• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.

טסלה

תל אביבי

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/4/15
הודעות
2,317
דירוג
2,691
השרשור כאן מרתק.

אני שם לב על עצמי שבזמן שהמחיר של מניה של טסלה גבוה אני יותר נוטה למצדדים בעד, וכשהמחיר נמוך ולא מצליח לעלות אני נוטה למצדדים נגד.

כרגע אני נוטה נגד.

(הייתי שמח לראות את התקיפות המסיביות על מחיר המנייה בזמנים שהמצב היה טוב, זה קצת נותן לי תחושה שכולם כמוני שלא מבינים כל כך בטסלה)

אני דווקא רכשתי לאחרונה בכמות קטנה :)
 

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
מה לגבי המחיר של הרכב?
אין חברה שמוכרת רכבים חשמליים ברווחיות פרט לטסלה. החברות הוותיקות מסבסדות את מחיר הרכב החשמלי ומוכרות אותו בהפסד על חשבון הרווחים מרכבי הבנזין. החברות החדשות כמו ריוויאן למשל אין בכלל מה לדבר על רווחים.
היתרון הטכנולוגי של טסלה בייצור מאפשר להם למכור במארגין רווח הרבה יותר גדול באותו מחיר לצרכן או במחיר נמוך יותר לצרכן באותו מארגין רווח. כרגע טסלה בוחרים למכור במחירים הולכים וגדלים בגלל הפער הגדול בין ביקוש והיצע. יש להם את החופש לשחק עם הידית הזאת ככל שירצו ועדיין יהיו בעלי יתרון מחיר/מארגין מול המתחרים.
 
נערך לאחרונה ב:

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
השרשור כאן מרתק.

אני שם לב על עצמי שבזמן שהמחיר של מניה של טסלה גבוה אני יותר נוטה למצדדים בעד, וכשהמחיר נמוך ולא מצליח לעלות אני נוטה למצדדים נגד.

כרגע אני נוטה נגד.

(הייתי שמח לראות את התקיפות המסיביות על מחיר המנייה בזמנים שהמצב היה טוב, זה קצת נותן לי תחושה שכולם כמוני שלא מבינים כל כך בטסלה)
זה התגובה הכי טבעית
 

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
איך אתה יודע אם אתה לא עוקב אחרי מקורות ראשונים?
איך אתה יודע משהו על טסלה מבלי לעקוב אחריה במידה מספקת, מקורות ראשוניים ולא?

זה מזכיר לי את הטיעון התיאולוגי:
- ״למה אתה לא מאמין באלוהים״
- ״אתה לא מאמין ב-2999 אלים. אני רק לא מאמין באחד יותר ממך״

לא משנה מה אני אגיד, אני מוטה לטסלה. קראתי יותר על טסלה, למדתי יותר על טסלה, חקרתי יותר על טסלה. אז אני לא חוקר מספיק על חברות אחרות, או להיפך אני חוקר יותר מדי על טסלה אז אני biased שזה גם זה טיעון שנטען פה. אין שום תשובה לשאלה שתספק את השואל כאשר המטרה שלו היא להוכיח ביאס (כי הוא תמיד קיים).
 
נערך לאחרונה ב:

minimizer

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/12/18
הודעות
1,671
דירוג
2,707
אין חברה שמוכרת רכבים חשמליים ברווחיות פרט לטסלה.

יונדאי? ג'ילי? סקודה? קיה? הונדה?

אגב למיטב זיכרוני גם טסלה הפסידה מיליארדים על גבי מיליארדים עד שהיא נהייתה רווחית.
 

GuyA

משתמש ותיק
הצטרף ב
18/5/17
הודעות
211
דירוג
459
השרשור כאן מרתק.

אני שם לב על עצמי שבזמן שהמחיר של מניה של טסלה גבוה אני יותר נוטה למצדדים בעד, וכשהמחיר נמוך ולא מצליח לעלות אני נוטה למצדדים נגד.

כרגע אני נוטה נגד.

(הייתי שמח לראות את התקיפות המסיביות על מחיר המנייה בזמנים שהמצב היה טוב, זה קצת נותן לי תחושה שכולם כמוני שלא מבינים כל כך בטסלה)
שההיגיון צריך להיות הפוך.

אם טסלה שווה X (נגיד לצורך הדיון שזה 1,000 דולר למניה), שהמחיר גבוה (מעל 1,000) היית אמור להצדיק את המצדדים נגד (יקרה), ושהוא נמוך (נגיד 700) היית אמור להצדיק את המצדדים בעד (יש אפסייד ל-1,000).
אבל זה ההיגיון. הפסיכולוגיה זה לנהוג קדימה תוך כדי התסכלות במראה האחורית, מה שירד כנראה ימשיך לרדת ומה שעלה ימשיך לעלות. זה אולי רלוונטי לסוחרים יומיים, טכניים שקוראים גרפיים. אבל זה לא הדיון פה, לכן זה כשל מחשבתי שצריך להתגבר עליו.. לכן אנשים לא נכנסו ל-ARKK בסוף 2019 בשער 30-40 כמו שנכנסו אליה בשערים של פי 3-4 אחרי שנה בלבד.

כדאי לנסות לקבוע עוגן למחיר הראוי. אם יורד מתחת בלי שמשהו משמעותי בתזה השתנה - קונים. אם עולה מעל - מוכרים.

כלל בסיסי בכלכלה ובהשקעות - עדיף לקנות בזול ולמכור ביוקר, מאשר למכור ביוקר ולקוות למכור עוד יותר ביוקר (the greater fool theory).
 

yossik

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
11,936
דירוג
13,680
היתרון הטכנולוגי של טסלה בייצור מאפשר להם למכור במארגין רווח הרבה יותר גדול באותו מחיר לצרכן או במחיר נמוך יותר לצרכן באותו מארגין רווח.
היתרון הטכנולוגי של טסלה נמחק עם הזמן.
חברה סינית קונה טסלה, מפרקת אותה לגורמים ביום אחד ולאחר שנה מוציאה מקו היצור מכונית חדשה עם טכנולוגיות שוות פחות או יותר לטסלה.
ג.נ אין לי מניות טסלה,
 

cypriano de rore

משתמש בכיר
הצטרף ב
1/6/17
הודעות
5,012
דירוג
5,039
איך אתה יודע משהו על טסלה מבלי לעקוב אחריה במידה מספקת, מקורות ראשוניים ולא?
א. אני קורא, רואה ועוקב אחר הרבה מקורות ראשוניים של טסלה.
ב. לא טענתי שאני יודע משהו על טסלה בשום מקום פה בשרשור.

לא משנה מה אני אגיד, אני מוטה לטסלה. קראתי יותר על טסלה, למדתי יותר על טסלה, חקרתי יותר על טסלה. אז אני לא חוקר מספיק על חברות אחרות, או להיפך אני חוקר יותר מדי על טסלה אז אני biased שזה גם זה טיעון שנטען פה. אין שום תשובה לשאלה שתספק את השואל כאשר המטרה שלו היא להוכיח ביאס (כי הוא תמיד קיים).
שוב אתה קופץ להגנה שאין לה קשר למה ששאלתי. אני לא תוקף אותך ולא מנסה להוכיח דבר. רק רציתי לדעת על סמך מה אתה חושב שאין שום תחרות רלבנטית לטסלה.

קראתי יותר על טסלה, למדתי יותר על טסלה, חקרתי יותר על טסלה. אז אני לא חוקר מספיק על חברות אחרות, או להיפך אני חוקר יותר מדי על טסלה אז אני biased שזה גם זה טיעון שנטען פה.
מדויק. לא הבנתי מה לא בסדר בטענה הזו - שהסיכוי שלך לפתח Bias לחברה ספציפית פוחת אם אתה משקיע את אותו זמן למידה בחברות אחרות מאותו התחום.
זה לא "להפך" אלא זו אותה טענה.
 

YPV

משתמש בכיר
הצטרף ב
21/8/16
הודעות
1,619
דירוג
2,572
חברה סינית קונה טסלה, מפרקת אותה לגורמים ביום אחד ולאחר שנה מוציאה מקו היצור מכונית חדשה עם טכנולוגיות שוות פחות או יותר לטסלה.
הטענה היא שהיתרון הוא בטכנולוגיות ייצור של טסלות ופחות בטסלות עצמן


היתרון הטכנולוגי של טסלה בייצור
 

אורי ג.

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
18,805
דירוג
26,551
אין חברה שמוכרת רכבים חשמליים ברווחיות פרט לטסלה. החברות הוותיקות מסבסדות את מחיר הרכב החשמלי ומוכרות אותו בהפסד על חשבון הרווחים מרכבי הבנזין. החברות החדשות כמו ריוויאן למשל אין בכלל מה לדבר על רווחים.
אני לא דיברתי על רווחיות, אני דיברתי על מחיר, המכוניות של טסלה יקרות מאד יחסית.
כל החברות הותיקות (יונדאי לדוגמא) מפסידות על החשמליים שלהם? כל הסיניות גם?
בעלי יתרון מחיר/מארגין מול המתחרים.
בארץ לפחות כבר לא.
 

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
אשמח אם תסביר בקצרה מהו בדיוק היתרון הטכנולוגי של טסלה בייצור
לא יכול להסביר בקצרה. הם יותר טובים בהכל. you name it, they are better at it.

אני לא דיברתי על רווחיות, אני דיברתי על מחיר, המכוניות של טסלה יקרות מאד יחסית.
בארץ לפחות כבר לא.
כן הן יקרות, אבל הם לא מנסים להוריד את המחיר כמה שאפשר, הם לא צריכים, הם יכולים למכור במחיר גבוה במארגין רווחיות גבוה, בזמן שהמתחרות עם המחיר היותר נמוך שלהן, מוכרות בהפסד.

כל החברות הותיקות (יונדאי לדוגמא) מפסידות על החשמליים שלהם? כל הסיניות גם?
החברות הוותיקות ככל שאני יודע כולן מוכרות בהפסד. גם החברות החדשות המוכרות (ריוויאן, לוסיד וכד׳, מן הסתם עמוק בהפסד). לא מכיר את כל הסיניות.
 

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
א. אני קורא, רואה ועוקב אחר הרבה מקורות ראשוניים של טסלה.
ב. לא טענתי שאני יודע משהו על טסלה בשום מקום פה בשרשור.


שוב אתה קופץ להגנה שאין לה קשר למה ששאלתי. אני לא תוקף אותך ולא מנסה להוכיח דבר. רק רציתי לדעת על סמך מה אתה חושב שאין שום תחרות רלבנטית לטסלה.


מדויק. לא הבנתי מה לא בסדר בטענה הזו - שהסיכוי שלך לפתח Bias לחברה ספציפית פוחת אם אתה משקיע את אותו זמן למידה בחברות אחרות מאותו התחום.
זה לא "להפך" אלא זו אותה טענה.
אני לא צריך להכיר את כל החברות באותה מידת עומק או להשקיע בכולם אותה כמות זמן של מחקר. השקעתי מספיק זמן מחקר בשביל לדעת מי המוביל, ובשביל לדעת שהיא מובילה בפער עצום על האחרים, אז הזמן המוגבל שלי (יש לי עבודה במשרה במלאה++ ושלושה ילדים, לחקור על חברות זה pass time activity) הולך למובילה בתחום.
 

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,195
דירוג
22,862
היתרון הטכנולוגי של טסלה נמחק עם הזמן.
חברה סינית קונה טסלה, מפרקת אותה לגורמים ביום אחד ולאחר שנה מוציאה מקו היצור מכונית חדשה עם טכנולוגיות שוות פחות או יותר לטסלה.
ג.נ אין לי מניות טסלה,
כאמור, הייתרון האמיתי הוא בייצור. המפעל הוא המוצר של טסלה, לא המכונית.
ציטוט של אלון:
This is the machine that builds the machine, and it's the latest version of the machine that builds the machine. So, I've said it before, but the factory is the product. Prototypes, they require imagination, and they're not easy, but relative to production, prototypes are easy. Production is hard. And this building is the most advanced car factory the earth has ever seen. Alien technology. Exactly. You know a factory is advanced if it feels like an alien dreadnought landed.

אפילו המנכל של VW, אחד הכנים בתעשיה (כאשר האחרים לא יכולים להפסיק לשקר לבעלי המניות) אומר את האמת הכואבת:
He noted that Tesla is improving its build quality and will be able to build a vehicle from start to finish in 10 hours, triple the time it takes Volkswagen's main factory to spit out an electric car.

הציטוט במקור קלוקל, זה אחד מדוייק יותר:
Diess spoke to a group of workers at a German plant this week. At the nearby Gruenheide factory outside of Berlin, Tesla is currently trucking along and set to achieve the goal of making an electric vehicle in under 10 hours. At this time, Volkswagen’s main Zwickau plant requires 30 hours per vehicle. Diess hopes to reduce that to 20 hours per vehicle by next year.
הוא מקווה להיות רק פי שתיים יותר איטי מטסלה, במקום פי 3 יותר איטי.
 

nicepo1

משתמש בכיר
הצטרף ב
14/1/16
הודעות
3,593
דירוג
4,061
אשמח אם תסביר בקצרה מהו בדיוק היתרון הטכנולוגי של טסלה בייצור
ממה שאני הבנתי הטענה היא שהמפעלים שלהם מתקדמים בהרבה מכול מה שיש לתעשיית הרכב המסורתית(אצל הסינים המצב כנראה שונה) .
קצב הקמת המפעלים שלהם מהיר בהרבה ואופן הפעולה שונה מהותית בכושר היצור ויכולות לשינויים.
בנוסף הם סגרו חוזים ארוכי טווח על חלקים במחסור כמו שבבים וסוללות.
לדעתו של אחד המהנדסים למתחרות המסורתיות יהיה קשה מאוד להדביק את הפער והתחרות הרצינית תגיע בכלל מהסינים.
זה דברים שאומרים מהנדסי רכב\מנהלים שעבדו עשרות שנים בתעשיית הרכב(לא כולם אבל יותר מאחד).
 

אורי ג.

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/15
הודעות
18,805
דירוג
26,551
לדעתו של אחד המהנדסים למתחרות המסורתיות יהיה קשה מאוד להדביק את הפער והתחרות הרצינית תגיע בכלל מהסינים.
זה בדיוק מה שאני גם צופה (וזה כבר פה), אבל לטעון שלטסלה אין תחרות ושלא תהיה לה תחרות בעתיד הקרוב ובכן זו אמירה מטופשת בעיני.
 

minimizer

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/12/18
הודעות
1,671
דירוג
2,707
החברות הוותיקות ככל שאני יודע כולן מוכרות בהפסד. גם החברות החדשות המוכרות (ריוויאן, לוסיד וכד׳, מן הסתם עמוק בהפסד). לא מכיר את כל הסיניות.

אתה יודע לא נכון.
 

נושאים דומים

למעלה