משתמש מחוק
משתמש סולידי
- הצטרף ב
- 25/1/15
- הודעות
- 204
- דירוג
- 633
כידוע למי שקרא פוסטים שלי בעבר, אני מינימליסט בנשמה עם חיבה רבה לצעצועים טכנולוגיים, שלא יימצא לעולם קונה משהו בחנות (חוץ מאוכל וקצת בגדים I Guess). את הצעצועים (המעטים) שלי אני קונה ביד שניה כבר שנים רבות, מוכר (לפעמים אפילו ברווח) וממשיך הלאה. תחום אחד בעייתי מהבחינה הזו הוא מחשבים. הם נהיים חסרי Re-sale Value תוך זמן קצר למדי, כך שמחשב בן, נניח, 3-4 שנים יימכר אולי ב - 30% ממחיר רכישתו (תלוי מה, אין דין מחשב משרדי כמחשב גיימינג וכו', וישנו הבדל בין ניידים ונייחים אבל לא אכנס לזה כרגע). התחום בעייתי הן לקונים והן למוכרים, מפני שהמוכרים נאלצים למכור בהפסד ניכר, והקונים קונים מוצר מיושן מאוד, כשבמקביל בתוספת לא מאוד גדולה אפשר לקנות חדש ועדכני.
אבל פעם ב--, כשהכוכבים מסתדרים בשורה ופורטונה אלת החניה באפור מחייכת מטה אל בני התמותה, זה מסתדר אחרת.
ומעשה שהיה כך היה...
לפני כשנתיים הגיע הזמן לקנות מחשב חדש. בתור חובב סדר, ניקיון וספייס בעיניים, אני מעדיף עקרונית לפטופים. לצערי, מדובר לרוב במכשירים נחותים ויקרים בהשוואה לבני דודם השולחניים, שלא לדבר על איכות המסכים המובנים שלהם שלרוב מאיכות ירודה ביותר (אם כי אפשר לחבר למסך חיצוני כמובן, מה שמייקר את העניין ומוסיף עומס חפצים).
ואז צצה לה מציאה שנראתה כמעט טובה מכדי להיות אמיתית. מחשב נייד של ASUS, הטופ של היצרן נכון ל 2012-2013, בן פחות משנה, במחיר של 4,000 ש"ח בלבד למחשב שכחדש עולה 10,500 ש"ח ואפילו במרחק נסיעה קצר. בקיצור, טסתי לשם וחטפתי אותו לפני שמישהו אחר יעשה זאת (המוכר קיבל טלפונים שוב ושוב ממתעניינים בעודי בודק אצלו את המחשב).
השתמשתי במחשב משך כשנתיים. מחשב אדיר יכולות אם כי עם מסך מובנה די גרוע. בתור קונה ראשון הייתי ממש מתרעם על כך, אבל במחיר ששילמתי, ניחא. ואז, לפני כחודש אירע דבר לא נעים - המחשב קרס ולא נדלק יותר. התקשרתי למעבדות היבואן ומסרתי אותו לתיקון. כאן חשוב לציין, למי שמתעניין ברכישות יד שניה, שישנן חברות שאצלן האחריות הינה אחריות יצרן בינלאומית וצמודה למוצר ולא לרוכש. בלי חשבונית ובלי פרטים אישיים - רק עם הברקוד של המוצר. כך ב ASUS וכך ב DELL מניסיון אישי. לפי המעבדה המחשב טוגן בדיוק בזמן, שכן האחריות עליו היא עד דצמבר 2015. זה כבר היה נס מינורי; אבל אז קרה נס אמיתי, ולנס הזה קוראים "דואר ישראל".
הימים מתארכים להם עוד ועוד, ומחשב - אין. מדי פעם אני מתקשר למעבדה לשאול מה קורה, וכל הזמן מקבל תשובה שממתינים לחלפים מהיצרן (דואר ישראל, כן?). מסתבר שהתקלה היתה כ"כ חמורה (לוח אם מטוגן) שלא היה להם את הרכיב המתאים בשלוף.
אחרי עוד כמה ניג'וסים שלי פתאום קיבלתי מייל, לפיו היות שאינם עומדים בהתחייבותם לתיקון תוך 14 ימי עבודה, הם נורא מתנצלים, אבל אם מתאים לי אני יכול לקבל מחשב חדש מדגם דומה... כמובן שאני רשאי לחכות עד שיסיימו לתקן.
נחשו מה היתה התשובה שלי...
כרגע אני כותב את הפוסט הזה על מחשב חדש, שנת 2015, חזק בהרבה מהקודם (כשגם הקודם לא היה פראייר גם במונחים של היום), עם מסך מובנה נהדר (החברה כנראה הקשיבה לביקורות של הפראיירים שקנו את הקודם), שהגיע אלי אחר כבוד סגור באריזתו. זה לא סתם לפטופ חזק, זה אחד החזקים והאיכותיים ביותר הקיימים כיום.
אז מה היה לנו?
השקעה של 4,000 ש"ח לפני שנתיים למוצר בשווי של 10,500, שימוש שנתיים ללא פחת כלשהו, והחלפה בחדש ללא עלות לאחד ש(חמסה חמסה מלח מים) יחזיק יפה עוד כמה שנים קדימה.
אם זה לא "לדפוק את המערכת", אני לא יודע מה כן.
אבל פעם ב--, כשהכוכבים מסתדרים בשורה ופורטונה אלת החניה באפור מחייכת מטה אל בני התמותה, זה מסתדר אחרת.
ומעשה שהיה כך היה...
לפני כשנתיים הגיע הזמן לקנות מחשב חדש. בתור חובב סדר, ניקיון וספייס בעיניים, אני מעדיף עקרונית לפטופים. לצערי, מדובר לרוב במכשירים נחותים ויקרים בהשוואה לבני דודם השולחניים, שלא לדבר על איכות המסכים המובנים שלהם שלרוב מאיכות ירודה ביותר (אם כי אפשר לחבר למסך חיצוני כמובן, מה שמייקר את העניין ומוסיף עומס חפצים).
ואז צצה לה מציאה שנראתה כמעט טובה מכדי להיות אמיתית. מחשב נייד של ASUS, הטופ של היצרן נכון ל 2012-2013, בן פחות משנה, במחיר של 4,000 ש"ח בלבד למחשב שכחדש עולה 10,500 ש"ח ואפילו במרחק נסיעה קצר. בקיצור, טסתי לשם וחטפתי אותו לפני שמישהו אחר יעשה זאת (המוכר קיבל טלפונים שוב ושוב ממתעניינים בעודי בודק אצלו את המחשב).
השתמשתי במחשב משך כשנתיים. מחשב אדיר יכולות אם כי עם מסך מובנה די גרוע. בתור קונה ראשון הייתי ממש מתרעם על כך, אבל במחיר ששילמתי, ניחא. ואז, לפני כחודש אירע דבר לא נעים - המחשב קרס ולא נדלק יותר. התקשרתי למעבדות היבואן ומסרתי אותו לתיקון. כאן חשוב לציין, למי שמתעניין ברכישות יד שניה, שישנן חברות שאצלן האחריות הינה אחריות יצרן בינלאומית וצמודה למוצר ולא לרוכש. בלי חשבונית ובלי פרטים אישיים - רק עם הברקוד של המוצר. כך ב ASUS וכך ב DELL מניסיון אישי. לפי המעבדה המחשב טוגן בדיוק בזמן, שכן האחריות עליו היא עד דצמבר 2015. זה כבר היה נס מינורי; אבל אז קרה נס אמיתי, ולנס הזה קוראים "דואר ישראל".
הימים מתארכים להם עוד ועוד, ומחשב - אין. מדי פעם אני מתקשר למעבדה לשאול מה קורה, וכל הזמן מקבל תשובה שממתינים לחלפים מהיצרן (דואר ישראל, כן?). מסתבר שהתקלה היתה כ"כ חמורה (לוח אם מטוגן) שלא היה להם את הרכיב המתאים בשלוף.
אחרי עוד כמה ניג'וסים שלי פתאום קיבלתי מייל, לפיו היות שאינם עומדים בהתחייבותם לתיקון תוך 14 ימי עבודה, הם נורא מתנצלים, אבל אם מתאים לי אני יכול לקבל מחשב חדש מדגם דומה... כמובן שאני רשאי לחכות עד שיסיימו לתקן.
נחשו מה היתה התשובה שלי...
כרגע אני כותב את הפוסט הזה על מחשב חדש, שנת 2015, חזק בהרבה מהקודם (כשגם הקודם לא היה פראייר גם במונחים של היום), עם מסך מובנה נהדר (החברה כנראה הקשיבה לביקורות של הפראיירים שקנו את הקודם), שהגיע אלי אחר כבוד סגור באריזתו. זה לא סתם לפטופ חזק, זה אחד החזקים והאיכותיים ביותר הקיימים כיום.
אז מה היה לנו?
השקעה של 4,000 ש"ח לפני שנתיים למוצר בשווי של 10,500, שימוש שנתיים ללא פחת כלשהו, והחלפה בחדש ללא עלות לאחד ש(חמסה חמסה מלח מים) יחזיק יפה עוד כמה שנים קדימה.
אם זה לא "לדפוק את המערכת", אני לא יודע מה כן.
נערך לאחרונה ב: