תמחור נסיעות מתחלק לשני דברים מבחינתי:
- העלות האמיתית של הנסיעה. הגדרת אותה ב1.5 ש"ח לק"מ, מציע לבדוק את החישוב ולהכליל בו את הכל ולא רק את הדלק - עלות הרכב והפחת, ביטוחים, תיקונים, טסטים וכו', יתכן והעלות שלך תצא יותר גבוהה ולא כדאי שתפסיד על זה.
אני כן נותן תמחור שונה לנסיעות קצרות ולנסיעות ארוכות ולפעמים גם לא מכליל בחוזה נסיעות עד 30 ק"מ אבל אם נדרש לנסוע למרחק גדול ולא תמחרת נכון אתה למעשה מפסיד כסף וזה יכול להגיע לסכומים לא מבוטלים.
- עלות הזמן שלך - מה שנקרא "ביטול זמן" בחלק מהחוזים, בגדול זה משתנה בין חוזים ויכול להיות בין 40% ל100% מעלות שעתית שלך, תלוי בכוח המיקוח שלך ובמה נהוג בארגון שאתה עובד מולו, בסופו של דבר אלו שעות שיכלו להכניס לך כסף במקום אחר, כמובן 100% זה נדיר, אבל לפעמים ניתן בהתאם ליכולות.
בעיני כמו בעלות הנסיעה, אם הנסיעה שלך היא חצי שעה זה לא נורא, אם נדרש ממך לנסוע 2-3 שעות לכיוון, 33% זו עלות נמוכה, הייתי מבקש יותר.
בכלליות, ככל שהשיח פתוח יותר במשא ומתן תוכל להבין מה הם יכולים לתת ומה לא יהיה לך יותר קל, ניתן להעזר במחירוני נש"מ שאמנם לא מחייבים עמותות אבל מסייעים לתת סדר גודל כללי. לצורך הדוגמא יתכן והם לא יכולים לתת לך החזרי נסיעות מעבר לסכום מסויים אבל בהסכמה תוכל להגדיל את עלות השעות או החזר ההוצאות האחרות.
בנוסף, אם מדובר בהזמנה עם התחייבות לכמות גדולה של סדנאות, יתכן ושווה להתפשר במקומות מסויימים אם החישוב הכללי והבטחת ההכנסה שווה זאת.
זו רק הזווית שלי, מקווה שזה מסייע