לא התייחסתי לאגרות גודש, זה פחות מעניין אותי ואני לא חושבת שהן מנצחות תחב"צ יעילה בין אזורים עירוניים מובהקים.
זו לא תחרות. אגרות גודש יאפשרו לאוטובוסים לנסוע ללא פקקים, וכך גם לנהגים שיהיו מוכנים לשלם את המחיר.
הן ישולמו ע"י המעסיק שהעובד יקר לליבו או ע"י נהגים אמידים ואני לא רואה שום יתרון על תחב"צ.
טכנאי מזגנים/אינסטלטור לא יסע לאנשים בתחב"צ.
אנשים שיקנו רהיטים לא יקחו אותם באוטובוס.
אנשים מבוגרים/נכים מתקשים עם אוטובוס וזקוקים לרכב פרטי (בו מישהו אחר יכול לנהוג כמובן).
אי אפשר לחבר ביעילות בין כל שתי נקודות.
בקיצור -- לרכב פרטי יש המון שימושים ואין אף מקום בעולם בו לא נעשה בו שימוש. את אולי לא רואה יתרונות, אך אנשים רבים אחרים כן.
אין לי בעיה שהאגרה תתווסף על נת"צים במרכזי ערים מפוקקות, אבל לא במקום.
אבל אני אומר הפוך - כל הכבישים יהיו נת"צים, פשוט אפשר יהיה לנסוע בהם תמורת תשלום.
שולחת אותך לבלוג ותיק בשם "הרוכב לאוטובוסים", יש שם חומר מעניין.
ציטוט מפוסט משנה שעברה:
בנת"צ יש קנס של 500 ש"ח. במחיר נמוך יותר שאותו צריך יהיה לשלם בוודאות, בוודאי שניתן יהיה לפתור את הפקק.
בורות ודמגוגיה? ממש לא. הוא דווקא אחד היוצרים הישראלים היותר איכותיים שיצא לי להיחשף לעבודה שלהם.
הרמה לרוב נמוכה, הוא לא יוצא דופן.
הוא התייחס למה לדעתו אסור לאפשר לרכבים פרטיים להשתמש בנת"צים בשיטת 2+ או 3+. קודם כל הוא טוען שתרומתם להקטנת הגודש זניחה לחלוטין. שנית, אנשים לא רוצים להתעסק עם נוסעים זרים לראייה כל מודל של עידוד נסיעה שיתופית נכשל בישראל כולל זה של Waze.
עם זה אני בהחלט מסכים. יש פה תיעדוף מטומטם של משתמשים בכביש על פני אחרים.
שלישית, ברגע שנותנים לנהגי פרייבט להשתמש בנת"צ אי אפשר להילחם באמצעיים אלקטרוניים בנהגים שסתם מתחשק להם לחתוך את הפקק דרך הנתיב.
אגרות גודש - כולם משלמים, ואז אין בעיה.
אתה מתייחסת לאגרת גודש בתור "Silver bullet" לבעיות התחבורה של ישראל. אני לא אומר שאין מקום לאגרת גודש, אבל נדיר מאוד שיש פיתרון אחד לבעיה מורכבת והתחבורה בישראל היא בעיה מאוד מורכבת.
זה מאוד לא פופולרי, וגם הממשלה הקודמת שרצתה להכניס את זה עוד כמה שנים עשתה זאת בצורה מטומטמת תוך חלוקת פטורים מהאגרה לימין ולשמאל, כך שכנראה זה באמת לא היה עובד.
מדובר בפתרון שיהיה יקר לנהגי הרכבים, אך אין ברירה. הכבישים יהיו פנויים ויהיה צריך לאפשר הפעלה גם של תחבורה ציבורית פרטית ולא שהממשלה תקבע איך בדיוק האוטובוסים צריכים לנסוע.
אני ממש לא אומר שזה יהיה פשוט, אלא שזה הכרחי.
חוץ מזה כבר קיימת סוג של אגרת גודש וזה עלות חנייה ועלות מכוניות בישראל.
שמשולמות ללא תלות באיזו שעה אתה נוסע ולאן.
חנייה בימינו בתל אביב עולה בקלות 50-60-80 שקל ליום. אתה חושב שלא משלמים? משלמים כמו גדולים משלמים.
למקומיים יש חנייה בחינם, ולכן הקושי הרב במציאת חנייה (שגם מגדילות את הפקקים כי נהגים מסתובבים ומחפשים חניה). דוגמא מעולה לעוד משהו שהוא בחינם, מייצר תור ואמור לעלות כסף.
אחרי שבן אדם גיהץ 160,000 אלף על מכונית + 2,000 שקל אגרת רישוי + 7,000 שקל ביטוחים אתה חושב שמה שירתיע אותו מלנהוג זה 50 שקל אגרת גודש?
1000 ש"ח בחודש. אתה לא חושב ש-20% מהנהגים ישנו את ההתנהגות שלהם ויסעו בשעות אחרות/באוטובוס? אם לא, תעלה את המחיר עד שתעלים את הפקק.