה אחת שלא מצאתי פתרון אליה (בחיים שבהם יש לי פתרון להכל) היא מערכות יחסים שמסתיימות כי מפריע לפרטנרית שלי שאני "קמצנית" ולא משחררת מכסף. זו הסיבה שפתחתי את השרשור הזה. אני נהנית מזוגיות, אוהבת להיות ביחד, "לא טוב היות האדם לבדו" עמוק אצלי בראש, אני חושבת שחוץ מהעניין הכלכלי אני בת זוג נפלאה ואם הייתי עם מישהי שיכלה לקבל את הבאג ולהעריך את זה שאני חוסכת לה כסף - החיים שלי היו נפלאים.
שהקשרים עם בנות זוג שכל כך אבל כל כך שונות ממך, בנושא שהכי משמעותי ונוכח בחייך, נידונות פעם אחר פעם לכישלון. ושיש כנראה סיבה לכך ששוב ושוב את בוחרת בזוגיות כזו.
אני חושבת שה"בחירה" היתה חוסר ברירה. לא הכרתי משהו אחר והרגשתי הרבה בושה בזה שגם אחרי שחסכתי מספיק לא הצלחתי לשחרר. הטיפול והשרשור הזה עוזרים לי להבין את זה ולהאמין שקיימת מישהי בחוץ שתתאים לי ולכוון את עצמי למערכת יחסים שלא תהיה לי טריגרית.
את נשמעת אישה מיוחדת, מרתקת, חכמה בטירוף ומדהימה. ההתלהבות שלך והשמחה שבה את מדברת על הנושא האהוב שלך - חיסכון, שכל כך מעניין אותך, מדבקת ממש.
כל פוסט הוא mind blowing.
תודה רבה, כ"כ מחמיא לי ומשמח אותי לשמוע את זה, ומקווה מאוד מאוד מאוד להדביק אתכם בהנאה מחיסכון:)
 
תקני אותי אם אני טועה, אבל את נחשבת כבר חסרת תושבות, לא?
אני יודע שמי שלא מתגורר בארץ ומרכז החיים שלא בארץ, לא זכאי לביטוח לאומי , גם אם הוא משלם אותו, לדעתי, אחרי חמש שנים מחוץ לארץ, אין קופת חולים ואין כלום, להלן ציטוט מאתר ביטוח לאומי:
כדי להיחשב לתושב ישראל על האדם לעמוד בשני המבחנים, ובתנאי שהוא שוהה בישראל כחוק ומחזיק באחת מסוגי האשרות המקנות תושבות (אזרחות ישראלית, רישיון לישיבת קבע, אשרה מסוג א/1, א/2, א/4, א/5).

בדרך כלל הביטוח הלאומי ממשיך להכיר באדם כתושב ישראל במשך 5 השנים הראשונות ליציאתו מהארץ.
בתום 5 השנים, מתבקש האדם להוכיח ששהותו בחוץ לארץ ממשיכה להיות זמנית, ושמרכז החיים שלו עדיין בישראל. לשם כך עליו למלא שאלון לקביעת תושבות לשוהה בחו"ל, לצרף הוכחות בהתאם ולהגישו למחלקת ביטוח וגבייה בסניף או באמצעות האתר.

הביטוח הלאומי רשאי לבחון את תושבותו של האדם גם לפני שמלאו 5 שנים לשהותו בחוץ לארץ, למשל על פי בקשתו של האדם או כשיש בידי הביטוח הלאומי מידע, ממנו עולה לכאורה, שהאדם חדל להיות תושב ישראל.

אז תבדקי אם בכלל את זכאית לביטוח...

תודה על המידע.

זה קצת יותר מורכב מזה. כשהתאזרחתי בגרמניה מבחירה (אחרי שהייה של 7 שנים), ויתרתי על הדרכון הישראלי כך שאני אזרחית גרמניה בלבד. כשהחלטתי לעשות את ישראל הבסיס שלי (באתי לביקורים בישראל שהתארכו והכרתי אנשים מיוחדים ואת הצד היפה של ישראל שלא הכרתי כנערה), עשיתי עלייה וקיבלתי אשרת שהייה ומעמד של תושב קבע. אני מקפידה לשהות בישראל מספיק ימים כדי לא לאבד את התושבות שלי בביטוח הלאומי, וכדי לא לאבד את התושבות קבע שלי (אני לא יכולה לקבל אזרחות ישראלית כי אז אאבד את הגרמנית ואני גם לא רואה ערך לאזרחות ישראלית כי היתרון היחיד בה הוא האפשרות להצביע בבחירות והאפשרות לנסוע לרוסיה בלי ויזה, שתיהן לא רלוונטיות לי).
 
ואוו!
נשמע נהדר.
סיציליה משגעת. גם סרדיניה. נופים נהדרים, אוכל מעולה ואנשים מקסימים.
עשית לי חשק לטוס :)
מעינות חמים בטבע נשמע נהדר!
אני לא נעולה רק על air bnb וטיסות סדירות.
אשמח ללמוד איך לחסוך.
תוכלי לתת דוגמא לשילובים שאת עושה עם kiwi?
כשאת מחליפה לskyscanner גרמני או צרפתי הוא משנה את השפה, לא?
הבנזוג משום מה לא אוהב מלונות 5 כוכבים. אני זורמת בכיף. אנחנו אוהבים דירות כי כיף לנו ללכת לסופר, לבשל בדירה ולהעמיד פנים שאנחנו לא תיירים ;)
כשאפשר יהיה, אשמח לפנות אלייך וללמוד ממך איך לחסוך בנסיעות.
הגעת למקום הנכון :) לא נשתעמם פה מהטיפים שלך.
עשית לי גם חשק! קיבלתי היום הודעה ממשרד ההגירה שאני יכולה להגיע לישראל למרות שאני לא אזרחית ישראלית, ברגע שהטיסות לאירופה יתחדשו אני אחזור לאיזור:)
לגבי kiwi - אני אוהבת לשלב יעדים ולעשות "עצירות בדרך", kiwi עוזר לי לגלות אפשרויות שיחסכו לי כסף. למשל, אם אני צריכה להגיע לעיר מסוימת שאליה יש רק טיסות יקרות, אבל מוצאת אפשרות זולה יותר לעשות קונקשן בעיר או 2 אחרות בדרך אליה - זה משמח אותי. כדי לראות את האפשרויות הזולות ביותר את צריכה למיין את התוצאות לפי הזול ביותר (זה לא הדיפולט) ואז תראי קונקשנים ארוכים ומסורבלים. ברגע שאני מוצאת מסלולים כאלה, אני בודקת מתי על כל אחד מהחלקים של המסלול יש את הטיסה הזולה ביותר, בודקת עלות של בית מלון באותו האיזור, שמה את הכל בgoogle sheet כדי לבחור את האלטרנטיבה הזולה ביותר בשקלול עם לינה. בגלל שזה הספורט שלי, אני יכולה להשקיע שעות בלשפר ולמקסם אבל אפשר גם לבדוק קצת ולבחור משהו שהוא שיפור לאפשרות הקודמת.
אם תתני לי דוגמא למקום שמעניין אותך להגיע אליו, אני אשמח לבנות מסלול ולהראות את השלבים שעשיתי כדי להגיע אליו.
ואני יכולה לתת דוגמא לנסיעה למקסיקו:
טיסה כיוון אחד למקסיקו בד"כ יקרה מאוד, אבל מצאתי לואו קוסט מבריסל לקנקון שירד במחיר, כשהתחלתי להסתכל עליו הוא היה ב150 יורו אבל ישבתי כמה ימים עם יד על הדופק וקניתי אותו כשירד לתחתית שלו של 78 יורו (אבל שוב, זה בגלל שזה הספורט שלי וגורם לי גאווה. אין שום דבר פסול בלחסוך זמן ולקנות ב150 יורו)
היתה טיסה ישירה מישראל לבריסל ב120 יורו, מה שעדיין היה עושה את זה דיל משתלם.
במקום זה חשבתי על מקומות שאני רוצה לבקר בהם (ברלין, מערב גרמניה) ובניתי לעצמי מסלול:
טסתי כיוון אחד מישראל לשטטין בפולין ב4.90, ישנתי שם לילה.
לקחתי אוטובוס משטטין לברלין עם קוד הנחה, שילמתי 2 יורו. שהיתי שם כמה ימים.
לקחתי אוטובוס לילה מברלין לדיסלדורף ב10 יורו (אאל"ט), אפשר להשיג את הכרטיסים גם ב5 יורו לנסיעה במהלך היום אבל רציתי לחסוך זמן ולחסוך על לילה בתשלום(אני ישנה טוב באוטובוס). יש לי אגב טריק נפלא למי שצריך להזמין אוטובוסים באירופה.
פגשתי חברות בדיסלדורף ליום שלם ואז לקחתי אוטובוס מדיסלדורף לבריסל ב7 יורו(אאל"ט).
שילמתי בסה"כ 23.90 יורו במקום 120, ביקרתי חברות שלא ראיתי הרבה זמן ונהניתי מכל העצירות.
שילמתי בטוטל קצת יותר מ100 יורו על נסיעה שהיתה עולה הרבה מאות בכל אלטרנטיבה אחרת.

לגבי שפה שונה - גוגל טרנסלייט, הזמנתי באתרים בשפות שונות בלי להכיר את השפה ובלי בעיה.

מבינה את היתרון של לבשל בדירה, גם באקספדיה ובפרייסליין גרופ יש דירות עם מטבחים (ושם ההחזר גדול יותר) אולי שווה לבדוק גם שם ולראות אם יש אלטרנטיבה?
 
"ליהנות בסגפנות"
אהבתי! :)

זה משהו שניתן להחליט?
לחלקנו יש את הבחירה, לחלקנו אין את הבחירה ולחלקנו יש את הבחירה אבל אנחנו לא רואים אותה.
אני אסביר...
מבחינה פיזיולוגית, אני חושבת שכולנו יכולים להרגיש משיכה לכל מין, אני חושבת שאף אחד לא נולד "הומו" או "סטרייט". לפעמים בחרנו בזה בידיעה (מסיבות שונות), לפעמים לא היתה לנו הבחירה (טראומה קשה בעבר כמו אונס בילדות) ולפעמים היתה לנו הבחירה אבל לא ראינו אותה (החברה אמרה לנו שזו הדרך להיות, החברה הוקיעה הומוסקסואליות וכו')
להבדיל בין אנשים על סמך איברי המין שלהם מרגיש לי שגוי, ולהרגיש משיכה אל אנשים על סמך איברי המין שלהם נראה לי בחירה משונה. להרגיש משיכה אל אנשים על סמך המגדר שלהם, כלומר אוסף תכונות וצורת התנהגות שכולנו מחקים כדי להתאים למגדר שבו נולדנו - הגיוני יותר.
אם ימדדו אותי על סמך התכונות שלי וצורת ההתנהגות שלי, לא אשתייך למין הנשי, אהיה איפשהו באמצע, בחלק מהדברים גברית ובחלק מהדברים נשית ובחלק מהדברים לא זה ולא זה(כילדה לא אהבתי לשחק עם בובות וגם לא עם משאיות, אהבתי לחשב מספרים). אני מרגישה שאם לכולנו היה את החופש למצוא את המקום שלנו על הספקטרום המגדרי, לא היינו יושבים ב2 הקצוות אלא מוצאים את המקום שנוח לנו בו.
אין לנו את החופש הזה, ממגדרים אותנו מגיל 0 (אני הצעתי לאחיותיי תחרות, אמרתי שכשאמות את המיליונים שלי(כי אני קמצנית ואקח את הכסף איתי לקבר), לא אחלק שווה בשווה בין כולם, אלא אוריש רק לאחד/ת מאחייני, זה שקיבל/ה הכי הרבה חופש מגדרי) ו"מכאיבים" לנו כשאנחנו מראים תכונות שלא מתאימות למגדר שנקבע לנו(בחלק מהחברות יותר ובחלק מהחברות פחות).
אני אתן כמה דוגמאות שימחישו למה אני מתכוונת(שהמשיכה בראש ולא בגוף):
1. אומרים ש10% מהאוכלוסיה הומוסקסואלית, בהנחה שאנחנו יכולים להרגיש משיכה רק למין אחד ולא למין אחר. אם אתחשב בטינדר ובמה שאני שומעת מהחברות - 80% מהאוכלוסיה נמשכת לאנשים רזים ו20% מהאוכלוסיה לאנשים מלאים או פתוחה לכל גדלי הגוף. לפני 100 שנה זה אולי היה הפוך, 80% נמשכו לנשים מלאות(שיא היופי!) ו20% היו פתוחים לכל גדלי הגוף), אם משיכה היא פיזיולוגית, איך יכול להיות שזה השתנה בצורה כ"כ מהירה?
2. לחברים שטוענים שהם סטרייטים או הומואים אני מתארת טרנסקסואלים בשלבים שונים של התהליך ושואלת עם מי מהם היו שוכבים ועם מי לא.
3. בניגוד להומוסקסואליות ולהטרוסקסואליות, אני מאמינה שטרנסקסואלים "נולדו ככה", כלומר נולדו עם תכונות שדומות יותר למגדר של המין השני. אם היינו חיים בעולם שבו מגדר לא היה כזה כלא, אולי לחלק מהטרנסקסואלים היה נוח בגוף שלהם.
4. יש לי חבר הומו ש"נולד ככה" ו"איכס כוס" ולפעמים יש ביננו ניצוצות של תשוקה.
לגבי:
בגיל 12, כשהפנטזיה המינית הכי מפותחת שהיתה לי, היתה נשיקה צרפתית, לא יכלתי לדעת אם אמשך לאיברי מין כאלה או אחרים. בחרתי להיות לסבית כי לא רציתי להיות חלק מהחברה ההטרוסקסואלית החולה שראיתי סביבי. יכול להיות שאם הייתי גדלה בשכונה פחות בעייתית או לא רואה את הדברים שראיתי, לא הייתי בוחרת בלסביוuת.
מאז שכבתי עם גברים וראיתי שאני יכולה להרגיש משיכה אליהם. אני מזדהה כלסבית ובוחרת במערכות יחסים עם נשים בגלל שוני בחברוuת בין גברים לנשים שגורם לאופי של נשים להיות נוח לי יותר, בגלל הדינמיקה במערכות יחסים שהיא נעימה לי יותר והחופש מהציפיות המגדריות (אם לא מהפרטנר אז מהחברה). אני לא מעדיפה איברי מין מסוימים על אחרים (הייתי עם טרנסים ועם טרנסיות ועם כל הבין לבין) ומאמינה שיש אנשים שגדלו בלי הציפיות מגדר הקשות בחברה שלנו (למשל, מגדר בדרום מזרח אסיה שונה מאוד מבעולם המערבי והרבה יותר נוח לי) ובחברה כזאת לא הייתי בוחרת להזדהות כלסבית.

עניתי?:)
 
לגהי "מחיקת "טראומות מהעבר
חוזר וממליץ על טיפולים אלטרנטיביים
ראיתי מנסיון איך זה עוזר לאנשים.
נכון זה לא הוכחה מחקרית אלא אמפירית
מצד שני אף אחד לא ערך על זה מחקר להבנתי.
אין מה להפסיד רק להרויח.
רק לראות אם האנרגיה של המטפל/ת מתאימה לך.
יש מגוון שיטות מNLP ו EFT אקסס קונסנס ועוד
 
חופש קשור ישירות לכסף וזה משהו שאני מסבירה עכשיו לאנשים שאני פוגשת שסובלים מדיכאון אבל אני מרגישה שהדיכאון שלהם הוא כתוצאה מבעיות חיצוניות(חוסר יכולת לעבור דירה, מצוקה כלכלית וכו). כסף הוא המקור להרבה מהבעיות בעולם.
חתיכת סיפור יש לך :(
אני הגעתי לתובנות אחרות לגבי סיבות, נסיבות ותוצאות בחיים.
להבנתי, שום הרגשה שלנו איננה מגיעה כתוצאה מסיבה חיצונית אלא מהסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. מה שיפה בתובנה הזאת, שאפשר לשנות את הסיפור הפנימי ואז לקחת אחריות על המשך חיינו והבחירות שלנו. אם אנחנו משייכים סבל למשהו חיצוני, אז נצטרך להסביר למה מישהו אחר, עם נסיבות דומות, לקח את זה למחוזות אחרים. יותר גרוע- אם זה משהו חיצוני שעברנו בעבר, ואין לנו יכולת לשנות את העבר, אז אנחנו נידונים לחיות לאור ההשלכות ללא בחירה מצידנו. בואי נאמר שזה לא ממש כיף לחשוב ככה ולחיות ככה.
אני חבה את חיי ואת האושר שלי לכסף, וחרדה (כנראה) בצדק מהאפשרות שאזדקק שוב לעזרה מאחרים
תתארי לך שבמקום כסף היית כותבת אוכל, יכולה לדמיין את עצמך אוגרת אוכל בכמויות ולא מרשה לעצמך לאכול ממנו?
בכל אופן, נראה לי שאם תתמקדי לשנות את הסיפור שלך לגבי כסף ומשמעותו הקרדינלית, ייפתח לך מקום רחב פשוט להנות: מטיול, מקום יפה, אנשים מעניינים, הצבת מטרות והגשמתן, חברותא וכל מה שהעולם יכול להציע. אם ייעלמו החרדות בקשר לכסף, אולי אפילו תלמדי להנות להשתמש בו ברוחב לב לעצמך או לעזרת אחרים. אל תשכחי שכסף זאת המצאה תרבותית-אנושית, בעלי חיים שורדים יופי בלעדיו :)
 
לחלקנו יש את הבחירה, לחלקנו אין את הבחירה ולחלקנו יש את הבחירה אבל אנחנו לא רואים אותה.
אני אסביר...
מבחינה פיזיולוגית, אני חושבת שכולנו יכולים להרגיש משיכה לכל מין, אני חושבת שאף אחד לא נולד "הומו" או "סטרייט". לפעמים בחרנו בזה בידיעה (מסיבות שונות), לפעמים לא היתה לנו הבחירה (טראומה קשה בעבר כמו אונס בילדות) ולפעמים היתה לנו הבחירה אבל לא ראינו אותה (החברה אמרה לנו שזו הדרך להיות, החברה הוקיעה הומוסקסואליות וכו')
להבדיל בין אנשים על סמך איברי המין שלהם מרגיש לי שגוי, ולהרגיש משיכה אל אנשים על סמך איברי המין שלהם נראה לי בחירה משונה. להרגיש משיכה אל אנשים על סמך המגדר שלהם, כלומר אוסף תכונות וצורת התנהגות שכולנו מחקים כדי להתאים למגדר שבו נולדנו - הגיוני יותר.
אם ימדדו אותי על סמך התכונות שלי וצורת ההתנהגות שלי, לא אשתייך למין הנשי, אהיה איפשהו באמצע, בחלק מהדברים גברית ובחלק מהדברים נשית ובחלק מהדברים לא זה ולא זה(כילדה לא אהבתי לשחק עם בובות וגם לא עם משאיות, אהבתי לחשב מספרים). אני מרגישה שאם לכולנו היה את החופש למצוא את המקום שלנו על הספקטרום המגדרי, לא היינו יושבים ב2 הקצוות אלא מוצאים את המקום שנוח לנו בו.
אין לנו את החופש הזה, ממגדרים אותנו מגיל 0 (אני הצעתי לאחיותיי תחרות, אמרתי שכשאמות את המיליונים שלי(כי אני קמצנית ואקח את הכסף איתי לקבר), לא אחלק שווה בשווה בין כולם, אלא אוריש רק לאחד/ת מאחייני, זה שקיבל/ה הכי הרבה חופש מגדרי) ו"מכאיבים" לנו כשאנחנו מראים תכונות שלא מתאימות למגדר שנקבע לנו(בחלק מהחברות יותר ובחלק מהחברות פחות).
אני אתן כמה דוגמאות שימחישו למה אני מתכוונת(שהמשיכה בראש ולא בגוף):
1. אומרים ש10% מהאוכלוסיה הומוסקסואלית, בהנחה שאנחנו יכולים להרגיש משיכה רק למין אחד ולא למין אחר. אם אתחשב בטינדר ובמה שאני שומעת מהחברות - 80% מהאוכלוסיה נמשכת לאנשים רזים ו20% מהאוכלוסיה לאנשים מלאים או פתוחה לכל גדלי הגוף. לפני 100 שנה זה אולי היה הפוך, 80% נמשכו לנשים מלאות(שיא היופי!) ו20% היו פתוחים לכל גדלי הגוף), אם משיכה היא פיזיולוגית, איך יכול להיות שזה השתנה בצורה כ"כ מהירה?
2. לחברים שטוענים שהם סטרייטים או הומואים אני מתארת טרנסקסואלים בשלבים שונים של התהליך ושואלת עם מי מהם היו שוכבים ועם מי לא.
3. בניגוד להומוסקסואליות ולהטרוסקסואליות, אני מאמינה שטרנסקסואלים "נולדו ככה", כלומר נולדו עם תכונות שדומות יותר למגדר של המין השני. אם היינו חיים בעולם שבו מגדר לא היה כזה כלא, אולי לחלק מהטרנסקסואלים היה נוח בגוף שלהם.
4. יש לי חבר הומו ש"נולד ככה" ו"איכס כוס" ולפעמים יש ביננו ניצוצות של תשוקה.
לגבי:
בגיל 12, כשהפנטזיה המינית הכי מפותחת שהיתה לי, היתה נשיקה צרפתית, לא יכלתי לדעת אם אמשך לאיברי מין כאלה או אחרים. בחרתי להיות לסבית כי לא רציתי להיות חלק מהחברה ההטרוסקסואלית החולה שראיתי סביבי. יכול להיות שאם הייתי גדלה בשכונה פחות בעייתית או לא רואה את הדברים שראיתי, לא הייתי בוחרת בלסביוuת.
מאז שכבתי עם גברים וראיתי שאני יכולה להרגיש משיכה אליהם. אני מזדהה כלסבית ובוחרת במערכות יחסים עם נשים בגלל שוני בחברוuת בין גברים לנשים שגורם לאופי של נשים להיות נוח לי יותר, בגלל הדינמיקה במערכות יחסים שהיא נעימה לי יותר והחופש מהציפיות המגדריות (אם לא מהפרטנר אז מהחברה). אני לא מעדיפה איברי מין מסוימים על אחרים (הייתי עם טרנסים ועם טרנסיות ועם כל הבין לבין) ומאמינה שיש אנשים שגדלו בלי הציפיות מגדר הקשות בחברה שלנו (למשל, מגדר בדרום מזרח אסיה שונה מאוד מבעולם המערבי והרבה יותר נוח לי) ובחברה כזאת לא הייתי בוחרת להזדהות כלסבית.

ענית בהרחבה.
אתחיל במשהו שיש לי בו דעה חזקה ואגיב מעט על הדברים האחרים:
זה שבחברה של היום מקובל שרזה זה יפה, זה חצי נכון.
לפעמים מה שמקובל נובע מהבגדים שמעוצבים ומהסטטוס החברתי שזה מקנה.
לדוגמה, היום על מסלולי הדוגמנות תראי בעיקר דוגמניות רזות, מה גם שזה משתנה קצת.
פעם הנשים המלאות היו הנשים שהיה להם כסף לאוכל טוב, ולרזות לא היה. מי שקבע מה זה יפה היו העשירים.

אני חושב שאותה משיכה מינית יכולה להיות להיות גם לאנשים רזים וגם למלאים, והיא לא תלויה לגמרי בפרדיגמות חברתיות אלא להעדפות אינדיוידואליות, אבל שיש אלמנט של "מה יגידו" אם תיצא עם אנשים מהקצוות, וזו השפעה מהחברה.
מצד שני, הסטטוס הבריא של הגוף הוא לא שמן, ולא אולטרא רזה. ניתן לראות את זה לפי חברות הלקטים-ציידים שעוד נותרו.
לדעתי יש טביעה גנטית להימשך למה שבריא. אין לי סימוכין מדעיים לטענה הזו, חוץ מהסימוך שסימטריה מושכת.

אומרים שכולם נמצאים על הסמפקטרום הסקסואלי. מהומו להטרו ומה שביניהם.
מי שנמצא באמצע יכול כנראה לבחור כי משיכה תהיה לו והחלטה אם ללכת רק עם נשים או רק עם גברים אפשר לקבל שיכלתנית.
מי שנמצא בקצות הספקטרום, לא חושב שיכול לבחור.
 
נערך לאחרונה ב:
עשית לי גם חשק! קיבלתי היום הודעה ממשרד ההגירה שאני יכולה להגיע לישראל למרות שאני לא אזרחית ישראלית, ברגע שהטיסות לאירופה יתחדשו אני אחזור לאיזור:)
לגבי kiwi - אני אוהבת לשלב יעדים ולעשות "עצירות בדרך", kiwi עוזר לי לגלות אפשרויות שיחסכו לי כסף. למשל, אם אני צריכה להגיע לעיר מסוימת שאליה יש רק טיסות יקרות, אבל מוצאת אפשרות זולה יותר לעשות קונקשן בעיר או 2 אחרות בדרך אליה - זה משמח אותי. כדי לראות את האפשרויות הזולות ביותר את צריכה למיין את התוצאות לפי הזול ביותר (זה לא הדיפולט) ואז תראי קונקשנים ארוכים ומסורבלים. ברגע שאני מוצאת מסלולים כאלה, אני בודקת מתי על כל אחד מהחלקים של המסלול יש את הטיסה הזולה ביותר, בודקת עלות של בית מלון באותו האיזור, שמה את הכל בgoogle sheet כדי לבחור את האלטרנטיבה הזולה ביותר בשקלול עם לינה. בגלל שזה הספורט שלי, אני יכולה להשקיע שעות בלשפר ולמקסם אבל אפשר גם לבדוק קצת ולבחור משהו שהוא שיפור לאפשרות הקודמת.
אם תתני לי דוגמא למקום שמעניין אותך להגיע אליו, אני אשמח לבנות מסלול ולהראות את השלבים שעשיתי כדי להגיע אליו.
ואני יכולה לתת דוגמא לנסיעה למקסיקו:
טיסה כיוון אחד למקסיקו בד"כ יקרה מאוד, אבל מצאתי לואו קוסט מבריסל לקנקון שירד במחיר, כשהתחלתי להסתכל עליו הוא היה ב150 יורו אבל ישבתי כמה ימים עם יד על הדופק וקניתי אותו כשירד לתחתית שלו של 78 יורו (אבל שוב, זה בגלל שזה הספורט שלי וגורם לי גאווה. אין שום דבר פסול בלחסוך זמן ולקנות ב150 יורו)
היתה טיסה ישירה מישראל לבריסל ב120 יורו, מה שעדיין היה עושה את זה דיל משתלם.
במקום זה חשבתי על מקומות שאני רוצה לבקר בהם (ברלין, מערב גרמניה) ובניתי לעצמי מסלול:
טסתי כיוון אחד מישראל לשטטין בפולין ב4.90, ישנתי שם לילה.
לקחתי אוטובוס משטטין לברלין עם קוד הנחה, שילמתי 2 יורו. שהיתי שם כמה ימים.
לקחתי אוטובוס לילה מברלין לדיסלדורף ב10 יורו (אאל"ט), אפשר להשיג את הכרטיסים גם ב5 יורו לנסיעה במהלך היום אבל רציתי לחסוך זמן ולחסוך על לילה בתשלום(אני ישנה טוב באוטובוס). יש לי אגב טריק נפלא למי שצריך להזמין אוטובוסים באירופה.
פגשתי חברות בדיסלדורף ליום שלם ואז לקחתי אוטובוס מדיסלדורף לבריסל ב7 יורו(אאל"ט).
שילמתי בסה"כ 23.90 יורו במקום 120, ביקרתי חברות שלא ראיתי הרבה זמן ונהניתי מכל העצירות.
שילמתי בטוטל קצת יותר מ100 יורו על נסיעה שהיתה עולה הרבה מאות בכל אלטרנטיבה אחרת.

לגבי שפה שונה - גוגל טרנסלייט, הזמנתי באתרים בשפות שונות בלי להכיר את השפה ובלי בעיה.

מבינה את היתרון של לבשל בדירה, גם באקספדיה ובפרייסליין גרופ יש דירות עם מטבחים (ושם ההחזר גדול יותר) אולי שווה לבדוק גם שם ולראות אם יש אלטרנטיבה?
עשית לי גם חשק! קיבלתי היום הודעה ממשרד ההגירה שאני יכולה להגיע לישראל למרות שאני לא אזרחית ישראלית, ברגע שהטיסות לאירופה יתחדשו אני אחזור לאיזור:)
לגבי kiwi - אני אוהבת לשלב יעדים ולעשות "עצירות בדרך", kiwi עוזר לי לגלות אפשרויות שיחסכו לי כסף. למשל, אם אני צריכה להגיע לעיר מסוימת שאליה יש רק טיסות יקרות, אבל מוצאת אפשרות זולה יותר לעשות קונקשן בעיר או 2 אחרות בדרך אליה - זה משמח אותי. כדי לראות את האפשרויות הזולות ביותר את צריכה למיין את התוצאות לפי הזול ביותר (זה לא הדיפולט) ואז תראי קונקשנים ארוכים ומסורבלים. ברגע שאני מוצאת מסלולים כאלה, אני בודקת מתי על כל אחד מהחלקים של המסלול יש את הטיסה הזולה ביותר, בודקת עלות של בית מלון באותו האיזור, שמה את הכל בgoogle sheet כדי לבחור את האלטרנטיבה הזולה ביותר בשקלול עם לינה. בגלל שזה הספורט שלי, אני יכולה להשקיע שעות בלשפר ולמקסם אבל אפשר גם לבדוק קצת ולבחור משהו שהוא שיפור לאפשרות הקודמת.
אם תתני לי דוגמא למקום שמעניין אותך להגיע אליו, אני אשמח לבנות מסלול ולהראות את השלבים שעשיתי כדי להגיע אליו.
ואני יכולה לתת דוגמא לנסיעה למקסיקו:
טיסה כיוון אחד למקסיקו בד"כ יקרה מאוד, אבל מצאתי לואו קוסט מבריסל לקנקון שירד במחיר, כשהתחלתי להסתכל עליו הוא היה ב150 יורו אבל ישבתי כמה ימים עם יד על הדופק וקניתי אותו כשירד לתחתית שלו של 78 יורו (אבל שוב, זה בגלל שזה הספורט שלי וגורם לי גאווה. אין שום דבר פסול בלחסוך זמן ולקנות ב150 יורו)
היתה טיסה ישירה מישראל לבריסל ב120 יורו, מה שעדיין היה עושה את זה דיל משתלם.
במקום זה חשבתי על מקומות שאני רוצה לבקר בהם (ברלין, מערב גרמניה) ובניתי לעצמי מסלול:
טסתי כיוון אחד מישראל לשטטין בפולין ב4.90, ישנתי שם לילה.
לקחתי אוטובוס משטטין לברלין עם קוד הנחה, שילמתי 2 יורו. שהיתי שם כמה ימים.
לקחתי אוטובוס לילה מברלין לדיסלדורף ב10 יורו (אאל"ט), אפשר להשיג את הכרטיסים גם ב5 יורו לנסיעה במהלך היום אבל רציתי לחסוך זמן ולחסוך על לילה בתשלום(אני ישנה טוב באוטובוס). יש לי אגב טריק נפלא למי שצריך להזמין אוטובוסים באירופה.
פגשתי חברות בדיסלדורף ליום שלם ואז לקחתי אוטובוס מדיסלדורף לבריסל ב7 יורו(אאל"ט).
שילמתי בסה"כ 23.90 יורו במקום 120, ביקרתי חברות שלא ראיתי הרבה זמן ונהניתי מכל העצירות.
שילמתי בטוטל קצת יותר מ100 יורו על נסיעה שהיתה עולה הרבה מאות בכל אלטרנטיבה אחרת.

לגבי שפה שונה - גוגל טרנסלייט, הזמנתי באתרים בשפות שונות בלי להכיר את השפה ובלי בעיה.

מבינה את היתרון של לבשל בדירה, גם באקספדיה ובפרייסליין גרופ יש דירות עם מטבחים (ושם ההחזר גדול יותר) אולי שווה לבדוק גם שם ולראות אם יש אלטרנטיבה?
ואוו. אשמח להעזר בך כשיהיה רלבנטי.
אחך מצאת טיסה מישראל לפולין בפחות מ5 יורו?? לא חושבת שראיתי מחירים כאלו מישראל לאף יעד.
 
וואו, זה ממכר.
פעם ראשונה בחיים שאני כותבת בפורום(יותר מהודעות פעם ב.. עם שורות בודדות) וכל התשומת לב והעניין והפידבקים החיוביים נעימה לי והתחושה שלא-הסברתי-את-עצמי לגמרי גרמה לי להאריך ולפרט ולהוסיף ולהסביר. שמחה שמצאתי אנשים שמעניין אותם הסיפור שלי ואנשים שמעניין אותם חסכון, אבל פתאום קצת נלחצת מזה שפירטתי המון דברים אישיים שאפשר לזהות אותי לפיהם ושאיבדתי קצת מהאנונימיות.
אגביל את הזמן שאני מעבירה בפורום, ואתמקד באיך-לחסוך-כסף-לשיטת-הנודדת :)
אפצל את השרשור הזה לשרשורים נוספים שבו אתעד את מה שכתבתי כבר פה בצורה יותר קריאה ומסודרת, עם לינקים כמו שיבגני הציע, ושם תוכלו לשאול אותי לגבי דברים נוספים שקשורים בחסכון כסף.
לגהי "מחיקת "טראומות מהעבר
חוזר וממליץ על טיפולים אלטרנטיביים
ראיתי מנסיון איך זה עוזר לאנשים.
נכון זה לא הוכחה מחקרית אלא אמפירית
מצד שני אף אחד לא ערך על זה מחקר להבנתי.
אין מה להפסיד רק להרויח.
רק לראות אם האנרגיה של המטפל/ת מתאימה לך.
יש מגוון שיטות מNLP ו EFT אקסס קונסנס ועוד
תודה הרבה על ההמלצה, קיבלתי המלצה נוספת על NLP בפרטי וזה גם מה שהאקסית רצתה שאעשה (אמרה שאנשים התגברו על טראומות גדולות משלי ושאני סתם סובלת). יש לך המלצה על מטפלים? אשמח לדעת ואחרת אחפש ואשאל בפורומים יעודיים. אנסה כל דבר פעם אחת:)
חתיכת סיפור יש לך :(
אני הגעתי לתובנות אחרות לגבי סיבות, נסיבות ותוצאות בחיים.
להבנתי, שום הרגשה שלנו איננה מגיעה כתוצאה מסיבה חיצונית אלא מהסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. מה שיפה בתובנה הזאת, שאפשר לשנות את הסיפור הפנימי ואז לקחת אחריות על המשך חיינו והבחירות שלנו. אם אנחנו משייכים סבל למשהו חיצוני, אז נצטרך להסביר למה מישהו אחר, עם נסיבות דומות, לקח את זה למחוזות אחרים. יותר גרוע- אם זה משהו חיצוני שעברנו בעבר, ואין לנו יכולת לשנות את העבר, אז אנחנו נידונים לחיות לאור ההשלכות ללא בחירה מצידנו. בואי נאמר שזה לא ממש כיף לחשוב ככה ולחיות ככה.
מישהו אחר (החברים שהיו לי בנעורים) עם נסיבות דומות לקח את זה לכיוונים הרסניים יותר (alchohol/dr*gs abuse או לא לברוח מהאלימות) אז אין לי דוגמא למישהו שלקח את זה למחוזות חיוביים יותר. אם בית דרור(בית מחסה זמני לבני נוער הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים) היה קיים כשהייתי נערה, הרבה מהטראומות היו נחסכות והייתי כנראה בריאה יותר נפשית אבל פחות הרפתקנית(ולכן לא מתחרטת על מסלול החיים שלי).
אני משייכת את הסבל למשהו חיצוני כי אני יודעת שהרבה פעמים להכיר בבעיה הזאת ולפתור אותה זה לא קשה ויעשה לאנשים טוב. כשאני פוגשת מישהו שה"מערכת" אמרה לו שהוא דכאוני וש"אין מה לעשות", ומסבירה לו שלדעתי אם יהיה לו חופש הוא ירגיש יותר טוב, מכוונת אותו לדרך להרוויח כסף ולהשתחרר מהסיבות החיצוניות שמכאיבות לו אני מעודדת אותו לצמוח במקום לקבל את זה ש"ככה זה".
אני לא חושבת שזה משהו שצריך לעשות כל הזמן, אם האשמתי בעיה חיצונית בזה שרע לי, וטיפלתי בה, וזה לא השתפר, וזה קרה כמה פעמים ברצף, זו כנראה לא הבעיה והבעיה בפנים.
אני אתן דוגמא - כשגרתי במערב גרמניה הייתי מאוד בודדה ואומללה, אבל לא רציתי לוותר ולהאשים את הבעיה החיצונית (השמרנות במקום שבו גרתי) - המשכתי לנסות למצוא חיבורים, המשכתי לנסות כל כיוון אפשרי. לבסוף, עברתי בחזרה לברלין ו"בין לילה" החיים שלי השתפרו משמעותית, אנשים הבינו אותי, אנשים אהבו את מי שאני, היו לי חיבורים עמוקים ואמיתיים עם אנשים.
אני לא אחכה 4 שנים שוב, עכשיו כשאני מרגישה שסיבה חיצונית היא הסיבה לזה שלא טוב לי (למשל הגעתי לעיר חדשה ואני לא מוצאת אנשים שאני מתחברת אליהם ומרגישה בודדה) אני משקיעה אנרגיה בלנסות לפתור את זה (כמה ימים של לעבור על כל המאצ'ים בטינדר, לכתוב לכולם, ללכת למפגשים) ואם אני לא מצליחה, אני חושבת על מה אני צריכה ואיפה אני יודעת שאוכל לקבל את זה - והולכת למקום כזה. עבד לי עד עכשיו די טוב והוכחה לזה היא החיוך שלא יורד לי מהפנים.
תתארי לך שבמקום כסף היית כותבת אוכל, יכולה לדמיין את עצמך אוגרת אוכל בכמויות ולא מרשה לעצמך לאכול ממנו?
בכל אופן, נראה לי שאם תתמקדי לשנות את הסיפור שלך לגבי כסף ומשמעותו הקרדינלית, ייפתח לך מקום רחב פשוט להנות: מטיול, מקום יפה, אנשים מעניינים, הצבת מטרות והגשמתן, חברותא וכל מה שהעולם יכול להציע. אם ייעלמו החרדות בקשר לכסף, אולי אפילו תלמדי להנות להשתמש בו ברוחב לב לעצמך או לעזרת אחרים. אל תשכחי שכסף זאת המצאה תרבותית-אנושית, בעלי חיים שורדים יופי בלעדיו :)
אבל אני לא אוגרת כסף ולא מרשה לעצמי להשתמש בו. אני בוחרת לא לעבוד ולא להרוויח כסף ובמקום זה להוציא את החסכונות שלי על טיולים בעולם וחוויות.
בדוגמא שנתת, האנלוגיה תהיה : אוגרת אוכל שמספיק להרבה חודשים (לכל סיכון אפשרי++) ואוכלת מנות בסיסיות שטעימות לי ושמספקות את כמות האנרגיה שאני צריכה ביום ומחזיקות אותי בריאה ומסופקת (אבל לא עושה ארוחות פאר ומשתה עם קוויאר). קצת כמו הסולידית.
ושוב, תודה על הפידבק ובבקשה call me out אם את רואה דברים שאני לא רואה ("הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו" - משהו שחשבתי עליו גם הרבה לאחרונה), מאוד מעריכה את זה.
ענית בהרחבה.
אתחיל במשהו שיש לי בו דעה חזקה ואגיב מעט על הדברים האחרים:
זה שבחברה של היום מקובל שרזה זה יפה, זה חצי נכון.
לפעמים מה שמקובל נובע מהבגדים שמעוצבים ומהסטטוס החברתי שזה מקנה.
לדוגמה, היום על מסלולי הדוגמנות תראי בעיקר דוגמניות רזות, מה גם שזה משתנה קצת.
פעם הנשים המלאות היו הנשים שהיה להם כסף לאוכל טוב, ולרזות לא היה. מי שקבע מה זה יפה היו העשירים.
בדיוק, פעם היתה משיכה לנשים מלאות ופעם לנערים מטופחים (יוון העתיקה). מה שאומר שזה חברתי ולא פיזיולוגי, כלומר, לא "נולדנו ככה" אלא "גדלנו ככה" בניגוד לבעלי חיים שבחלקם הומוסקסואליות היא פיזיולוגית(אני חושבת, לא התעמקתי, סתם תיאוריה שלי).
אומרים שכולם נמצאים על הסמפקטרום הסקסואלי. מהומו להטרו ומה שביניהם.
מי שנמצא באמצע יכול כנראה לבחור כי משיכה תהיה לו והחלטה אם ללכת רק עם נשים או רק עם גברים אפשר לקבל שיכלתנית.
מי שנמצא בקצות הספקטרום, לא חושב שיכול לבחור.
זו הדיעה הנפוצה (סולם קינסי) אבל לדעתי זו רוב הפעמים בחירה שאנחנו עושים במודע או לא במודע.
ואוו. אשמח להעזר בך כשיהיה רלבנטי.
אחך מצאת טיסה מישראל לפולין בפחות מ5 יורו?? לא חושבת שראיתי מחירים כאלו מישראל לאף יעד.
בשמחה! ה5 יורו זה כי הזמנתי דרך האתר הגרמני שסיפרתי עליו, את היית משלמת 10 יורו (שזה גם סבבה, נכון?)
 
נערך לאחרונה ב:
Back
למעלה