עדכונים ומספרים:
שבוע חדש התחיל, וקמפיין החלוקה שלי בשיאו. אני משתמש באתר שנקרא Tomoson שהוא מקשר בין בלוגרים לבין מוכרים. הרעיון הוא שהמוכר מפרסם קמפיין באתר שבו הוא מעלה תמונות של המוצר, יכול להגדיר דרישות ומאפיינים של הבלוגרים, ובלוגרים יכולים להגיש מועמדות לקמפיין (כמובן שיש אפשרות גם לחפש בלוגרים לפי מאפיינים ולהזמין אותם לקמפיין). המערכת עולה כ-100$ לחודש אך כיוון שזו פעם ראשונה אני משתמש ב-21 יום לשימוש חינם. החלטתי לחלק 50 יחידות (מתוך מלאי של 1000) ולקח בערך שבוע למצוא 50 בלוגרים שאוכל לשלוח להם קופון לרכישה בחינם של המוצר. באתר ניתן לראות שפע של נתונים על כל בלוגר, החלק מכמות המבקרים באתר, עוקבים בפייסבוק, האם יש ילדים, מקום מגורים, מספר ביקורות שביצע וכ'.
נכון לעכשיו כל הבלוגרים הזמינו את המוצרים, וצריך להמתין עד שכולם יכתבו ביקורת (בתקווה שבאמת כולם). חלק מהבלוגרים משלימים את המשימה תוך 6 ימים, חלק 14, וחלק 20. כמובן שהכל מופיע באתר ומצוין כחלק מהפרטים של הבלוגר. כאשר יהיו לי מעל 25 ביקורות בדף, אני אתחיל בפרסום הממומן על מנת לדחוף את המוצר שלי לעמוד הראשון, ולהתחיל להרוויח ממכירות אמיתיות.
הרעיון בחלוקת המוצרים היא קודם כל לקבל ביקורות. ברוב אתרי הקניות יש רק פידבק שבו מדרגים את המוצר ואת העסקה ביחד. באמזון זה מתחלק לפידבק (על המוכר בלבד) וביקורת (על המוצר בלבד). הכוכבים שרואים ליד שם המוצר הם ביקורות, ופידבק נמצא בדף המוכר ולרוב לא נכנסים אליו. לכן המטרה היא לאסוף כמות סבירה של ביקורות על מנת שאוכל להתחיל קמפיין פרסום ממומן (אנשים כידוע לא מעדיפים להיות הראשונים לנסות את המוצר), וגם שיהיו כוכבים ליד שם המוצר (ורצוי כמובן 5). המטרה המשנית היא להעלות את הBSR (דירוג המוצר באמזון שעליו פירטתי בעמוד הקודם) ובכך לקדם את מיקום המוצר בחיפוש האורגני באמזון לעמודים הראשונים.
רוב המוכרים מחלקים כמות גדולה יותר של מוצרים כי המטרה העיקרית שלהם היא להעלות את הBSR. אני מעדיף שלא כי בכל מקרה הקפיצה בBSR היא זמנית רק לתקופת החלוקה, וצריך לזכור שחלוקה עולה כסף- גם לא מרוויחים על המוצר, וגם אמזון לוקחים את העמלות שלהם על המכירה (בכל זאת הם ארזו ושלחו את המוצר). לכן אני מעדיף להעלות את הBSR באמצעות מכירות אמיתיות שיגיעו דרך פרסום ממומן, ובכך גם להרוויח.
וכמובן שמדובר בפורום של הסולידית, אנשים רוצים לראות תשואות ומספרים. לכן אני אשתף אותכם בקובץ האקסל שאני עובד איתו על מנת לחשב את התקציב הדרוש לי, ובנוסף הרווח הצפוי.
בצד ימין מופיעות עלויות המוצר, שאילו בעצם כל העלויות הראשוניות- החל מהזמנת המוצר מהמפעל, הבדיקה (אינספקשן) במפעל, והשילוח למחסנים של אמזון בארה"ב. לאחר מכן פרסום אילו עלויות חלוקת המוצרים (אמזון גובים עמלה על המשלוח של כל יחידה), ועלויות הפרסום הממומן. תשלומים חודשיים זה בעיקר תשלום למערכת של אמזון, ותשלום למערכת שליחת מיילים אוטומטיים ללקוחות. לאחר מכן סך התקציב זה בעצם סך העלויות הראשוניות שלי, והרווח החודשי המשוער לפי שיעור של 500 יחידות שנמכרות בחודש.
כפי שאתם רואים התשואה כעת לא מזהירה, אבל ישנם הרבה מאוד עלויות חד-פעמיות שיקטנו בשלבים הבאים, והתשואה על ההון המושקע תגדל לאיזור ה15-20 אחוז.
אם יש שאלות נוספות אשמח לענות