• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מילה על האחים זוהר ויהודה זיספל

  • פותח הנושא MMM
  • פורסם בתאריך

MMM

משתמש רגיל
הצטרף ב
12/4/16
הודעות
490
דירוג
1,334
לאחרונה נפטר יהודה זיספל, כשנה לאחר פטירתו של אחיו הצעיר זוהר.
יהודה היה מראשוני היזמים הישראלים בתחום ההייטק. לאחר שסיים את לימודיו בטכניון עבד תקופה בחברת מוטורולה ישראל ואז יצא והקים את קבוצת בינת. אחיו זוהר סיים את הטכניון והמשיך ביחידת 81 עד לתפקיד רמ"ח ואז חבר ליהודה והם הקימו ביחד את קבוצת רד.
הקבוצות רד ובינת הקימו במהלך השנים עשרות חברות ונתנו הזדמנויות יוצאות דופן לעשרות אלפי מהנדסים בישראל בתחומי הניהול, הפיתוח, ההנדסה, הייצור, השיווק והשירות.
יהודה וזוהר פעלו באופן אקטיבי לאורך שנים רבות בכל החברות גם כיזמים, גם כמשקיעים וגם כמנטורים ויצרו חממה טכנולוגית ענקית שהעלתה את סיכויי ההצלחה של כל יוזמה חדשה בצורה מעוררת הערצה. משלחות מכל העולם היו מגיעות לקבוצה ללמוד ולהבין את סוד ההצלחה. מקובל בעולם שרק כעשרים אחוזים מהיזמויות בהייטק מגיעות להנפקה בבורסה בארה"ב ובקבוצה של הזיספלים הגיעו להנפקה כשמונים אחוזים מהיזמויות. בצניעות רבה הם היו מסבירים כי סוד ההצלחה הוא באופי של הישראלים שלא מוכנים להרים ידיים גם כאשר המצב נראה קשה ותמיד מחפשים איך לשנות את הכיוון הטכנולוגי והעיסקי כדי לפגוש את הצרכים של הלקוחות.
ההורים של יהודה וזוהר היו בעלי חנות נעליים בתל אביב. יהודה וזוהר הפכו להיות מיליונרים ואף מיליארדרים אבל המשיכו לעבוד במרץ רב ולא חלמו על פרישה עד יומם האחרון.
יהי זכרם ברוך
 
תודה רבה על הסיכום.
תוספת קלה שאולי תעניין חלק מהקוראים - בניין הננו אלקטרוניקה בטכניון - מעבדות וחדרים נקיים, קרוי על שם שרה ומשה זיסאפל ,אני מניח שאלו ההורים של יהודה וזוהר. בניין הנדסת חשמל החדש בטכניון שהוקם/מוקם גם כן נקרא בניין זיסאפל.
נוסף על זה, האחים זיסאפל או רק אחד מהם הקימו בעבר תוכנית לשילוב תושבי פריפריה בהייטק כאשר הם מימנו לימודים החל משלב המכינה או השלמת בגרות ועד לסוף התואר. סוג של "עתידים". ממה שמצאתי בגיגול קצר - https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/hjo00kejp6 זה נקרא "אופקים להייטק".
 
תודה. חבל על דאבדין.
 

נושאים דומים

Back
למעלה