• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

חבל, אם היה מחכה עוד כמה ימים היה מקבל מחיר טוב יותר אחרי שהם פספסו את תחזית המסירות בפער לא קטן.
הסתכלתי על המסמך, הוא מימש אופציות שהגיעו ל vesting, במחיר של 18$.(וגם לא סגור אם זה מימוש, או פשוט הצהרה על אופציות שהגיעו ל vesting)

1. הייתי שואל בתור בעל מניות, למה הסמנכ"ל כספים מקבל אופציות כל כך זולות...בעצם בעלי המניות מכרו לו מניות במחיר שהוא משמעותית מתחת למחיר השוק שהיה בזמן שהם הוענקו ומתחת למחיר היום אחרי ירידה גדולה...בעצם בעת המימוש הוא קיבל מניות מהחברה ולקח חלק מהעוגה של כלל בעלי המניות במחיר אפסי ביחס לשאר בעלי המניות...אם זה היה במחיר שוק, זה מראה על אמונה...לממש ב15% ממחיר השוק הנוכחי...ממש לא.
אולי פשוט מתכוון למכור בפעם הבאה שהוא יכול?
אני גם הייתי קונה טסלה ב18$.
(ד"א חלק מההגיון בחלוקת אופציות, הוא לתת אותם במחירי שוק בעת ההענקה...ככה שרק אם המניה תעלה אז העובד ירוויח...שיהיה אינטרס לעזור להצלחת החברה ולשווי המניה...אם החברה(ובתקווה גם המניה) מצליחות והמניה עולה...תרוויח את הפער בין המצב של החברה שהיה בעת ההענקה לבין נקודת המימוש...ואם לא היה שיפור...אז לא תרוויח כי האופציות חסרות ערך...ולא נוצר ערך. ברגע שאתה מעניק אופציות במחיר אפסי...נתת כסף על חשבון בעלי המניות...זה עוד דגל אדום בתוכניות תגמול...הוא כרגע יכול להרוויח הון ממכירת האופציות שלו, בזמן שבעלי המניות הרגילים הפסידו הון...נשמע לכם הוגן או נכון?).

2.אף אחד מנושאי המשרה בטסלה לא קנה מניות בשוק הפתוח בשנים האחרונות...רק קיבלו אופציות ומכרו...אבל אם אתם מסתכלים עליו בתור אינדיקטור:
HOsqRYs.jpg

אז המכירות האחרונה שלו הייתה בדצמבר, ב180$ דולר....הוא מכר אפילו במחיר יותר גבוה מאילון שהוריד מילארדים במחירים נמוכים יותר...

https://www.insiderviz.com/
אחלה אתר
 
נערך לאחרונה ב:
עוד יום של 10%, נראה לי נשבר פה איזה שיא.
 
איזה קטע שהשוק לא רואה את זה וטסלה קורסת ב10%. כנראה שהשוק ממש מטומטם…
צריך להצדיק איכשהו את כל הקניות שלו ב250$ השנה כשהמניה הייתה ממש ממש זולה

מה שכן, השוק כמעט תמיד לא ראה את זה מראש אצל טסלה.. ב2019 אני זוכר שקניתי מניות טסלה כשחשבו שהחברה בדרך לפשוט רגל, ולי זה היה ממש ברור שזה לא המצב
 
נערך לאחרונה ב:
לא המלצה כמובן אבל אחרי הדוח בעוד שבועיים הpe של טסלה יהיה 24 משהו כזה.
תעשו עם זה מה שאתם רוצים
במקומך הייתי קונה אופציות call רחוקות מהכסף לחצי שנה קדימה. אם זה נכון, יכולות לעלות במאות אחוזים. אם לא, אולי עדיף לסכן פחות הון באופציות מאשר במניות.
לדעתי טסלה תעשה מינוס 50% ב-2023. לפחות. גם אם המכפיל יהיה 24 עוד שבועיים
 
במקומך הייתי קונה אופציות call רחוקות מהכסף לחצי שנה קדימה. אם זה נכון, יכולות לעלות במאות אחוזים. אם לא, אולי עדיף לסכן פחות הון באופציות מאשר במניות.
לדעתי טסלה תעשה מינוס 50% ב-2023. לפחות. גם אם המכפיל יהיה 24 עוד שבועיים
אל תדאג.. עשיתי המון כסף על callים ב2021
היו לי גם כמה butterfly calls ל2022 שפוקעות עוד שבועיים ב0 כנראה
קניתי קול אחד שבוע שעבר ל2025.. אם יגיעו ל100 אקנה עוד

מעדיף לקנות קולים ל2025 (וגם למכור קול של 500-600 כזה) מאשר להמר לחצי שנה קדימה, כי המניה בהחלט יכולה להישאר על 0% גם חצי שעה ללא קשר לביצועים
 
.
לדעתי טסלה תעשה מינוס 50% ב-2023. לפחות. גם אם המכפיל יהיה 24 עוד שבועיים
כלומר pe חד ספרתי
בסדר אני מוכן לספוג מינוס 50% נוספים
קניתי הרבה ב112$ כאמור, אקנה כל חודש עכשיו כל עוד המחיר ישאר נמוך.

התרחיש היחיד שטסלה תיפול בעוד 50% זה כשנאסדק יפול ל8000.. לדעתי לא סביר
 
כלומר pe חד ספרתי
בסדר אני מוכן לספוג מינוס 50% נוספים
קניתי הרבה ב112$ כאמור, אקנה כל חודש עכשיו כל עוד המחיר ישאר נמוך.

התרחיש היחיד שטסלה תיפול בעוד 50% זה כשנאסדק יפול ל8000.. לדעתי לא סביר
אני לא חושב שטסלה תרוויח נקי 35 מיליארד דולר בשנה, שזה PE חד ספרתי.
אני חושב שהגידול בהכנסות יהיה נמוך מממוצע תחזיות האנליסטים ואחוז הרווח הנקי ייקטן.
הרווח החזוי לפי ממוצע תחזיות אנליסטים של חברות כמו סטלנטיס (פג'ו, ג'יפ, ראם, אופל ועוד) צפוי להיות נמוך ב-2023 וב-2024 מאשר ב-2022, גם פורד, ג'נרל מוטורוס גם - ואצלה גם ב-2025 ורוב חברות הרכב ככה. הנ"ל הגיוני - הייתה קצת בועה בשוק הרכב - כמו בשוק המניות, הדירות והאג"ח, כי היה המון כסף לכולם בגלל הריבית הנמוכה והתמריצים. רכבים יד2 נמכרו במחירים יותר גבוהים מחדשים, חברות כמו CARVANA זינקו לחלל ועוד. מהצד השני - יש אינפלציה, הריביות עלו ועלות גיוס החוב של החברות עלתה + תשלום על הלוואות ומימון, יקר יותר לשלם חשמל וגז, משכורות עולות וכד' וזה יכול לצמצם את שולי הרווח.

בריביות הנוכחיות בארה"ב ובעולם יקר יותר לקחת הלוואה, יש מיתון או חשש למיתון ועלייה בשיעור האבטלה כתוצאה מזה, וחוזים שהביקוש לרכבים ייפגע.
אז הוא ייפגע ברוב החברות הרגילות, לאנשים לא יהיה כסף לקנות פורד (המותג הכי נמכר בארה"ב), שברולט, ג'יפ, ראם וכד' - אבל טסלה תצמח בעשרות אחוזים רבים כל שנה במכירות וברווחים. כי?

קיצור, לדעתי - ייתכן שהמכירות של טסלה כן יגדלו, אבל פחות מהצפי. ושולי הרווח יהיו נמוכים מהצפי. וטסלה נפלה ביותר מהנאסדק, כי התנפחה יותר. טסלה יכולה לרדת חזק לבד וגוגל ואמזון לא חייבות לצנוח גם.

היו פה אותם דיונים גם שטסלה הייתה מעל 400. ב-340 מיליארד דולר טסלה לא זולה. אבל נראה.
 
אני לא חושב שטסלה תרוויח נקי 35 מיליארד דולר בשנה, שזה PE חד ספרתי.
אני חושב שהגידול בהכנסות יהיה נמוך מממוצע תחזיות האנליסטים ואחוז הרווח הנקי ייקטן.
מסכים עם כל מה שאתה אומר ומוסיף:
התחרות מגיעה (כצפוי), כל מי שחשב או עדיין חושב שלטסלה אין ולא תהיה תחרות טועה טעות מרה.
התחרות בסוף תכריח את טסלה להוריד מחירים כלומר שולי הרווח יקטנו.

הנה עוד אחד:

טסלה פשוט (עדיין) יקרה.
 
נערך לאחרונה ב:
מסכים עם כל מה שאתה אומר ומוסיף:
התחרות מגיעה (כצפוי), כל מי שחשב או עדיין חושב שלטסלה אין ולא תהיה תחרות טועה טעות מרה.
התחרות בסוף תכריח את טסלה להוריד מחירים כלומר שולי הרווח יקטנו.

הנה עוד אחד:

טסלה פשוט (עדיין) יקרה.
התחרותתתתת מגיעהההההה
כל שנה אותה אמירה
שיהיה בהצלחה ״למתחרות״ של טסלה בשנה כזו להתחיל לייצר רכבים חשמליים.

כי הרי זה ברור, חברות רכב מיושנות מדביקות פערים וטסלה עומדים במקום ומחכים לכל השאר :)

אגב המחיר כבר הוזל ב7500$ בגלל הטבת המס בארהב. אבל הוא ימשיך לרדת בגלל התייעלות ביצור.

בואו לא נשכח שבq3 טסלה מסרו 320אלף וq4 כבר 405 אלף.
בכל 2020 היה 495,000
 
אתה באמת מאמין שהוא לא מתעסק בטסלה?

בהחלט. בין טוויטר לגיוס של ספייס אקס אני בטוח שטסלה בתחתית סדר העדיפויות שלו. הוא אפילו לא עושה שום מאמץ להסתיר את זה...
 

נושאים דומים

Back
למעלה