• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

Benjamin W

משתמש בכיר
הצטרף ב
10/8/16
הודעות
7,702
דירוג
7,499
בהמשך לשרשור על מניית טבע...

בעקבות דיון ביני ובין חבר על מניית טסלה, רציתי לשאול מה דעת גולשי הפורום המלומדים על החברה.
אחד מאיתנו רואה בה הזדמנות להשקעה, והשני הזדמנות לשורט, או לכל מצער הימנעות.

הויכוח נע סביב הטכנולוגיה, החברה עצמה, ונתוניה העסקיים.

אני בכוונה לא כותב את דעתי...

כמובן שזה לא המלצה ולא יעוץ ולא כלום.
 
אני מאמין שיהיו דילולים נוספים וילקחו חובות נוספים לממן את המשך התרחבות של החברה והפיתוח (כמובן)
אם המוצר שלהם תקין ויהיה לו מספיק נסיון על הכביש כדי לצבור עוד ועוד אמון השורטסיסטים יפסידו
אם זה היה הזמן שלי להשקיע במניה מסוג זה כנראה הייתי קונה, בגלל שהתיק שלי הולך להיות בסיכון די גבוה במילא, אחוזים בודדים שלה לא יתורגמו בהגדלת הסיכון, אז למה לא?

המניה אגב ניזונה הרבה מהתקשורת, הבעלים לרוב במוקד העיניינים, השורטסיסטים כנראה לא מאמינים באילן מאסק המנכ"ל ודי סולדים מהאדם עצמו
לפי דעתי, את הדברים שהוא בנה, פיתח וממשיך ליזום לא ניתן לקחת ממנו והוא כרגע מחזיק את הדגל בדרך לפיסגה (הטכנולוגית) ועם הכי הרבה כוחות לכבוש אותה
זה כמובן אינו ייעוץ, תקראו ותשכחו תוך 5 שניות את מה שקראתם כי זאת דעתי בלבד
 
אחד מאיתנו רואה בה הזדמנות להשקעה, והשני הזדמנות לשורט, או לכל מצער הימנעות.
שורט של החיים, אם רק היו לי את הביצים...
שוקל לרכוש פוט ארוך עמוק מחוץ לכסף.
 
כלל ידוע הוא שלא עושים שורט על מניות "חלום" כמו טסלה. יכול להיות שתצדק בטווח הארוך, אבל בדרך היא תעשה עוד איזה 200% ואתה תפסיד.
לצורך העניין, לפני 4 שנים המניה הייתה שווה שליש משוויה היום. ואני די בטוח שגם אז המצב הפונדמנטלי שלה לא היה מזהיר. אבל החלום והתקווה של אנשים הקפיצו את שווי החברה פי 3.
 
כלל ידוע הוא שלא עושים שורט על מניות "חלום" כמו טסלה. יכול להיות שתצדק בטווח הארוך, אבל בדרך היא תעשה עוד איזה 200% ואתה תפסיד.
בדיוק בגלל זה אני לא עושה שורט, באופציות ההפסד שלי מוגבל.
 
שורט של החיים,
יכול להיות שתצדק בטווח הארוך

מי שסוחר לטווח קצר יכול להיות צודק גם בלונג וגם בשורט ... תלוי איפה אתה נכנס ... בכל מקרה אורי צודק לוקחים אופציה אחת ... אם כי בטסלה זה לא כל כך זול .. מי שלא יודע כל כך איך לסחור באופציות יכול לפנות אלי בפרטי ...
 
הרבה אנשים חושבים שטסלה זה שורט מהשמיים. אני לא חושב ככה בכלל וממליץ להיזהר מזה. אלון מאסק יודע לעשות דברים. הוא כבר השיג הרבה מאוד ועשה זאת ביושר בניגוד לרבים אחרים וכנראה שהוא הולך עוד להשיג הרבה יותר. כשאתם הולכים בשורט נגדו, אתם בוחרים לעצמכם את היריב הכי חזק שאפשר לדמיין. האם יכול להיות שטסלה תיפול? יכול להיות, אבל אל תבנו על זה יותר מדי. כל פעם שתחשבו שאתם הולכים לנצח, הוא יוציא עוד שפן מהכובע, ויש לו הרבה כאלה.
 
אלון מאסק יודע לעשות דברים. הוא כבר השיג הרבה מאוד ועשה זאת ביושר...
ממש. אלון מאסק הוא crony capitalist שלא הרוויח דולר יחיד מהשוק הפרטי באמת. הכל דרך סובסידיות ממשלתיות לחלל ולרכב חשמלי.
באשר לטסלה, בטווח הארוך המניה היא אכן שורט של החיים. חברות הרכב המבוססות יאכלו אותה בלי מלח ברגע שלממשל הפדרלי לא יהיה כסף לסבסד שטויות ירוקות, מה שיקרה בקרוב.
 
אשמח לשמוע אם המרווח לא הרג את העסקה.
אם הייתי קונה אז בכוונה להחזיק לפקיעה, מה משנה לי המרווח?
בכל מקרה המרווח לדוגמא על P100JAN19 הוא 3.10-3.50 ונעשות עסקאות ב3.30
 
לא הייתי מחזיק שורט כזה,מסוכן להמר נגד עתיד תעשיית הרכב האמריקאית.
גם לא הייתי קונה לונג במחיר כזה.
מקרה קלאסי להתבונן מהצד.
מה שכן אני מת לנהוג על אחת D:
 
I've been holding a significant stake in it for a year or two now and am at around 30% profit, and I'm planning to stay long for the foreseeable future.
There's some likelihood of a short squeeze due to the high short interest, at which point I might take profits, but that's just a possible bonus.

I do believe they're well positioned to take advantage of a shift in the auto industry where more traditional car companies are taking their time.
They're several years ahead of the competition where it comes to mass production of batteries, building a network of charging stations and self driving development (though I'm somewhat skeptical about that part).
And I think their industrial/residential battery side has a lot of room for growth, the solar stuff might be a bit slower at this point.
The truck announcement might be entertaining, but I doubt it would have a significant effect on the company's financials.

The Model 3 production ramp up and profit margin is what's going to matter in the near-mid term.

I do realize a significant part of the stock's current price is based on hype, but I think in the long run it will grow to justify it.​
 
מאסק הוא אמנם איש חזון, אבל גם טייקון לא קטן (במובן הרע של המילה). אחרי שקראתי על הלהטוטים החשבונאים שהוא עושה בחברות שלו החלטתי שאני מתרחק.
 

נושאים דומים

Back
למעלה