• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

התמקחויות בשלבי פריסייל מול קבלן

aviranze

משתמש רגיל
הצטרף ב
20/3/22
הודעות
171
דירוג
55
שלום,
חשבתי לפני שאני רוכש דירה בפריסייל להתייעץ איתכם בעלי הניסיון באיזה דברים ניתן בדכ להתמקח בכדי להגיע לעסקה, ועד כמה זה עובד אם בכלל.
הבעיה שבפריסייל אנשי המכירות מציגים שאלו מחירים מראש נמוכים ואין מקום למיקוח וכו וכו .

כמה דוגמאות:
הייתי מאוד רוצה שהקבלן יאפשר לי אפשרות להקדים תשלומים ובנוסף חצי שנה מרגע החוזה ללא הצמדה לתשומות הבנייה ובזמן הזה אסדיר את המשכנתא וכו'.
בנוסף הורדה במחיר, חניות, מחסנים, מזגנים וכו וכו וכו'



הייתי שמח לשמוע מכם עד כמה זה אפשרי ללחוץ בכדי לחתום חוזה אם בכלל ,
יבאס לסיים תהליך רכישה בתחושת החמצה שלא דרשתי משהו נוסף (בעוד אחרים כן וקיבלו), בטח ובטח כשאנו בתקופה שאנשים קונים בכל מחיר כאילו אין מחר ואנשי המכירות מנצלים זאת לזכותם כדי ללחוץ לסגור עסקאות ללא מיקוחים.


תודה
 
בשלב הפריסייל כנראה לא תוכל להתמקח על דברים ששווים הרבה כסף אלא אם הקבלן בעצמו חושב שהפרויקט לא יהיה מאוד מבוקש.
אם הקבלן יגלה בדיעבד שמכירות לא זזות הוא יכול לשנות את זה במהלך תקופת השיווק אז שווה לעקוב.
הייתי מאוד רוצה שהקבלן יאפשר לי אפשרות להקדים תשלומים
הרבה נותנים את האופצה מלכתחילה
ובנוסף חצי שנה מרגע החוזה ללא הצמדה לתשומות הבנייה ובזמן הזה אסדיר את המשכנתא וכו'.
לא לגמרי הבנתי אבל בוודאי לא תצטרך חצי שנה להסדיר משכנתה. מקס' חודש חודשיים
יבאס לסיים תהליך רכישה בתחושת החמצה שלא דרשתי משהו נוסף (בעוד אחרים כן וקיבלו), בטח ובטח כשאנו בתקופה שאנשים קונים בכל מחיר כאילו אין מחר ואנשי המכירות מנצלים זאת לזכותם כדי ללחוץ לסגור עסקאות ללא מיקוחים.
כמו באוניברסיטה, עדיף לא להשוות תשובות אחרי מבחן. זה רק יכול לבאס.
 
ככלל, בשלב הפריסייל ישנו לחץ יחסית גדול על הקבלן למכור X דירות לצרכיו למול הבנק
זה השלב שיהיה יחסית קל לקבל כל מיני הטבות קטנות שאינן קשורות ישירות למחיר הדירה - גמישות במועד התשלומים, זכוכית חלבית במקלחת ובשירותים אולי ברז גז במרפסת\מסתור כביסה, עוד חנייה, מחסן גדול יותר, בחירת הקומה התת קרקעית של החנייה וכו'

הנחה במחיר בעבר הייתה מאוד קלה בשלב הפריסייל (~30-70K) ואפשרית בשלב המכירה הרגיל (20-40K). היום זה כבר הרבה יותר מסובך ומאוד תלוי באיזו דירה קונים, כמה רציני אתה נראה בעיני איש\אשת המכירות ומה האמונה של הקבלן בדבר צפי רכישת הדירות. למרות זאת, מניסיוני אם נראים מספיק רצינים ומספיק עיקשים גם כיום ניתן לקבל כמה עשרות אלפי שקלים הנחה במחיר המבוקש

ויתור על תשומות הבנייה היה עד ללפני שנה וחצי אירוע יחסית מקובל (היו אפילו קבלנים שמציעים את זה כהטבה אוטומטית אף לפני משא ומתן), היום משיח עם חברים נהיה הרבה יותר קשה כי הקבלנים הבינו שהמדדים בדרך למעלה ורוצים את ההכנסות הללו (שהן הרבה כסף אם המדד מוצמד לרוב מחיר הדירה)
 

נושאים דומים

Back
למעלה