• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

האם הסולידיות היא גם סוליסטיות?

מילאן-אינטר!
חוויה מטורפת לכל החיים.
 
אני אצטרך להיות על תרופות, אם אגיע לראות משחק כדורגל.
אם איכשהו יפול עלי חבילה לארוע המדובר בחינם - יעבור לאחי הקטן אחר כבוד.

הכי קרוב שהגעתי למשחק היה להכנס לחנות מזכרות של מנצסטר בשביל לקנות חולצה לאח המדובר.
 
@breezblock בריזוששששששש! לא ראינו זה את זו יםםםם זמן. מה קורה מותק?
@c881 שנון כהרגלך. לדעתי אם יש תחרות של שני אנשים שהם הפכים בצורה המושלמת ביותר אתה ואני גוברים על שאר הצמדים D:
 
לא רוצה להשוויץ, אבל אני משקר..
אני מאוד רוצה להשוויץ שחייתי במילאנו בזמן מונדיאל 2006, וזה היה פשוט קרנבל.. וליל הנצחון היה אחד הלילות היפים בחיי.
 
סיפרתי לאשתי על הבלוג של הסולידית ועל הקונספט של להסתפק במועט, לחסוך, להשקיע ולפרוש צעיר. התגובה שלה הייתה שזה נשמע כמו כת של מטורפים שמוכנים מרצון למנוע מעצמם את מנעמי החיים רק כדי לחמוק מעבודה, קצת כמו וריאציה מעודנת של דרי רחוב.
אני בטוח שיש לא מעט סולידים וסולידיות בפוטנציה שלא יכולים ללכת עם הרעיון כי הוא בכלל לא מדבר לבני זוגם. לעומת זאת אם הם חיים בנפרד יש הרבה יותר סיכוי שהם יממשו את "השיגעון הסולידי" שלהם.
 
סיפרתי לאשתי על הבלוג של הסולידית ועל הקונספט של להסתפק במועט, לחסוך, להשקיע ולפרוש צעיר. התגובה שלה הייתה שזה נשמע כמו כת של מטורפים שמוכנים מרצון למנוע מעצמם את מנעמי החיים רק כדי לחמוק מעבודה, קצת כמו וריאציה מעודנת של דרי רחוב.
אני בטוח שיש לא מעט סולידים וסולידיות בפוטנציה שלא יכולים ללכת עם הרעיון כי הוא בכלל לא מדבר לבני זוגם. לעומת זאת אם הם חיים בנפרד יש הרבה יותר סיכוי שהם יממשו את "השיגעון הסולידי" שלהם.
יש אנשים שפשוט לא יבינו, לא משנה מה. אני הפסקתי לנסות לשכנע אותם -- מבחינתי הם אבודים. מתמקדת באנשים שרוצים לשמוע.
 
ולהציע לקרוא את "מר שפם כסף" או MMM, ניסית @MMM ?
 
סיפרתי לאשתי על הבלוג של הסולידית ועל הקונספט של להסתפק במועט, לחסוך, להשקיע ולפרוש צעיר. התגובה שלה הייתה שזה נשמע כמו כת של מטורפים שמוכנים מרצון למנוע מעצמם את מנעמי החיים רק כדי לחמוק מעבודה, קצת כמו וריאציה מעודנת של דרי רחוב.

אני חושבת שסולידיות זה עיקרון מנחה שכל אחד יכול להתחבר אליו, וממש לא חייבים לקחת אותו לאקסטרים.

מבחינתי סולידיות היא לחיות בהתאם להכנסה שלך, ולשאוף להגדיל את ההכנסה הפאסיבית שלך שלא מיגיעה אישית כדי לאפשר לעצמך לעסוק יותר בדברים שאתה אוהב (בין אם במקום העבודה או כתחביב).
מתוך הגישה הזאת יש מליון אסטרטגיות לנקוט בהן, והצטמצמות קיצונית היא רק אחת מהן.

אני מגדירה את עצמי סולידית, בחרתי לעבוד בהיקף משרה סביר בשבילי, במקצוע לא הכי מכניס בעולם, אבל שאני אוהבת, ומתוך זה אני מפרישה אחוז מסויים לחיסכון לטווח ארוך בתקווה שהכסף יתחיל לעבוד בשבילי, ועם היתרה אני עושה מה שבא לי ומוצאת את האיזון הנכון.
אם ממש ממש בא לי תיק של לואי ויטון (לא באמת בא לי, סתם דוגמא) אז אני אצמצם משהו אחר שפחות חשוב לי באותו הרגע כמו יציאה לסרט, או עוד זוג מגפיים מגפיים (אפילו שהן בסייל).
אין לי שקל חוב לאף אחד. רק נכסים שמכניסים לי כסף.. כרגע הסכומים זעומים, אבל אני מקווה שהם ילכו ויגדלו.

אני לא רואה שום סיבה שבעולם שאישתך לא תתחבר לקונספט הזה.
אפילו בעלי הצרכניסט התחבר..
לקח לנו כמה שנים להצליח להחליט על אחוז החיסכון, והיו תקופות ששיחררנו כי תינוקות אבל בסה"כ החיסכון גדל וגדל, ואם לא תהיינה הפתעות, בעוד 7 שנים נעבור לאורח חיים אחר לגמרי, בלי לרדת ברמת החיים.
 
ולהציע לקרוא את "מר שפם כסף" או MMM, ניסית @MMM ?
כמובן שסיפרתי על MMM ועל ERE ועל RB40 ואחרים. היא בטוחה שלכולם נשרט משהו במוח. רק להוסיף שהיא ממש לא בזבזנית אבל מאוד חשוב לה לגור בבית יפה, לנסוע באוטו יפה, להתלבש יפה, לטייל בעולם בכיף, להשקיע בחוגים לבת שלנו וכו,'
 
חשוב לה לגור בבית יפה, לנסוע באוטו יפה, להתלבש יפה, לטייל בעולם בכיף, להשקיע בחוגים לבת שלנו וכו

בשביל לגור בבית יפה, לא צריך להוציא המון כסף!
(נשבעת שאני מתישהו אתחיל לעבוד על בלוג בנושא)

גם להתלבש יפה זה משהו שלא מתנגש עם סולידיות. חפשו project333 ו capsule wardrobe

לגבי טיולים, חוגים ורכב.. בשניים הראשונים גם אני משקיעה כסף בכיף בלי להרגיש אשמה, ולגבי רכב, אני לא נוהגת ולא איכפת לי.. אבל במציאות של מדינת ישראל רכב הוא ממש איבר בגוף ולפעמים קריטי כדי לייצר הכנסה, אז זה לא לגמרי תלוש, כל עוד אתם באמת יכולים להרשות את זה לעצמכם.
 
  • אהבתי
Reactions: HHH
@yogiva

בוא נתחיל צעד אחד לפני שינוי חיים לכיוון חסכני יותר.
בוא נתחיל במעקב הכנסות והוצאות.
להערכתי, הרבה אנשים לא רושמים בטבלה (על נייר או עדיף במחשב) כמה הם מכניסים וכמה הם מוציאים, ועל מה (על איזה קטגוריות).
זה נותן תובנות עצומות!
אי אפשר לומר "אני לא יכול לחסוך כי <תואנה כלשהי>" בלי שעשית לפחות את הצעד הזה.

דבר שני, אין איזושהי הטפה או דרישה חיצונית לחסוך. זו אפשרות שעומדת בפני כל אחד (זה יכול להיות יחיד, זוג, או תא משפחתי) ורק הוא הנהנה ממנה וצריך לעשות את הצעדים הנדרשים כדי לעמוד בה. זה שאנשים בוחרים שלא להתבונן בהכנסות ובהוצאות ולחשוב על אפשרויות לשינוי, ואז לנקוט בשינוי כלשהו מתוך רצון ותוך ניסוי וטעיה - זו בעיני צמצום מראש של האפשרויות שלהם.

ביטויים כמו "חסכנות כפייתית" הם איזהשהו מכשול או תירוץ שבן אדם שם לעצמו בפני האפשרות של שינוי בחיים שלו שהוא מעוניין בו. לא מעוניין, אל תעשה. אבל איך תדע אם אתה מעוניין או לא לפני שאתה מסתכל על המספרים שלך ויודע מה הולך איתך ועל מה? הרי הכסף שתחסוך (אם תחסוך) הוא שלך.

ועוד בנושא "חסכנות כפייתית" אני רוצה להציע כאלטרנטיבה, את הביטוי של Mr Money Moustache:
Your current middle-class life is an Exploding Volcano of Wastefulness, and by learning to see the truth in this statement, you will easily be able to cut your expenses in half – leaving you saving half of your income.

קרא עוד בנושא hedonic adaptation (כאן, או בויקיפדיה). אם תיתן לי לאכול מילקי פעם בשבוע, זה יהיה תענוג נחמד ונעים. אם תיתן לי לאכול מילקי כל יום זה יהיה הרגל ואני לא אהנה ממנו כל פעם. אם תיתן לי לאכול מילקי 10 פעמים ביום זה יתחיל לגרום לי סבל. האפשרות למנף את ההבנה הזו ולחיות חיים יותר שמחים, יותר טובים, ויחד עם זאת פחות בזבזניים ופזרניים, זו אפשרות נפלאה בעיניי. חבל שאנשים מרימים חומות בדמות "זו קמצנות / סגפנות" ותירוצים בדמות "בן הזוג לא ישתף איתי פעולה" ונשארים איך שהם, ובסופו של דבר פוגעים רק בעצמם.

במקרה האישי שלי, המצב שלי מעולה בהשוואה לרוב האוכלוסיה ואני לא דוגמה בכלל. אני עובדת בהייטק במשכורות של עשירון עליון. אין לי ילדים, יש לי בן זוג גם כן בהייטק ואנחנו משתתפים בהוצאות אבל עדיין אוטונומיים מבחינת מה כל אחד מוציא לבד - אין תלות הדוקה בינינו בהוצאות הנפרדות שלנו. אני חסכנית מטבעי, לא אוהבת לפזר כספים. ואוהבת לעשות רשימות וטבלאות :) אני מתכננת (כנראה) לפרוש מהעבודה בהייטק בגיל 39 - בעוד שנה, ולחיות מפירות החסכונות שלי, ולעסוק בדברים אחרים שמעניינים אותי ושאני אוהבת, חלקם אולי עם הכנסה בצידם, חלקם לרווחת הבית והזוגיות, וחלקם ללא תמורה כספית. לא חסרים רווקים ורווקות בהייטק, או אנשים בזוגיות בלי ילדים, שלא חוסכים בכלל, שמוציאים את כל ה-15-20 נטו שלהם כל חודש. תירוצים למה, לא חסר.
 
נערך לאחרונה ב:
לא מסכים בכלל.
אנחנו בהחלט לא חייבים להסכים..
אבל רוב אוכלוסיית ישראל כנראה בצד שלי.

רק על עצמי לספר ידעתי, אבל אם לנו לא היה רכב במשפחה, הילדים שלי לא היו רואים את סבא וסבתא, וגם לא את אמא ואבא.
נסיעה של חצי שעה ברכב לעבודה לוקחת לי שעה וחצי בתחב"צ או שעה בשילוב של תחב"צ+אופניים (כאמור אני לא נוהגת.. אבל אני ממש על סף שבירה כי נמאס לי להיות בדרכים, אני אוהבת מאוד את מקום העבודה שלי, וממש לא רוצה לעבור דירה כי היא מושלמת וזולה).
בעלי הוא הנהג ובעל הרכב במשפחה, ומקום העבודה שלו הוא במרחק של שעתיים ורבע בתחב"צ, או 40 דקות ברכב.

האם אפשרי למשפחה להסתדר בלי רכב? כן.
האם זה מומלץ? כל אחד ונסיבות חייו.. ואם כבר קונים רכב, אז אני לא רואה סיבה שלא יהיה בטיחותי ויפה.
 
במציאות של מדינת ישראל רכב הוא ממש איבר בגוף
אני לא מסכימה עם האמירה, אבל רוצה להעלות נקודה בנושא רכב:
יש רכב, ויש רכב.
אפשר לקנות אוטו חדש ב-120-150K ש"ח, ולהחליף כל 3 שנים.
אפשר גם לקנות אוטו בן 3 שנים ב-50K ש"ח, שהוא גם חסכוני בדלק (גיר רובוטי, רכב קטן), ולא יקר במוסך (כלומר, לא פולקסווגן למשל), ולהחזיק בו כל עוד הוא משרת אותך נאמנה.
ההבדל בעלויות עצום.

וכמובן, אפשר לשקול מיקום מגורים מתוך התיחסות למרכזי החיים (עבודות בני הזוג, מרכז חיים של הילדים). לגור בעיר בה עובדים מאפשר התניידות בתחבורה ציבורית, באופניים או באופניים חשמליות, או ברכב בעלות דלק נמוכה יחסית, וגם מאפשר לילדים להתנייד בכוחות עצמם ברגל ובתחבורה ציבורית ובאופניים.
 
ואם כבר קונים רכב, אז אני לא רואה סיבה שלא יהיה בטיחותי ויפה
יש משהו הרבה יותר בטיחותי מרכב בטיחותי, וזה לנסוע פחות ברכב.
Mr Money Moustache מדבר לא מעט על נושא חוסר התוחלת שבמגורים רחוק ממקום העבודה. אני מבינה שיש אילוצים לפעמים, אבל שווה לשקול את האלטרנטיבה (לשקול = לרשום את הנתונים ולהסתכל לעומק - עלויות, שעות בדרכים, סביבת מגורים, איך ייראו החיים, לא רק לחשוב על זה לרגע).
 
אפשר לשקול מיקום מגורים מתוך התיחסות למרכזי החיים (עבודות בני הזוג, מרכז חיים של הילדים).
אני מאד בעד ותמיד חשבתי שזה מה שאעשה. אבל מה שקרה בסוף הוא שהעבודה שלי ושל בן זוגי (ששנינו מאד אוהבים ולא נרצה להחליף בעתיד הנראה לעין) היא באזור שרחוק מהמשפחה (הסבים והסבתות של הילדים) ושאין בו את סוג החינוך לילדים שאנחנו מעוניינים בו. כך שצריך רכב בשביל להגיע לעבודה (בתחב"צ זה לוקח הרבה יותר זמן ומאד לא גמיש). בנוסף, למרות שאנחנו גרים קרוב לסבים והסבתות, הם גרים ביישובים אחרים משלנו וכמובן שאין איך להגיע לשם בסופשבוע בלי רכב. לאחי אין רכב, הוא גר בתל אביב ורוב הזמן זה בסדר, אבל בכל מה שקשור למפגשים משפחתיים הוא מסתמך על טרמפים וטובות מאחרים כל הזמן. אז באופן כללי להסתדר בלי רכב בכלל, גם לא של אחרים - נראה לי מאד בעייתי, אלא אם כן גרים בתל אביב וגם כל המשפחה המורחבת גרה באזור תל אביב (שם יש מוניות שירות גם בשבת) או במרחק הליכה.
 
שווה לשקול את האלטרנטיבה
האלטרנטיבה נשקלה (אני אדם מאוד יסודי מכור לאקסל), והוחלט לעבוד רחוק ממקום המגורים, או לגור רחוק ממקום העבודה, תלוי איך מסתכלים על זה.
אין לי תלונות לאף אחד ואני לא רואה סתירה בין הבעלות על הרכב, ואולי על אפילו שניים, עם הסולידיות שלי.
הרכב יאפשר לי ניצול טוב יותר של הזמן היקר שלי והוא אפילו כלכלי.
(עלות חופשי חודשי+אובדן שעות עבודה תעלה פחות מעלות אחזקת רכב+ירידת ערך+כל הנלווים).
אני פשוט שונאת לנהוג זה הכל... זאת הסיבה היחידה שעדיין לא קניתי רכב.

אפשר גם לקנות אוטו בן 3 שנים ב-50K ש"ח, שהוא גם חסכוני בדלק (גיר רובוטי, רכב קטן), ולא יקר במוסך (כלומר, לא פולקסווגן למשל), ולהחזיק בו כל עוד הוא משרת אותך נאמנה.
נכון מאוד. זה לא סותר את העובדה שרכב כזה יכול להיות יפה..
שימו לב שלא המלצתי לאף אחד לקנות אאודי או מרצדס.
אבל אם קונים רכב, לדעתי, צריך לשאוף ל VFM גבוה, ולא רק לחפש את הטרנטה הכי זולה שמוצאים.

בכל מקרה, להרבה משפחות יש נסיבות שהופכות את הבעלות על הרכב לכדאית מבחינה כלכלית.
 
@TunaGolem, תקן אותי אם אני טועה, אבל אתה שומר שבת ולכן חלק גדול מהבעיות שהועלו כאן בנוגע לצורך להחזיק רכב לא נוגעות אליך.

גילוי נאות:
אני לא שומר שבת ומחזיק קטנוע.
 

נושאים דומים

Back
למעלה