• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

רעש מהסביבה. האם אני הבעיה?

אני חושב שפות"ש הוא כנראה אדם טוב אבל שכותבים דבר כזה בעיני צריך לעמיד על המקום ולא רק לומר ניסוח לא מוצלח

הוא אדם טוב אבל יחד אם זה הוא טעה וצריך להתנצל.
מה? על מה ולמה?
 
כל אחד מעלה בעיות אך ורק דרך המשקפיים שלו. לאחד קשה שהוא לא מצליח לקנות דירה שניה ולאחד קשה שהוא לא מצליח לקנות לחם. ההסתכלות של כל אחד מאיתנו, היא מאוד סובייקטיבית. הנא - קח אותך לדוגמא. כשאמרתי "אתרי בניה" - ישר חשבת "ערבים". למרות שבפועל יש שם לא רק ערבים (אני גר ליד אתרי בניה, ואני שומעה שלל שפות, ולא רק ערבית).
ולא ממש מעניין אותי "המורכבות" של החברה. אנשים באו לפה עם חזון. אנשים מקבלים פה עבודה. אבל לעמוד 2 דקות לזכר האסון שהוביל להקמת המדינה - קשה להם. ולא מעניין אותי אם זה ערבים או רוסים. וזה בדיוק הבעיה שאני מדבר עליה. כל אחד מתלונן על משהו - אבל אף פעם לא מסתכל על עצמו. אין שום הצדקה שערבים שעובדים בשטח מדינת ישראל לא יעמדו שתי דקות. כמו שאין שום סיבה שישראלי שגר באוסטריה, לא יתנהג לפי החוקים של אוסטריה. יש סיבה - אבל אם אני אכתוב אותה פה, יגידו שאני מתנשא מגעיל.
זה נכון שכל אחד מעלה בעיות דרך המשקפיים שלו.

אבל לפעמים אדם מעלה בעיה שהיא באמת הבעיה של החברה ויש לפעמים שאדם אומר בעיה וזה אולי בעיה אצלו אבל לחברה בכללית זה טוב.
 
מזדהה מאוד מאוד מאוד מאוד. אני גם מופתע איך כאילו נראה שכולם בסדר עם זה, אולי כי כולם טרודים בפקקים ובלעבור את היום, אבל אף אחד לא שם לב שרמת החיים שלנו נוראית.
אני עכשיו מחפש דירה ואשכרה אין אף מקום שאני רוצה לגור בו, כאילו אם המקום קצת מעניין וקרוב לעבודה אז בהכרח הטרייד אוף הוא שיהיה שם יקר רצח (או להתפשר על דירה מסריחה) ולא תהיה לי חניה ויהיה מלא רעש ואם אני אעז לרצות בית פרטי משלי במחיר נורמלי אז אני בהכרח אצטרך להרחיק לפריפריה המשמימה ולעמוד בפקקים ולהשתעמם מחוסר מקומות בילוי. וכמובן איכשהו האוכלוסייה בכל מקום חלשה ומרגיזה.
 
מהבחינה הזאת הקורונה עשתה לתא המשפחתי שלנו טוב. התחלנו לעבוד מהבית והחלטנו לזנוח את העיר לטובת הצפון הרחוק לחיות בצפיפות נמוכה יותר.

אני הגעתי למסקנה שבלבנט יש בעיה עם התחשבות בסביבה ולי זה מפריע במגורים בבניינים משותפים. מדליקים מנגל במרפסת וכל העשן נכנס לדירות השכנות, כאשר דוחפים 4 דירות בקומה, אז גם ברור שכאשר שכן מעשן, הסירחון של הסיגריות יכנס לדירה השכנה דרך החלונות הפתוחים ותמיד יהיה את הדייר שילכלך את המעלית ולא ינקה אחריו. לא התחלתי לדבר על המוזיקה מהמרפסות\ממכונית חולפת עם חלונות פתוחים\מהמואזין בכפר השכן\מצופרי שבת שזה גם יכול להיות מבניין אחר בסביבה או מהסביבה.

אותם שכנים שמעשנים, מדליקים מנגל וכו' הם אנשים נפלאים (באמת! אני מכיר את שכני) אבל איפשהו בסביבת חיים שאנחנו נמצאים בה , אם זה מחוסר ברירה או מדרך חיים, משהו מתפקשש בהתחשבות בזולת. וכמו שכתבתי למעלה, הפתרון שאנחנו מצאנו הוא לעבור לאזור פחות צפוף.
 
אתה לא הבעיה. אין כאן התחשבות בכל מיני היבטים שונים וסביבתיים, למרות המצב הזה האחריות האישית שלך היא לחפש מקום שקט ונוח.
אני דווקא הפוך ממך גר בשכונה עם אוכלוסיה שרובה במצב סוציו-אקונומי נמוך. (יש גם היי-טקיסטים אך לדעתי הם לא הרוב).
למזלי, רוב הזמן שקט וכשיש רעש מציק או בלתי נסבל אני סוגר את כל החלונות והדלתות.
אם אתה סוגר את כל החלונות/דלתות זה לא משפר את המצב?

@בת העמק - אמנם זה לא קשור לנושא הדיון, אבל זה דיי מפתיע אותי שאת אומרת שאת מעשנת.
 
בתקופה האחרונה אני סובל נורא מרעש סביבתי. בניה אינסופית (רק מהמרפסת שלי אני רואה 9 אתרי בניה), נביחות כלבים מהשכנים, מסיבות יוםהולדת בפארק הקטן והמסכן שיש לי מתחת לבית.

מרגיש לי שכל שנה זה נהיה גרוע יותר, או שאני נהיה זקן יותר.

ניסיתי להילחם בחלק מהדברים, ואפילו הגעתי למשרדי ראש העיר, אבל אני מקבל מכולם תשובה ישראלית טיפוסית "אין מה לעשות, ככה זה". והאמת, אין לי יותר כוח להלחם. זה דורש המון אנרגיה שלא נשארה לי.
מרגיש לי שהמדינה הזאת הולכת לשחיקה מאסיבית של הנוחות של האדם הממוצע. אני מרוויח טוב, גר בשכונה סבירה, בבניין חדש - אבל איכות האנשים בסביבתי היא נוראית. בחיים שלי לא חשבתי שזה מה שאני אקבל אחרי שעבוד קשה בשביל לעלות את רמת החיים שלי, ואני ממש לא מבין איך אנשים מאיכות נמוכה, נמצאים באותו מעמד סוציו-אקונומי איתי.

אני תמיד מקבל את התשובה של "תעבור לגור לפריפריה" וזה תמיד בא עם "אבל תצטרך לעמוד שעות בפקק". האם אין איכות חיים נורמלית בארץ? האם זה לשלם הון תופעות ולגור עם אנשים ממוצעים - אבל להיות מסוגל להגיעה לעבודה ב 20 דקות באוטובוס בצד אחד של המוזניים, או לקבל איכות חיים סבירה בצפון\דרום, אבל לנסוע שעות בפקקים למשרד - בצד השני של המוזניים?

האם לאף אחד אחר זה לא מפריע? אנשים נהנים לעמוד בפקקים, לישון עם אטמי אוזניים, ולריב עם רשויות האכיפה שיאכפו את החוקים שהם בעצמם חוקקו? או שזה רק אני?
נסה לגור במושב.
 
יש דברים קטנים שיכולים לעזור.
- דירה עם איטום טוב יותר לרעשים (דלתות פנים איכותיות, חלונות מבודדי רעש).
- דירה מעט יותר עורפית (מן הסתם מי שחלונו פונה לרחוב מרכזי או לגן שעשועים ישמע יותר רעשים סביבתיים).
- בניין עם פחות דירות.
- מוזיקת רקע שקטה - אמנם לא מקטינה את הרעש יכולה להקטין את הריכוז ברעשי הרקע.
- אוזניות מבודדות רעשים / אטמי אוזניים איכותיים.
ודבר נוסף, אם כל רעש מבחוץ מטריד אותך יתכן שזו בכלל בעיה של הפרעת קשב וריכוז.
 
ודבר נוסף, אם כל רעש מבחוץ מטריד אותך יתכן שזו בכלל בעיה של הפרעת קשב וריכוז.
אני איבחנתי את עצמי (בצורה חובבנית כמובן) ככה.

רגישה בצורה קיצונית לרעשים.
מכיר את הבדיחה שאם בכל מקום יש שכן נודניק שמפריע לך אז כנראה אתה השכן הנודניק?
אני מתחרפנת מהרעשים שהשכנים עושים וזה חוזר על עצמו בכל מקום שאני גרה אז כנראה שאני הבעיה.

חוץ ממודעות ועבודה עצמית יש גם פתרונות טכנים:

אוזניות מסננות רעשים.
לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.
שטיח כדי לעמעם רעשים מהדירה מתחת.
רעש לבן - אני חיה כל השנה כולל בחורף עם מאוורר דולק בבית בשביל רעש לבן אחרת כל רעש מבחוץ מקפיץ אותי.
וכן, באופן מפתיע כשאני שמה מוזיקה בווליום סביר אצלי בבית, אז פחות מפריעים לי רעשים מהסביבה.

(אחרי שכתבתי את כל מה שכתבתי אני מרגישה צורך להגיד שאני לא משוגעת, פשוט באמת רגישה לרעשים)
 
נסה לגור במושב.
במושב המדברי הכמעט שומם שאני גרתי בו היה מטרדי רעש די רציניים לעומת שכונה צפופה במרכז הארץ.
עבודות חקלאיות וכלי גינון לאורך כל שעות היום. משאיות שורקות שנשמעות למרחק בגלל השקט והריקנות כל שעות הלילה (שעוברות בכביש ראשי די מרוחק יש לציין)...
ואיך אפשר בלי אימוני חיל האוויר שמרטיטים לך את הבית כמו מינימום רעידת אדמה רצינית.

מצטרף להמלצה על מוזיקה.
אישית אני שומע רדיו בלי פרסומות: חינם, לא צריך לדאוג לבחירת השירים וגם נחשף לעולמות מוזיקליים מגוונים.
 
כפי שכבר כתבוו פה, ממליץ לך על אוזניות מבטלות רעשים, זה עולם אחר. בתקציב של 700-800 שקל אתה יכול לקנות אחלה אוזניות שיעשו את העבודה. אם בא לך להשקיע יותר(כפול) אתה יכול לקנות את האוזניות של apple airpods, יש להן את הביטול רעשים הכי טוב בשוק, אבל הן יקרות ויש להן מינוסים אחרים.
אני גר בדירה עם בידוד זוועתי ושכנים קטסטרופה, האוזניות הצילו אותי.
אם יש לך קושי בשינה אז אין ברירה וצריך לחפש דירה חדשה.
 
@homeless
Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounding yourself with assholes.
- Sigmund Freud or William Gibson or Anonymous

אני מעריך את כל ההמלצות על חדר מבודד רעשים או אוזניות טובות. דירה עם בידוד רעשים טוב - קשה לבדוק במעמד חתימה על החוזה אחרי שהיית בדירה 15 דקות. ולהוסיף בידוד נורמלי לדירה שלא בבעלותי - יעלה הון תופעות וישבח נכס לא שלי.
לגבי אוזניות. אני ישן עם אטמי אוזניים. עוזרים אבל לא להיט. יש לי גם אוזניות מבטלות רעשים שנחשבות לאוזניות הכי טובות בשוק. עוזרות אבל אי אפשר לשבת 16 שעות עם אוזניות.

ואומנם אני מסכים עם דעת הרוב לגבי "לא להילחם בתחנות רוח", אני חייב לציין שמאוד קשה לי לחיות במנטרה של "אני אוותר על הנוחות שלי בגלל שיש לי חרא שכנים". למה אני צריך לשים אוזניות, לסגור חלונות או לעבור לגור בפריפריה, בשביל ש"אנשים חסרי התחשבות" יוכלו להמשיך לחיות את החיים שלהם בכיף ובנחת?
 
למה אני צריך לשים אוזניות, לסגור חלונות או לעבור לגור בפריפריה, בשביל ש"אנשים חסרי התחשבות" יוכלו להמשיך לחיות את החיים שלהם בכיף ובנחת?
מה הברירה שלך? אתה יכול לחנך את כל השכנים וכל הנהגים בשכונה ואת פועלי הבניין שייתנו מכות חלשות יותר?
 
בישראל אין תרבות של התחשבות באחר. המטרה של כל אחד לנצל כמה שיותר את המרחב הציבורי לטובתו. התנהגות ערסית ובהמית. זה קורה גם לאנשים נורמטיביים. כאשר הם מבינים שהם חיים בג'ונגל בלי אכיפת חוק, אז גם הם מתחילים להתנהג כקופים. מכיוון שהאוכלוסיות הערסיות והבהמיות מתרבות בקצב מהיר יותר, מהאוכלוסיה הנורמטיבית, זה הולך רק להחריף בעתיד.
 
@האזרח הקטן
אופציה אחת זה קודם כל להבין שאני לא לבד. אחרי שהבנתי את זה, לעבור למדינה אחרת.
אני עדיין בשלב של ההבנה שאני לא לבד. אומנם זכיתי בתואר "המתנשא של 2022", עדיין יש לי ספק שכל מה שאני מרגיש ומתאר, ייחודי רק לי או שיש אנשים אחרים שמרגישים דברים דומים. מהשירשור נראה בנתיים שיש קהילה דיי גדולה של אנשים כמוני. אולי הגיעה הזמן לעבור לשלב הבא.

אופציה אחרת, זה לדואג שבמדינה תהיה אכיפה על הדברים האלה. שכשאני מתקשר למוקד העירוני או למשטרה ומתלונן על רעש, שלא יגידו לו "אין מה לעשות ככה זה". זה כנראה אני לא אצליח לשנות/
 
@האזרח הקטן
אופציה אחת זה קודם כל להבין שאני לא לבד. אחרי שהבנתי את זה, לעבור למדינה אחרת.
זה בעיני פתרון קיצוני לבעיה (לדעתך יותר הגיוני לעבור מדינה מאשר להשקיע בבידוד בדירה שכורה) אבל אם מבחינתך זה הפתרון היחיד אז לך על זה.
אופציה אחרת, זה לדואג שבמדינה תהיה אכיפה על הדברים האלה
זה כנראה אני לא אצליח לשנות/
אז זו לא אופציה אחרת.
 
לעבור למדינה אחרת
או לחילופין לעבור דירה לרחוב שקט שבו אין לך תשעה אתרי בניה מול המרפסת.
יש גם בניינים עם שכנים נורמליים (אני גר באחד כזה).
לא ביצעתי לשכנים מבחני איכות אז אני לא יודע אם הם מספיק איכותיים לטעמך אבל הם לא מפריעים לי - הם חיים את חייהם ואני חי את חיי.
 
Back
למעלה