• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תיק עוגת דובדבנים גרסה 2

adamshalev

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
12,209
דירוג
23,045
כתבתי בעבר על תיק עוגת דובדבנים ועל התיק הכללי שלי.

מאז הגעתי למסקנה שישנם כמה שינויים נדרשים ואני רוצה לשמוע את דעתכם על המבנה המחודש והסיבות לו.

תיק עוגת דובדבנים גרסה 2 - 65% מסך התיק
(50% מניות)
--- [16.7%] 1/3 US Small Cap Value
--- [16.7%] 1/3 International ex-US Small Cap
--- [16.7%] 1/3 Emerging Markets
(30% נכסים עם קורלציה נמוכה\שלילית לנכסים אחרים בתיק)
--- [10%] 1/3 US REIT
--- [10%] 1/3 US Long Govt' Bonds
--- [10%] 1/3 Gold
(20% אג"ח ממשלתי כללי)
--- [10%] 1/2 US Intermediate-Term Govt' Bonds
--- [10%] 1/2 Emerging Markets Govt' Bonds

תיק שקלי - 25% מסך התיק
- [40%] - סנופי500 מגודר מט"ח
- [20%] - אירופה מגודר מט"ח
- [20%] - ת"א 100
- [20%] - כלל אג"ח ממשלתי ישראל

השקעות "אקטיביות" ומה שבא לי - 10% מסך התיק
- כל מיני ני"ע.

למה התיק החדש יותר טוב מהתיק הישן?
- החשיפה שלי למניות הייתה נמוכה מדי, כ-38% מסך התיק, לעומת כ-52% בתיק החדש.
- החשיפה שלי לאג"ח הייתה גבוהה מדי, כ-38%, לעומת כ-24% בתיק החדש.
- החשיפה שלי לאג"ח הייתה ריכוזית מדי לארה"ב (עם סיכון ריכוזי לעליית ריבית), בתיק החדש האג"ח מתפזר יחסית שווה בין ישראל, ארה"ב ומדינות מתפתחות.
- החשיפה שלי לדולר הייתה גבוהה מדי. כעת החשיפה לדולר היא 47%, לשקל 25%, לסל מטבעות זרים 22% וכ-6% לזהב.
- החשיפה שלי (בפלח המנייתי) לארה"ב הייתה גבוהה מדי לטעמי, כ-50%. כעת היא תהיה כ-40%, ישראל כ-10%, מדינות מפותחות אחרות כ-25% ומדינות מתפתחות כ-25%.
- החלק של Wellesley מהתיק, היה לא מספיק מגוון לטעמי משאר התיק, והיה נטל למעקב, עם ניירות שסך השווי שלהם היה קטן מדי בשביל תיק פסיבי.

כמה נק' עניין
- אג"ח מדינות מתפתחות: זה בטח יעלה כמה גבות. בהתחלה הגיוון שלי לאג"ח ארה"ב היה אג"ח מדינות מפותחות לא כולל ארה"ב (זה לא כתוב בפוסט המקורי). אחרי קצת יותר מחקר, אני מאמין שזאת לא בחירה טובה. הריביות שם עוד יותר נמוכות, והתשואה מה-ETF נמוכה כמעט פי שניים (0.79% לעומת 1.39% בארה"ב). היסטורית, מה שנתן לפלח הזה מתיק עוגת דובדבנים את היתרון שלו היה תשואה לא מבוטלת (0.79% לא עומד בקריטריון הזה) וקורולציה שלילית למניות. התוספת של אג"ח ממשלתי של מדינות מתפתחות שומר על קורולציה לא ישירה למניות ומעלה את התשואה מהפלח הזה (4.65%). כמו כן, מחקר של וואנגארד מראה שתוספת לא גדולה של אג"ח ממשלתי של מדינות מתפתחות מקטין את סך התנודתיות של התיק (כל עוד האג"ח נקובים בדולר ולא מבטבע המקומי!).
- התיק הישראלי: אני ממש לא סגור על חלוקת המניות בתיק. היעדים שלי הם: פיזור גלובאלי מירבי, גידור מט"ח, עמלות נמוכות, המנעות מתעודות סל. השיקולים הללו לא משאירים לי הרבה אופציות למעט הנכסים שנמצאים כרגע בתיק. אשמח לשמוע רעיונות בנושא.

ג.נ. - מחזיק בנכסים שצויינו. לא ממליץ ולא מייעץ על כלום.
 
נערך לאחרונה ב:
דבר אחד קפץ לי לראש.
הגדרת קרנות ריט כנכס עם קורלציה נמוכה/שלילית למניות ואני חושב שלקרנות הריט יש קורלציה מאוד דומה למניות.

למה החלטת להגדיר אותן כקורלציה נמוכה/שלילית?
 
לא אמרתי שREIT ספציפית הוא בעל קורולציה נמוכה\שלילית למניות, אלא שסל הנכסים הזה הוא בעל קורלציה נמוכה\שלילית לנכסים אחרים.
ספציפית REIT, ל30 השנים האחרונות (ע"ב Simba backtest - אני עדיין עובד על לוודא את המידע עצמאית):
קורלציה ל:
- כלל מניות ארה"ב: 0.5
- מניות ארה"ב SCV זה: 0.79
- מניות בינ"ל קטן: 0.28
- מניות מדינות מתפתחות: 0.41
- אג"ח ארה"ב ארוך: 0.00
- אג"ח ארה"ב בינוני: 0.09-
- זהב: 0.03
 
בנוסף, REIT מייצר תשואת דיבידנדים יציבה: הם חייבים לחלק את 90% מהרווחים שלהם על פי חוק.
 
אני רק שאלה: איך מאזנים מפלצת כזאת? אני מתחלחל רק מהמחשבה על עמלות המסחר.
הערה: אם התיק שלך מנוהל אצל ברוקר אמריקאי אני מבקש למשוך את השאלה ואת החלחלה.
 
@ETL התיק עוגת דובדבנים מנוהל אצל ברוקר אמריקאי (IB). עמלות שוליות לחלוטין.
אני מתלבט אם כדאי אולי להחזיק פלח ממנו בארץ (פשוט כי יותר מדי בחו"ל גם גורם לי להרגיש לא נח), ואת כל האיזונים לעשות רק בפלח שנמצא אצל IB. הבעיה היחידה היא שגם החלק שיהיה בארץ ייצר דיבידנדים בדולר, ולהשקיע אותם מחדש יעלה לי הרבה עמלות :\

אסטרטגיית האיזון כברירית מחדל היא 5\25 (תאזן אם פלח כלשהו ירד ב-25% יחסית לגודל שלו או 5% אבסולוטית), אבל יש מצב שזה לא האסטרטגיה האופטימלית לתיק כזה. לא היו עדיין תנודות חזקות מספיק שהצדיקו איזון, אז אני עדיין חושב על זה.
 
חכמה שבדיעבד....
בטווח הקצר (חודשים-מספר שנים בודדות) התיק לעולם לא יענה על הציפיות שלך ממנו. אז היו ירידות בדולר ובאג"ח ובו בזמן עליה במניות, זו סיבה לשנות את התיק? הבעיה היחידה בתיק הקודם היא ההתעסקות שלך בו ולא שום חלוקה כזזו או אחרת בין הנכסים.
 
בנוסף, REIT מייצר תשואת דיבידנדים יציבה: הם חייבים לחלק את 90% מהרווחים שלהם על פי חוק.
יש הבדל גדול בין חייבים לחלק X מהרווחים לבין תשואת דיבידנדים יציבה.
אם בשנה אחת הם מרוויחים 10 דולר ומחלקים 9 אבל בשנה העוקבת הם מרוויחים רק 5 דולר אז הם לא יחלקו לך שוב 9.
זה ממש לא תשואה יציבה.
 
@דגגגג זאת לא הסיבה שאני משנה את התיק. ירידה של 2-3 אחוז באגח לא מדגדגת את המאזן הכללי ומבחינתי הדולר לא ״ירד״ כיוון שאני עדיין ברווח יפה על שער הדולר מנק׳ המוצא שלי.
אני משנה את התיק כי אני מנסה לאזן בין מכלול שיקולים וניהול סיכונים שבתיק הקודם לא קיבלו מענה ראוי.
יש דבר אחד שהתיק הנוכחי פחות טוב מהקודם, וזה בחישוב סיכוי הכשלון של התיק ע״פ סימולציית מונטה קארלו שלי.
 
מה השתנה בסימולציית מונטה קרלו מאותה סימולציה שעשית לפני מספר חודשים (מלבד מספר החודשים שעברו)? הרי ישבת, חקרת, בדקת ובסוף עברו כמה חודשים ושינוי טוטאלי בתיק.
 
הסימולציה לא השתנה כלל.
התיק המקורי לא הורכב בנק׳ המינימום ברצף הפונק של ״סיכון כשלון תיק״ (שים לב שזה גרף תלת מימדי עם תשואה צפויה וסטיית תקן צפויה כצירי x/y) אלא הדגמתי שתיק עוגת דודבנים הוא בעל מאפייני סיכון עדיפים על אלו של תיקים פסיביים פופולריים. סימולציית מונטה קארלו היא רק שיקול אחד מיני רבים.
אני לא מפחד לעשות שינוי בתיק אם אני מגלה שאחת מההנחות ייסוד שלי הייתה שגויה או שלא התחשבתי במכלול הסיכונים כראוי.
מה שאני מבין היום שלא הבנתי אז הוא שהתיק לא מתחשב בצורה מאוזנת במכלול הסיכונים שאני רואה נכון לאזן.
״סין הולכת ליפול/לעלות״ הוא לא סיכון כזה. משחקים על שוק ההון אני עשה על פלח ה10% שמיועד לזה.
״אני חשוף יותר מדי לדולר בעולם שבו ארהב היא כבר לא מונופול למטבעות הרזרבה העולמיים והחשיפה היא נגזרת ממבנה התיק ולא מתכנון מכוון, ובפרט שאני חי במדינה שלא מתבססת על דולר״ זה כן דוגמא לשיקול כזה.
 
מבחינת המניות קודם כל יוצא לי שאתה על 60 אחוז ולא כמו שציינת.
לדעתי החלק המנייתי הוא אחלה. אני לא הייתי משקיע מאמץ בלקנות במיוחד פלחים מיוחדים למניות קטנות ולvalue, מה גם שהetf הגדולים מכילים אותם במידת מה, אבל לא נראה לי זה קריטי.

אני פחות התחברתי לאגח שלך. יותר מדי סיכון ריבית ויותר מדי סיכון באגח של מדינות מתפתחות, לא רואה בזה צורך.

כמה דמי ניהול של תיק כזה?
 
@קפבלנקה הייתי שמח להחשף גם ליפן ולעוד מדינות מפותחות בתיק הישראלי, אבל אני רוצה לעשות זאת דרך נייר אחד או שניים גג, ושיהיה קרן נאמנות ומגודר מט"ח. לא מצאתי משהו כזה. יש הצעות?

@doc29 לקחת בחשבון גם את ה-10% של המשחקים?
הסיבה שאני הולך דווקא על small cap /value ולא על האינדקסים הרחבים היא כי הם קצת יותר תנודתיים ובעלי תשואה קצת יותר גבוהה לאורך זמן. זאת אחת המסקנות הידועות של פמה-פרנץ'.

אג"ח זאת אכן נק' בעייתית היום, לא משנה איך מסתכלים על זה. אני לא רוצה להוריד את האג"ח לגמרי כי אני לא חוזה עתידות וזה עדיין אחד הנכסים האנטי-קורלטיביים למניות הכי טובים שיש.

דמי הניהול המשוקללים הם ~0.2%.
 
אג"ח זאת אכן נק' בעייתית היום, לא משנה איך מסתכלים על זה. אני לא רוצה להוריד את האג"ח לגמרי
לא התכוונתי לאגח באופן כללי אלא לסוגי האגח שבחרת בהם שכוללים אגח עם סיכון מנפיק גבוה מהרגיל וסיכון ריבית גבוה, הארוכים. הייתי כותב את זה גם אם הריבית הייתה כיום גבוהה יותר.
זמן. זאת אחת המסקנות הידועות של פמה-פרנץ'.
כן אני בעצמי התייחסתי לזה בעבר. לכן אמרתי שזה אחלה. האם המודל עוד יהיה תקף למי שמשקיע עכשיו זו שאלה, אבל נראה לי סביר לגמרי להשקיע בזה אם אתה מוכן להבדלי העקיבה מהשוק הכללי.
 
דעה אישית בנדון - מעבר למורכבות של ניהול / מעקב / איזון התיק עם כ״כ הרבה ניירות (קצת כאב ראש פלוס טיפה יותר עמלות), אני חושב שהקושי המשמעותי פה הוא פסיכולוגי בדמות טעות העקיבה (tracking error) של התיק. התיק הרי מבוסס על תכנון ארוך טווח (על סמך התנהגות היסטורית ארוכת טווח לכל אחד מהנכסים/פלחים) והתנהגות התיק בפועל תהיה שונה מאוד מכל מדד ייחוס / תיק ייחוס שתוכל למדוד מולו - לפעמים לטוב ולפעמים לרע.
לאורך אותם שנים ארוכות שתצטרך להחזיק בתיק ולהתמיד בו (שזה החלק החשוב), ובפרט בשנים בהן תפגר אחרי ״השוק״ (שזה הגדרה קצת אמורפית - מול מה תשווה?), תצטרך להתמודד עם הספקות של - ״האם התשואות הנמוכות יותר זה רק משהו זמני, שיעבור עם הזמן? או שההנחות שהנחתי לגבי כל אחד מהנכסים אולי כבר לא תקפות ומשהו בעולם השתנה?״.
מבחינתי - ככל התיק פשוט יותר, ההתמדה בו קלה יותר פסיכולוגית. אם כבר - שהחלק הפסיבי יהיה פשוט, ואת כל הספקות והספקולציות תרכז בחלק ה׳אקטיבי׳ של התיק.
 
@Yevgeny אתה צודק לחלוטין. זה אתגר ואני לא יודע עדיין איך אעמוד. המדד ייחוס הכי אינטואיטיבי הוא סנופי500. זה מבחינתי ״השוק״. אני יודע מהשוואה של שנים אחורה שהיו שנים שבהם התיק הזה היה על הפנים בזמן שסנופי נתן בראש ומצד שני היו שנים שסנופי קרס והתיק הזה התנהג יפיפה.
אני אולי צריך לחשוב על זה עוד ולקרוא עוד על פסיכולוגיה של השקעה בשביל להיות מוכן מראש. עד כה בתקופה בת כמה חודשים שהחזקתי בתיק הזה לא התרגשתי לא מסין ולא מיוון או שום דבר אחר. התיק עלה אחוז או שניים ואז התיק ירד אחוז או שניים והשאלות שהטרידו אותי לא היו ״שיט אני צריך להחליף את התיק״ אלא הן היו בעיקר ״האם צריך לאזן או לא?״ זאת שאלה שיחסית קל לענות עליה באופן אנליטי ומשהו שאני עדיין עובד על להבין.
 
@doc29 יש לך בעצם שני טיעונים נפרדים. אחד על סיכון ריבית והשני על סיכום מנפיק.

סיכון ריבית - כן, זה מרגיש קצת כמו ללכת ראש בקיר להחזיק אגח ארוך היום. אבל יש כמה נק׳ שגורמות לי להחזיק אותו בכל מקרה:
- הצפי לעליית ריבית כבר מתומחר בתשואה של אגח ארוך (שעומדת היום על 2 ומשהו אחוז). זה לא אומר שהאגח לא יפול כשהריבית תעלה אבל חלק מהרידה כבר התממשה בעקבות הצפי.
- אין לי בעיה עם תנודתיות חדה של אחד הנכסים בתיק. הוא מיועד להיות בנוי מנכסים תנודתיים עם קורלציה חלשה.
- האפשרויות שלי הן או לוותר על הפלח הזה או לנסות לתזמן את השוק. תזמון שוק אני לא אעשה ולוותר על הפלח הזה אני עוד לא מוכן כיוון שהוא החלק *הכי* אנטי קורלטיבי בכל התיק.

לגבי סיכון מנפיק - תחשוב על זה ככה:
התשואה על כל אגרת חוב בודדת משקללת בתוכה את הריבית במשק, הריבית באגרת, משך האגרת, צפי לשינויים בשוק ובין השאר את הסיכוי שמנפיק האגרת לא יחזיר את החוב. כאשר הסיכוי גדול, התשואה גבוהה יותר, כאשר הסיכוי נמוך התשואה נמוכה יותר. לכן בממוצע אם נניח ששאר התנאים זהים, התשואה ההמוצעת בפועל מכל אגרת היא זהה - כי חלק מהתשואה משקלל גם את תוחלת האגרות שלא תראה בהן את הקרן חזרה. כך שאם למשל אני מחזיק 100 אגרות עם תשואה לפדיון של 4% ועד הפדיון 2% מהאגרות פשטו רגל התשואה שלי בפועל היא 2%. שזה דומה ללהחזיק אגרת ׳חסינה׳ לפשיטות רגל שנותנת 2%.
לכן אם מסתכלים על זה מנק מבט של תשואה בפועל ומפזרים על פני המון מדינות שונות אני כלל לא מודאג.
הקרן סל שאני משתמש בה מפוזרת על פני עשרות רבות של מדינות כך שכל אחת מהן לחוד מהווה סיכון מאד קטן.
מה שאני מרוויח זה פיזור רחב מאד של סיכון ריבית ופיזור גיאופוליטי (אין פיזור מטבע כי אני בוחר בקרן של אגחים נקובים בדולר) עם תשואה גבוהה יחסית לאגח שמפצה אותי על הסיכון.
 
המדד ייחוס הכי אינטואיטיבי הוא סנופי500. זה מבחינתי ״השוק״.
זה קצת בעייתי, אם אני מבין את ההיגיון בבניית התיק שלך. השילוב שאתה בנית אמור לשפר בין השאר את היחס של תשואה לתנודתיות של התיק (שארפ) - זה מה שהאיזון של נכסים לא קורלטיביים נותן, לאו דווקא את התשואה האבסולוטית. כלומר הציפייה שלי שבטווח הארוך מדד מנייתי כמו הסנופי ינצח בתשואה את התיק שלך שהוא 50% מנייתי - פשוט בתנודתיות הרבה יותר גדולה בדרך. לכן יכול להיות שמדד ייחוס טוב יותר הוא נגיד תיק 60/40 קלאסי ולא סנופי לבדו.

עכשיו זה עניין מאוד אישי - אבל אני כבר היום בונה את התיק הפסיבי שלי באופן כזה שאם (או כאשר...) אני אחליט לטייל שנה באיזו פינה נידחת של העולם בלי להיות מחובר לאינטרנט - הוא יתנהל מעצמו ולא ידרוש ממני שום התייחסות. בכלל, הסיכון הגדול יותר מבחינתי הוא היכולת להתמיד בתיק שנים רבות ולאו דווקא תמהיל המדדים האופטימלי (על אף העניין והאתגר האינטלקואלי שבכך). לכן כמה שהתיק שלי פשוט יותר ודורש ממני פחות התלבטויות - הסיכוי לכך שאני אעזוב אותו בשקט גדול יותר, וכך גם סיכויי ההצלחה שלי.

החלק הפסיבי אצלי מורכב משתי קרנות מנייתיות בלבד (איריות צוברות - השקעה מחדש של דיבידנדים זה עוד דבר שאני לא צריך להתעסק איתו) ושתי קרנות אגחיות שקליות. החלק האקטיבי מספק את הפתח לבטא את העניין האינטלקטואלי ואת התובנות הפחות פסיביות מכל מה שאני קורא ולומד - אבל גם הוא היום מורכב משני ETF-ים בלבד, אם כי לא פסיביים).
(כהערת אגב - ההגיגים האישיים שלי כרגע בנושא התיק הפסיבי זה אולי לפשט עוד יותר, ולהתקרב בעצם לגישה של Edward פה בפורום: להחזיק את החלק הסולידי בתיק לא כאחוז מהתיק בקרנות אגחיות, אלא אפיק שקול-מזומן שמכומת בשנות מחייה ואמור להיות מספיק לכסות תקופת ירידות ארוכה של מדד מנייתי - כלומר סכום קבוע בסדר גודל של חמש שנות מחיה לפחות. במקרה כזה - כל השאר יכול להיות מושקע מאה אחוז באפיק המניב ביותר (מניות) בלי שום דאגה לתנודתיות שלו).
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
adamshalev תיק "עוגת דובדבנים" - מה אתם חושבים ? שוק ההון 18
ח מחפש אקסל למעקב אחרי תיק השקעות אוף טופיק 1
מ תיק ראשון - צעדים אחרונים שוק ההון 5
NightStyle העברת תיק מ-IB לבית השקעות ישראלי שוק ההון 0
D דעתכן.ם על הרכב תיק ראשוני שוק ההון 6
ל עזרה בנושא פתיחת תיק עוסק פטור אוף טופיק 3
L התייעצות על תיק קיים שוק ההון 11
O תיק השקעות משפחתי שוק ההון 11
מ שוקל העברת תיק השקעות לIB, העברה של קרנות שקליות ותהיות לגבי התיק שוק ההון 7
C הייטקיסטים - איך אתם מתמודדים עם תיק השקעות ריכוזי בעקבות RSU? שוק ההון 12
ס האומנם - "במקרה חירום, תיק ההשקעות שלך יהיה הדבר האחרון שיעניין אותך" אוף טופיק 40
D שאלה בטיוב תיק - האם שווה למכור קרן כדי לקנות קרן אחרת? שוק ההון 5
ח תיכנון תיק | התייעצות שוק ההון 3
S מיטב טוענים שכדי לסחור ב - IB דרכם צריך תיק של לפחות 25K דולר, האם מישהו מכיר את ההגבלה הזו והאם יש משהו לעשות בנידון? שוק ההון 4
T ניוד תיק השקעות ודיווח שנתי מיסים 11
י תיק תיאורטי לשנה הקרובה - דעתכם? שוק ההון 0
ה תיק פרישה עבור אמא (67) התייעצות לגבי הקצאת נכסים והתנהלות שוטפת פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
דר אהבהמוזרה שאלות בנוגע לאסטרטגיית תפעול ואיזון תיק שוק ההון 16
itaied איך מבצעים העברת תיק ני"ע מחו"ל לישראל? שוק ההון 7
דר אהבהמוזרה תיק ההשקעות (ההיפותטי) הראשון שלי שוק ההון 14
G העברת תיק ני"ע זרים מהבנק בארץ לחשבון ברוקר בחו"ל (IB) שוק ההון 1
Y שאלות של מייק מתחיל לגבי תיק השקעות פשוט שוק ההון 33
F התלבטות מבחינת 2 דברים בפתיחת תיק אצל הברוקר שוק ההון 5
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? שוק ההון 1
א תיק השקעות או תוכנית חיסכון בחברות הביטוח שוק ההון 1
A כלי למעקב אחר תיק השקעות שוק ההון 1
ש דמי ניהול ועמלות בבנק - תיק השקעות שוק ההון 5
Y ייעוץ לגבי תיק השקעות - בן 28, רווק שוק ההון 18
D האם ניתן להעביר תיק ניע לאינטרקטיב ולמכור בשכבות? מיסים 0
T העברת תיק השקעות, למכור או להעביר? שוק ההון 4
ה העברת תיק השקעות מהארץ לIBRK שוק ההון 1
P הסתמכות על השקעה במדדים - לבנות על תיק ההשקעות לעתיד. פוסטים מאיכות נמוכה 5
S איזון תיק והוספת חלב וסוכר לתמהיל שוק ההון 12
yossik מעבר לדיור מוגן - האם למכור את הדירה או את תיק ההשקעות? צרכנות פיננסית 19
W משקיע מתחיל - תיק השקעות שוק ההון 2
B פדיון תיק השקעה ומעבר לברוקר זר לאור המלחמה- סיכון או השקעה? שוק ההון 10
? עובר לאיטליה, למכור תיק השקעות פשוט? שוק ההון 12
T התיעצות לאיזון תיק השקעות שוק ההון 3
O לקיחת הלוואה כנגד תיק השקעות שוק ההון 12
N ניוד חלקי של תיק השקעות שוק ההון 3
עידו ג ניהול תיק קהילתי - עצות והמלצות שוק ההון 8
מ ממש לקראת פתיחת תיק בבית השקעות שוק ההון 1
ר תיק השקעות לטווח בינוני לסטודנטית שוק ההון 7
B עזרה רוצה לבנות תיק השקעות לטווח קצר שוק ההון 10
Finfree IRA ובניית גליון לאיזון תיק פנסיוני... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
Omer Daniel העברת תיק השקעות מאקסלנס לIB : אירוע מס? שוק ההון 1
G איך להתחיל לנהל תיק שאחר בנה? שוק ההון 17
ה העברת תיק השקעות בין אחים מיסים 9
N דמי ניהול תיק ממוסה לעומת IRA פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
IAmSam ניהול כולל של קה״ש IRA + תיק השקעות ב-IB ופנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 10

נושאים דומים

Back
למעלה