• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

Do you really expect a company that's been around for 100 years to have the same financials as a company that shipped its first product 10 years ago?
Tesla is growing, it's planning to increase its production rate by an order of magnitude with the Model 3 over what it's done with previous models, and it takes a lot of capital to build up that production capacity.
So they take on debt and dilute equity because the market can bear it.

Other car manufacturers get exactly the same subsidies when they produce electric and hybrid cars.
And they get to benefit from the subsidy of untaxed negative externalities from the fuel they burn.​
לא, ובגלל זה טסלה מוזרה לי.
זאת חברה צעירה, שמוכרת פחות מכוניות מGM(משמעותית), בעלת פחות ותק בשוק, עם רווחים פחותים משמעותית מGM, ועדיין שווי השוק שלהם דומה לשל GM ומחיר המניה יקר בהרבה.
אני לא מבין גדול בהשקעות יומיות, אבל מבחינה רציונלית זה לא נשמע לי הגיוני.
מבחינת מכוניות נטו אגב, יש תחלופות חשמליות זולות יותר מהטסלה ולא פחות טובות מבית החברות הגדולות..(למעט הכשלון המהדהד של קדילק שבעצם היה ריברנד של שברולט).
 
אפשר לרכוש שעון ה50 שקל ואפשר ב50,000. הדיבור על 'פרקטיות' בכלל לא רלוונטי לנושא. בדיוק כמו לטעון שהנה, ימיה של אפל ספורים. הטלפון נהיה commodity (בולשיט).

והכי חשוב, אף פעם לא לעשות שורט כנגד HYPE (וכמובן לא לשכוח שההפסד בשורט הוא תאורטית בלתי מוגבל).
 
האם יש למישהו פה רעיון אחר לשורט טוב, שהוא לא טסלה?
הסבירו לי נא שורטיסטים, כיצד מתמודדים עם הטענות שהעלה אסף נתן?
בעיקר לגבי סוגיית התזמון ודמי ההשאלה שנצברים כריבית דריבית ונוגסים ברווחים הפוטנציאליים עד שהתזה מתממשת.
1
כשאתה "טועה" בלונג, הטעות "מתקנת את עצמה". כשאתה "טועה" בשורט, הטעות הולכת וגדלה.
לעיתים, משקיע יכול להיות צודק מאוד מאוד בתזה שלו, אבל המחיר ימשיך לעלות עוד עשרות ומאות אחוזים לפני שירד. בשורט המשקיע צריך להיות צודק גם בתזה, אבל גם בתזמון. כמו כל מי שמשכיל מעט יודע – כל מי שמנסה לתזמן את השוק לא שורד לאורך זמן. אם המניה עולה דיה, יתכן והבנק יסגור לכם את הפוזיציה אוטומטית, מה שנקרא "מרג'ין קול". ההפסד שיגרם יכול להיות אדיר. זו הסיבה שרק משקיעים מתוחכמים ביותר מוכרים בחסר. דיוויד איינהורן אומר שכדי לבצע שורט צריך לא רק מניה במחיר מנופח, אלא גם שחיתות או רמאות בדוחות.
אתה אף פעם לא יודע עד כמה ישתגעו הספקולנטים כאשר הם קונים מניה. מה שנראה יקר היום יכול להיות יקר מאוד מאוד מחר ולכן מאוד קשה למכור בשורט. אפילו וויטני טילסון חטף בומבה ממה שנראה "שורט בטוח". הנה וויטני לפני ואחרי. נטפליקס שרפה הרבה מאוד שורטיסטים לאורך הזמן למרות שלכולם היה ברור שהיא שמנה ומנופחת. הנה מה שעודד כתב עליה לפני הרבה זמן, אחרי שעודד כתב עליה היא עלתה מ 123$ ל 300$. רק אחרי שעשרות ומאות שורטיסטים הפסידו עליה המון כסף, התזה באמת התקיימה ונטפליקס צללה מ 300$ למחיר 63$, צלילה של כמעט 80%. אבל כמה שערות לבנות, כמה מארג'ין קולס, כמה כאב עד אז.
עבדכם הנאמן מעולם לא ביצע שורט. גם אם אתה בטוח בתיזה שלך, ובשורט אתה צריך להיות ממש ממש בטוח, זה לא מספיק, אני צריך להיות גם עם כיסים מאוד עמוקים ועצבי ברזל. לטעויות (גם אם לא טעית בתזה, אלא בתזמון) בכוון הזה יש עלות הון גבוהה מאוד והיא יכולה לרתק חלק אדיר מהתיק. עבורי, שורט זה כמו נשק גרעיני, אני יודע שהוא קיים אבל לא מעז להשתמש בו.
2
לא מזמן קיבלתי במייל תזת שורט על טסלה – אז היא היתה במחיר 45 דולר. לאחר שבוע שבועיים טסלה קפצה ל 100 דולר וכיום באיזור 160 דולר. התזה היתה טובה ומושקעת, אך הכותב לא הבין דבר אחד – לא עושים שורט על חלומות. זה פשוט לא שווה את זה. נתקלתי גם באנשים שעשו שורט על פייסבוק ועוד. אני לא מבין את הצורך. זה שאתה יודע שהמניה תרד לא אומר שאתה צריך לעשות שורט עליה. המרכיב הבעייתי ביותר בשורטים האלה הוא מרכיב ה "Hype". אף אחד לא יודע מתי זה יגמר. ישנה אמרה (שמיוחסת לקיינס אך בטעות):
The Market Can Stay Irrational Longer Than You Can Stay Solvent
ולכן לא תתפסו אותי עושה שורט על אף חברה עם Hype. אני לא בנוי לזה, אין לי את האופי הדרוש לכך. אני גם לא מבין את הצורך. אני מעדיף שורטים על חברות משעממות, חברות המייצרות קומודיטי שההייפ סביבן מוגבל אם קיים. אני קורא לזה "שורט מאקרו". זה שורט שהולך עם סביבת המאקרו ולכן הוא "איטי" יותר.
 
נערך לאחרונה ב:
הסבירו לי נא שורטיסטים, כיצד מתמודדים עם הטענות שהעלה אסף נתן?
בעיקר לגבי סוגיית התזמון ודמי ההשאלה שנצברים כריבית דריבית ונוגסים ברווחים הפוטנציאליים עד שהתזה מתממשת.
לא מבצעים שורט, אסף צודק.
 
אופציות מאפשרות אפשרויות יותר מתוחכמות, מגוונות, ולפעמים זולות, לבצע עסקאות "שורט" (עסקאות בהן תרוויח אם המנייה תרד).

ותנודתיות וכו'
 
נערך לאחרונה ב:
אופציות מאפשרות אפשרויות יותר מתוחכמות, מגוונות, ולפעמים זולות, לבצע עסקאות "שורט" (עסקאות בהן תרוויח אם המנייה תרד).
הבעיה עם בועות כאלה זה לך תדע מתי זה יתפוצץ, זה יכול לקחת שנים.
 
הבעיה עם בועות כאלה זה לך תדע מתי זה יתפוצץ, זה יכול לקחת שנים.
לא יודע עם טסלה זה בועה... אני נוטה להאמין שהקונספט אינו בועה.

הם פשוט לוקחים סיכון עצום, ותוקפים את השוק ממקום בעייתי לעומת המתחרים.

סיכוי סביר שזה לא "יתפוצץ"...

קשה לדעת...
 
אני חושב שזה מאוד ברור איפה הבועה היום וזה לא בטסלה. הבועה היא בביטקוין. עם זאת, לא הייתי עושה שורט על ביטקוין, גם אם זה אפשרי. זה מהלך אובדני.
 
Tesla updated their site with prices for the trucks.
$150k for the 300mile version and $180 for the 500mile version, a lot lower than people were expecting ($250k).
People are speculating that the 500mile version has a 800kWh battery, so the price of the truck is ridiculously low when compared to the model S 100D which is around $100k with a 100kWh battery.​
 
ואתם יכולים לראות שלא טוב להיות בצד שהשני של התערבות מול אלון מאסק.
http://www.businessinsider.com/elon-musk-just-met-his-100-day-deadline-on-a-50-million-bet-2017-11
יפה מאוד.
אבל לבנות בטריה ולבנות רכב זה 2 דברים שונים לחלוטין לפי דעתי. ושם רואים יומרות גדולות, והרבה ידיים מלוכלכות ואכזבות ביום-יום.
 
מספר דברים שאני לא יודע
- האם קיימים לטסלה מוסכים רשמיים\מורשים לתיקון כלי הרכב, האם מופעלת (ממומנת) תוכנית הכשרה כלשהי? (בהנחה שנוצר פחות בלאי אצל מכונאי מוסמך)
- הענקת האחרוית לרכב, מה היא מכילה, לאיזו תקופה היא מכסה ואילו אורכי חיים יש לרכיבים שכלולים ברכב?
- האם הארכת חיי סוללה יהיה משכול לצורך שדרוג עתידי, האם נראה תנודתיות כמו בשוק הסמארטפונים ושדרוגים כי ה"דור הבא" יצא?
- האם כל המושקעים ימשיכו להאכיל את גורסת המזומנים הזאת בכסף חדש או שסדקים יתחילו לפורר את האמון העוור במנהיג הקריזמטי?
 
- האם קיימים לטסלה מוסכים רשמיים\מורשים לתיקון כלי הרכב, האם מופעלת (ממומנת) תוכנית הכשרה כלשהי? (בהנחה שנוצר פחות בלאי אצל מכונאי מוסמך)
- הענקת האחרוית לרכב, מה היא מכילה, לאיזו תקופה היא מכסה ואילו אורכי חיים יש לרכיבים שכלולים ברכב?
- האם הארכת חיי סוללה יהיה משכול לצורך שדרוג עתידי, האם נראה תנודתיות כמו בשוק הסמארטפונים ושדרוגים כי ה"דור הבא" יצא?
- האם כל המושקעים ימשיכו להאכיל את גורסת המזומנים הזאת בכסף חדש או שסדקים יתחילו לפורר את האמון העוור במנהיג הקריזמטי?

My knowledge is somewhat limited because I'm, only an investor, not a vehicle owner, but here what I know, I'm sure you con find more info online.
- They have an 'Approve body shop' program with training, verification that they're operating the required tools, etc.
There have been some delays with repairs in the past, but they've made expanding the program a high priority in anticipation of the Model 3.
I believe they also have a fleet for service vans that take care of smaller issues at the client's home (I think they're re-purposed from their earlier use at Solar City, and also do work related to their home power products).

-Looks like basic warranty is 4 years / 80,000 km for the vehicle and 8 years for the battery/drive unit.

-Doesn't look like the warranty covers any specific battery degradation values, statistical data shows degradation of around 5% over 80,000km and tests show degradation of 20% over 800,000km.
One of the researchers they're funding is seeing even better numbers with around 5% loss over 480,000km, and he's saying one of the things he enjoys about working with Tesla is how quickly his team's research makes it into the company's products.
Battery tech will undoubtedly improve, but people are still happy to buy the older vehicles, if there were buyers for the 60kWh version, there will be buyers for the 100-80kWh versions degraded by 10% with leasing and refurbished vehicles.
And of course the people who have spare cash to throw away will upgrade to the latest version.

- Elon himself holds about 27% of the stock and he prefers to keep his assets as much as he can in his companies' stock
Other than that, there's a significant portion owned by loyal institution holders.
I've seen it claimed that a significant portion of the individual investors are Silicon Valley people who have cash to spend, own the vehicles themselves, and generally buy into the hype, take from that what you will.
There's also quite a large number of shorts, who unless they're hardcore shorts who are planning to hold it short until it reaches 0, should to some extent limit any potential drop as they take profits.​

We should see where things go within the next year or two.
While Model 3 production ramp up is having some teething problems and delays, I don't see any fundamental reasons for it to fail to reach the numbers they're guiding for (5-10k vehicles per week), and at that point, with the preoders they've received, and the economies of scale affecting their other products, they should start showing real profits and covering debt, as well as start further expansion into Asia and Europe.​
 
אינני יודע מה צופן העתיד לחברה באופן ספציפי ולטכנולוגית הרכב באופן באופן כללי, אבל ה"הייפ" מזכיר לי מאד את בטר-פלייס.
אשמח אם מישהו מכיר קצת את הפרטים ויוכל להשוות בין החברות.
לבטר פלייס לא היה מוצר טוב (רכב עם מגבלות במחיר של רכב ללא מגבלות). גם החזון של החלפת סוללות לרכב פרטי היה מטופש (נושא לדיון נפרד).

לטסלה יש מוצר יוקרה מוצלח שמוכר. הבעיה היא במודל העסקי - הם מפסידים על כל רכב שנמכר, והרבה. זה יילך ויתגבר ככל שהחברות הגדולות יביאו רכבים משלהם - למשל הChevrolet Bolt שהוא רכב יותר מוצלח מה-Model 3 כמעט בכל פרמטר, להוציא קצת יותר האצה ועיצוב יותר "סקסי".

טסלה פשוט לא יודעים איך לייצר את הרכב בצורה רווחית - הם כן יודעים לתכנן, לעצב ולשווק. הבעיה שבלי ייצור רווחי אין לכל הסיפור עתיד.

לגבי טכנולוגיה, אין להם טכנולוגיה - יש להם כמות מוגבלת של פטנטים חסרי משמעות שגם אותם הם מציעים לשימוש פתוח ללא תמורה. אין להם סוללות טובות יותר מ-LG Chem, אין להם מנועים יותר מוצלחים, גורנישט. בתחילת הדרך היה להם יתרון, אבל זה מזמן נסגר. רק המותג נשאר, שזה שווה משהו אבל בטח שלא 50B$.
 
כדאי גם לזכור שאלון מאסק עושה עוד הרבה דברים חוץ מטסלה. כשחברה אחרת שלו, SolarCity נקלעה לקשיים, הוא הציל אותה ע"י כך שטסלה קנתה אותה. אפשר להתווכח על טיב העסקה הזאת, אבל הוא בהחלט עשה יום רע לכל מי שהיה בשורט על SolarCity. אם טסלה תקלע לקשיים, הוא יוכל להנפיק בבורסה את SpaceX ולהזרים כסף לטסלה. יש לו לא מעט משאבים והוא ממש לא הולך לעשות לשורטים חיים קלים.
הוא פועל בצורה מאוד לא קונבנציונלית. הוא חותך הרבה פינות. הרבה פעמים זה מצליח לו ולפעמים זה נכשל. בסיפור של הנהג האוטומטי הוא חתך יותר מדי פינות ואנשים מתו. הוא גם גילה שנהג אוטומטי זה לא פשוט כמו שהוא חשב. עם זאת, בסה"כ אבל הולך לו לא רע. ההישגים שלו ב-SpaceX מרשימים ביותר.
 
הוא יוכל להנפיק בבורסה את SpaceX ולהזרים כסף לטסלה
אני לא רואה את זה קורה. SpaceX היא ה-main event של אלון מאסק והוא לא ינפיק אותה לציבור אלא אם היא עצמה תיקלע למצב כלכלי בלתי אפשרי. הוא התבטא כך בעבר. אין שום סיכוי שהוא יקריב את החברה בשביל להציל את טסלה או כל מיזם אחר שלו.
 
אין שום סיכוי שהוא יקריב את החברה בשביל להציל את טסלה או כל מיזם אחר שלו.
בדר"כ אני זורם אם הביקורת שלך,אבל המשפט הזה מוגזם.
גם את SolarCity הוא לא היה חייב להציל. כנראה שהוא רואה ב SolarCity ובטסלה דברים שאתה לא רואה,שניהם יכולים להיות חברות מוצלחות הרבה יותר מ SpaceX, גם אם היא נראית הדובדבן. חוץ מזה לדעתי גם אותה הוא ינפיק,בדיוק כמו הקודמות
 
גם את SolarCity הוא לא היה חייב להציל. כנראה שהוא רואה ב SolarCity ובטסלה דברים שאתה לא רואה
איפה ראית שכתבתי שאת Solar City הוא לא היה צריך להציל? יש הבדל תהומי בין SpaceX לשאר המיזמים של מאסק (טסלה, סולר סיטי, ניורלינק, בורינג קאמפני, הייפרלופ ועוד).

שניהם יכולים להיות חברות מוצלחות הרבה יותר מ SpaceX, גם אם היא נראית הדובדבן
בשביל מאסק עסקים מצליחים הם רק את האמצעי ולא המטרה. כנ"ל עבור SpaceX: המטרה היא לייסד עיר על המאדים וההצלחה המסחרית שלו בשיגור לווינים ומטענים לתחנת החלל הם רק האמצעי.

חוץ מזה לדעתי גם אותה הוא ינפיק,בדיוק כמו הקודמות
בכל פעם שהוא נשאל על הנושא הוא אומר במפורש שאם SpaceX תונפק זה יהיה רק כאשר החברה תקיים טיסות סדירות למאדים. כל הנפקה מוקדמת יותר תביא לחיסול הרעיון הזה כי הוא לא מתיישר עם מטרת הרווחיות של בעלי מניות.
 

נושאים דומים

Back
למעלה