• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

פקדון מובנה- בנק לאומי - 10 מניות בחו"ל

alon700

משתמש רגיל
הצטרף ב
15/4/15
הודעות
236
דירוג
114
יש לבל"ל כרגע פקדון מובנה שהוצע לי ורציתי להתייעץ עם חברי הפורום- פחות בהקשר של המניות הספציפיות שבו ויותר בשיטה וחישוב התשואה בסופו.
בפקדון מובנה סכום הקרן מובטח במלואו. הווה אומר שאם התשואה תהייה שלילית ולא משנה כמה שלילית והשקעתם 100,000 ש"ח - תקבלו בחזרה 100,000 ש"ח. איפה הקץ'? שאם התשואה חיובית לא תקבלו בהכרח את מלוא התשואה. זהו כלי שמורכב מאופציות.
אז ככה: מפקידים סכום ל2.5 שנים שמוצמד בצורה שווה ל 10 מניות (10% כל אחת) בחו"ל. מדובר בנוברטיס, אליבבה, מקדולנדס ועוד חברות גדולות כאלה מחו"ל.
והיה ואחת המניות עלתה במעל 32% ולו רק ליום אחד בלבד במהלך התקופה אזי התשואה שתקבל על החלק שלה הוא 1% בלבד! הווה אומר שלא תהנה מהתשואה הפנומלית. אם המניה עלתה ב 10 או 20% בסוף התקופה כן תקבל את התשואה שלה ואם ירדה אז תהיה לך תשואה שלילית עליה בתיק ואין "גידור" תשואה שלילית, ככה שאם מניה אחת קרסה ב 90% היא תפגע לך בכל התיק. (בעוד שזאת שעלתה "תגודר" ותופחת ל1% בלבד)
ככה בסוף התקופה עושים חישוב של התשואה של כל המניות ואם היא חיובית תקבל אותה, אם שלילית תקבל בחזרה את הקרן.
לכאורה לא רע, אבל כשעשיתי כמה סימולציות היה לי הרושם שעושים עלי קופה בדרך (למרות ה"ביטוח" של הקרן) והבנק מרוויח פה מכל הכיוונים ולא בנה את הפקדון בצורה הוגנת.
אם אפשר אולי להשוות- מי שמכיר הימורי ספורט למשל- היחסים באתרי הימורים בחו"ל הרבה יותר טובים מאשר בטוטו וינר, כי הוינר לוקח שולי רווח גדולים יותר מכל כיוון לעומת אתרי ההימורים בחו"ל.

למשל סימולצית שוק שורי: 4 מניות עולות מעל 32% (לפחות ליום 1 בתקופה) ומקובעות על 1% כל אחת. 3 מניות עולות בממוצע ב 10% ו3 מניות מפסידות בממוצע 10%. תשואת התיק: 4% בלבד.

מה דעתכם?
 
דעתי היא שכל ה"פיקדונות המובנים" האלה זה עבודה בעיניים והבנק עושה עליך סיבוב גדול.
אם אתה באמת רוצה להמר על מניות מבלי לסכן על הקרן (נומינלית) אבנה לך אסטרטגיה טובה וזולה יותר, בהנחה שסכום ההשקעה הוא משמעותי.
ועוד משהו: לאדם מין הישוב אין שום סיכוי לחשב מה הסיכוייים והסיכונים בפיקדון הזה.
זה ממש מצחיק כל העניין האלה, הבנק בעצם משווק פה סלט של אופציות אקזוטיות נותן לזה שם נחמד "פיקדון מובנה" והופ פתאום זה מעניין.
 
הסולידית כתבה פוסט על פקדונות מובנים.
הדרך שבה הבנק בונה את הפקדון היא בעזרת אופציות, ויתכן שגם אם אהבת את הרעיון, עדיף לך לבנות את אותו הפקדון בעצמך ולקבל תנאים טובים יותר.

לא ממליץ.
 
הדרך שבה הבנק בונה את הפקדון היא בעזרת אופציות, ויתכן שגם אם אהבת את הרעיון, עדיף לך לבנות את אותו הפקדון בעצמך ולקבל תנאים טובים יותר.
האמת שזה מסובך ויקר מדי אפילו לבנקים בארץ, בדרך כלל בנקי השקעות בחו"ל בונים את זה מוכרים את זה לבנקים בצורת NOTES והבנקים בארץ מוכרים את זה הלאה ללקוחות אחרי דמי תיווך שמנים (משהו כמו 2%) ללא סיכון מצידם כמובן.
 
היו לפחות שני דיונים מאוד ארוכים על זה בעבר עם פרטים והדגמות שמראות שאתה ככל הנראה תצא מופסד משמעותית מכל הפקדון הזה (למרות העובדה שהפיקדון "מובטח").
אני מציע שתחפש אותם ותקרא את הדוגמאות והניתוח של המוצר הזה.

בגדול האותיות הקטנות שם לא רק מגבילות את התשואה שלך מתחת לתשואת המניות אלא הם הוסיפו סעיף קטן שאומר שאם מחירי המניות יורדים מתחת לרף מסויים בכל שלב במהלך ההשקעה אז אתה אוטומטית תקבל אך ורק את הפיקדון שלך ללא שום ריבית גם אם במועד פידיון הכסף בפועל המניות יעלו וייצרו רווח נאה.

במילים אחרות אם יהיה משבר קטן בבורסה במהלך תקופת הפיקדון שלך (שנעול בלי יכולת למשוך אותו מוקדם) אז אתה תגיע לסוף תקופת הפיקדון ותקבל רק את הקרן בחזרה בלי שום תשואה על כל התקופה (או תשואה מיניאטורית שמקבילה לפק"מ).
 
אז זה כמו שחשבתי בגדול.
@אורי ג. זהו שירות מסויים שאתה מוכר? או עזרה פרו בונו? :) אשמח לשמוע בכל מקרה. סכום ההשקעה משמעותי.
 
@אורי ג. זהו שירות מסויים שאתה מוכר? או עזרה פרו בונו? :) אשמח לשמוע בכל מקרה. סכום ההשקעה משמעותי.
בתשלום בטח שלא, אני די בטוח שזוהי עבירה פלילית.
בחינם יתכן ואוכל לעזור לפחות בכיוון הכללי (קצת חלוד באופציות) אבל למה שתרצה להסתבך בכזה דבר? אם אין לך שליטה גבוהה בתחום האופציות ועמלות מוזלות למסחר באופציות בארה"ב אין לך מה לחפש בתחום. חלק מהאסטרטגיות בנויות מאופציות סינטטיות אקזוטיות שעד כמה שידוע לי כלל אינן נסחרות ונתפרות אישית ע"י בנקי השקעות בארה"ב.
ממליץ שתראה את מגש הכסף, מסבירים שם יופי את הדברים האלה.
בגדול זה מה שעושים:
נניח שאתה מעוניין להשקיע 100,000 ש"ח, המח"מ של שחר הכי קרוב ל2.5 שנים הוא 2.74 שנים והריבית שלו היא 0.4% , אג"ח שקלי של פועלים למח"מ 2.89 נותן 0.98%, בנק י-ם לא מפרסם ריבית יותר אבל בוא נניח שלשנתיים וחצי אתה יכול לקבל 1% ריבית שנתית (אפשר יותר לפי דעתי).
אז כדי לקבל 100,000 ש"ח עוד 2.5 שנים בריבית של 1% עלייך להפקיד לפק"מ סכום של 97,059.01 ש"ח, מה שמשאיר לך 2,940.99 ש"ח לרכוש אופציות כאוות נפשך ולבנות איזה אסטרטגיה שרק בא לך.
(התעלמתי ממיסים ועמלות ברשותך).

אגב אני לא יודע מה זה "סכום השקעה משמעותי" אבל אם הוא משמעותי מספיק יתכן ויהיה שווה לך לחפש מקור זול יותר לאותם הNOTES (בהנחה שהבנק אכן רוכש אותם מצד ג'), בעבר היה אפילו הנפקות סחירות בארץ של דברים כאלה אבל הרשות עצרה את זה לצערי כיוון שלדעתם המשקיעים לא מסוגלים להעריך את הסיכון הגלום נכונה (מה שנכון).
 
אף פעם לא הבנתי למה אנשים נכנסים לדברים האלו. החיים הרבה יותר פשוטים: יש אג"ח מדינה קצר יחסית (פחות מ-3 שנים) שהוא בטוח (יחסית...) ויש מניות (כלומר, אינדקס מדד בינלאומי) שהם יותר מסוכנות, אך נותנות תשואה גבוהה יותר.
אתה רוצה בטוח: תשים אחוז גבוה באג"ח קצר, אתה רוצה מסוכן עם תשואה: תשים אחוז גבוה יותר במניות (ואולי תוסיף קצת אג"ח ארוך, אבל גם זה שנוי במחלוקת).
אין קסמים אחרים. זה מה יש. קראתי משהו שהסולידית אמרה ומאד התחברתי לזה: אנשים מתוסכלים מכך שהעניין הזה פשוט מדי. זה משעמם. אבל אלו החיים. צריך להתרגל לשיעמום.
זאת גם התשובה למישהו שפירסם פה שאלה "ומה אם אין לי 30 שנה לחכות?" ? אותה תשובה. תבחר את המינון אג"ח קצר - מניות, לפי מה שמתאים לך.
אני כמובן לא יועץ ולא מייעץ.
 
אף פעם לא הבנתי למה אנשים נכנסים לדברים האלו.
שיווק אגרסיבי + ניצול בורות ותמימות של האזרח הקטן.
רוב האנשים לא מבינים את מה שאתה מבין, הם יודעים שמניות זה מסוכן לאללה ופק"מ לא מניב כלום. פה הבנק אומר להם - אתם מושקעים במניות ואנחנו ערבים שלא תפסידו שקל נומינלית, זה נשמע להם בינגו ולמי שרוכש את הפיקדון אין את הכלים להסתכל ברזולציות אחרות. (אם היו לו - לא היה רוכש).
 
הדעה שלי מעט שונה משל השאר בשרשור.
אחרי שקצת מכירים את שוק ההון קשה להשאר עם השעמום של של מדדים רחבים וחלוקה למניות - אג"ח מדינה. אז לפעמים משקיעים מעט בסקטור אחד, במדינה אחת, במניה אחת. כל זמן שמבינים שמדובר בסוג של הימור ומגבילים לאחוז נמוך מהתיק, אני לא רואה בזה שום רע וזה בוודאי לא מעיד על בורות.
ספציפי לגבי הפקדונות המובנים, כשהשקעתי באחד כזה לא היתה לי שום כוונה להשקיע "סכום משמעותי" בגלל שאני מבין שמדובר בהימור ואין לי גם נגישות ועמלות זולות לאופציות בבורסה האמריקאית ואני לא מתכוון לדאוג לכאלו בשביל השקעה ספקולטיבית של כמה אלפי ש"ח מדי כמה שנים.
 
אחרי שקצת מכירים את שוק ההון קשה להשאר עם השעמום של של מדדים רחבים וחלוקה למניות - אג"ח מדינה. אז לפעמים משקיעים מעט בסקטור אחד, במדינה אחת, במניה אחת. כל זמן שמבינים שמדובר בסוג של הימור ומגבילים לאחוז נמוך מהתיק, אני לא רואה בזה שום רע וזה בוודאי לא מעיד על בורות.
+1
הרוב המוחלט של החסכונות שלי מוקצה למניות דיבידנד וזה מאוד משמעמם (אין מה לעשות בין חלוקת דיבידנד אחת לשנייה).
בגלל זה התחלתי בזמנו לשחק טיפה עם אופציות על סכומים מינוריים רק בשביל האדרנלין והצד הספקולטיבי.

אין לי גם נגישות ועמלות זולות לאופציות בבורסה האמריקאית
יש את החשבון באינטראקטיב עם עמלות של פחות מ-2 דולר לאופציות.
אתה יכול לפתוח חשבון כזה עם 2000 (אולי 5000) דולר ולא לשלם כלום מעבר לעמלות פעולה ועמלת העברה על הסכום הראשוני (אין דמי ניהול/עלות מערכת שהם חובה).
מצד שני אם תפתח חשבון כזה אז העמלות מסחר שלך יהיו 1.5 דולר בלבד (או 1.4 אם אתה מצטרף להנחה של הבלוג שלי) ואולי תחליט לבצע שם גם את הרכישות של הקרנות האמריקאיות שאתה עושה כרגע בחשבון בארץ עם עמלות יותר גבוהות.

הקטע היפה בכך שהחשבון שלי באינטראקטיב הוא שאני יכול להשקיע 100% מההון שלי במניות דיבידנד ואז להמר עם אופציה בודדת בלי לסכן את התיק עצמו (הדיבידנד החודשי צפוי לכסות את ההפסד של האופציה עם יתרה).
 
@אורי ג. מורכב לי מדי כרגע להתעסק עם אופציות, בורסה אמריקאית ולפתוח חשבון בעוד גוף. החלטתי כן להכנס עם סכום פחות מהתכנון המקורי גם בגלל שזה סכום שגם ככה האלטרנטיבה שלו הייתה פק"מ עם ריבית 0.8% שנתית. אז במקרה הגרוע ביותר אפסיד את הריבית הזו שזה מבחינתי זה סיכון-סיכוי משתלם.
למרות שאני מבין שהבנק מרוויח עלי ויש לו שולי רווח נאים ושאם יש לי את הידע והזמן אני יכול לבנות כזו תוכנית בעצמי.
אגב, אין עמלות בכלל שזה עוד שיקול.
 
במקרה הגרוע ביותר אפסיד את הריבית הזו שזה מבחינתי זה סיכון-סיכוי משתלם.
אני לא חושב שאתה יודע מה הסיכוי להפסיד את הריבית הזו ומה הסיכוי להרוויח מעבר.

נניח ואני נותן לך לזרוק קוביה שיש לה פאות בשני צבעים, אדום ושחור.
אם הקוביה נופלת על אדום אתה מרוויח שקל ואם הקוביה נופלת על שחור אתה משלם לי 10 אגורות.

האם תזרוק את הקוביה?
איזה מידע חסר לך בשביל להחליט אם לזרוק את אותה קוביה?

לקוביה יש 100,000 פאות - אחת אדומה ו-99,999 שחורות.

רק אחרי שתבין מה הסיכוי שלך להשיג תשואה כלשהי מהתכנית הזו אתה תוכל להחליט אם עדיף להשתמש בה במקום פק"מ.

אם יכריחו אותי אישית לבחור בין התכנית הזו לבין פיקדון יומי נזיל עם ריבית של 0.1% בשנה אז אני מעדיף את הפיקדון...
 
@daat99 , אני אכן לא יודע את החישוב המדוייק לפקדון המובנה, זה חישוב מתימטי מורכב. אני כן יכול להעריך אותו.
אופציה 1: פק"מ ב 0.8% לשנה- ~2% לתקופה של 2.5 שנים.
אופציה 2: טווח של 0%-32% לכל התקופה כאשר הסיכוי ל 0% הכי גבוה ו32% סיכוי אפסי. בין לבין מין גרף פרבולי כזה עם מספר מופעים רב בין 0-6% בקירוב לכל ה2.5 שנים וככל שמתקדמים יורד.
נשמע הגיוני?
על פי הערכה הזו הלכתי על הפקדון המובנה.
(כפי שציינתי לפני כן אופציות של בנייה בעצמי או כל השקעה אחרת פרט ל2 מעל לא היו רלוונטיות בהחלטתי)
 
מספר מופעים רב בין 0-6% בקירוב
ואיך הגעת למספר הזה?
גם לי זה נשמע הצעה מפתה, אבל אני מבין שאני לא יודע להעריך את הסיכוי לקבלת ה״בונוס״, כמו שכתב @daat99

למשל, האם בדקת בהיסטוריה של השנים האחרונות כמה פעמים עלו מניות אלו מעל 32% ביום אחד?
רק כדי לקבל אינדיקציה האם זה ארוע מיוחד או שמתקיים לפחות פעם בשנה/שנתיים
 
אופציה 2: טווח של 0%-32% לכל התקופה כאשר הסיכוי ל 0% הכי גבוה ו32% סיכוי אפסי. בין לבין מין גרף פרבולי כזה עם מספר מופעים רב בין 0-6% בקירוב לכל ה2.5 שנים וככל שמתקדמים יורד.
נשמע הגיוני?
לא.
תשים לב לאותיות הקטנות.
אם המניות יורדות מתחת לרף מחיר מסוים (פער של הרבה פחות מ-50%!) ביום מסחר כלשהו במהלך הפיקדון אז התשואה שלך בסוף התקופה היא 0 אחד גדול וממש לא משנה מה המניות עשו אחר כך.

במילים אחרות אם יש משבר בין היום שאתה מפקיד את הכספים לבין יום המשיכה שלך (הכסף נעול בלי יכולת משיכה מוקדמת הרי) אז תשכח מהתשואה...


השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך היא כזו:
אני הולך לנעול את הכסף ל-X שנים:
מה הסיכוי שלא יהיה משבר בבורסה באותן X שנים?

אם הסיכוי שואף ל-0 אז הפיקדון יספק לך תשואה אבל השקעה עצמאית במניות תספק לך תשואה הרבה יותר טובה ובלי סיכון (כי הגעת למסקנה שלא תהיה נפילה בבורסה).
אם הסיכוי גבוה אז אתה מתחייב על פיקדון נעול בלי צפי אמתי לתשואה.

אני מעדיף פיקדון נזיל יומי עם ריבית של 0.1%...

למשל, האם בדקת בהיסטוריה של השנים האחרונות כמה פעמים עלו מניות אלו מעל 32% ביום אחד?
תשים לב שבאותיות הקטנות ובהתניות של התכניות הללו (מישהו צירף בעבר קישור לכל האותיות הקטנות כאן בפורום) רשום שאם מחיר המניות יורד מתחת לרף מסוים ביום עסקים אחד אז התשואה מתבטלת ואתה מקבל רק את הסכום שהובטח לך.

הבנקים לא פריירים (הם כן יודעים למצוא פריירים טוב מאוד) ואין סיכוי שהם ייקחו על עצמם את כל הסיכון שמתלווה להשקעה במניות ויספקו לך את רוב התשואה בלי להגן על עצמם.

תחפש את השרשורים האחרים שדנים בנושא הזה ואתה תראה איך ניתן להרכיב את הפיקדונות הללו לבד בעלות של כמה דולרים בודדים (עמלות) ובסיכון של כמה מאות דולרים בלבד.

חשוב לציין שאופציות זה דבר מסוכן שיכול לגרום וגורם להפסדי ענק!!!
אל תתקרב לאופציות!

רק לצורך הדוגמה אתה יכולת לקנות אופציית קול על תעודה SPY (מדד SP500) שמקבעת מחיר מניה של 180 דולר עד לדצמבר 2018 (כמעט 3 שנים) בעלות של 29.5 דולר למניה בלבד.

מחיר התעודה עמד בסוף המסחר על 193.65 דולר למניה.
במילים אחרות עם השקעה של 15.23% משווי המניה אתה מקבל השקעה עם התוצאות האפשריות הבאות:
1. הפסד מקסימלי של 29.5 דולר למניה אם בסוף דצמבר 2018 מחיר המניה עומד על פחות מ-180 דולר.
2. אם מחיר המניה עומד בין 209.5 דולר לבין 180 דולר אז ההפסד שלך הוא הפער בין מחיר המניה ל-180 דולר.
3. אם מחיר המניה בסוף דצמבר 2018 הוא מעל 209.5 דולר אז אתה מרוויח את הפער בין מחיר המניה ל-209.5 דולר.

את שאר הכסף שלך (84.77%) אתה יכול להשקיע באג"ח ממשלתי קצר מאוד או אפילו בסתם פיקדון פשוט עם ריבית מינימלית ובכך להקטין את ההפסד המקסימלי ולהגדיל את הרווח הפוטנציאלי.

עכשיו בוא ונבדוק מספרים:
מחיר התעודה בסוף המסחר של יום שישי עמד על 193.65 דולר.
מחיר השיא של התעודה שהושג בחודש מאי האחרון עמד על 213.78 דולר.
המחיר היום מייצג ירידה של 9.4% ממחיר השיא.
ירידה למחיר של 180 דולר תייצג ירידה של 15.8% ממחיר השיא.
גם אם נניח שהשוק יתרסק מחר ב-50% (ובמקרה הזה הפיקדון של הבנק יספק לך 0 תשואה) תזכור שיש לנו עד סוף דצמבר 2018 (עוד כמעט 3 שנים מלאות) להתאושש (והבנק עדיין יספק לך 0 תשואה!).

בשביל להגיע לנקודת האיזון שבה אנחנו לא מרוויחים ולא מפסידים דבר (מחיר מניה של 209.5 דולר בסוף 2018) אנחנו צריכים שמחיר המניה יעלה ב-8.18% בלבד במהלך 3 שנים מלאות (לא 8% בכל שנה - 8% במצטבר! - זה בין 2.5 ל-3% בשנה).

עכשיו תשאל את עצמך את השאלה הבאה:
האם אתה מוכן לנעול כסף לכמה שנים טובות כאשר הסיכוי להרוויח ממנו משהו שואף ל-0 או לסכן 15.23% מהכסף שלך בשביל סיכוי להרוויח סכום בלתי מוגבל אם המדד עולה ביותר מ-2.5% בממוצע בשנה במשך 3 השנים הבאות?

חשוב לציין שאופציות זה דבר מסוכן שיכול לגרום וגורם להפסדי ענק!!!
אל תתקרב לאופציות!
 
בין לבין מין גרף פרבולי כזה עם מספר מופעים רב בין 0-6% בקירוב לכל ה2.5 שנים וככל שמתקדמים יורד.
טעות.
התשואה תהיה הרבה יותר מרוכזת סביב האפס, ותהיינה כמה קפיצות סביב השברים של התשואה הממוצעת ללא הקטימה.


הסבר מתמטי:
N הוא מספר המניות.
נניח שהסיכוי של כל אחת מהמניות להגיע לרף הוא P1. נניח שתחולת התשואה השנתית של כל אחת מהמניות היא 'R. התשואה של כל אחת מהמניות בפקדון (לפני התחשבות בהבטחת הקרן), R, נמוכה מ'R, משום שהמיצוע קטום בP1. לכן בסבירות של P1^N, התשואה השנתית תהיה 0.4%.
בסבירות של P1^(N-1)N התשואה תהיה הממוצע של R ו(N-1) פעמים 0.4%... וכן הלאה.

כיום הפקדון עליו דברת כבר איננו מוצע ולכן לא יכולתי לראות את המניות המדוברות. השוואתי עם פקדון מובנה אחר.
הפקדון הוא לשנה. המניות הן גוגל, אפל, טבע וPCLN. החסם לכל מניה הוא 18%.
השתמשתי בהנחה מאד מקילה לטובת הבנק: תשואות העבר החל מ2004 בהן סל המניות פרח עם תשואה שנתית של 29% וסטיית תקן של 29%. (מדובר ב122 תקופות מתגלגלות של 12 חודשים)
עבור אותה התקופה, הפקדון המובנה השיא 0.34% עם סטיית תקן של 0.86%. כך שללא ספק פק"מ היה עדיף.

להלן הגרף שמראה את ההסתברויות לקבלת כל תשואה ב122 התקופות הנ"ל:
pB2Enog.png


העקומה הכחולה מראה את התפלגות התשואות של הסל כפי שהתקבלה בחזקה ישירה.
העקומה הכתומה מראה את ההתפלגות אחרי הדרישה של החסם.
העקומה הירוקה מראה את ההתפגלות אחרי הדרישה של החסם, וההתחייבות להחזר הקרן. כפי שטענתי מראש, התרחיש הסביר ביותר הוא תשואה אפס. אחריו התרחיש הבא הוא שאחת המניות לא נגעה בחסם, ואז התשואה היא כשני אחוזים. התרחיש הבא (שכמעט לא קרה) הוא ששתי מניות לא נגעו בחסם, והתשואה היא ארבעה אחוזים.

לא.
תשים לב לאותיות הקטנות.
אם המניות יורדות מתחת לרף מחיר מסוים (פער של הרבה פחות מ-50%!) ביום מסחר כלשהו במהלך הפיקדון אז התשואה שלך בסוף התקופה היא 0 אחד גדול וממש לא משנה מה המניות עשו אחר כך.

במילים אחרות אם יש משבר בין היום שאתה מפקיד את הכספים לבין יום המשיכה שלך (הכסף נעול בלי יכולת משיכה מוקדמת הרי) אז תשכח מהתשואה...
לא צריך את כל זה. התשואה היא אפס בכל מקרה.

כמו מניות בעצם (גם מניות דיבידנד).
נכון, אבל יש הבדל מהותי.
בהשקעה חוזרת של אופציות, התרחיש הסביר הוא איבוד הקרן. קח אופציה על המניה הכי מזהירה, ובכל פעם שתרוויח, השקע מחדש את כל הכסף באופציה נוספת. אחרי מספר לא גדול במיוחד של פעמים, לא תשאר עם כלום, משום שמספיקה טעות אחת כדי למחוק הכל.
בהשקעה עם מינוף נמוך במדדים רחבים, והשקעה ישירה במספר גדול של מניות, הסיפור שונה. גם מספר יחסית גדול של טעויות עדין ישאיר קרן שתוכל לגדול בעקבות השקעות חכמות בעתיד.

לכן אני חושב שהשקעות באופציות חייבות להיות לכל היותר 50% מהפלח.
 
לא צריך את כל זה. התשואה היא אפס בכל מקרה.
אם אתה זוכר אז לי אין רקע מתמטי מורחב במיוחד :)

לכן אני חושב שהשקעות באופציות חייבות להיות לכל היותר 50% מהפלח.
אני חושב שהמילים "השקעה" ו"אופציות" יכולות להיאמר במשפט אחד רק אם המשפט הוא בסגנון:
אופציות זה לא השקעה...

לדעתי עדיף להשאיר את החלק הסופר-ספקולטיבי (קרי מחיר של כרטיס לוטו) לאופציות ואת השאר תשקיע בחכמה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
adamshalev פקדון מובנה דו מטבעי - דוקו DCD של בנק פועלים שוק ההון 3
A פעם כתבו על פקדון מובנה וטענו שזה לא טוב שוק ההון 1
H תהיה לגבי המוצר המוזר פקדון מובנה צרכנות פיננסית 5
O איך לחשב מה יותר משתלם לאחר ניכוי מס, קרן כספית או פקדון בבנק? מיסים 5
flower פקדון נקוב בדולר, צמוד למדד האינפלציה האמריקאי שוק ההון 15
R פקדון או קרן כספית? שוק ההון 47
A ריבית עבור פקדון דולרי צרכנות פיננסית 6
J פקדון לכל תינוק שוק ההון 12
N אגח או פקדון שוק ההון 15
ב פקדון בנזילות שבועית - ריבית שוק ההון 4
א מיסוי על פקדון בבנק מיסים 11
א כמה זה ריבית טובה על פקדון בבנק צרכנות פיננסית 3
י פקדון והיפר אינפלציה שוק ההון 1
M איך לחשב ריבית על פקדון צמוד מדד? שוק ההון 32
I היכן להשכיב קרן חירום? פקדון נזיל, עו"ש או קרן כספית? פוסטים מאיכות נמוכה 1
ח פק"מ דולרי -ריבית על פקדון בבנקים צרכנות פיננסית 1
א פקדון חודשי שוק ההון 2
מ פקדון לכסף חדש בלבד צרכנות פיננסית 15
Y פקדון בזמן טיול גדול שוק ההון 1
ה פקדון בבנק - האם לחכות? שוק ההון 15
I פקדון בבנק ירושלים צרכנות פיננסית 1
מ פקדון וחסכון שוק ההון 4
Z-Matrix ריבית של 4.2% עבור פקדון דולרי... איך זה יכול להיות? שוק ההון 54
grmp פקדון צמוד מדד מול אגח צמוד מדד שוק ההון 17
T איך מדווחים בדוח השנתי על משיכת פקדון בנקאי עם רווחים פטורים? מיסים 3
Y פקדון תשואה בטוחה אל מול שוק המניות? שוק ההון 3
S פקדון/השקעה סולידי עבור זוג מבוגר לפני גמלאות שוק ההון 1
O פקדון צמוד למדד שוק ההון 1
R מתלבט האם שווה לקחת פקדון "נטול סיכון" בבנק שוק ההון 30
א פקדון צמוד מדד פוסטים מאיכות נמוכה 19
V חסרונות במשיכה מוקדמת של פקדון צבאי צרכנות פיננסית 7
S פקדון במקום אגח במרכיב הסולידי (חו"ל) שוק ההון 13
ג עובר ושב או פקדון כלשהו? אוף טופיק 23
T פקדון של בנק ירושלים אל מול אגח ממשלתי קצר צמוד + לא צמוד שוק ההון 13
I פקדון בנקאי או רכישת אג"ח של הבנק? שוק ההון 14
L איזו ריבית אפשר לקבל על פקדון בבנק? שוק ההון 28
A פקדון צמוד ושקלי לטווח בינוני בריביות גבוהות צרכנות פיננסית 3
B פקדון צבאי שוק ההון 12
ס פקדון דולרי בריבית של % 4.74 לשנתיים או 11.35% במטבע מקומי? שוק ההון 35
C פקדון של בנק מזרחי/ ריבית של 3.75% ל 15 שנים שוק ההון 9
מ פקדון יורו שוק ההון 2
__doubleUnderscore__ פקדון ללא תנועה (?) צרכנות פיננסית 5
ביולוג ירושלמי פקדון בנקאי "סברס" של מזרחי טפחות. צרכנות פיננסית 25
מ קופת גמל להשקעה כפקדון או פקדון בנקאי שוק ההון 13
מ נייר המדמה פקדון בנקאי שוק ההון 11
sigler05 פתיחת תוכנית חסכון/פקדון שוק ההון 2
מ קופת גמל להשקעה במקום פקדון בבנק צרכנות פיננסית 2
מ פקדון עם ריבית מקסימלית שוק ההון 18
M פקדון בבנק או קרן כספית? שוק ההון 40
א פקדון קוקוס לעומת אגח בינוני שוק ההון 43

נושאים דומים

Back
למעלה