• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

טרולינג, ננעל.
 
לכבוד הגעת מניית טסלה לשווי שוק של 1 טריליון דולר, הייתי שמח לחדש את הדיון בחברה בפורום, רק נא לשמור על דיון מכבד, השרשורים בנושא ננעלו בעבר בגלל טרולינג ולא רואה סיבה שלא יהיה דיון ענייני בחברה מרתקת כמו זו.

אני אישית מושקע בטסלה ישירות ומאמין מאד בחברה, זאת החברה הראשונה שהשקעתי בה ישירות עם conviction כזה גבוה. מצער כמובן שבאיחור אבל סה לה וי.
 
אני אישית מושקע בטסלה ישירות ומאמין מאד בחברה, זאת החברה הראשונה שהשקעתי בה ישירות עם conviction כזה גבוה. מצער כמובן שבאיחור אבל סה לה וי.

טסלה מתומחרת כיום יותר מכל שאר תעשיית הרכב פלוס אובר פלוס ליפט.
טסלה מתומחרת כמעט פי 2 מברקשייר, למרות שכלל ההכנסות שלה יותר קטן מהרווח של ברקשייר.

אז בשביל להחזיק טסלה במחירים של היום, לא מספיק להגיד שמאמינים בחברה, אלא המשקיע צריך להסביר לעצמו מדוע החברה הולכת להשתלט על חצי מהעולם.
 
אז בשביל להחזיק טסלה במחירים של היום, לא מספיק להגיד שמאמינים בחברה, אלא המשקיע צריך להסביר לעצמו מדוע החברה הולכת להשתלט על חצי מהעולם.
מסכים לחלוטין. ניסיתי לרכז בכתב את התזה המקובלת של משקיעי טסלה, אבל זה הרבה ואחרים עשו את זה טוב ממני ואם למישהו יש רפרנס שמרכז הכל בצורה טובה אשמח לראות. אחד הטובים כנראה הוא המודל המפורט של ארק, שהם פרסמו כגליון אקסל עם סימולציית מונטה קרלו ופרמטרים חופשיים שאפשר לשחק איתם.
 
מחזיק בטסלה בערך משנת 2017.
בירידות הגדולות של 2020 הגדלתי את ההחזקה.

מחזיק גם בקה"ש IRA וגם בתיק ממוסה.

לא מכיר את שוק הרכב החשמלי. לא קראתי דוחות של החברה. לא מתעניין בזה.
במקור קניית טסלה הייתה עבורי הדבר הכי קרוב להשקעה באילון מאסק.
לא היה מאחורי זה רציונאל כלכלי/מסחרי עמוק במיוחד.


כרגע נמצא ברווח מטורף אבל עדיין לא משנה חיים.
הפיתוי לממש ולברוח קיים כל הזמן.

מה שהחזיק אותי לא לממש השנים, זו הסקרנות.
כל הניתוחים הכלכליים וההסברים המלומדים לאורך השנים, הוכחות באותות ומופתים, שהחברה בדרך להתרסקות כלכלית. שאין לה עתיד.
ומנגד המציאות.

בגלל שההשקעה ההתחלתית הייתה אמנם יחסית גבוהה אבל עדיין כזאת שהייתי מוכן להפסיד, החלטתי לנסות ולמשוך את החוויה עד כמה שניתן.
כי כרגע זה נראה שגם השמיים הם לא הגבול.
החזון של מאסק, האישיות, יכולת ביצוע, הם פאקטור מכריע שכנראה לא ניתן לשקלול.

וכן, אני מודע לאפשרות בעתיד הקרוב/הרחוק, להפסיד את ההשקעה ואת הרווחים הנוכחיים.
מדי פעם אני אפילו "מתרגל" עם עצמי איך ארגיש ואצדיק לעצמי שלא מימשתי בזמן.
 
אני לא מומחה לרכבים, אבל כמעט ואין היום יצרנית רכב שלא מוציאה דגמים מחושמלים\מחשמלת את הדגמים הקיימים.
מותגים עממיים כמו יונדאי וסקודה מוציאים דגמים חשמליים עם טווחים של 400 ק"מ וצפונה.
נראה שיש לטסלה המון תחרות.
אז הצמיחה האדירה שמתומחרת בחברה צריכה לבוא ממקורות אחרים שכרגע לא מהווים את עיקר פעילותה.
 
מותגים עממיים כמו יונדאי וסקודה מוציאים דגמים חשמליים עם טווחים של 400 ק"מ וצפונה.
נראה שיש לטסלה המון תחרות.
טסלה עדיין מפרקת אותם לחתיכות מבחינת ביצועים, יוקרה, טווח בעוד במחיר הם די דומים, אין לה ממש המון תחרות אבל בעתיד הקרוב בהחלט יהיה לה.
 
ההימור הוא על הצמיחה של טסלה בטכנולוגיות אחרות שישנו את העולם כמו: טכנולוגיה סולארית, vision AI, סוללות, רכבות ומשאיות חשמליות וכו.
מצד שני, מה שאני כרגע טוען לא מתיישב עם העובדה שהשווי של החברה זינק ב100 מיליארד דולר על העסקה עם הרץ.
הייתי הססן להכנס לפני שנתיים, אני לא יודע אם יצאתי טיפש או חכם…
 
אני לא משקיע בחברות יחידות, אבל אילו הייתי משקיע כנראה שטסלה הייתה שם. לא בגלל הרכב החשמלי, אלא בגלל הרכב האוטונומי.
רכב אוטונומי הולך להפוך למציאות בטווח הזמן של ההשקעות שלי. יש מעט חברות בתחום (כמו ויימו, מובילאיי), וטסלה ממוקמת ממש טוב כדי להיות הראשונה שמשיגה אישור רגולטורי וכובשת את השוק. היתרונות של כמויות data עצומות, שליטה בstack הטכנולוגי קצה לקצה, ויכולת execution מוכחת בפיצ'רים שכבר קיימים שכנעו אותי שהם בסיכוי טוב לתפוס פער משמעותי על המתחרות.
לכן זה שהם מוערכים יותר מחברות רכב אחרות זה סביר בעיניי - זה מקרה אפל מול נוקיה בשלביו המוקדמים, השוק משנה את פניו ואין מקום שמור למי שמוביל היום.

מצד שני טריליון דולר זה יכול להיות כבר מוגזם, ואין לי ניתוח פיננסי מדויק של ההשלכות, אז נשאיר מניות פרטניות לאנשים יותר אמיצים בשלב הזה.
 
מחזיק בטסלה בערך משנת 2017.
בירידות הגדולות של 2020 הגדלתי את ההחזקה.

מחזיק גם בקה"ש IRA וגם בתיק ממוסה.

לא מכיר את שוק הרכב החשמלי. לא קראתי דוחות של החברה. לא מתעניין בזה.
במקור קניית טסלה הייתה עבורי הדבר הכי קרוב להשקעה באילון מאסק.
לא היה מאחורי זה רציונאל כלכלי/מסחרי עמוק במיוחד.


כרגע נמצא ברווח מטורף אבל עדיין לא משנה חיים.
הפיתוי לממש ולברוח קיים כל הזמן.

מה שהחזיק אותי לא לממש השנים, זו הסקרנות.
כל הניתוחים הכלכליים וההסברים המלומדים לאורך השנים, הוכחות באותות ומופתים, שהחברה בדרך להתרסקות כלכלית. שאין לה עתיד.
ומנגד המציאות.

בגלל שההשקעה ההתחלתית הייתה אמנם יחסית גבוהה אבל עדיין כזאת שהייתי מוכן להפסיד, החלטתי לנסות ולמשוך את החוויה עד כמה שניתן.
כי כרגע זה נראה שגם השמיים הם לא הגבול.
החזון של מאסק, האישיות, יכולת ביצוע, הם פאקטור מכריע שכנראה לא ניתן לשקלול.

וכן, אני מודע לאפשרות בעתיד הקרוב/הרחוק, להפסיד את ההשקעה ואת הרווחים הנוכחיים.
מדי פעם אני אפילו "מתרגל" עם עצמי איך ארגיש ואצדיק לעצמי שלא מימשתי בזמן.
טריק פסיכולוגי שהיה לי שימושי לרכך את הקוצים.
כשיש רווח משמעותי ומתחילים לחשוב על זה יותר מדי אבל כן רוצים להמשיך להחזיק - לממש בגובה ההשקעה המקורית.
ככה אפשר לשכנע את עצמך שהסכום המקורי מובטח אצלך בכיס ומכאן הכל זה בונוס. לכל הפחות במקרה הכי טראגי, יצאת break even.
זה כמובן עובד רק אם יש רווחים מספיק גדולים כך שההשקעה עוד רלוונטית לאחר המימוש. במקרים אחרים זה יותר מורכב...
 
טסלה עדיין מפרקת אותם לחתיכות מבחינת ביצועים, יוקרה, טווח בעוד במחיר הם די דומים, אין לה ממש המון תחרות אבל בעתיד הקרוב בהחלט יהיה לה.
אני חושב שאתה מגזים עם היתרונות שלה.
המודל 3 הבסיסי נותן חבילה לא רעה אבל לא מספיק אטרקטיבית לטעמי בשביל להשתלט על השוק.
טווח - זהה לרכבים חשמליים אחרים שהזכרתי (400+).
ביצועים - נכון, אבל לרוב האנשים לא אכפת אם הרכב עושה 0-100 ב5 שניות או ב7 שניות.
יוקרה - לפי הביקורות, איכות החומרים וההרכבה לא מהכי טובים, בוודאי ביחס לפרימיום.
מחיר - מחיר דומה, אבל אנשים אוהבים ג'יפונים וטסלה מודל Y עולה הרבה יותר.
 
מכרו ב-4.2 מיליארד דולר, ולכן שווי החברה גדל ב-100 מיליארד דולר. סביר?
זה היה רק אחד הדברים שקרו לטסלה לאחרונה, כולל רבעון מדהים שהתוצאות שלו פורסמו לפני כמה ימים, ושלל upgrades ב-price targets מאנליטסים. אפילו מאסק צייץ בטוויטר שהוא מופתע ששווי השוק זז כל כך הרבה אחרי החדשות של העסקה עם הרץ, אבל מה שחשוב להבין לגבי העסקה עצמה חוץ מתוספת ה-demand (שלטסלה אין בעיה) זה:
1. הרץ מאד רגישים ל-total cost of ownership, והם קונים 100 אלף רכבי טסלה באותו מחיר כמו הצרכן (מאסק העיד על זה גם), וזה סיגנל חזק מאד לכל ציי הרכב בעולם שטסלה הזאת הדרך הכי טובה היום להוריד עלויות, ויצרני הרכב הישנים לא קרובים בכלל ללהתחרות בטסלה בזה, והפער רק גדל.
2. הרץ יכולים להיות הראשונים להפעיל צי רכב אוטונומי מבוסס טסלה בזכות העסקה הזאת. ה-FSD מתקרב לבשלות, וסביר להניח שעד שהרץ יקבלו את הרכבים הוא כבר יהיה מספיק בשל בשביל להתחיל לרוץ כצי אוטונומי. מי שמכיר את המספרים של צי רכב אוטונומי יודע שה-profit margins שלו הם בשמיים.
3. אנשים שנוסעים בטסלה, מאד likely לרצות לקנות טסלה בעצמם. זה הודגם פעם אחר פעם. יהיה עכשיו צי של רכבי טסלה שפועל כמנוע לרכישת טסלות ע״י אנשים שלא שקלו זאת עד כה. טסלה הוציאה 0 דולר על שיווק, וזה מחזק עוד יותר את החוזקה שלה בחזית הזאת.
אני חושב שיחד עם הרבעון המדהים ודחיפת ה-price targets למעלה, זה יצר אתמול perfect storm להוסיף לטסלה עוד 100 מ״ד שווי שוק.
ה-price target של טסלה לשנים הקרובות הוא 2-4 טריליון דולר שווי שוק, ככה שה-100 מיליארד הללו זה לא סוף הסיפור, אבל תהיה וולטיליות בדרך, בעיקר ככל שזה נוגע לשינויים בריבית הפד שמאד משפיעים על חברות צמיחה. אם תהיה ירידה חדה במחיר בגלל הריבית (ולא בגלל פגיעה בעסק של טסלה) בוודאות ארצה לקנות עוד.

ולא מזמן גם מכרו הרבה :)
(בתזמון גרוע למדי)
ארק שומרים על טסלה בחשיפה מכסימלית סביב 10% בקרן הראשית שלהם. המכירות שהם עושים מדי פעם הן גדולות במונחים דולריים, והן קטנות מאד במונחים של סך האחזקה שלהם בטסלה (3 מיליארד דולר באחזקות טסלה), ראה כאן:
 
ארק שומרים על טסלה בחשיפה מכסימלית סביב 10% בקרן הראשית שלהם. המכירות שהם עושים מדי פעם הן גדולות במונחים דולריים, והן קטנות מאד במונחים של סך האחזקה שלהם בטסלה (3 מיליארד דולר באחזקות טסלה), ראה כאן:
https://www.forbes.com/sites/jonath...l-traders-and-online-betting/?sh=6ffc36344088
 
בסופו של דבר, נראה לי שהשוק מתמחר את טסלה על סמך הצעדים שהיא עושה היום שאמורים להביא אותה להוביל את השוק לעוד זמן רב
1. שיפור כושר ייצור עם המפעלים החדשים בברלין ובטקסס וטכניקות ייצור כמו מגה קסטינגס, בטריות כחלק מגוף הרכב ועוד(סנדי מונרו מדבר על זה הרבה)
2. הוזלת מחיר ושיפור טווח ויעילות, עם הבטריות החדשות שהם מייצרים ה-4680
3. העבודה שלהם על נהיגה אוטונומית, נראה שהם עדיין רחוקים, אבל הרבה לפני כל אחד אחר בשוק
4. שיפורים איטרטיביים, גם במכוניות שלהם וגם בתוכנה
5. העובדה שהם מחזיקים רשת טעינה משל עצמם, למרות שלפי מה שנאמר היא אמורה להפתח לכולם בשנים הקרובות

המתחרים שלהם התעוררו, אבל לא קרובים עדיין למה שטסלה עושה ובטח לא קרובים למה שהיא תוכל לעשות בעתיד

אבל מה אני יודע, אני מכרתי את טסלה ב-2015 בערך ב-40 כשהייתי צריך את הכסף לדירה ¯\_(ツ)_/¯

לא מחזיק ולא ממליץ
 
זה כמובן עובד רק אם יש רווחים מספיק גדולים כך שההשקעה עוד רלוונטית לאחר המימוש. במקרים אחרים זה יותר מורכב...
המצב כאן הפוך.

ההשקעה המקורית תהיה בסיכון, רק אם המנייה תיפול במעל ל 90%.
כך שכל עוד החברה לא מתאדה מהיום למחר, יהיה לי מספיק זמן לצאת ברווח.

החרטה תהיה כמובן לגבי מועד המימוש/התיזמון.

אבל היא תהיה תמיד. אם אמכור עכשיו, והמנייה תמשיך לעלות. או אם לא אמכור עכשיו, והיא תרד בחדות.
בגלל שההחלטה שלי לא מבוססת על נתונים כלכליים/דוחות כספיים, אין לי דרך לקבלת החלטה מושכלת.

לכן ההחלטה שלי היא לא לעשות כלום, אלא אם הרווחים מגיעים לסכום שהוא משנה חיים.
 
Following a wave of Tesla selling last year, Wood said Ark likes to trade around a stock's volatility, taking advantage of low prices to buy, and selling when she believes prices could take a hit. "When we feel like analysts are hyperventilating about a stock—including Tesla—we naturally just take profits because we know we’re going to get another opportunity associated with controversy to buy the stock lower,” Wood told CNBC. Despite her recent sales, Wood earlier this month said she believes Tesla's stock price could skyrocket nearly 300% by 2025.
 
Following a wave of Tesla selling last year, Wood said Ark likes to trade around a stock's volatility, taking advantage of low prices to buy, and selling when she believes prices could take a hit. "When we feel like analysts are hyperventilating about a stock—including Tesla—we naturally just take profits because we know we’re going to get another opportunity associated with controversy to buy the stock lower,” Wood told CNBC. Despite her recent sales, Wood earlier this month said she believes Tesla's stock price could skyrocket nearly 300% by 2025.
בסדר גמור. שיהיה לה בהצלחה.
אני אישית מאמין שגם היא וגם טסלה הולכים לאכזב מאוד אבל הדיון הזה מוצא עד תום מבחינתי.
 
בסדר גמור. שיהיה לה בהצלחה.
אני אישית מאמין שגם היא וגם טסלה הולכים לאכזב מאוד אבל הדיון הזה מוצא עד תום מבחינתי.
תמיד אפשר לעשות שורט על טסלה ;)

אין לי ספק שיהיו עוד ירידות חדות בדרך, אבל בטווח הארוך טסלה עוד תיתן הרבה תשואה למשקיעים לדעתי. רק בחודשים האחרונים התשואה מהשפל למחיר היום היא 100%.
 

נושאים דומים

Back
למעלה