• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

אתם לא מבינים מה אני עושה..
קודם כל אני יכול לסחור בpre market, מחיר המניה שם לא תנודתי מדי ואני לא יכול להפסיד הרבה כסף

שנית, הרגשתי שטסלה יפלו בפרה מרקט עד פתיחת המסחר ועשיתי את הפעולות האלה

ושלישית והכי חשוב - אני עושה את הפעולות האלה כשיש לי מניות בהפסד. למעשה אני מוכר מניות שקניתי לדוגמא ב200$ וקונה מחדש ב104$.
אני מתכוון להחזיק טסלה הרבה זמן גם ככה..
אז גם אם אני ״סוחר״ ולא משקיע, אני מופסד ב2022.
אפשר להגיש החזר מס של 50%? ;)
אי אפשר לקבל החזר מס, אפשר לשלם פחות מס רווח הון ע״י הקיזוז מרווחים אחרים או להעביר את ההפסד לשנה הבאה כדי ליצור ״מגן מס״.
אבל כדי להעביר את ההפסד אתה צריך לדאוג שלא יהיו דיווידנדים שעליהם שילמת מס, אחרת תצטרך לקזז קודם כנגד רווח מדיווידנד.
גם קח בחשבון שאחרי כמה שנים ההפסד המועבר שלא נוצל מתאפס.
 
BREAKING: @Tesla has reduced their car prices MASSIVELY in the US. Changes:

• Model 3 RWD: $43,990 (from $46,990, a 6.4% drop)
• Model 3 P: $53,990 ($62,990, 14.2% drop)
• Model Y Long Range: $52,990 (from $65,990, a 20% drop)
• Model Y P: $56,990 (from $69,990, a 23% drop)


מעניין מאוד. אני רואה שגם בארץ המחיר ירד ב20%.
80,000₪ הוזלה למודל Y
 
נערך לאחרונה ב:
BREAKING: @Tesla has reduced their car prices MASSIVELY in the US. Changes:

• Model 3 RWD: $43,990 (from $46,990, a 6.4% drop)
• Model 3 P: $53,990 ($62,990, 14.2% drop)
• Model Y Long Range: $52,990 (from $65,990, a 20% drop)
• Model Y P: $56,990 (from $69,990, a 23% drop)


מעניין מאוד. אני רואה שגם בארץ המחיר ירד ב20%.
80,000₪ הוזלה למודל Y
בגלל שיש ביקוש כזה מטורף הם יוכלים להוריד את המחירים ועדיין להרוויח מלא :O:lol:
 
כולם תמימי דעים שהמניה תיפול היום חזק, ולכן גם היום אמכור הרבה ב14:00 ואקנה חזרה ב16:00
 
בגלל שיש ביקוש כזה מטורף הם יוכלים להוריד את המחירים ועדיין להרוויח מלא :O:lol:
אתה מסתכל על זה רק מזווית אחת.
יש דפלציה וברור שהביקוש לרכבים ירד across the board בגלל הריבית.

ושים לב שפתאום אתה לא מדבר על התחרות

מה זה אומר על התחרות של טסלה אם טסלה ביום בהיר אחד יכולים להוריד 20% במחיר בזמן שהיום ״המתחרות״ מוכרות בהפסד?

כמו שמישהו פה הגיב לפני- טסלה תלך על צמיחה אפילו במחיר פגיעה במארגינס


Tesla CEO @ElonMusk explains new pricing strategy

Allow margins to fall during a recession so that volume can still grow.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה מסתכל על זה רק מזווית אחת.
יש דפלציה וברור שהביקוש לרכבים ירד across the board בגלל הריבית.

ושים לב שפתאום אתה לא מדבר על התחרות

מה זה אומר על התחרות של טסלה אם טסלה ביום בהיר אחד יכולים להוריד 20% במחיר בזמן שהיום ״המתחרות״ מוכרות בהפסד?

כמו שמישהו פה הגיב לפני- טסלה תלך על צמיחה אפילו במחיר פגיעה במארגינס


Tesla CEO @ElonMusk explains new pricing strategy

Allow margins to fall during a recession so that volume can still grow.
למה צריך לצמוח אפילו במחיר הפגיעה במרג'ין?
זה לא SAAS, רוב התשלומים לטסלה - או כמעט כולם - מתחילים ומסתיימים עם רכישת הרכב.
מתוך מכירת של כ-21 מיליארד דולר ברבעון 3, 18 מיליארד היו על מכירות רכבים - בערך 85% מסה"כ ההכנסות.
ה-3 הנותרים - 15% מהסכום הכולל - היו על שירותים, יצירת אנרגיה ואחרים.
אם הרווח הנקי של טסלה הוא 15%, והיא מורידה מחירים ב-20%.. מה זה אומר?
עכשיו, אפשר לפטנז שבעתיד היא תמכור שירותים אחרי מכירת הרכב, אבל אם לאנשים אין כסף היום להוציא על טסלה ולכן היא צריכה להוריד מחיר, אתה חושב שמישהו יקנה טסלה ב-200 אש"ח ואז יוציא עוד נגיד 30-40 אש"ח בשנה לתשלום לטסלה על שירותים למשל? (וזה לא כולל דלק, ירידת ערך, ביטוח וטסט מן הסתם).
אפשר גם להגיד שזה זמני ותעלה שוב מחירים בעתיד, אבל בוא נראה שזה קורה קודם.
 
אני חושב שהם הורידו מחירים כי עלויות שינוע וחומרי גלם ירדו בהתאמה.
כמו שהם העלו מחירים השנה אז פשוט הורידו..

האינפלציה הסתיימה
 
כולם תמימי דעים שהמניה תיפול היום חזק, ולכן גם היום אמכור הרבה ב14:00 ואקנה חזרה ב16:00
מכרתי ב14:00 במינוס 4.8% 15,000$
כרגע מינוס 6.3%
ב16:00 חוזר
 
הימור לשנה: הורדת מחיר והגברת כושר הייצור ישמרו קצב צמיחה של 45%-50%, ההייפ סביב הצמיחה יחזור בעוצמה בפורומים, טוויטר, ערוצי יוטיוב וכו׳, המכפיל יזנק ושער המניה יוכפל עד סוף השנה. העמסתי קולים 240 לינואר 24.
 
הימור לשנה: הורדת מחיר והגברת כושר הייצור ישמרו קצב צמיחה של 45%-50%, ההייפ סביב הצמיחה יחזור בעוצמה בפורומים, טוויטר, ערוצי יוטיוב וכו׳, המכפיל יזנק ושער המניה יוכפל עד סוף השנה. העמסתי קולים 240 לינואר 24.
מצטרף אלייך שבוע הבא לקולים
 
סיבות אפשריות להורדת המחירים הם:
ירידה חדה בהקף ההזמנות לטסלות כי מאסק שרף את עצמו בקרב הדמוגרפיה שקונה טסלות, ליברלים מהמעמד הבינוני הגבוה. ההוכחה זמן ההמתנה לטסלה חדשה הצטמצם מאוד.
טסלה מנסה לאפשר לכמה שיותר מהמודלים שהיא מוכרת יוכלו לקבל את זיכוי המס של 7,500$, מאסק תמיד אוהב סובסידיות ממשלתיות.
 
הבחור עובד ב WeWork, ומנהל קרן של 10 מיליון דולר(לא בדיוק שוחים אליו דרך מים מלאי כרישים בשביל להשקיע איתו...)שהביצועים שלה מההקמה הן בערך פי 3 למטה מהסנופי:

מעבר לעובדה שנחשפים אליו בגלל האלגוריתם של הטוויטר...איזה היסטוריה של ביצועים או הוכחת יכולת יש מאחוריו שכדאי/רצוי להקשיב למה שיש לו להגיד?
ועוד לבנות על הדברים שלו איזשהו מכפיל שמצדיק עבורכם השקעה של הכסף האישי שלכם?
אז לבחור המוכשר הזה יש הזדמנות השקעה חדשה:
https://www.youtube.com/watch?v=A_BkX8Vg8ks

אתם יכולים להשקיע עד 5 מיליון דולר בשווי לפני הכסף של 10מיליון דולר(לקנות שליש מהחברה) בחברת ההשקעות של המשקיע האגדי.(תחשבו שיכולתם לקנות שליש מברקשיר בתחילת הדרך!.... המניות הן ללא זכויות הצבעה אומנם...אבל מה זה משנה אם תחזיקו באחד מחברות ה active etf הגדולות? איפה עוד יש כאלו הזדמנויות...
N4gOhgL.jpg


1. לפי התחזית שלהם, בסוף השנה הזו החברה תנהל 225 מילון דולר בנכסים...כרגע אומנם הקרן מחזיקה רק 8 מיליון דולר ואומנם הפסידה מהקמתה 40% לעומת 10% בסנופי...אבל זה לא יעצור את הצמיחה המטאורית של החברה....
2. בהנחה והם מגיעים לנכסים האלו(בערך פי 30 מכמה שהם מנהלים כרגע) בסוף השנה החברה תרוויח, אחרי הוצאות, 17 אלף דולר. לא רע...אבל מה קרה לכל הרווח?
3. אם טיפה מסתכלים לאיפה כל הרווח הולך...נראה שבשנה הראשונה מנהלי הקרן ימשכו שכר שך 1.6 מיליון דולר....לא מעט בכלל...אבל אי אפשר לקבל טלנט של מישהו שמסוגל לעשות פי 4 מהסנופי בלי לשלם על זה...מוצדק.
4. משום מה לא רשום כמה כסף הם בעצמם ישימו בחברה...או כמה מהונם האישי מושקע לצד המשקיעים בקרנות...בטוח שפשוט שכחו.
5. אם משום התחזית של פי 30 מהנכסים לא תממש(אבל מה הסיכוי שמישהו עם היסטוריית השקעות כמו שלו יטעה או יטעה בתחזיות...) אז העסק יהיה מאד הפסדי בגלל השכר של עילויי ההשקעות הנ"ל וההוצאות הקבועות..ואז גם אם גייסו 5 מיליון דולר ...החברה תפשוט את הרגל די מהר.

עדיף בשוק ההון ללמוד מטעויות של אחרים...

אין הרבה מקומות של ROI חיובי כמו קריאת הthread הזה ודומיו(פרייארים לא מתים, רק מתחלפים):
קרנות Ark Invest
תיק מנוהל על ידי Gerber Kawasaki
פמילי אופיס
 
נערך לאחרונה ב:
אני חושב שהם הורידו מחירים כי עלויות שינוע וחומרי גלם ירדו בהתאמה.
כמו שהם העלו מחירים השנה אז פשוט הורידו..

האינפלציה הסתיימה
אמרת לפאוול?
 
הזמנתי את המודל 3 לונג ריינג שלי לפני שנה וחצי.
זה המחיר ששילמתי.
F1DB68C6-6DAA-41EE-98E0-14A177DFE5CA.jpeg
 
נערך לאחרונה ב:
הפרש של 10 אשח (5%) בהכנסה של טסלה. קל לשכוח שהיו מלא העלאות מחיר בשנתיים האחרונות. המחירים חזרו סך הכל לרמה שהם היו. העלות ייצור של טסלה פר רכב תרד ככל שנפח הייצור יעלה. רכבים חשמליים זולים יותר זה טוב לכולם (מתכנן לקנות שני חשמלי בשלב כלשהו), ובנתיים התחרות של טסלה מדממת כסף לאבדון וצריכה להתחרות במחירים של טסלה.
אבל חכמי החלם במדינתנו מעלים מסים על רכב חשמלי כשמדינות אחרות מורידות אז המס עלה ב-25 אשח.
 
נערך לאחרונה ב:
הפרש של 10 אשח (5%) בהכנסה של טסלה.
אבל חכמי החלם במדינתנו מעלים מסים על רכב חשמלי כשמדינות אחרות מורידות אז המס עלה ב-25 אשח.
כשיתחילו לגבות מס נסועה מרכב חשמלי יהיה למדינה אינטרס לעודד רכישת רכב חשמלי. עד אז כל רכישה של רכב חשמלי מורידה משמעותית את ההכנסה, הן במס הרכישה הנמוך מאוד לעומת רכב בנזין והן במס הבלו שבעלי מכוניות חשמליות אינם משלמים.
 

נושאים דומים

Back
למעלה