• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

בידוד תרמי

לגבי היחידה, הדגם ששמתי מדויק וציטוט המפרט מאתר שמוכר את הדגם הזה (מניח שזה גם מדויק). רשום זריקה ישירה, אבל יש בבית אוסף תעלות (מה מכה מעל המסדרון נמתחות תעלות מיזוג אוויר לכל החדרים) - כנראה התבלבלתי בין המונחים לפרשנות שלהם...
אוסף תעלות לא אומר כלום, משנה איפה היחידה הפנימית ביחס לאיפה שהאוויר יוצא ממנה.
אני מפעיל אותו לרוב על 21,עוצמת אוויר נמוכה. מעדיף לצמצם את הרעש של האוויר...מרמת הקור מניח שאני מרוצה (למרות שזה לא ממש קר... אבל לרוב אני גם לא מחפש את "ממש קר"), זה בעיקר העובדה שצריך להפעיל אותו כל הזמן... אני לא חושב שיש פונקציית I feel (אלא אם כן יש לה שמות אחרים על השלט?)
אתה כל הזמן אומר דבר והיפוכו... אתה לא ממש מפעיל את המזגן ומתלונן שחם לך, אחרי זה אתה אומר שאתה לא מחפש קור.
אתה אומר שיש לך יחידה של זריקה ישירה אבל אוסף תעלות, בזריקה ישירה לא אמורות להיות תעלות בכלל ואם כן אז קצרה מאד, מטר 2 גג גג.

מה בדיוק אתה רוצה?

אם יש לך משהו להגיד לגבי פליטת החום מהשמשה - אשמח גם לשמוע.
זה מוזר. אם היא לא מקבלת שמש ישירה היא לא אמורה לפלוט חום אבל כן צריך לסגור את התריס לפני שהיא פולטת את החום, כלומר כשיש עליה שמש ישירה.
כמו שאמרו לך צריך לבדוק שארגז התריס מבודד.
 
אוסף תעלות לא אומר כלום, משנה איפה היחידה הפנימית ביחס לאיפה שהאוויר יוצא ממנה.
אוקיי, כאמור - לא הכרתי את הטרמינולוגיה. ההבנה שלי עכשיו שהיחידה היא "זריקה ישירה". (אני לא מצליח לצרף תמונה). התעלה בין החדרים לבין מרכז המזגן (זה נקרא מפצל?) שיושב במרכז הדירה, מעל המסדרון היא אכן סביב ה-2 מטר).

לגבי מה אני מחפש - אני מחפש שיהיה "נעים" (ברור לי שזה אינדיבידואלי). אני גם מעדיף כמה שפחות מיזוג. העובדה שמאפריל (גם בימים הלא מאוד חמים שלו) אני צריך לישון עם מזגנים דלוקים כל הלילה - לא אופטימלית מבחינתי. גרתי לפני זה באותה שכונה (אבל לא דירת גג) - ורק לשם ההשוואה - שם הדלקתי את המזגן לשעה, נרדמנו איתו - וזה הספיק לנו לכל הלילה. אם הייתי יכול להגיע למצב הזה, זה היה טוב.
עדיפות שנייה - שיתקרר מהר, בכניסה לבית אחרי החום מבחוץ. כאן, גם 16 מעלות ועוצמת איוורור מלאה - נותנות אפקט, אבל איטי (שוב, בהשוואה לבית הקודם).

זה מוזר. אם היא לא מקבלת שמש ישירה היא לא אמורה לפלוט חום אבל כן צריך לסגור את התריס לפני שהיא פולטת את החום, כלומר כשיש עליה שמש ישירה.
כמו שאמרו לך צריך לבדוק שארגז התריס מבודד.
התריס, נניח בחלון הזה (חדר שינה הורים) סגור 24X7. אבדוק את ארגז התריס - אבל אתה חושב שאם הוא לא מבודד טוב החום ייפלט דרך השמשה? אני מניח שהחום ייפלט ממנו ישירות במצב כזה...
 
הי, עוסקת בהתייעלות מבנים. בין היתר בודקת ומלמדת את תקני הבידוד. נשמע שאכן מדובר בדירת גג קלאסית, עם הרבה זיגוג ומן הסתם הרבה שטח מעטפת (גג).
יש כמה חלופות אבל שום דבר לא יכול להבטיח פתרון מיטבי מבלי לבחון את הדברים לעומק (וכנראה שנדרש לבצע כמה דברים במקביל).
א. לגבי הזיגוג, כפי שכבר הוצע לך, אם מדובר בזכוכית בידודית 4-6-4 מ"מ, אגב נשמע מעט מדי לויטרינות וחלונות גדולים (בד"כ יהיו 6-12-6), אז כן- מומלץ להוסיף שכבה מונעת כניסה של חום. זה ציפוי. יש כמה חברות ישראליות שעושות את זה. זה לא יבטיח לך מניעת כניסה של חום כי עדיין יש לך מעבר חום מהמסגרת (ותלוי באזור בארץ אבל כנראה גם תיווצר בעיית עיבוי בגלל שהאלומיניום ללא נתק תרמי, אני משערת). אפשר אולי לצבוע מבחוץ בצבע תרמי ולהקטין את הנזק. להחליף חלונות זה עסק יקר ולדירה בת 4 זה נשמע לי הוצאה כבדה... יחד עם זאת, אתה סובל וכל מה שעלה כאן הם פתרונות טלאים...
ב. חד משמעית מומלץ בידוד חיצוני. אם הגג פנוי ולא מדובר על גג מרוצף שמשרת מישהו, הייתי מוסיפה שכבה של פוליסטירן קשיח, אפילו 2 ס"מ ועליו חצץ או בטון קל. אם הדירה בת 4 יש סיכוי שכבר עשו את זה (זה די סטנדרטי למי שעומד בחוק התכנון והבניה ומיישם עמידה בתקן 1045 לבידוד תרמי), שווה לבדוק עם הקבלן או היזם לפני שמתחילים להוציא עשרות אלפי שקלים. אם לא בוצע (כחוק) אז כן- זה לדעתי הדבר הראשון שצריך לשקול.
אני מסכימה עם המגיבים האחרים שהנמכת התקרה משמעותית, ובכל מקרה עדיף בידוד חיצוני. המוצר של בידוד 360 נפלא, אבל אם יש כבר בידוד תרמי בגג אז זאת לא הבעיה שלך וחבל לבצע לפני שבודקים.
ג. יש וילונות תרמיים (לחברת אורגון לדעתי יש, אבל יש עוד כמה). זה לא יעשה המון, אבל שוב, זה פתרון יחסית זול אם אתה לא רוצה להתחיל להשקיע עכשיו בהחלפת חלונות או בפתרונות הטלאים.
ד. צבע תרמי. שוב, אני לא יודעת איזה בלוק\בטון יש לך במעטפת, ומה רמת הבידוד שלהם, אבל צבע תרמי זה הפתרון הכי זול להורדת השפעת הטמפרטורה החיצוני. הוא גם הכי פחות יעיל, אבל מורגש. אפשר ליישם גם בגג וגם בקירות.
אגב, לעתים בדירות גג בונים את הקירות מבטון ולא מבלוק. הבטון מוליך תרמי מצוין ולכן, אם לא יושם בידוד תרמי כהלכה- כל הבית שלך הוא הולכה. במקרה כזה, לבודד ארגזי תריס, עמודים וחגורות בטון ויתר גשרים תרמיים, זה כוסות רוח למת...

ועוד לא דיברנו על הנזק בטווח הארוך שעלול להיווצר מעובשים ופטריות בגלל עיבוי או איטום לא תקין (אם יש מעבר חום כנראה שיש גם מעבר לחות. לא מובטח אבל שווה בדיקה כי זו כבר סכנה בריאותית).

לסיכום, תתחיל מלבדוק מה יושם. זו דירה חדשה כך שהנתונים אמורים להימצא אצל מי שמכר לך את הבית.
אם יש בידוד תרמי במעטפת האטומה, דהיינו קירות וגג, אז לטפל בזיגוג. אם אין, אז צריך כבר לבחון את שטח המעטפת שלך ולקבל החלטות בהתאם להשקעה שאתה רוצה להגיע אליה ולהבין מה ייתן לך את החזר ההשקעה המהיר ביותר ואת ההתייעלות האנרגטית הטובה ביותר.
בהצלחה!
 
שם הדלקתי את המזגן לשעה, נרדמנו איתו - וזה הספיק לנו לכל הלילה. אם הייתי יכול להגיע למצב הזה, זה היה טוב.
אני גם בחדר שינה שפונה למזרח ולא אוהבת מזגנים, מה שעובד עבורי זה מאוורר תקרה.
מדליקים את המזגן שעה לפני השינה ואז כשהולכים לישון מכבים אותו ונשארים רק עם המאוורר לאורך הלילה, החדר נשאר נעים עד הבוקר.
 
כמו שאמרו לך:
מאוורר תקרה טוב יעשה פלאים
+ בידוד הגג, פתרון של משהו כמו זה:

לדעתי יתן לך שיפור מורגש.
 
תודה. ויש את החלון שפולט חום מסיבה לא ברורה. אם יש מישהו שיודע לתת טיפ על זה...
 
תודה. ויש את החלון שפולט חום מסיבה לא ברורה. אם יש מישהו שיודע לתת טיפ על זה...
1. בידוד תריס:
https://italy-israel.co.il/תריסים-מבודדים/
2. תשקול להחליף תריס לאלומיניום מסוג "תריס עם שלבים מוקצפים" בצבע לבן.
3. תשקול לשדרג את האלומיניום (יקר!), תלוי בגודל החלון שלך אבל מערכת הרם הזז תיתן לך פתרון טוב ואם קטן יותר אז חלון ציר. זכוכית בידודית ולא טריפלקס, זכוכית LOW-E גם יעזור כשהתריס לא סגור.
אם אתה ממש עשיר: מערכת מינימל שכולל גם מערכת נתק טרמי וזיגוגים לא מהעולם הזה.
 
תודה, סתם כהכנה - צביעת הגג מחייבת אישור ועד, נכון (זה שטח ציבורי)?
תריסים( הנוכחיים שלי כהים) - גם כנראה צריך אחידות ברמת הבניין - לא? @אורי ג.
 
תודה, סתם כהכנה - צביעת הגג מחייבת אישור ועד, נכון (זה שטח ציבורי)?
כן אבל אין סיבה שלא יאשרו, זה הרי גם לטובתם, זה מגן ומאריך את משך חיי היריעות.
תריסים( הנוכחיים שלי כהים) - גם כנראה צריך אחידות ברמת הבניין - לא? @אורי ג.
אם זה בניין חדיש עם חזית אחידה אז כן, אולי אפשר להחליף לאלומיניום באותו צורה וגוון ואז זה יעבור אבל תאבד את היתרון של לבן.
 
משיחה עם הקבלן,
"מתחת ליריעות עם האגרגט יש קלקר עפ דרישת יועץ תרמי"
זה פתרון פחות טוב מתרמלייף? @אורי ג.
 
שזה מצוין, אם אכן קיים.

זה בנוסף, לא במקום, 2 דברים שונים לשימושים שונים.
את ה"בנוסף" אני מבין (עוד שכבת הגנה, מייצרת בידוד טוב יותר), אבל למה אתה אומר לשימושים שונים? שניהם מיועדים לבידוד טרמי, לא? @אורי ג.

נראה לי נתחיל עם התריס המוקצף - הוא הכי מורגש (נניח היום, 21 מעלות במרכז - מבחינתי זה נעים, אבל החלון המזרחי פולט חום לדירה - שמורגש ממש במגע).

בכל מקרה - המון תודה על כל התשובות והעזרה
 
את ה"בנוסף" אני מבין (עוד שכבת הגנה, מייצרת בידוד טוב יותר), אבל למה אתה אומר לשימושים שונים? שניהם מיועדים לבידוד טרמי, לא? @אורי ג.
שכבת הציפוי היא לא לבידוד ישיר, היא אמורה להחזיר חלק קרני השמש בגלל צבעה הלבן וככה הגג יתחמם פחות. אם תגע ברכב שחור ביום שמשי וברכב לבן תראה שהלבן קר יותר. היא גם מחזירה חלק מקרינת הIR שעוד יותר עוזר למניעת חום:

1714289181987.png
 
כנראה גם מהתקרה מגיע חום
תעלה על סולם בסופו של יום חם ותיגע בתקרה.

אני בעל דירת גג וסובל מבעיה דומה. מצאתי שהתקרה לא חמה כלל. כלומר היריעות על הגג מבודדות היטב. אבל הקירות של הדירה פולטים חום במשך שעות ארוכות.
יש כמה פתרונות כמו שכתבו לך למעלה. אבל בגדול, אם הבעיה היא בבידוד קירות, הפתרונות הם יותר בעלי יישום מאשר אם הבעיה היא בבידוד של הגג.
 
המנועים חמים.
אומנם חמים אבל לא יושבים על הגג אלא על רגליים ואוויר זה מבודד, מאידך הם מטילים צל על הגג ככה שדודים ושאר מוצרים טכניים דווקא עוזרים.
 

נושאים דומים

Back
למעלה