• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

הסיפור שלי - מכירות באמזון

  • פותח הנושא AF1k
  • פורסם בתאריך
@ישראל הכוכב אם יש לך שאלות ספציפיות אתה מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית אענה בשמחה, פשוט אני לא חושב שכל שאלה קטנה תעניין את כלל חברי הפורום (בלי לפגוע).
בנוגע לשילוח של ספק זה הכל תלוי באיזה חברה הוא משתמש. אני מעדיף תמיד להשתמש בשירותי שילוח שאני מכיר ולא עם הספק, אבל לפעמים הספק מציע מחיר שילוח נמוך משמעותית, ויש חברות סיניות מוכרות גם שניתן לעבוד איתם. לרוב יש חברת שילוח סינית שמעבירה את הסחורה לארה"ב, ומשם זה ממשיך דרך UPS/FEDEX ודומיו. תמיד אפשר לשאול את הספק עם מי הוא עובד ולבדוק, מה שכן גם אם מבצעים עסקה דרך אליבאבא יש לך הגנה גם על חלק מהשילוח.
 
TLDR: המרוויחים האמיתיים הם מפתחי הפלטפורמות.
תהיה בצד מוכרי אתי החפירה בקולונדייק...
 
היי @לוחמת התמורות, באמת הרבה זמן לא כתבתי כאן. בקצרה? נכון לעכשיו הפסקתי את הפעילות באמזון ארה"ב. הסיבה? חוסר זמן.

המוצר הראשון שלי שנמכר באמזון כבר למעלה בשנה עדיין נמכר טוב ברווחיות, אבל אחרי כל מיני תקריות שהיו בהזמנה האחרונה (איכות ירודה של הספק, ויכוחים, תשלומים גבוהים על ביקורות חוזרות) שהיו אגב ברובם באשמתי בסופו של דבר יש היום פתרונות נהדרים למצוא ספקים איכותיים ולפקח עליהם בצורה יותר הדוקה, החלטתי שאני לא מוכר את המוצר הזה יותר. המוצר החדש שהבאנו לאמזון נמכר ברווחיות, אבל כחודש אחרי שהוא הגיע לאמזון ירד הביקוש משמעותית (לכלל המוצרים מאותו סוג לא רק אצלנו) והוא נמכר בסביבות 1-2 ביום אחרי קמפיינים פרסומיים.

בסיכומו של עניין אמזון כעסק הוא עסק רווחי, הכל עניין של הזמן שאנשים מוכנים להשקיע בו. בתחילת הדרך צריך למצוא מוצר מנצח (אני עושה את זה באמצעות פרילאנסר מחו"ל) וזה תהליך שיכול לקחת גם חודש בעלויות לא נמוכות, לאחר מכן צריך למצוא ספק אמין ולהתחיל את תהליך הייצור ולפקח עליו, לאחר מכן המשלוח לאמזון ויצירת דף המכירה, ואחרי זה השלב השני הכי חשוב של חלוקת המוצרים וצבירת ביקורות ראשוניות. כל התהליכים האלו לוקחים הרבה זמן, ולא מעט כסף. אני עובד על העסק שלי באמזון כעיסוק צדדי בנוסף לעבודה במשרה מלאה, וביחד עם 2 שותפים כדי לחלוק בעלויות הכספיות.

בסופו של דבר עשיתי חישוב שהרווח שאני מקבל מזה לעומת הזמן שאני משקיע לא שווה לי כרגע. את הזמן אני יכול להשקיע באופן מלא בעבודה ובללמוד דברים נוספים שקשורים לעבודה שלי, ולהתפתח בצורה יותר מהירה (גם מבחינת התקדמות מקצועית וגם מבחינת השכר). בטווח הארוך ברור לי שאמזון יכול להגיע לרווחים הרבה יותר גבוהים, אבל הכל עניין של השקעה :) כרגע אני מעדיף להשקיע את הזמן שלי בדברים אחרים.

בעתיד התכנון הוא לחקור שווקים אחרים של אמזון (אוסטרליה, אירופה וכ') ולמצוא שם מוצרים חדשים, כיוון שהשוק בארה"ב הוא מאוד רווי ומאוד קשה למצוא היום מוצר מנצח באמת.
 
בעתיד התכנון הוא לחקור שווקים אחרים של אמזון (אוסטרליה, אירופה וכ') ולמצוא שם מוצרים חדשים, כיוון שהשוק בארה"ב הוא מאוד רווי ומאוד קשה למצוא היום מוצר מנצח באמת.
האם בדקת אפשרות לחנות ב Aliexpress? לפי מה שאני רואה ניתן למכור שם בקלות יחסית לאמזון. גם לא צריך להמציא מוצר, רוב המוכרים מוכרים מוצרים של מוכרים אחרים ב +- 1$. ז"א שמוכרים משהו קיים ומשמשים כמתווך. עלויות שילוח מצחיקות לעומת אמזון כשמדובר במשלוח בינלאומי. ההבדל הוא זמן הגעת מוצר.
לדעתי יש פוטנציאל גדול למכירות לישראלים שמשוועים למוצרים זולים ולא מוצרי נישה.
 
אליאקספרס לא ניסיתי כיוון שאני לא הולך להתחרות מול הסינים. יש הרבה מפעלים סיניים שגם מוכרים באליאקפרס פשוט ביחידות בודדות, ובאליבאבא מוכרים בכמויות סיטונאיות. עד כמה שאני יכול להוריד את המחיר בשביל לשמור על רווחיות מסוימת, הסיני לרוב ינצח אותי (שמדובר על חנויות עם מלאי פיזי).

אם מדובר על חנויות ללא מלאי פיזי, כאן מדובר כבר על דרופשיפינג שזוהי שיטת ארביטראז' להרוויח מפערי מחירים. וגם כאן לא מומלץ להתחרות מול הסינים, ויש שיטות הרבה יותר רווחיות לפעול בתחום הזה. באופן אישי אני מאמין שבתחום הדרופשיפינג אפשר להרוויח הרבה יותר ממכירת מלאי פיזי באמזון, והעסק יכול לצמוח בקצב מהיר הרבה יותר, הבעיה היחידה שלי שאי שם לפני כמה שנים שהתחלתי בדרופשיפינג אחד המוצרים שמכרתי התגלה כמזויף ואיביי השעתה לי את החשבון ללא שום אזהרה. עד היום לא הצלחתי לפתוח חשבון איביי מבלי שייחסם מחדש (בתור מוכר לפחות) בכל הדרכים הכי מתוחכמות שמצאתי. אבל אולי יבוא יום..
 
אפיק ידידי,
אתה יודע כמה פעמים קניתי מוצרים באליאקספס ולאחר שאישרתי את התשלום הופיעה הודעה בתחתית המסך "אנשים אחרים קנו מוצר זה במחיר..." והרבה פעמים, ולמרות שאני מאוד זהיר ובררן, מסתבר שכן, תמיד תמצא מישהו שמוכר בזול יותר. אבל כשיש מליוני מקלדות בעולם ועשרות אלפים בארץ, לדעתי תמיד יעשו טעויות ואנשים לרוב לא קונים את הזול ביותר אלא את מה שמופיע בראש הרשימה.
היתרון של אליאקספס זה כמות הקונים. זה כמו נחיל של זרזירים ומספיק לתפוס רק כמה מאות מהם ברשת מאשר להיות אריה שצד חזיר בר אחד בחודש.
מספר פעמים חיפשתי מוצרים באיבי ואמזון אמהמה? מחיר המשלוח היה גבוה ממחיר המוצר.
אליאקפרס מיועד למכירות המוניות כמו nickel & dime store והכול נמכר כמו גרעינים.
חומר למחשבה...
 
מסכים לחלוטין, אבל היתרון הגדול של אמזון (שאין באליאקספרס) הוא שלאמזון יש את תוכנית FBA. אתה בתור מוכר רק צריך לשלוח את המוצר למחסנים של אמזון, מכאן אמזון אורזים שולחים ומטפלים בשירות הלקוחות. באליאקספרס אתה צריך לדאוג להכל החל ממחסנים לאחסון הסחורה, ועד לחברת משלוחים ונציגי שירות לקוחות.
 
מסכים לחלוטין, אבל היתרון הגדול של אמזון (שאין באליאקספרס) הוא שלאמזון יש את תוכנית FBA. אתה בתור מוכר רק צריך לשלוח את המוצר למחסנים של אמזון, מכאן אמזון אורזים שולחים ומטפלים בשירות הלקוחות. באליאקספרס אתה צריך לדאוג להכל החל ממחסנים לאחסון הסחורה, ועד לחברת משלוחים ונציגי שירות לקוחות.
הבנתי, תודה.
 
עדכונים ומספרים:
שבוע חדש התחיל, וקמפיין החלוקה שלי בשיאו. אני משתמש באתר שנקרא Tomoson שהוא מקשר בין בלוגרים לבין מוכרים. הרעיון הוא שהמוכר מפרסם קמפיין באתר שבו הוא מעלה תמונות של המוצר, יכול להגדיר דרישות ומאפיינים של הבלוגרים, ובלוגרים יכולים להגיש מועמדות לקמפיין (כמובן שיש אפשרות גם לחפש בלוגרים לפי מאפיינים ולהזמין אותם לקמפיין). המערכת עולה כ-100$ לחודש אך כיוון שזו פעם ראשונה אני משתמש ב-21 יום לשימוש חינם. החלטתי לחלק 50 יחידות (מתוך מלאי של 1000) ולקח בערך שבוע למצוא 50 בלוגרים שאוכל לשלוח להם קופון לרכישה בחינם של המוצר. באתר ניתן לראות שפע של נתונים על כל בלוגר, החלק מכמות המבקרים באתר, עוקבים בפייסבוק, האם יש ילדים, מקום מגורים, מספר ביקורות שביצע וכ'.
נכון לעכשיו כל הבלוגרים הזמינו את המוצרים, וצריך להמתין עד שכולם יכתבו ביקורת (בתקווה שבאמת כולם). חלק מהבלוגרים משלימים את המשימה תוך 6 ימים, חלק 14, וחלק 20. כמובן שהכל מופיע באתר ומצוין כחלק מהפרטים של הבלוגר. כאשר יהיו לי מעל 25 ביקורות בדף, אני אתחיל בפרסום הממומן על מנת לדחוף את המוצר שלי לעמוד הראשון, ולהתחיל להרוויח ממכירות אמיתיות.

הרעיון בחלוקת המוצרים היא קודם כל לקבל ביקורות. ברוב אתרי הקניות יש רק פידבק שבו מדרגים את המוצר ואת העסקה ביחד. באמזון זה מתחלק לפידבק (על המוכר בלבד) וביקורת (על המוצר בלבד). הכוכבים שרואים ליד שם המוצר הם ביקורות, ופידבק נמצא בדף המוכר ולרוב לא נכנסים אליו. לכן המטרה היא לאסוף כמות סבירה של ביקורות על מנת שאוכל להתחיל קמפיין פרסום ממומן (אנשים כידוע לא מעדיפים להיות הראשונים לנסות את המוצר), וגם שיהיו כוכבים ליד שם המוצר (ורצוי כמובן 5). המטרה המשנית היא להעלות את הBSR (דירוג המוצר באמזון שעליו פירטתי בעמוד הקודם) ובכך לקדם את מיקום המוצר בחיפוש האורגני באמזון לעמודים הראשונים.
רוב המוכרים מחלקים כמות גדולה יותר של מוצרים כי המטרה העיקרית שלהם היא להעלות את הBSR. אני מעדיף שלא כי בכל מקרה הקפיצה בBSR היא זמנית רק לתקופת החלוקה, וצריך לזכור שחלוקה עולה כסף- גם לא מרוויחים על המוצר, וגם אמזון לוקחים את העמלות שלהם על המכירה (בכל זאת הם ארזו ושלחו את המוצר). לכן אני מעדיף להעלות את הBSR באמצעות מכירות אמיתיות שיגיעו דרך פרסום ממומן, ובכך גם להרוויח.

וכמובן שמדובר בפורום של הסולידית, אנשים רוצים לראות תשואות ומספרים. לכן אני אשתף אותכם בקובץ האקסל שאני עובד איתו על מנת לחשב את התקציב הדרוש לי, ובנוסף הרווח הצפוי.
בצד ימין מופיעות עלויות המוצר, שאילו בעצם כל העלויות הראשוניות- החל מהזמנת המוצר מהמפעל, הבדיקה (אינספקשן) במפעל, והשילוח למחסנים של אמזון בארה"ב. לאחר מכן פרסום אילו עלויות חלוקת המוצרים (אמזון גובים עמלה על המשלוח של כל יחידה), ועלויות הפרסום הממומן. תשלומים חודשיים זה בעיקר תשלום למערכת של אמזון, ותשלום למערכת שליחת מיילים אוטומטיים ללקוחות. לאחר מכן סך התקציב זה בעצם סך העלויות הראשוניות שלי, והרווח החודשי המשוער לפי שיעור של 500 יחידות שנמכרות בחודש.
כפי שאתם רואים התשואה כעת לא מזהירה, אבל ישנם הרבה מאוד עלויות חד-פעמיות שיקטנו בשלבים הבאים, והתשואה על ההון המושקע תגדל לאיזור ה15-20 אחוז.

W3ZODt2.jpg


אם יש שאלות נוספות אשמח לענות :)

AF1k - שלום רב,
בהמשך לפוסט שעליתה בתאריך 30/05/2016
אשמח לשמוע בתום כשנתים,
כיצד המכירות באמזון? (ראיתי שאתה בחור מאד מסודר ויסודי ופועל על הספר)
האם העסק רווחי במידה ופועלים לפי Best Practice?
תודה רבה מראש!
 
תודה רבה על השיתוף. הגעתי לשרשור בטעות וקראתי את כולו בעניין רב.
 
@AF1k
כמו רבים קראתי את השרשור בעיון רב, דף אחרי דף תגובה אחרי תגובה.... ציפיתי לסוף טוב... סיפור הצלחה והתבאסתי.
בכל מקרה תודה על השיתוף. היה מעניין מאוד. וחבל ש @האחד צדק בסופו של יום.
 
בקצרה, העסק לא היה רווחי ואני עוצר את הפעילות אחרי שהיחידות האחרונות יימכרו.
היו הרבה טעויות שעשיתי בדרך, ובדיעבד אם הייתי יודע אז מה שאני יודע היום כנראה שהפעילות הייתה רווחית ולא הייתי מפסיק אותה. כל מיני חוזים עם ספקים שהופרו והעמיסו עלויות נוספות, אם זה מוצרים שהיו עונתיים יחסית ובתקופת הבדיקה היו נמכרים טוב מאוד אבל אחרי זה פחות ועוד. בסופו של דבר אני עדיין מאמין שאמזון יכול להיות עסק רווחי, אבל צריך להתמסר אליו בצורה מלאה ולעבוד בצורה זריזה ומהירה, כי השינויים מהירים מאוד וצריך להגיב במהירות. לעשות את זה כעסק צדדי יותר קשה.
 
האחד לרוב צודק.
כל עסק שפתוח לכולם ומהווה כסף קל, מהר מאד מתמלא בעוד אנשים שרוצים כסף קל, ואז הכסף הופך להרבה פחות קל והרבה פחות כסף.
בתחום הזה שנקרא gig economy היחידים שמרוויחים הם המתווכים, בין אם זה אובר, אמאזון אייביאנבי או כל חברה אחרת. כולם רוצים להיות מתווכים ושהפראיירים שחושבים שיש כסף קל ישקיעו מכספם טיאמינו שהפעם לא הלך אבל בפעם הבאה ילד. לא שונה בהרבה מפורקס.
 
האחד לרוב צודק.
כל עסק שפתוח לכולם ומהווה כסף קל, מהר מאד מתמלא בעוד אנשים שרוצים כסף קל, ואז הכסף הופך להרבה פחות קל והרבה פחות כסף.
בתחום הזה שנקרא gig economy היחידים שמרוויחים הם המתווכים, בין אם זה אובר, אמאזון אייביאנבי או כל חברה אחרת. כולם רוצים להיות מתווכים ושהפראיירים שחושבים שיש כסף קל ישקיעו מכספם טיאמינו שהפעם לא הלך אבל בפעם הבאה ילד. לא שונה בהרבה מפורקס.

בעל הפלוטפורמה הוא בעל הדעה ;)

הנה אגב קריאה מצויינת בנושא קשור: https://anildash.com/2017/03/01/tech_and_the_fake_market_tactic/
הבחור אגב, Anil Dash, הוא ה-CEO של Fog Creek Software, החבר'ה מאחורי Stack Overflow.
 
  • אהבתי
Reactions: MMM
קראתי, והוא צודק.
אני תמיד אומר שכל החברות האלה הן בעצם סרטן, ואישית לא משתמש בשירותים של אף אחת מהן עד כמה שאני יכול, אין לי אובר או איירביאנבי, לא אמאזון פריים וגם לא מזמין משם כמעט אף פעם, אין לי פייסבוק או אף אחת מהרשתות החברתיות, אבל ז לא יעזור, אנשים זקוקים לריגוש המהיר הזה, לתחושה שהם חלק מהכלכלה החדשה שהם מנפצים את הכלכלה הישנה.
באו לנו למסעדה גם מאובר איטס וגם מחברה שמאד פופולארית בטורונטו שנקראת skip the dishes, מקשקשים לך שיעלו לך את נפח הפעילות ויהיו לך יותר הזמנות והם רוצים רק 30% מסכום ההזמנה, אישתי אמרה להם שיעופו ולא יחזרו. אבל הרבה מסעדות כן משתמשות בהם כי הם יודעים שאם הם לא יזמינו מהם אז יזמינו מהמתחרים. בתכלס הם עובדיםמכמעט על ריק דרך החברות האלה רק בגלל הפחד מהמתחרים ועל זה כל החברות האלה כולל גוגל עובדות, אם אתה לא שם אתה לא קיים. הם מחזיקות את כל העסקים כבני ערובה וסוחטות מהם כספים או לחלופין מציעות לאנשים פרטיים לפתוח עסק בלי לפתוח עסק וכך החברות נהנות מכל העולמות
 
כמו בכל דבר שפתוח לציבור הרחב, אמזון/אייר בי אנד בי וכו', יש את ה-10% שבאמת משחקים אותה ומרוויחים מאד מאד יפה, ויש את כל 90% שמנסים קצת, נכשלים וממשיכים הלאה. לא שאני חס וחלילה מדבר על פותח השרשור, להפך זה ניכר שהוא צבר ידע וידע להתגבר על מכשולים אבל אין מה לעשות, בדרך כלל מי שנשאר מספיק זמן גם כשהעסק לא רווחי וקשה, הוא זה שמנצח בסוף וזה לרוב לא המצב של הרוב האנשים.
המצב שלנו היום בעולם הוא שהזדמנויות יש והמון, אבל רוב האנשים מחפשים instant gratification. לקבל את המשכורת עכשיו, לא עוד 5 שנים. מי שמוכן להמתין 5 שנים, עם כל מה שכרוך בזה, עלול או להצטער ולהבין שהוא בזבז 5 שנים או להרוויח בגודל, אי אפשר לדעת זה הימור, הימור שאנשים לא מוכנים לקחת.
 
אשמח לשמוע על פתרון טכנולוגי חדש\משופר שיוכל לתת ערך לשחקנים בשוק הזה.
הורדתם לי את כל החשק למכור באמזון :)
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
א קרן כספית, מה הסיפור של זה שוק ההון 6
S הסיפור של מעמד הביניים עם הנדל"ן נדל"ן 30
maverick אילון מאסק וטוויטר - מה הסיפור בעצם? שוק ההון 150
ש הסיפור של שביל יומני מסע אישיים 10
dorian סולידים ובני/בנות זוג - הסיפור שלכם אוף טופיק 4
Omri. מה הסיפור של קל גמל? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 45
בעז לויתן דיור מוגן באנגליה - מה הסיפור? אנא עזרתכם נדל"ן 33
M החלום והדילמות - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 97
ש מנסה להבין מה הסיפור של תשואות האגחים האמריקאיים שוק ההון 3
פ מכירה או שכירת דירה - הסיפור שלי נדל"ן 13
מ עובד הייטק - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 78
M הסיפור של רובוט השקעות או RoboAdvisors שוק ההון 14
M אז מה הסיפור של קרן החירום שוק ההון 14
י נופל וקם - הסיפור שלי יומני מסע אישיים 6
Koby Paris הסיפור של הישראלי בפריז יומני מסע אישיים 84
צ הסיפור שלי/שלנו יומני מסע אישיים 14
A מכירת ESPP ללא מידע על סכום מכירות מיסים 5
AlexNOSAM רוצה ללמוד פרסום, מכירות ו/או שיווק התפתחות אישית 0
F מכירות בהייטק התפתחות אישית 2
U ימי מכירות רכב אוף טופיק 0
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 1
ס מיסוי על מכירות של מוצרים דיגטיליים באינטרנט מיסים 0
A איך נראת מחלקת מכירות בהייטק אוף טופיק 0
A מכירות בהייטק התפתחות אישית 7
F דוח מס שנתי מקוון - הגשה ללא מכירות מיסים 1
c881 כשנציג מכירות אומר לך "אולי לא מגיע לך"... פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 12
F עולמות הפיתוח העסקי/מכירות/שיווק/ בהייטק- חייב עזרה מהייטקיסטים. התפתחות אישית 9
1337justme משמעות של מחזור מכירות מני"ע בדוח השנתי מיסים 8
S מחזור מכירות מעל 2.5 מיליון ש"ח בשנה מיסים 15
A שאלה לגבי נספח 1322 כאשר אין מכירות בשנת המס מיסים 6
Lemonade כמה שאלות בנושא עבודה בהייטק מכירות התפתחות אישית 1
ג עזרה - נתונים על מכירות בקרנות אמריקאיות שוק ההון 0
DiverGirl מתי מכירות באי ביי חייבות במס? אוף טופיק 8
מ Rant קטן על מכירות ומיקוחים אוף טופיק 29
amit איך אתם מתמודדים עם אנשי מכירות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 83
V קניה באמזון ומיסים מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 4
פסיוני קריסה של 'חברת השקעות באמזון'- השקעות אלטרנטיביות 23
ש איך משלמים בפייפאל באמזון? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 0
N המלצות על רכישת מוצרי צריכה בסיסיים באמזון מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 93

נושאים דומים

Back
למעלה