• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אופניים חשמליים

יבגני_ל

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/12/16
הודעות
693
דירוג
388
היי,

מחברים שיש להם ניסיון בזה, אשמח לקבל המלצות ותובנות.
הצורך הכמעט בלעדי שלי באופניים חשמליים הוא נסיעה בין הבית לעבודה. מרחק של כ 11 ק"מ בכל כיוון.
פעם הייתי מגיע באוטובוס. עכשיו מגיע ברכב.
אוטובוס הוא איטי יחסית וזול.
רכב מהיר עד פי 2, ולא משתלם ממש מבחינה כספית.
שתי האפשרויות סובלות מפקקים, ובשעות השיא בגוש דן, עדיף בכלל לא לנסוע.
אז אופניים.

בדקתי באינטרנט. מצאתי (לדעתי) דגם די מוצלח בכ 5800 ש"ח.
סוללה 48V, 17.5Ah של סמסונג. טווח של כ 50 ק"מ.
גלגלים 20 אינץ'. אגב, נראה לי שאני מעדיף גלגלים בגודל 26 אינץ' (גודל סטנדרטי של אופני כביש).
מרכב אלומיניום.
מתקפלים.
שאר הרכיבים לדעתי הלא מאוד מקצועית נראים באיכות טובה.

עלות הסוללה כ 2000 ש"ח. לדעת המוכר, יהיה צריך להחליף אותה כעבור כ 3 שנים. לדעתו, הטווח ירד בכ 50%.
אני לא בטוח שזה סף החלפה מבחינתי.

אז זהו. האם עדיף ללכת על דגם בכ 3500 ש"ח סטנדרטיים, או ללכת על משהו טוב יותר?
יש המלצות נוספות?

יבגני
 
במקום לקנות סוללה חדשה כשהטווח יורד בעוד 3 שנים (אני יכול להעיד שזה קורה), אתה יכול לקנות עוד מטען (כדי שלא תצטרך לסחוב כל יום את המטען לעבודה ובחזרה). זה הרבה יותר זול מהסוללה עצמה.
יש יתרון לאופניים המתקפלים - אם פישלת ונגמרה הסוללה אתה יכול להעלות אותם לאוטובוס (ליסוע עם אופניים במשקל כזה בלי סוללה זה מאוד קשה). מצד שני, עם גלגלים גדולים יש נסיעה הרבה יותר יציבה על הכביש (פחות רגישים למהמורות).
עוד שיקול שאתה צריך לקחת בחשבון - איפה אתה מחנה אותם? ככל שהחניה הקבועה (גם בבית וגם בעבודה) פחות בטוחה, כדאי שהדגם יהיה זול יותר ופחות מפתה גנבים.
דברים שצריך לקחת בחשבון:
ימי גשם - באיזור גוש דן יש יותר ימים כאלו מאשר פנים הארץ.
קיץ - רכיבה על אופניים חשמליים שקולה מבחינת המאמץ להליכה נוחה בזמן דומה. 11 ק"מ זה מרחק לא מבוטל. רק להיות בחוץ כל הזמן הזה יכול לעצבן.
 
היי,

מחברים שיש להם ניסיון בזה, אשמח לקבל המלצות ותובנות.
הצורך הכמעט בלעדי שלי באופניים חשמליים הוא נסיעה בין הבית לעבודה. מרחק של כ 11 ק"מ בכל כיוון.
פעם הייתי מגיע באוטובוס. עכשיו מגיע ברכב.
אוטובוס הוא איטי יחסית וזול.
רכב מהיר עד פי 2, ולא משתלם ממש מבחינה כספית.
שתי האפשרויות סובלות מפקקים, ובשעות השיא בגוש דן, עדיף בכלל לא לנסוע.
אז אופניים.

בדקתי באינטרנט. מצאתי (לדעתי) דגם די מוצלח בכ 5800 ש"ח.
סוללה 48V, 17.5Ah של סמסונג. טווח של כ 50 ק"מ.
גלגלים 20 אינץ'. אגב, נראה לי שאני מעדיף גלגלים בגודל 26 אינץ' (גודל סטנדרטי של אופני כביש).
מרכב אלומיניום.
מתקפלים.
שאר הרכיבים לדעתי הלא מאוד מקצועית נראים באיכות טובה.

עלות הסוללה כ 2000 ש"ח. לדעת המוכר, יהיה צריך להחליף אותה כעבור כ 3 שנים. לדעתו, הטווח ירד בכ 50%.
אני לא בטוח שזה סף החלפה מבחינתי.

אז זהו. האם עדיף ללכת על דגם בכ 3500 ש"ח סטנדרטיים, או ללכת על משהו טוב יותר?
יש המלצות נוספות?

יבגני
לא לשכוח את הסכנה שבאופניים חשמליים. החיסכון הכספי יכול להימחק ברגע שחס וחלילה תיפצע, אפילו פציעה קלה יחסית כמו שבר ביד אחרי נפילה
 
הדבר שהכי מניע אותי מלקנות קורקינט חשמלי זה הסכנה (אבל היא פחותה, כי לשני היעדים העיקריים שלי יש שבילי אופניים מסודרים וגם החשיפה לשמש.
אני 11 קילומטר זה סדר גודל של בערך 35 דקות נראה לי, וזה להיות בשמש הקופחת והמשרטנת והחמה כמעט שעה ועשר דקות כל יום
 
היי, סליחה על התגובה המאוחרת.
אני סגור על זה שאני רוצה אופניים חשמליים.
גם השתכנעתי לגבי מתקפלים.
כרגע מצאתי שתי אלטרנטיבות עם יתרונות וחסרונות שונים לכל אחת. מחר כנראה אחליט.
שמתי לב שרוב המקומות משווקים אופני מותג אישי.
זה מאוד מקשה על ההשוואה ומרגיש מעט חפרי.
גם לאחר גיגול החלקים במפרט, אני מוצא שחלק מהחלקים ברוב המקומות הן ברף הכניסה מבחינת איכות.
כן, גם במחירים של מעל 5000 ש"ח.
קצת מעצבן.
לא מתחשק לי כרגע להתמקצע באופניים, ואופניים חשמליים בפרט עכשיו על מנת לבחור את החלקים הכי טובים בעלות/תועלת ולהרכיב לבד.
אבחר מחר משהו. אתמקח קצת.

תודה
 
מכיר בחור שרוכב מרמת גן לדרום תל אביב.
אופניים חשמליות "רגילות".
חצי שעה רכיבה.
בתור רוכב על אופנוע, חשבתי פעם על אופניים ואז כיוונתי ל-Rainbow 26", כי לדעתי היתרונות של אופניים עם גלגלים גדולים ושלדה עדיפים על גלגלים 20" ושלדה מתקפלת.

אבל, אני במקום אחר מבחינת יתרונות/חסרונות
 
שים לב שבתקנות של הרכבת הם מכניסים רק אופניים עד 20 אינצ ועם צמיגים סטנדרטיים בלבד.
לא יודע עד כמה אוכפים את זה בפועל אבל זה יכול להיות שיקול.
כמו שציינו כבר, לדגם הבסיסי יש היתרון בזה שהוא פחות גניב, בכל מקרה אם אתה נועל אותן בחוץ בלילה תדאג שהמנעול שלך יהיה ברמה אחת לפחות מעל שאר האופניים.
בהנחה שאתה מתכוון לנסוע עד 25קמש כחוק ולא צפויים לך שינויי גובה משמעותיים בדרך, אני אישית לא בדיוק הבנתי מה ההיתרון של ה48v על ה36v.
 
היי,
קניתי בשישי את הדגם שציינתי בפוסט הפותח לאחר שהשוותי עם עוד דגמים ומקומות.
אפשר לומר שבכמה ימים למדתי די הרבה על אופניים חשמליים.

אני לא משאיר או מתכוון להשאיר אותם בחוץ.
גם אין מטרה לנסוע איתם ברכבת.
הגלגלים בקוטר 20 אינץ' בהחלט מורגשים לרעה לעומת 26 אינץ' בכל הנוגע למהמורות אבל לא דיל ברייקר.
היכולת לקפל אותם התגלתה כחשובה ביותר מכיוון שזה כבר הזוג השני שלי בדירה.

אני אתוודה, 25 קמ"ש זה די לאט בשבילי. בהתחלה התבאסתי מזה כי זמן ההגעה לעבודה היה ארוך משציפיתי והנסיעה האיטית משעממת.
מספיק להגיד שהמצב כבר לא כזה, והנסיעה הרבה יותר כיפית.

היתרון בסוללה של 48V מתבטא במעל 25 קמ"ש.
זרם * מתח = הספק.
ככל שניתן לפרוק סוללה מהר יותר, ככה היא תתן יותר הספק, וכיוצא בזה, יותר כוח למנוע.
ככל שאני מבין, כמות האמפר (זרם) בסוללה לא יספקו הספק גבוה יותר בגלל הכימיה שלה. עבור זה נדרש מתח גבוה יותר.
כמובן שהבקר והמנוע צריכים לדעת לנצל את ההספק. לרוב, זו לא בעיה.

מה שהיה חידוש עבורי הוא שהשוק של האופניים החשמליים מרגיש כמו תחנה מרכזית תל אביב.
הכל שכונה. הרבה חלקים אנוניימיים יותר או פחות ששודכו יחדיו וניתן להם איזה שם על ידי היבואן/חנות.

אולי בדגמים האולטרה יקרים יש יצרנים נחשבים.

הנסיעה עם תנועה בעומס בינוני-גבוה עורכת כ 33 דקות מדרום תל אביב בקרבת פלורנטין דרך רמת גן, גבעתיים בני ברק ועד פתח תקווה קריית אריה.
בהפניה של נתיב הנסיעה לצירים מנחם בגין - ז'בוטינסקי הנסיעה תמשך כ 28 דקות לדעתי.
אבדוק מחר. אין בעיני שום יתרון במסלול עוקף ז'בוטינסקי. יותר פניות, יותר רמזורים, ולא פחות תנועה בלא מעט חלקים.
מתחת לחצי שעה זה כבר פייט מאוד רציני לרכב מבחינת זמנים.
זמן שיא זה כ 17 דקות כשאין תנועה.
לצאת מהעבודה לכיוון הבית ב 5 בערב ברכב זה בבחינת התאבדות.
נראה איך זה עם אופנייים.
את האוטובוס / רכבת ניצחתי בכל מקרה.
 
נערך לאחרונה ב:
קח בחשבון שז'בוטינסקי עם נתיבים מוצרים בגלל העבודות, ועומס בכביש זה מלכודת מוות לאופניים.
תיזהר, ותשקול כבישים אחרים.
בד"כ בכבישים ראשיים עם נתיבים ברוחב נורמלי זה פחות בעייתי, אבל כשהנתיבים צרים, זה מסוכן.
אני עובר קטע קצר כזה כל יום (הלוך בעומס בינוני, חזור בעומס גבוה). בעומס גבוה מעז לעקוף בין המכוניות רק כשהם עומדות, לא כשהן נוסעות לאט.
ליסוע ככה קטע ארוך זה מעצבן.
 
היי, סליחה על התגובה המאוחרת.
אני סגור על זה שאני רוצה אופניים חשמליים.
גם השתכנעתי לגבי מתקפלים.
כרגע מצאתי שתי אלטרנטיבות עם יתרונות וחסרונות שונים לכל אחת. מחר כנראה אחליט.
שמתי לב שרוב המקומות משווקים אופני מותג אישי.
זה מאוד מקשה על ההשוואה ומרגיש מעט חפרי.
גם לאחר גיגול החלקים במפרט, אני מוצא שחלק מהחלקים ברוב המקומות הן ברף הכניסה מבחינת איכות.
כן, גם במחירים של מעל 5000 ש"ח.
קצת מעצבן.
לא מתחשק לי כרגע להתמקצע באופניים, ואופניים חשמליים בפרט עכשיו על מנת לבחור את החלקים הכי טובים בעלות/תועלת ולהרכיב לבד.
אבחר מחר משהו. אתמקח קצת.

תודה
היי,

יש לי מכר מהעבודה והוא היה מגיע כול יום מיהוד לתל-אביב וכיום הוא עושה את אותה הדרך מפת תקווה.
הוא משתמש באופניים שלו לנסיעות מאוד ארכות (כ-20-30 ק"מ לפעמים).
כרגע יש לו - Smart Bike Big Foot Hybrid והוא ממש מרוצה מהן (משתמש בהן כחצי שנה)
הוא ערך מחקר די מקיף לגבי אילו אופניים הוא רוצה והחליף 2 עד שהגיע לדגם הזה.
25 קמ"ש על כבישים מהירים כמו ז'בוטנסקי זו סכנת מוות.
 
25 קמ"ש על כבישים מהירים כמו ז'בוטנסקי זו סכנת מוות.
אני רוכב על אופניים מאז שהייתי ילד ודי בקביעות מאז.
25 קמ"ש זה לא מהיר לאופניים (רגיל או חשמלי).
אם אתה מתכוון שצריך לנסוע מהר יותר מ 25 קמש בז'בוטינסקי, אז אסכים איתך שעדיף לנסוע מהר יותר, אבל אחלוק עליך שז'בוטינסקי זה כביש מהיר או שהוא סכנת מוות.
כמובן, שמהירות הנסיעה צריכה להתאים לתנאי הדרך. לא תיסע 25 קמ"ש בין מכוניות קרובות בפקק או דרך מעברי חציה עם הולכי רגל.

Smart Bike Big Foot Hybrid זה באמת דגם די נוח.
הייתי הולך על משהו כזה אם זה היה פרקטי להרים/להוריד אותו במדרגות שתי קומות..
30 ק"מ לכל כיוון זה קצת מוגזם לאופניים. זה אומר שעם רכב ניתן לנסוע בכביש מהיר ולעשות את זה הרבה יותר מהר. לא כזה יעיל מבחינת זמן.
 
נערך לאחרונה ב:
סתם מעלה נקודה, להוריד את ההגבלה ולהגיע לממוצע 35 קמש יכול לעשות הבדל די גדול בזמני הגעה בלא הרבה יותר שימוש בסוללה.
לא ממליץ כמובן וכו'
מפדל עם אופני הרים בזבוטינסקי אישית לעבודה, אך במדרכות. מודה שמפחיד אותי מדי להתחרות מול כל הנהגי אוטובוס הלא זהירים וכל התנועה בשעות עומס, מקווה שאתה מצויד בקסדה ומגנים, תסע בזהירות!
 
סתם מעלה נקודה, להוריד את ההגבלה ולהגיע לממוצע 35 קמש יכול לעשות הבדל די גדול בזמני הגעה בלא הרבה יותר שימוש בסוללה.
לא ממליץ כמובן וכו'
מפדל עם אופני הרים בזבוטינסקי אישית לעבודה, אך במדרכות. מודה שמפחיד אותי מדי להתחרות מול כל הנהגי אוטובוס הלא זהירים וכל התנועה בשעות עומס, מקווה שאתה מצויד בקסדה ומגנים, תסע בזהירות!
רק מעיר שבמקרה של תאונה אתם אוטומטית אשמים.
אתם יכולים לנסות להתווכח על גובה האשם התורם של הצדדים האחרים, אבל אתם אלו שהיו צריכים מראש להשאיר את האופניים בבית (או בחנות...) וליסוע בדרכים אחרות.
זה תקף גם למי שנוסע על המדרכה.
 
בתור רוכב אופנוע בעבר וקורקינט חשמלי היום בחיים לא הייתי נוסע מרחקים כאלו על אופניים במדינת ישראל.
אתה יכול להיות הכי בסדר בעולם עם מליון שנות ניסיון, אחראי, שקול וזהיר.
עד שיבוא השליח האידיוט על הקטנוע, בהמה בטנדר מסחרי מהעבודה שלא תטרך להסתכל כשהיא עוברת נתיב וכו'.

לצערי, דו גלגלי זה בעיקר עניין של זמן עד שיקרה משהו, בעיקר בגלל התרבות בישראל (או נכון יותר חוסר תרבות).
אותו רוכב שהוא זהיר, מנוסה שקול וכו' יוכל במקרה הטוב לצאת מתאונה במינימום נזקים.

שמור על עצמך.
 
נערך לאחרונה ב:
רק מעיר שבמקרה של תאונה אתם אוטומטית אשמים.
אתם יכולים לנסות להתווכח על גובה האשם התורם של הצדדים האחרים, אבל אתם אלו שהיו צריכים מראש להשאיר את האופניים בבית (או בחנות...) וליסוע בדרכים אחרות.
זה תקף גם למי שנוסע על המדרכה.
בכוונה שזה לא חוקי להוריד את המגבלת מהירות? על זה דיברת?
אני אישית מפדל באופניים לא חשמליות אז זה לא כזה משנה, אבל עדיין אני לא רואה מצב של תאונה שהנהג בא לוודא שהאופניים "חוקיות" במהירות שלו וזה ברור שגם אם יתבע אותו על נזקים אף אחד כנראה לא יחשוב על זה, וגם אם כן נורא פשוט להגיד או שהאופניים היו טוטאל לוס ומכרת למתכות או שמכרת אותם בהפסד כי החלטת שכבר לא תסע באופניים בחיים, ובום הלך המקור היחיד לוודא אם האופניים היו חוקיות או לא
 
מפדל עם אופני הרים בזבוטינסקי אישית לעבודה, אך במדרכות. מודה שמפחיד אותי מדי להתחרות מול כל הנהגי אוטובוס הלא זהירים וכל התנועה בשעות עומס

מודה שמפחיד אותי כהולך רגל להתחרות עם רוכב אופניים על המדרכה. אופניים חשמליים יותר מפחידים, אבל בתנאי צפיפות גם הרגילים לא משהו. מדרכה זה משורש ד.ר.כ., לדרוך, והיא לא מיועדת לכלי רכב משום סוג.
 
בכוונה שזה לא חוקי להוריד את המגבלת מהירות? על זה דיברת?
אני אישית מפדל באופניים לא חשמליות אז זה לא כזה משנה, אבל עדיין אני לא רואה מצב של תאונה שהנהג בא לוודא שהאופניים "חוקיות" במהירות שלו וזה ברור שגם אם יתבע אותו על נזקים אף אחד כנראה לא יחשוב על זה, וגם אם כן נורא פשוט להגיד או שהאופניים היו טוטאל לוס ומכרת למתכות או שמכרת אותם בהפסד כי החלטת שכבר לא תסע באופניים בחיים, ובום הלך המקור היחיד לוודא אם האופניים היו חוקיות או לא
לא בכל מקרה יחקרו את זה, אבל לדוגמא אם הולך רגל קופץ לך מתחת לגלגלים ומת (בצורה שברכב פרטי המשטרה תחזיר לך את הרישיון תוך כמה שעות, אחרי שהבוחן תנועה יאשר שלא היה לך שום דבר לעשות), אתה אוטומטית תואשם בגרימת מוות ברשלנות (ותסמוך על המשטרה שתדאג להחזיק את האופניים בתור ראיה).
 
מודה שמפחיד אותי כהולך רגל להתחרות עם רוכב אופניים על המדרכה. אופניים חשמליים יותר מפחידים, אבל בתנאי צפיפות גם הרגילים לא משהו. מדרכה זה משורש ד.ר.כ., לדרוך, והיא לא מיועדת לכלי רכב משום סוג.
בסוף זה תלוי במידת ההתחשבות של שני הצדדים פה, אני ממש לא אוהב שאני הולך ברגל עם אוזניות ורוכבי אופניים מחליטים להפתיע אותי "ומצפים" שאני אסתכל ולא הם יסעו לאט יותר מפניות.
אני אישית נוסע במדרכה כי אני לא מוכן לנסוע בכביש עם כלי רכב של ישראלים שנוסעים כמה שהם רוצים, ממה שהבנתי מחלקים דוחות לאופניים חשמליים רק כי החוק תקף רק לגביהם לכביש ואף פעם פקחים לא עצרו אותי, אבל בכל מקרה גם אם יאכפו רגילים כנראה שלא ארד לכביש.
הבעית תכנון העירונית והמחסור בשבילי אופניים נוראית בפתח תקווה בעיקר, כל השבילי אופניים הם בצידי ולכיוון חוץ העיר, ומעטים מאוד נוסעים שם באופניים וגם אלו שכן נוסעים על הכביש...
לא בכל מקרה יחקרו את זה, אבל לדוגמא אם הולך רגל קופץ לך מתחת לגלגלים ומת (בצורה שברכב פרטי המשטרה תחזיר לך את הרישיון תוך כמה שעות, אחרי שהבוחן תנועה יאשר שלא היה לך שום דבר לעשות), אתה אוטומטית תואשם בגרימת מוות ברשלנות (ותסמוך על המשטרה שתדאג להחזיק את האופניים בתור ראיה).
זה מקרים קיצונים, אבל פרקטית גם מקרי המוות מדריסות אופניים הרבה יותר נדירות מכלי רכב(מטעמי מהירות, מתקף ותנע של הכלי(שתלוי במשקל שלו)), גם פקטור המצלמה הקדמית שאין לרוב רוכבי האופניים אבל למכוניות יש משנה פה משהו כנראה..
 
זה מקרים קיצונים, אבל פרקטית גם מקרי המוות מדריסות אופניים הרבה יותר נדירות מכלי רכב(מטעמי מהירות, מתקף ותנע של הכלי(שתלוי במשקל שלו)), גם פקטור המצלמה הקדמית שאין לרוב רוכבי האופניים אבל למכוניות יש משנה פה משהו כנראה..
בתור הורה לילד...
אני לא ממש אמתין לרגע שתדרוס לי את הילד למוות, מספיק שתגרום לו לחבלה, במקום שאני לא מצפה לסכנה לילד... נגיד הכניסה לגן, אתה מוזמן להסביר לי שהאופניים שלך פחות מסוכנות.
והיה מי שנהרג מפגיעת אופניים ( הוא היה זקן).

אבל...
יש לך בעיה קודם.
ראיתי מי שאופניים חשמליות שרטו לו את מכסה המנוע (רכב ספורט) שלא הסכים לתת פרטים, כי אין לו ביטוח ג'.
 

נושאים דומים

Back
למעלה