• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

מחיר הדלק בשיא, אינסנטיב לרכוש טסלה?
אני נזכר שבמשבר הקורונה - טיעוני דובי טסלה היו שבעולם שחבית נפט עולה 20$ אין טעם לקנות טסלה
עכשיו לפי ההיגיון שלהם הם אמורים להיות יותר שוריים על טסלה ממני
 
מחיר הדלק בשיא, אינסנטיב לרכוש טסלה?
אני נזכר שבמשבר הקורונה - טיעוני דובי טסלה היו שבעולם שחבית נפט עולה 20$ אין טעם לקנות טסלה
עכשיו לפי ההיגיון שלהם הם אמורים להיות יותר שוריים על טסלה ממני
העולם כבר עבר את ה tipping point של מעבר לרכבים חשמליים. אין על זה מחלוקת כבר. השימוש בנפט וגז כנשק פוליטי כלכלי על ידי רוסיה הבהיר לאחרוני הספקנים שחייבים להגמל מדלקי מאובנים בחשיבות אסטרטגית. מחירי הדלק עוזרים להבהיר את זה גם לאחרוני הצרכנים.
אין היום גם אנשים סבירים שלא חושבים שטסלה היא בפוזיציה הכי טובה להרוויח מהמאקרו בעולם. הוויכוח האמיתי היחיד הוא על הוולואציה. ועכשיו כאשר המחיר הוא 650, להמשיך להתכווח ולטעון שהוולואציה גבוהה מדי זה כבר כבר חסר הגיון. מניית טסלה סובלת בעיקר בגלל תנאי המאקרו בשוק.
 
מחיר הדלק בשיא, אינסנטיב לרכוש טסלה?

בהחלט, ייקח לך רק שש שנים להחזיר את ההפרש במחיר בין טסלה לסדאן ICE.

בעוד 13 שנים אסור יהיה למכור יותר רכבי ICE ברחבי האיחוד האירופי, מה שאומר שכמעט כל יצרניות הרכבים בעולם ישקיעו בשנים הקרובות ב mass production של רכבים חשמליים.
אגב גם ב 650 מדובר בהערכת שווי מופרכת לגמרי לחברה של one trick pony (אוי, סליחה, לא שמתי לב לאלפי הרובוטקסי ששוטפים את הרחובות בכל העולם. אה, אופס, המנכל לא שיקר, הוא רק טעה בהערכת זמנים).
 
בהחלט, ייקח לך רק שש שנים להחזיר את ההפרש במחיר בין טסלה לסדאן ICE.

בעוד 13 שנים אסור יהיה למכור יותר רכבי ICE ברחבי האיחוד האירופי, מה שאומר שכמעט כל יצרניות הרכבים בעולם ישקיעו בשנים הקרובות ב mass production של רכבים חשמליים.
אגב גם ב 650 מדובר בהערכת שווי מופרכת לגמרי לחברה של one trick pony (אוי, סליחה, לא שמתי לב לאלפי הרובוטקסי ששוטפים את הרחובות בכל העולם. אה, אופס, המנכל לא שיקר, הוא רק טעה בהערכת זמנים).
חחח לול
גם בלי רובוטקסי בקצב הנוכחי הpe של טסלה יהיה מתחת ל30 בעוד שנה
אבל תמשיך

נ.ב
כל המניות עכשיו, בעיקר אלה עם השווי המופרך נחתכו וחטפו חזק, אולי אפילו חזק יותר ממה שהגיע להן

אבל אתה חושב שהשווי של טסלה מופרך. נו בסדר

אם הוא היה מופרך כבר היו מזמן יורדים עוד
 
טסלה כבר מייצרת סוללות גם בעצמה, בנוסף לאלו שהיא קונה, ויש הבדל גדול בין הסוללה עצמה ל-battery pack, זה לא פשוט עניין של להדביק אותם יחד.
חולמות ומספרות סיפורים בעיקר, על דברים שאולי יהיו להן ב-2026. טסלה עושה היום.
קיים ופועל כבר היום אצל המתחרות...

לפחות המנוע של ה-plaid s הוא הכי מתקדם היום ככל שאני יודע. יש לך עוד מידע עליו כאן וכאן, וכמובן, זה המנוע שמניע את הרכב production הכי מהיר בעולם, המודל s plaid. הרכב הכי מהיר בעולם, לא הרכב החשמלי, פשוט הרכב.
העניין הוא שההבדלים בין המנועים הם לא מרחיקי לכת, תבחן את המנועים של המתחרים מול טסלה ותראה שיש יתרונות וחסרונות לכאן ולכאן אך הבסיס דומה ולא תמיד העיצובים וההנדסה של טסלה עדיפים. זה לא שהוא המנוע הכי טוב ומתקדם בפער. במודל S המהיר שמו מנוע נוסף (3 בסך הכל). לצרכן הממוצע זה לא משנה אם הרכב מאיץ למאה בשתי שניות, שלוש או שמונה..

הדרך שבה טסלה עובדת מבפנים, היא שונה לחלוטין מאיך שחברות אחרות עובדות. אתה יכול להאזין לראיון עם ג׳ו ג׳סטיס כאן וכאן (יש עוד ברשת), וגם עוד מידע כאן וכאן. זה לא מעט תוכן, אבל אם אתה באמת רוצה להבין את ההבדל אלו נקודות התחלה מעולות.
מודה שלא צפיתי ב-4 שעות תוכן אבל מרפרוף קצר כן שמתי לב שהסרטונים אוהדים את טסלה יתר על המידה ולא בוחנים את המתחרות לכן נראה לי די מיותר.
 
קיים ופועל כבר היום אצל המתחרות...
אצל מי?

העניין הוא שההבדלים בין המנועים הם לא מרחיקי לכת
מרחיקי לכת זה עניין סובייקטיבי. אבל טסלה מובילה. וקשה להתכווח עם המכונית הכי מהירה בעולם. לשים 2, 3, 4 מנועים זה משהו שגם חברות אחרות עושות והרכב שלהן הוא לא הכי מהיר בעולם.

מודה שלא צפיתי ב-4 שעות תוכן אבל מרפרוף קצר כן שמתי לב שהסרטונים אוהדים את טסלה יתר על המידה ולא בוחנים את המתחרות לכן נראה לי די מיותר.
אתה לא חייב לצפות בהן, ואני מודע לזה שזה הרבה תוכן, אבל זה התוכן הכי רלוונטי אם אתה באמת רוצה להבין את הנושא. יש שם גם התייחסות לאיך חברות אחרות עובדות.
 
נראה שלמחיר המניה של טסלה יש תחתית באזור 630. בחודש האחרון שלושה פעמים כבר נגעה במחיר הזה לרגעים קצרים בלבד.
מאז ההנפקה, לטסלה היו 4 מקרים בלבד של ירידה של 50% - ב-2016, 2019, 2020 (הגיע עד 65% ירידה), 2022 (עכשיו על 48%). בכל המקרים היא לא נשארה באזור 50% הרבה זמן.
לעומת זאת היו לה כ-22 ירידות של 30%.

נראה מה יהיה מחר אחרי הפד.
גירדתי אתמול והיום עוד כמה מניות.
 
לא חסום, דורש רישום.
אני קראתי ללא רישום.

בכל אופן הכתבה היא על מספר התאונות ומספר ההרוגים כאשר הרכב עשה שימוש בעזרי נהיגה מתקדמים, כולל חזרה למסלול, שמירת מרחק, ונהיגה אוטונומית. הנתח של טסלה דומיננטי מאוד. הרבה יותר משל כל שאר יצרני הרכב יחד.
 
נערך לאחרונה ב:
ספרתי לטסלה משהו כמו 15 ימי מסחר עם ירידות של מעל 8% ב3 החודשים האחרונים
אפילו סטוק ספליט, העלאת מחירי הרכב וחזרה של שנחאי לא עוזר

נב
שבוע שעבר היינו באיטליה, ועשינו שופינג בחנויות יוקרה.. הוצאנו איזה 3000€ ועברה לי מחשבה בראש שזו הוצאה מיותרת לכמה שניות ועדיף שהייתי קונה בזה עוד מניות טסלה, אבל מיד נזכרתי במצב השוק ואמרתי נראה מה יהיה.. בסוף יצא שהייתי ״מפסיד״ איזה 40% על הכסף הזה אם הייתי קונה בו מניות במקום
 
נערך לאחרונה ב:
תיכף כולם יבינו שאם נכס יורד ב50 אחוז ועולה אחר כך ב 50 אחוז עדיין מפסידים כסף.
זה נכון אם מסתכלים על זה בתור תרגיל מתמטי. אבל העולם זה לא תרגיל מתמטי.
נניח שנכס מסויים נסחר סביב שווי הוגן של $100.
בגלל פאניקה כלשהי בשוק שלא קשורה לנכס, השווי של כל הנכסים ירד בממוצע ב-50% כולל הנכס שלנו.
כאשר הפאיניקה חולפת והסכנה חלפה, שווי הנכס יחזור לשווי ההוגן הקודם שלו. זה לא שבגלל שהוא ירד 50% אז הוא צריך לעלות 50% או שזה קשה יותר לעלות 100%, זה רק שאלה של מה השווי ההוגן. ואם השווי ההוגן חוזר ל-100$ אז הנכס יעלה ב-100% חזרה לשווי הההוגן.

זה לא טענה לגבי מה השווי ההוגן של טסלה או ארקק רק הערה לגבי זה שאחוזים זה סתם תרגיל מתמטי, מה שקובע כמה נכס יעלה זה כמה אנשים חושבים שהוא שווה.
 
זה נכון אם מסתכלים על זה בתור תרגיל מתמטי. אבל העולם זה לא תרגיל מתמטי.
נניח שנכס מסויים נסחר סביב שווי הוגן של $100.
בגלל פאניקה כלשהי בשוק שלא קשורה לנכס, השווי של כל הנכסים ירד בממוצע ב-50% כולל הנכס שלנו.
כאשר הפאיניקה חולפת והסכנה חלפה, שווי הנכס יחזור לשווי ההוגן הקודם שלו. זה לא שבגלל שהוא ירד 50% אז הוא צריך לעלות 50% או שזה קשה יותר לעלות 100%, זה רק שאלה של מה השווי ההוגן. ואם השווי ההוגן חוזר ל-100$ אז הנכס יעלה ב-100% חזרה לשווי הההוגן.

זה לא טענה לגבי מה השווי ההוגן של טסלה או ארקק רק הערה לגבי זה שאחוזים זה סתם תרגיל מתמטי, מה שקובע כמה נכס יעלה זה כמה אנשים חושבים שהוא שווה.
אתה כמובן צודק ומה שכתבתי נכון לא רק לטסלה (גם למניות שאני בחרתי, למשל).

אבל לפחות בשוק ההון אנשים רגילים לחשוב באחוזים.
 

נושאים דומים

Back
למעלה