• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

טסלה עשו עבודה מדהימה בשיווק. היא מיצבה את עצמה במחירי עלית של הרכבים, ותוך מספר שנים מוכרת כמות רכבים מכובדת בארה"ב (200 א' בערך בשנה). אבל בסוף מדובר במחירים יקרים. הכמות לדעתי מוגבלת והמחיר שניתן לגבות מוגבל על ידי תחרות די קשה. חברות רבות יכנסו לשוק החשמלי. זה משחק קשה, ונראה שתמחור המניה לא לוקח בחשבון אפשרות לכישלון, או אפילו הצלחה מוגבלת.
תוסיף לזה את העובדה שכל טסלה התייקרה לא מזמן ב7,500$:
https://mashable.com/article/tesla-federal-ev-tax-credit-runs-out-2020/
ותוסיף לזה את העובדה שתכף גם לכל השחקנים הרציניים יהיו אלטרנטיבות חשמליות.
 
תוסיף לזה את העובדה שכל טסלה התייקרה לא מזמן ב7,500$:
https://mashable.com/article/tesla-federal-ev-tax-credit-runs-out-2020/
ותוסיף לזה את העובדה שתכף גם לכל השחקנים הרציניים יהיו אלטרנטיבות חשמליות.

אף חשמלית היום לא מתקרבת לביצועים של טסלה, לא במחיר, לא בעלות יצור ולא בטווח הנסיעה
תראה לי גם רכב מגניב כמו טסלה היום? יש כבר אנשים שנסעו עם טסלה אלפי קמ בנהיגה אוטונומית!
אם מאסק עומד בהבטחות שלו וטסלה משחררת רובוטאקסיס עד סוף השנה המניה טסה גם ל1000$

אני חושב שאחד היתרונות של טסלה הוא בזה שזו חברת סטרטאפ טכנולוגית
בניגוד לחברות רכב עתיקות ומבוססות שכבר לא יכולות לשנות את התרבות הארגונית שלהן
 
אף חשמלית היום לא מתקרבת לביצועים של טסלה, לא במחיר, לא בעלות יצור ולא בטווח הנסיעה
אמרתי:
אם מאסק עומד בהבטחות שלו וטסלה משחררת רובוטאקסיס עד סוף השנה המניה טסה גם ל1000$
אם אתה מדבר על רכב אוטונומי לחלוטין אז אין סיכוי, אנחנו עוד לא שם וגם אם כן אז יקח שנים עד שהרשויות יתנו את האישורים המתאימים. אם במקרה כן אז אתה צודק, החברה תהיה בוננזה ענקית.
תראה לי גם רכב מגניב כמו טסלה היום?
עם מגניבות לא הולכים אל הבנק, עם רווחים כן.
 
על כמה % תיק?
כשאתה שם 1000$ על טסלה גם אם זה 100% מהתיק אין לזה שום משמעות. וגם כשאתה עושה את זה בשלב צבירה ראשוני זה שונה מאד מאם אתה עושה את זה בשלב משיכה מהתיק ותלוי בתיק למחיה.
זה לא באמת משנה איזה אחוז זה מהתיק שלו, כל מה שמשנה זה נקט בעמדה והיא הייתה רווחית לו, והשאלה אם הוא יצליח גם בזאת שאחריה וזאת שאחריה וזאת שאחריה וזאת שאחריה.... אחרי מספיק פעמים רוב הסיכויים שהתוחלת תהיה כמו זו של השוק פחות מסים. הסיבה היחידה שזה מעניין אנשים היא כי מדובר בחברה שכולנו מכירים והיא ״סקסית״ או לפחות נמצאות החדשות הרבה.
יש חברות שאף אחד לא שמע עליהם שעשות תשואות מדהימות ומישהו עושה מהן כסף (ומפסיד). זה נכון כמעט לכל חברה - תבחר חברה באקראי, והיה לה טווח זמן שיכולת לעשות מלא כסף או להפסיד מלא כסף, ואמרו עליה שהיא תעלה/תרד בו-זמנית.
כל מה שאני אומר זה אזהרה לאנשים שלא יסתנוורו ויספרו לעצמם סיפורים שטסלה היא טירה מעופפת בשמיים ושהמחיר לא משנה כי הוא יכפיל את עצמו כשמאסק יגלה לכולם שהוא ישו.
אבל @jenia30 מברוק, לא בא אליך בטענות.
 
אני מסכים עם מה שכתבת, השאלה מה צריך לקרות על מנת שהתמחור של טסלה יצדיק את עצמו. זה הדיון המעניין, כל שאר הדיון שווה ערך ללהיות גאה בעצמך שהצלחת בניחוש טוטו.
האם מכירה של 5 מיליון רכבים בשנה (במוו + מרצדס במצטבר ביחד) ברווחיות גולמית של 20 א' דולר לרכב, עם הוצאות שיווק ו-R&D מינימליות ומכפיל 10 על הרווח הוא סביר בטווח של 5 שנים? 10 שנים?

לדעתי ההסתברות היא אפסית גם בטווח של 10 שנים, אבל הזמן יגיד.
טסלה עשו עבודה מדהימה בשיווק. היא מיצבה את עצמה במחירי עלית של הרכבים, ותוך מספר שנים מוכרת כמות רכבים מכובדת בארה"ב (200 א' בערך בשנה). אבל בסוף מדובר במחירים יקרים. הכמות לדעתי מוגבלת והמחיר שניתן לגבות מוגבל על ידי תחרות די קשה. חברות רבות יכנסו לשוק החשמלי. זה משחק קשה, ונראה שתמחור המניה לא לוקח בחשבון אפשרות לכישלון, או אפילו הצלחה מוגבלת.

קודם כל אני מסכים איתך שהמניה, אחרי העליות, לא מתמחרת סיכוי גבוה לכישלון. מהבחינה הזאת, התזמון של הדיון הזה לא עובד לטובתי. אני קניתי את המניות שלי בקיץ באיזור ה-220, קניה שהיה לי בה ביטחון גבוה מאוד (הפוזיציה הכי גדולה בתיק). היום כשהמניה ב-517, למרות החדשות הטובות שהיו מהקיץ ועד עכשיו (והיו לא מעט), אין ספק שיחס הסיכון/סיכוי הוא לא אטרקטיבי כפי שהיה.

אני רואה שאנחנו חוזרים להשוואה של מרצדס ובמוו, אז נראה לי שמשהו פרודוקטיבי שאני יכול להציע לדיון הזה כמישהו שכן מאמין בעתיד של החברה, זה למנות מספר סיבות שבגינן טסלה עלולה להנות מרווחיות שמרצדס ובמוו, בימים היפים שלהן, יכלו רק לחלום עליה.

1. מכירה ישירה לצרכן. מרצדס ובמוו מוכרות את המכוניות שלהן דרך רשת דילרים, שזה אומר שהדילר מתחלק איתן ברווח. טסלה מוכרת את הרכבים שלה במודל של שיווק ישיר. כיום החברה אינה רווחית אך כפי שאמרנו השוק צופה עתיד. אם החברה תהיה רווחית, היא תשמור את כל רווחי המכירה לעצמה, בניגוד למרצדס ובמוו. זה יתרון אדיר.

2. רשת טעינה. כשאתה קונה היום רכב, אתה מתדלק אותו בתחנת דלק. כשאתה קונה רכב של טסלה, אתה מטעין אותו בבית ובעמדות טעינה של טסלה (בתשלום). ככל שיהיו יותר רכבים, עמדות הטעינה יעבדו בתפוקה גבוהה יותר. לאחרונה טסלה העלו את מחירי הטעינה. בטווח של כמה שנים, זאת יכולה להיות יחידת רווח.

3. טסלה מוכרת רכבים במחירי יוקרה, אך מגיעה לשוק גדול יותר משוק היוקרה. בין המכוניות הנפוצות שאנשים מביאים לטרייד אין בארה"ב תמורת המודל 3 נמצאות טויוטה קאמרי, הונדה סיוויק ומאזדה 3. זאת תופעה שלא מתרחשת עם מותגי יוקרה אחרים. מדוע זה קורה? עלות האחזקה הכוללת של טסלה על טווח של 5 שנים פלוס היא לא גבוהה מזאת של הרכבים העממיים הללו, למרות המחיר היקר יותר של הרכב עצמו. זאת בזכות חיסכון ניכר בדלק ותחזוקה, ושימור ערך עדיף בשוק היד שניה (מפתיע אך זה המצב). בזכות התכונות הללו, טסלה מביאה את מעמד הביניים להוציא יותר על רכב, וזה כבר קיבל שם: The Tesla Stretch.

4. מכירה של שירותים נלווים. לדוגמה, מי שרוצה שהטסלה שלו תהיה מחוברת לאינטרנט בכל מקום, משלם היום 10 דולר בחודש. בנוסף, טסלה מציעה היום ביטוח בארה"ב (בעזרת צד שלישי שלוקח את הסיכון הביטוחי). בזכות הקשר הישיר עם הצרכן, היא תוכל בעתיד להציע שירותים נוספים, כולל אפליקציות תוכנה.

5. שדרוגי תוכנה מהאוויר: כל מי שקונה את המודל 3 יכול לקנות חבילת תוכנה לנסיעה אוטונומית במחיר של 7 אלף דולר. מי שבוחר לא לעשות זאת במועד הקניה, יכול לשדרג בכל שלב בהמשך. בחודש דצמבר, טסלה הציעה עדכון תוכנה בתשלום לרכבי המודל 3 שמשפר את תאוצת הרכב באופן משמעותי. המחיר של שדרוג התוכנה הזה הוא 2000 דולר. העלות השולית של טסלה למסירה של עדכון התוכנה הזה לכל מי שבוחר בכך היא אפס. זה דבר שלא קיים בתעשיית הרכב.

6. הובלה טכנולוגית. שוק הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו היום הוא תחרותי בטירוף, שכן מדובר בטכנולוגיה בוגרת, בת יותר ממאה שנה, ולכן לאף חברה כבר לא נותר יתרון טכנולוגי אמיתי. הרכב החשמלי בנוי על טכנולוגיה שונה בתכלית, וטסלה מראה בכל דרך אפשרית שהיא המובילה הטכנולוגית, עם יתרון ניכר על המתחרות. מדברים על המתחרים כבר שנים, אבל בינתיים הפער לא נסגר, כי טסלה לא עומדת במקום. נתח השוק של מרצדס לדוגמה עומד היום על 2.76% מהרכבים הנמכרים בעולם. מה אם היתרון הטכנולוגי של טסלה מאפשר לה ללכוד 10% משוק הרכב העתידי? או 15%?

7. טסלה לא מוציאה כסף על שיווק. ב-2018, מרצדס הוציאה 689 מליון דולר רק על פרסומות בארה"ב.

8. בנוסף לעסק הרכב, לטסלה יש עסק אנרגיה צומח עם עתיד מבטיח מאוד, במיוחד בתחום של Utility Battery. בראייה ארוכת טווח, זה יכול להיות עסק גדול מאוד.

זה מה שעולה לי כרגע, אני מאמין שיש עוד. שוב, אני לא בא לומר שמחיר המניה כפי שהוא כיום מייצג נכונה את הסיכונים והסיכויים. אני רק אומר שלא בהכרח הייתי משתמש במרצדס או במוו כתקרה למה שטסלה יכולה להרוויח, כי יש הבדלים גדולים מאוד.
 
נערך לאחרונה ב:
בתחום הטכנולוגי, אם זה מעניין מישהו, טסלה מהמרת שהיא תצליח להגיע לרכב אוטונומי מלא ללא התבססות על לייזר (Lidar) אלא רק על מצלמות ורדארים עבור חישה של אובייקטים רחוקים מהרכב. אם הם צודקים ויש להם שפנים בכובע כדי לטפל במקרים של ראות נמוכה (כמו מצלמות רגישות מחוץ לתחום הנראה) אז הם עשויים להצליח להגיע לפתרון זול יותר משמעותית מהמתחרים. אם הם טועים אז יהיה להם מאוד יקר לשלב טכנולוגיה כזו בעתיד. בכל מקרה רוב התעשייה עדיין לא מיישרת קו אתם (אולי שמרנות, אולי כי הם טועים).
בכל מקרה לא צפוייה הכרעה בנושא בשנתיים הקרובות להערכתי, אתם יכולים להמשיך לדון אם המנייה צריכה להיות 500$ או 200$...
 
בתחום הטכנולוגי, אם זה מעניין מישהו, טסלה מהמרת שהיא תצליח להגיע לרכב אוטונומי מלא ללא התבססות על לייזר (Lidar) אלא רק על מצלמות ורדארים עבור חישה של אובייקטים רחוקים מהרכב. אם הם צודקים ויש להם שפנים בכובע כדי לטפל במקרים של ראות נמוכה (כמו מצלמות רגישות מחוץ לתחום הנראה) אז הם עשויים להצליח להגיע לפתרון זול יותר משמעותית מהמתחרים. אם הם טועים אז יהיה להם מאוד יקר לשלב טכנולוגיה כזו בעתיד. בכל מקרה רוב התעשייה עדיין לא מיישרת קו אתם (אולי שמרנות, אולי כי הם טועים).
בכל מקרה לא צפוייה הכרעה בנושא בשנתיים הקרובות להערכתי, אתם יכולים להמשיך לדון אם המנייה צריכה להיות 500$ או 200$...


אני רק אציין שאני מגיע מהתחום הזה, ועבדתי בחברה שמפתחת רדר לרכב אוטונומי.. ואני יכול להגיד לך דבר אחד (שגם מאסק אומר אותו אגב)
הליידארים לא עונים על הדרישות לרכב אוטונומי ולכן הם יכחדו מהרכבים האוטונומיים

אין לליידאר שום יתרון כמעט על מצלמה רגילה, מה שלא נכון לגבי מכ"מים

 
וזה באמת מצחיק שאורי משווה טסלה למרצדס ובמוו...

תעשה גוגל לראות איזה רכב הכי נמכר בנורבגיה ודנמרק ב2019 (מודל 3)
ואיפה נמצאים במוו ומרצדס
 
קודם כל אני מסכים איתך שהמניה, אחרי העליות, לא מתמחרת סיכוי גבוה לכישלון. מהבחינה הזאת, התזמון של הדיון הזה לא עובד לטובתי. אני קניתי את המניות שלי בקיץ באיזור ה-220, קניה שהיה לי בה ביטחון גבוה מאוד (הפוזיציה הכי גדולה בתיק). היום כשהמניה ב-517, למרות החדשות הטובות שהיו מהקיץ ועד עכשיו (והיו לא מעט), אין ספק שיחס הסיכון/סיכוי הוא לא אטרקטיבי כפי שהיה.

אני רואה שאנחנו חוזרים להשוואה של מרצדס ובמוו, אז נראה לי שמשהו פרודוקטיבי שאני יכול להציע לדיון הזה כמישהו שכן מאמין בעתיד של החברה, זה למנות מספר סיבות שבגינן טסלה עלולה להנות מרווחיות שמרצדס ובמוו, בימים היפים שלהן, יכלו רק לחלום עליה.

1. מכירה ישירה לצרכן. מרצדס ובמוו מוכרות את המכוניות שלהן דרך רשת דילרים, שזה אומר שהדילר מתחלק איתן ברווח. טסלה מוכרת את הרכבים שלה במודל של שיווק ישיר. כיום החברה אינה רווחית אך כפי שאמרנו השוק צופה עתיד. אם החברה תהיה רווחית, היא תשמור את כל רווחי המכירה לעצמה, בניגוד למרצדס ובמוו. זה יתרון אדיר.

2. רשת טעינה. כשאתה קונה היום רכב, אתה מתדלק אותו בתחנת דלק. כשאתה קונה רכב של טסלה, אתה מטעין אותו בבית ובעמדות טעינה של טסלה (בתשלום). ככל שיהיו יותר רכבים, עמדות הטעינה יעבדו בתפוקה גבוהה יותר. לאחרונה טסלה העלו את מחירי הטעינה. בטווח של כמה שנים, זאת יכולה להיות יחידת רווח.

3. טסלה מוכרת רכבים במחירי יוקרה, אך מגיעה לשוק גדול יותר משוק היוקרה. בין המכוניות הנפוצות שאנשים מביאים לטרייד אין בארה"ב תמורת המודל 3 נמצאות טויוטה קאמרי, הונדה סיוויק ומאזדה 3. זאת תופעה שלא מתרחשת עם מותגי יוקרה אחרים. מדוע זה קורה? עלות האחזקה הכוללת של טסלה על טווח של 5 שנים פלוס היא לא גבוהה מזאת של הרכבים העממיים הללו, למרות המחיר היקר יותר של הרכב עצמו. זאת בזכות חיסכון ניכר בדלק ותחזוקה, ושימור ערך עדיף בשוק היד שניה (מפתיע אך זה המצב). בזכות התכונות הללו, טסלה מביאה את מעמד הביניים להוציא יותר על רכב, וזה כבר קיבל שם: The Tesla Stretch.

4. מכירה של שירותים נלווים. לדוגמה, מי שרוצה שהטסלה שלו תהיה מחוברת לאינטרנט בכל מקום, משלם היום 10 דולר בחודש. בנוסף, טסלה מציעה היום ביטוח בארה"ב (בעזרת צד שלישי שלוקח את הסיכון הביטוחי). בזכות הקשר הישיר עם הצרכן, היא תוכל בעתיד להציע שירותים נוספים, כולל אפליקציות תוכנה.

5. שדרוגי תוכנה מהאוויר: כל מי שקונה את המודל 3 יכול לקנות חבילת תוכנה לנסיעה אוטונומית במחיר של 7 אלף דולר. מי שבוחר לא לעשות זאת במועד הקניה, יכול לשדרג בכל שלב בהמשך. בחודש דצמבר, טסלה הציעה עדכון תוכנה בתשלום לרכבי המודל 3 שמשפר את תאוצת הרכב באופן משמעותי. המחיר של שדרוג התוכנה הזה הוא 2000 דולר. העלות השולית של טסלה למסירה של עדכון התוכנה הזה לכל מי שבוחר בכך היא אפס. זה דבר שלא קיים בתעשיית הרכב.

6. הובלה טכנולוגית. שוק הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו היום הוא תחרותי בטירוף, שכן מדובר בטכנולוגיה בוגרת, בת יותר ממאה שנה, ולכן לאף חברה כבר לא נותר יתרון טכנולוגי אמיתי. הרכב החשמלי בנוי על טכנולוגיה שונה בתכלית, וטסלה מראה בכל דרך אפשרית שהיא המובילה הטכנולוגית, עם יתרון ניכר על המתחרות. מדברים על המתחרים כבר שנים, אבל בינתיים הפער לא נסגר, כי טסלה לא עומדת במקום. נתח השוק של מרצדס לדוגמה עומד היום על 2.76% מהרכבים הנמכרים בעולם. מה אם היתרון הטכנולוגי של טסלה מאפשר לה ללכוד 10% משוק הרכב העתידי? או 15%?

7. טסלה לא מוציאה כסף על שיווק. ב-2018, מרצדס הוציאה 689 מליון דולר רק על פרסומות בארה"ב.

8. בנוסף לעסק הרכב, לטסלה יש עסק אנרגיה צומח עם עתיד מבטיח מאוד, במיוחד בתחום של Utility Battery. בראייה ארוכת טווח, זה יכול להיות עסק גדול מאוד.

זה מה שעולה לי כרגע, אני מאמין שיש עוד. שוב, אני לא בא לומר שמחיר המניה כפי שהוא כיום מייצג נכונה את הסיכונים והסיכויים. אני רק אומר שלא בהכרח הייתי משתמש במרצדס או במוו כתקרה למה שטסלה יכולה להרוויח, כי יש הבדלים גדולים מאוד.

התייחסות מעניינת. זה מה שהיה חסר לי עד עכשיו.
אני לא מכיר את התחום בעצמי היטב. שאלה לגבי היתרון הטכנולוגי, במה זה מתבטא?
מה היתרון של טסלה על רנו זואי לדוגמא?
 
אני רק אציין שאני מגיע מהתחום הזה, ועבדתי בחברה שמפתחת רדר לרכב אוטונומי.. ואני יכול להגיד לך דבר אחד (שגם מאסק אומר אותו אגב)
הליידארים לא עונים על הדרישות לרכב אוטונומי ולכן הם יכחדו מהרכבים האוטונומיים

אין לליידאר שום יתרון כמעט על מצלמה רגילה, מה שלא נכון לגבי מכ"מים
למיטב זכרוני הייתה זו מכונית טסלה עם מצלמות של מובילאיי שהסתנוורה מהשמש והתנגשה במשאית תוך הריגת הנהג לפני מספר שנים.
חלק מיתרונות של לייזר על פני מצלמה:
עובד בחשכה
קשה בהרבה לסנוור אותו
מייצר מפה תלת מימדית מעצם הגדרתו

אין ספק שכרגע המחיר של המערכות יקר אבל מכיוון שכל השחקנים האחרים פרט לטסלה פועלים בתחום זהו הימור נוסף של מאסק.
 
למיטב זכרוני הייתה זו מכונית טסלה עם מצלמות של מובילאיי שהסתנוורה מהשמש והתנגשה במשאית תוך הריגת הנהג לפני מספר שנים.
חלק מיתרונות של לייזר על פני מצלמה:
עובד בחשכה
קשה בהרבה לסנוור אותו
מייצר מפה תלת מימדית מעצם הגדרתו

אין ספק שכרגע המחיר של המערכות יקר אבל מכיוון שכל השחקנים האחרים פרט לטסלה פועלים בתחום זהו הימור נוסף של מאסק.

לא קראת מה כתבתי
לא טענתי שמספיק רק מצלמות
אתה חייב גם רדר כדי לקבל מימד עומק ומהירויות, וזה מה שיש לטסלה
ליידאר זה זבל ולאט לאט מבינים את זה.. הכי עצוב שיש חברה ענקית בארץ בשם innoviz שמפתחת ליידאר לרכב אוטונומי.. זרקו עליהם ככ הרבה כסף אבל סופם להיכחד בקרוב
 
למיטב זכרוני הייתה זו מכונית טסלה עם מצלמות של מובילאיי שהסתנוורה מהשמש והתנגשה במשאית תוך הריגת הנהג לפני מספר שנים.
חלק מיתרונות של לייזר על פני מצלמה:
עובד בחשכה
קשה בהרבה לסנוור אותו
מייצר מפה תלת מימדית מעצם הגדרתו

אין ספק שכרגע המחיר של המערכות יקר אבל מכיוון שכל השחקנים האחרים פרט לטסלה פועלים בתחום זהו הימור נוסף של מאסק.
אמת.
ללידר יש כמה יתרונות על מצלמות בהקשר של רכב אוטונומי.
הבעיה שכרגע לא מצליחים לעשות אותו בזול.
כנראה שהשילוב של מצלמות שונות וראדאר יהיה הטכנולוגיה המובילה ברכבים האוטונומיים בשנים הקרובות (הערכה חצי מקצועית שלי).
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
אני אישית רוצה לקנות את טסלה בתור המניה הראשונה שאקנה אי פעם, רציתי לקנות אותה כשהיא השיקה את הcybertruck ועשיתי פספוס עצום שלא קניתי...
אני לא יותר מדי מבין כרגע מה לעשות, לקנות או לחכות שירדו? והאם בכלל יווצר מצב שהמניות יורדות? כרגע הן במגמת עלייה (היום זה היום הכי חזק שלהם בכל הזמן האחרון שאני עוקב, עוקב באופן יומי)
הבעיה היא שקראתי מספיק על מניות רק כדי להתחיל להתעסק בהן באופן מינורי (תיק השקעות כלכך קטן שאפילו לא צריך אג"ח), שגם אם אפסיד הכל לא אתבאס.
 
Decided to go all in a couple of years ago, not going to make any claims about my decision making, I'm aware it's a gamble, and paper profits don't really matter, but certainly puts my paycheck into perspective.
uxMvzDG.png
 
קצת מספרים:
יצרן הרכב הגדול בעולם, VW עם נתח שוק של 12.1% סיפקה 8.87M רכבים בשנת 2019.
יצרן הרכב במקום ה10 בעולם מבחינת מספר מסירות רכבים, חברת DAIMLER (מרצדס) עם נתח שוק של 3.2% סיפקה 2.34M רכבים בשנת 2019.
טסלה סיפקה 0.367M רכבים בשנת 2019. 4% מVW ו15.6% מדיימלר.
VW נסחרת בשווי של 93B$
DAIMLER נסחרת בשווי 59B$
TESLA נסחרת בשווי של 95B$

עכשיו מה שיקרה זה כל מיני כאלה:
אני אישית רוצה לקנות את טסלה בתור המניה הראשונה שאקנה אי פעם, רציתי לקנות אותה כשהיא השיקה את הcybertruck ועשיתי פספוס עצום שלא קניתי...
אני לא יותר מדי מבין כרגע מה לעשות, לקנות או לחכות שירדו? והאם בכלל יווצר מצב שהמניות יורדות? כרגע הן במגמת עלייה
שיקנו עכשיו בשיא, כי לא רוצים לפספס את הרכבת ותראו זה מניה שרק עולה ועולה.

הייתי בסרט הזה כ"כ הרבה פעמים (השתתפתי בו גם בעבר הרחוק), אני פשוט אשב לי פה בצד, אוכל לי פופקורן ואהנה מהסרט.
לכל המורווחים: אני מפרגן, כל הכבוד, לקחתם סיכון ושיחקתם אותה, קטונתי מלייעץ וגם אסור אבל אני במקומכם הייתי קצת מממש רווחים וקצת מקטין סיכון. חזיר קטן אוכל טוב, חזיר גדול אוכלים אותו.
 
קצת מספרים:
יצרן הרכב הגדול בעולם, VW עם נתח שוק של 12.1% סיפקה 8.87M רכבים בשנת 2019.
יצרן הרכב במקום ה10 בעולם מבחינת מספר מסירות רכבים, חברת DAIMLER (מרצדס) עם נתח שוק של 3.2% סיפקה 2.34M רכבים בשנת 2019.
טסלה סיפקה 0.367M רכבים בשנת 2019. 4% מVW ו15.6% מדיימלר.
VW נסחרת בשווי של 93B$
DAIMLER נסחרת בשווי 59B$
TESLA נסחרת בשווי של 95B$

עכשיו מה שיקרה זה כל מיני כאלה:

שיקנו עכשיו בשיא, כי לא רוצים לפספס את הרכבת ותראו זה מניה שרק עולה ועולה.

הייתי בסרט הזה כ"כ הרבה פעמים (השתתפתי בו גם בעבר הרחוק), אני פשוט אשב לי פה בצד, אוכל לי פופקורן ואהנה מהסרט.
לכל המורווחים: אני מפרגן, כל הכבוד, לקחתם סיכון ושיחקתם אותה, קטונתי מלייעץ וגם אסור אבל אני במקומכם הייתי קצת מממש רווחים וקצת מקטין סיכון. חזיר קטן אוכל טוב, חזיר גדול אוכלים אותו.

תודה רבה, אחכה עם זה וארחיב מבט (קצת מבואס שלא קניתי בהשקה אבל לא נורא...)
 

נושאים דומים

Back
למעלה