• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

לדעתי, וקשה לי לראות נימוקים נגדיים, טסלה היא חברה מעולה, לא רק מעולה, מדהימה. היא גרמה לשינוי פרדיגמה בתעשיה ענקית שמרנית ומבוססת כמו תעשיית יצור המכוניות. disruption במיטבו, ולדעתי ללא תקדים. אין לדעתי אדם סביר שיחלוק על זה.
היותה של טסלה חברה מעולה, משתקף בשווי השוק שלה, שגדול מכל יתר יצרני המכוניות ביחד למרות שנתח השוק שלה הוא פחות מ-5% (כל שוק המכוניות, בשוק החשמליות הוא גדול הרבה יותר). השאלה שצריכה להשאל היא לא אם טסלה היא חברה טובה, הויכוח הזה הוכרע ע"י Main Street ו-Wall Street, אלא: כמה טסלה תהיה שווה בעתיד? מאה מיליארד? חצי טריליון? טריליון? אולי 5 טריליון כפי שחושבים כמה משתתתפים בפורום. אישית אין לי מושג לכן אינני משקיע במניה ישירות רק דרך ההשקעה שלי ב-S&P 500 . ישנם אנשים שראו לרחוק השקיעו בטסלה לפני 3 ו-5 שנים ועשו רווחים יפים, אבל זה לא מעיד על רווחים עתידייים, להיפך ככל שטסלה עולה בשווי השוק יקשה עליה לעלות יותר, ימים יגידו מי צדק ומי טעה.
 
הודיעו על 1:3 ספליט
נחמד
 
למה? אתה לא רוצה לקנות עוד? :)
אם ירד לאזור 600 שוב, או נמוך מזה, כנראה שאקנה עוד קצת, אבל:
א. אין לי מזומנים, כל רכישה שאני עושה זה במארג׳ין, או בקרן ממונפת, או במכירה של מניות או קרנות אחרות.
ב. הגעתי די למכסימום שאני יכול באופן סביר לשים בטסלה מהתיק. אני חייב לשים חסם עליון על הסיכונים בתיק.
 
ב. הגעתי די למכסימום שאני יכול באופן סביר לשים בטסלה מהתיק. אני חייב לשים חסם עליון על הסיכונים בתיק.
סיכונים בטסלה?!

או שזה כמו הסיכונים בארק? שבמצב ״דובי״ זום תכפיל את מחירה רק פי7 ב4 שנים?
 
סיכונים בטסלה?!

או שזה כמו הסיכונים בארק? שבמצב ״דובי״ זום תכפיל את מחירה רק פי7 ב4 שנים?
לא נמאס לך לתת תגובות עוקצניות על תגובות רציניות? איך זה אמור לעודד דיון נורמלי
 
לא נמאס לך לתת תגובות עוקצניות על תגובות רציניות? איך זה אמור לעודד דיון נורמלי
אסור להתבדח?
זה לא מבדר שהם כותבים שזה התרחיש הפסימי?

לא נמאס לי? זה לא שאני כותב פה רק תגובות עוקצניות. כתבתי הרבה מאוד בשרשור הזה ומדי פעם אני גם עוקץ. הכל ברוח טובה.

אבל תשמע, אתה הפכת להיות דפנסיבי לכל מה שאני כותב - בין אם זו עקיצה ובין אם זו תגובה רצינית. נראה לי שפשוט הפסקת להתיחס למה שאני כותב ורק לעובדה שאני הוא זה שכותב.
אין לי שום רצון לעצבן או לפגוע אז ברשותך אני אפרוש מהדיון בשלב זה.
 
אסור להתבדח?
זה לא מבדר שהם כותבים שזה התרחיש הפסימי?

לא נמאס לי? זה לא שאני כותב פה רק תגובות עוקצניות. כתבתי הרבה מאוד בשרשור הזה ומדי פעם אני גם עוקץ. הכל ברוח טובה.

אבל תשמע, אתה הפכת להיות דפנסיבי לכל מה שאני כותב - בין אם זו עקיצה ובין אם זו תגובה רצינית. נראה לי שפשוט הפסקת להתיחס למה שאני כותב ורק לעובדה שאני הוא זה שכותב.
אין לי שום רצון לעצבן או לפגוע אז ברשותך אני אפרוש מהדיון בשלב זה.
אפשר להתבדח, אבל רוב הדיון בנושא נעשה מאד לא נעים. אני מנסה לחזור לדיון ״נורמלי״ והעקיצות פשוט נמאסו.
 
אפשר להתבדח, אבל רוב הדיון בנושא נעשה מאד לא נעים. אני מנסה לחזור לדיון ״נורמלי״ והעקיצות פשוט נמאסו.
סליחה. ממש לא היתה לי כוונה לעצבן. וגם אם אני ממש לא מבין את דעתך בנושאים הללו, אני עדיין רוכש לך כבוד רב. אז באמת שזה לא אישי…
 
יש הרבה פטפטת עכשיו על זה שהמודל Y החדשה שיוצאת מטקסס עם הטווח הרגיל של 280 מייל (450 קמ) היא בעלת סוללה של 50 kWh בלבד, לעומת 75 לדגם הרגיל (50% יותר).
אם כן זה מדהים, מראה את היעילות פורצת הגבולות של טסלה, ואת הפירות של ה-body casting וסוללות ה 4680 החדשות.
יש המון השלכות חיוביות לסוללה קטנה יותר, הרכב יותר זול לייצור (שוב, אומר שאפשר לקחת שולי רווח גבוהים יותר או להוריד מחיר, איך שטסלה תחליט), אפשר לייצר יותר רכבים עם אותה כמות סוללות, ובפרט זה גם אומר זמני טעינה מהירים יותר שזה משהו שלא חושבים עליו הרבה, אבל כולם רוצים סוללה כמה שיותר קטנה ורכב כמה שיותר יעיל.
ההאמר המפגר של GM יש לו סוללה של 210 kWh ששוקלת 1.3 טון. טון!!! איך איך אפשר להיות כל כך מפגרים.
לרפרנס - סוללה של טסלה שוקלת חצי טון, וזה הסוללה הקודמת. אם הירידה במשקל לינארית בירידה בקיבולת, זה סוללה של שליש טון.
אם כך, לפי המספרים שכתבת, הסוללה של gm עדיפה במונחים של קיבולת פר משקל.
לא יכול להסביר בקצרה. הם יותר טובים בהכל. you name it, they are better at it.
אוקי אז יש להם מפעל עם שם ג'יגה מפוצץ שהוא לפי טענות מהיר מאד... מה בנוגע לרכב עצמו: האם אתה חושב שהמנוע של טסלה עדיף על זה של VW לדוגמא? והשאסי? למה?
והסוללה בכל מקרה בבסיסה מגיעה מיצרנים גדולים בתחום שמספקים לכמה חברות במקביל.. במקודם או במאוחר לכולם יהיה אותו דבר +/-. מה גם שהרבה חברות היום פותחות מפעלי סוללות משל עצמן...

וגם לגבי המפעל עצמו, חוץ מהמהירות (שאני כמובן לא מזלזל בה), לא בטוח עובד בשיטות שונות מהותית מהמתחרים ואם אתה טוען שכן אשמח אם תציג את ההבדלים.
 
מעניין אם הסייבר טראק באמת יראה אור אי פעם, בהתחשב בכך שפורד ו GM הולכים לשלוט על הסגמנט הזה בשנים הקרובות.
 
אם כך, לפי המספרים שכתבת, הסוללה של gm עדיפה במונחים של קיבולת פר משקל.
מדובר במשקל של כל ה-batter pack, שכולל עוד ״משקל״ שהוא לא רק הסוללות עצמן. אני לא יודע מה חלוקת המשקל בין הרכיבים, אבל סביר להניח שככל שסך הקיבולת גדולה יותר, המשקל ליחידת קיבולת נמוך יותר כי לא כל הרכיבים גדלים לינארית עם הקיבולת.
בכל מקרה הפטפטת על סוללה של 50kwh נראית פחות ופחות סבירה, זה נראה יותר בכיוון של 69 kwh לעומת 75 מקודם. עדיין לא נתונים רשמיים אלא נסיונות הערכה של אנשים שקיבלו את הרכב.

האם אתה חושב שהמנוע של טסלה עדיף על זה של VW לדוגמא? והשאסי? למה?
לפחות המנוע של ה-plaid s הוא הכי מתקדם היום ככל שאני יודע. יש לך עוד מידע עליו כאן וכאן, וכמובן, זה המנוע שמניע את הרכב production הכי מהיר בעולם, המודל s plaid. הרכב הכי מהיר בעולם, לא הרכב החשמלי, פשוט הרכב.

והסוללה בכל מקרה בבסיסה מגיעה מיצרנים גדולים בתחום שמספקים לכמה חברות במקביל.. במקודם או במאוחר לכולם יהיה אותו דבר +/-.
טסלה כבר מייצרת סוללות גם בעצמה, בנוסף לאלו שהיא קונה, ויש הבדל גדול בין הסוללה עצמה ל-battery pack, זה לא פשוט עניין של להדביק אותם יחד.

מה גם שהרבה חברות היום פותחות מפעלי סוללות משל עצמן...
חולמות ומספרות סיפורים בעיקר, על דברים שאולי יהיו להן ב-2026. טסלה עושה היום.

וגם לגבי המפעל עצמו, חוץ מהמהירות (שאני כמובן לא מזלזל בה), לא בטוח עובד בשיטות שונות מהותית מהמתחרים ואם אתה טוען שכן אשמח אם תציג את ההבדלים.
הדרך שבה טסלה עובדת מבפנים, היא שונה לחלוטין מאיך שחברות אחרות עובדות. אתה יכול להאזין לראיון עם ג׳ו ג׳סטיס כאן וכאן (יש עוד ברשת), וגם עוד מידע כאן וכאן. זה לא מעט תוכן, אבל אם אתה באמת רוצה להבין את ההבדל אלו נקודות התחלה מעולות.
 
אני אנסה להסביר את אדם מנק המבט שלי
יש לי כאמור 70%-60% בטסלה ועוד 40% באינדקסים, נבידיה אמאזון גוגל מניות דיבידנד וכו

האם אני מאמין שטסלה השקעה טובה יותר משאר ה30% שאני משקיע? אני מאמין
האם אני רוצה למכור כת ה30% האלה ולהמיר אותם לטסלה? לא רוצה

ולו בגלל הסיכון שאני טועה או שיקרה משהו לא צפוי
ולכן זה המקסימום חשיפה שלי, ואני לא קונה ב700 למניה כרגע כי הקניה האחרונה שעשיתי הייתה ב620$. אז אם יש לי כסף לקנות ב700 יכלתי לקנות ב620$ עוד.. אבל אני קונה עוד בשיטתיות (כל מינוס 10% מהקניה האחרונה)
 

נושאים דומים

Back
למעלה