אני אישית מושקע בטסלה ישירות ומאמין מאד בחברה, זאת החברה הראשונה שהשקעתי בה ישירות עם conviction כזה גבוה. מצער כמובן שבאיחור אבל סה לה וי.
מסכים לחלוטין. ניסיתי לרכז בכתב את התזה המקובלת של משקיעי טסלה, אבל זה הרבה ואחרים עשו את זה טוב ממני ואם למישהו יש רפרנס שמרכז הכל בצורה טובה אשמח לראות. אחד הטובים כנראה הוא המודל המפורט של ארק, שהם פרסמו כגליון אקסל עם סימולציית מונטה קרלו ופרמטרים חופשיים שאפשר לשחק איתם.אז בשביל להחזיק טסלה במחירים של היום, לא מספיק להגיד שמאמינים בחברה, אלא המשקיע צריך להסביר לעצמו מדוע החברה הולכת להשתלט על חצי מהעולם.
ולא מזמן גם מכרו הרבהאחד הטובים כנראה הוא המודל המפורט של ארק, שהם פרסמו כגליון אקסל עם סימולציית מונטה קרלו ופרמטרים חופשיים שאפשר לשחק איתם.
טסלה עדיין מפרקת אותם לחתיכות מבחינת ביצועים, יוקרה, טווח בעוד במחיר הם די דומים, אין לה ממש המון תחרות אבל בעתיד הקרוב בהחלט יהיה לה.מותגים עממיים כמו יונדאי וסקודה מוציאים דגמים חשמליים עם טווחים של 400 ק"מ וצפונה.
נראה שיש לטסלה המון תחרות.
טריק פסיכולוגי שהיה לי שימושי לרכך את הקוצים.מחזיק בטסלה בערך משנת 2017.
בירידות הגדולות של 2020 הגדלתי את ההחזקה.
מחזיק גם בקה"ש IRA וגם בתיק ממוסה.
לא מכיר את שוק הרכב החשמלי. לא קראתי דוחות של החברה. לא מתעניין בזה.
במקור קניית טסלה הייתה עבורי הדבר הכי קרוב להשקעה באילון מאסק.
לא היה מאחורי זה רציונאל כלכלי/מסחרי עמוק במיוחד.
כרגע נמצא ברווח מטורף אבל עדיין לא משנה חיים.
הפיתוי לממש ולברוח קיים כל הזמן.
מה שהחזיק אותי לא לממש השנים, זו הסקרנות.
כל הניתוחים הכלכליים וההסברים המלומדים לאורך השנים, הוכחות באותות ומופתים, שהחברה בדרך להתרסקות כלכלית. שאין לה עתיד.
ומנגד המציאות.
בגלל שההשקעה ההתחלתית הייתה אמנם יחסית גבוהה אבל עדיין כזאת שהייתי מוכן להפסיד, החלטתי לנסות ולמשוך את החוויה עד כמה שניתן.
כי כרגע זה נראה שגם השמיים הם לא הגבול.
החזון של מאסק, האישיות, יכולת ביצוע, הם פאקטור מכריע שכנראה לא ניתן לשקלול.
וכן, אני מודע לאפשרות בעתיד הקרוב/הרחוק, להפסיד את ההשקעה ואת הרווחים הנוכחיים.
מדי פעם אני אפילו "מתרגל" עם עצמי איך ארגיש ואצדיק לעצמי שלא מימשתי בזמן.
אני חושב שאתה מגזים עם היתרונות שלה.טסלה עדיין מפרקת אותם לחתיכות מבחינת ביצועים, יוקרה, טווח בעוד במחיר הם די דומים, אין לה ממש המון תחרות אבל בעתיד הקרוב בהחלט יהיה לה.
זה היה רק אחד הדברים שקרו לטסלה לאחרונה, כולל רבעון מדהים שהתוצאות שלו פורסמו לפני כמה ימים, ושלל upgrades ב-price targets מאנליטסים. אפילו מאסק צייץ בטוויטר שהוא מופתע ששווי השוק זז כל כך הרבה אחרי החדשות של העסקה עם הרץ, אבל מה שחשוב להבין לגבי העסקה עצמה חוץ מתוספת ה-demand (שלטסלה אין בעיה) זה:מכרו ב-4.2 מיליארד דולר, ולכן שווי החברה גדל ב-100 מיליארד דולר. סביר?
ארק שומרים על טסלה בחשיפה מכסימלית סביב 10% בקרן הראשית שלהם. המכירות שהם עושים מדי פעם הן גדולות במונחים דולריים, והן קטנות מאד במונחים של סך האחזקה שלהם בטסלה (3 מיליארד דולר באחזקות טסלה), ראה כאן:ולא מזמן גם מכרו הרבה
(בתזמון גרוע למדי)
https://www.forbes.com/sites/jonath...l-traders-and-online-betting/?sh=6ffc36344088ארק שומרים על טסלה בחשיפה מכסימלית סביב 10% בקרן הראשית שלהם. המכירות שהם עושים מדי פעם הן גדולות במונחים דולריים, והן קטנות מאד במונחים של סך האחזקה שלהם בטסלה (3 מיליארד דולר באחזקות טסלה), ראה כאן:
המצב כאן הפוך.זה כמובן עובד רק אם יש רווחים מספיק גדולים כך שההשקעה עוד רלוונטית לאחר המימוש. במקרים אחרים זה יותר מורכב...
Following a wave of Tesla selling last year, Wood said Ark likes to trade around a stock's volatility, taking advantage of low prices to buy, and selling when she believes prices could take a hit. "When we feel like analysts are hyperventilating about a stock—including Tesla—we naturally just take profits because we know we’re going to get another opportunity associated with controversy to buy the stock lower,” Wood told CNBC. Despite her recent sales, Wood earlier this month said she believes Tesla's stock price could skyrocket nearly 300% by 2025.
בסדר גמור. שיהיה לה בהצלחה.Following a wave of Tesla selling last year, Wood said Ark likes to trade around a stock's volatility, taking advantage of low prices to buy, and selling when she believes prices could take a hit. "When we feel like analysts are hyperventilating about a stock—including Tesla—we naturally just take profits because we know we’re going to get another opportunity associated with controversy to buy the stock lower,” Wood told CNBC. Despite her recent sales, Wood earlier this month said she believes Tesla's stock price could skyrocket nearly 300% by 2025.
תמיד אפשר לעשות שורט על טסלהבסדר גמור. שיהיה לה בהצלחה.
אני אישית מאמין שגם היא וגם טסלה הולכים לאכזב מאוד אבל הדיון הזה מוצא עד תום מבחינתי.
פותח הנושא | כותרת | פורום | תגובות | תאריך |
---|---|---|---|---|
I | מניית טסלה | שוק ההון | 2 | |
ב | דעת הפורום על המהלך של בינסנס עם מסחר של "טסלה" ? | השקעות אלטרנטיביות | 3 | |
ש | טסלה | שוק ההון | 2 |