• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

כשיתחילו לגבות מס נסועה מרכב חשמלי יהיה למדינה אינטרס לעודד רכישת רכב חשמלי. עד אז כל רכישה של רכב חשמלי מורידה משמעותית את ההכנסה, הן ברכישה והן במס הבלו שבעלי מכוניות חשמליות אינם משלמים.
אין לי התנגדות עקרונית למס נסועה (בגובה סביר). אבל לרוב האנשים החסם העיקרי לרכישת רכב חשמלי הוא עלות רכישה (בהינתן שיש גישה לתשתית טעינה). המדינה תחכים בלתת תמריץ מס לרכישת רכב חשמלי ואם צריך תקזז את זה במס הנוסעה. זה יעודד המון אנשים לעבור לחשמלי.
 
אין לי התנגדות עקרונית למס נסועה (בגובה סביר). אבל לרוב האנשים החסם העיקרי לרכישת רכב חשמלי הוא עלות רכישה (בהינתן שיש גישה לתשתית טעינה). המדינה תחכים בלתת תמריץ מס לרכישת רכב חשמלי ואם צריך תקזז את זה במס הנוסעה. זה יעודד המון אנשים לעבור לחשמלי.
כנראה שבשלב הזה אין למדינה אינטרס לעודד המון אנשים לעבור לרכב חשמלי, הן מטעמי אובדן הכנסות משמעותי והן מטעמי קיבולת רשת החשמל וקיבולת הכבישים.
 
נערך לאחרונה ב:
סיבות אפשריות להורדת המחירים הם:
ירידה חדה בהקף ההזמנות לטסלות כי מאסק שרף את עצמו בקרב הדמוגרפיה שקונה טסלות, ליברלים מהמעמד הבינוני הגבוה. ההוכחה זמן ההמתנה לטסלה חדשה הצטמצם מאוד.
טסלה מנסה לאפשר לכמה שיותר מהמודלים שהיא מוכרת יוכלו לקבל את זיכוי המס של 7,500$, מאסק תמיד אוהב סובסידיות ממשלתיות.
ואתה כאילו אשכרה לא מסוגל לחשוב שיכול להיות פשוט שעלויות כמו שינוע וחומרי גלם ירדו ולכן הם יכלו להוריד מחיר?
הרי מחיר טסלה כשנכנסה לארץ היה זול יותר מהמחיר היום למרות ההורדה..
מה קרה ל-$15K האלה?
קניתי חזרה ב16:00 כמו שכתבתי

איפה גיא רולניק הפסיק לצייץ על טסלה הליצן הזה
 
אתה כאילו אשכרה לא מסוגל לחשוב שיכול להיות פשוט שעלויות כמו שינוע וחומרי גלם ירדו ולכן הם יכלו להוריד מחיר?
הרי מחיר טסלה כשנכנסה לארץ היה זול יותר מהמחיר היום למרות ההורדה..
לצערי אני לא ניחנתי ביכולת חשיבה מפותחת כשלך. אבל שכל ישר יש לי, במידה מסוימת, והשכל הישר שלי שואל למה להוריד מחירים? בגלל ירידת מחירי:
"שינוע וחומרי גלם"
אם אפשר למכור במחיר גבוה יותר, טסלה זה תאגיד שמנסה למקסם את רווחיו, לא משרד הסעד
ודרך אגב, הנקודות שציינתי אולי לא מראות על יכולת ניתוח וחשיבה מעמיקות אבל הן עובדות, בניגוד לטענותיך שהן אמירות בעלמא.
ולסיום, איך קשורות ירידות בשינוע, שאולי קיימות ואולי לא, להורדת מחירי טסלות בארה"ב, כשהן מיוצרות שם?

ושיהיה בהצלחה עם ההשקעות והמסחר היומי.
 
ואתה כאילו אשכרה לא מסוגל לחשוב שיכול להיות פשוט שעלויות כמו שינוע וחומרי גלם ירדו ולכן הם יכלו להוריד מחיר?
הרי מחיר טסלה כשנכנסה לארץ היה זול יותר מהמחיר היום למרות ההורדה..

קניתי חזרה ב16:00 כמו שכתבתי

איפה גיא רולניק הפסיק לצייץ על טסלה הליצן הזה
איך ירד?יש אינפלציה מאוד גדולה…
עלויות שינוע ירדו? מחירי הנפט מאוד גבוהים..
איזה חומר גלם ירד? מתכות שעלו בגלל הסנקציות על רוסיה(אני מנחש אני לא בדקתי)?
לא מייעץ לא ממליץ
 
איך ירד?יש אינפלציה מאוד גדולה…
עלויות שינוע ירדו? מחירי הנפט מאוד גבוהים..
איזה חומר גלם ירד? מתכות שעלו בגלל הסנקציות על רוסיה(אני מנחש אני לא בדקתי)?
לא מייעץ לא ממליץ
מאסק כתב כבר לפני חודשיים שמחירים של הרבה דברים ירדו, והאינפלציה מחושבת ביחס ל12 חודשים אחורים ככה שהוא נגיש למידע בזמן אמת.
אבל זה כבר בא לידי ביטוי
 
לצערי אני לא ניחנתי ביכולת חשיבה מפותחת כשלך. אבל שכל ישר יש לי, במידה מסוימת, והשכל הישר שלי שואל למה להוריד מחירים? בגלל ירידת מחירי:
אז כנראה שלא מספיק מפותח

כי טסלה כבר מייצרים 1.5 מיליון רכבים בשנה לעומת 500,000 ב2020 לדוגמא, כל רכב צריך בסופו של דבר להגיע למישהו

אם טסלה מכרו 500,000 רכבים בX ב2020. וב2021-2022 מכרו מיליון רכבים במחיר גבוה מX אז יכלת לשאול מדוע הם לא מכרו את ה500,000 רכבים ב2020 במחיר גבוהה כמו לפני חודש? הרי הם יכלו.
אבל יש טרייד אוף, אתה לא רוצה למתוח את החבל הזה יותר מדי ולהיתפס גרידי, אלא אתה רוצה לשכנע את הצרכנים שהם רוצים וצריכים לקנות טסלה כי זה יותר משתלם להם.

ואני לא מדבר גם על המיתון והריבית גבוהה שכמובן פוגעים בביקוש, במיוחד כשהמטרה שלך למכור 50% יותר רכבים משנה לשנה
 
יפה מאוד.
אני טענתי ש:
סיבות אפשריות להורדת המחירים הם:
ירידה חדה בהקף ההזמנות לטסלות כי מאסק שרף את עצמו בקרב הדמוגרפיה שקונה טסלות, ליברלים מהמעמד הבינוני הגבוה. ההוכחה זמן ההמתנה לטסלה חדשה הצטמצם מאוד.
טסלה מנסה לאפשר לכמה שיותר מהמודלים שהיא מוכרת יוכלו לקבל את זיכוי המס של 7,500$, מאסק תמיד אוהב סובסידיות ממשלתיות.
ואז אתה תקפת את דעתי ואמרת:
ואתה כאילו אשכרה לא מסוגל לחשוב שיכול להיות פשוט שעלויות כמו שינוע וחומרי גלם ירדו ולכן הם יכלו להוריד מחיר?
הרי מחיר טסלה כשנכנסה לארץ היה זול יותר מהמחיר היום למרות ההורדה..
ואז טענתי נגדך ש:
לצערי אני לא ניחנתי ביכולת חשיבה מפותחת כשלך. אבל שכל ישר יש לי, במידה מסוימת, והשכל הישר שלי שואל למה להוריד מחירים? בגלל ירידת מחירי:

אם אפשר למכור במחיר גבוה יותר, טסלה זה תאגיד שמנסה למקסם את רווחיו, לא משרד הסעד
ודרך אגב, הנקודות שציינתי אולי לא מראות על יכולת ניתוח וחשיבה מעמיקות אבל הן עובדות, בניגוד לטענותיך שהן אמירות בעלמא.
ולסיום, איך קשורות ירידות בשינוע, שאולי קיימות ואולי לא, להורדת מחירי טסלות בארה"ב, כשהן מיוצרות שם?

ושיהיה בהצלחה עם ההשקעות והמסחר היומי.
אז אתה עונה לי בכך
ש:
אז כנראה שלא מספיק מפותח

כי טסלה כבר מייצרים 1.5 מיליון רכבים בשנה לעומת 500,000 ב2020 לדוגמא, כל רכב צריך בסופו של דבר להגיע למישהו

אם טסלה מכרו 500,000 רכבים בX ב2020. וב2021-2022 מכרו מיליון רכבים במחיר גבוה מX אז יכלת לשאול מדוע הם לא מכרו את ה500,000 רכבים ב2020 במחיר גבוהה כמו לפני חודש? הרי הם יכלו.
אבל יש טרייד אוף, אתה לא רוצה למתוח את החבל הזה יותר מדי ולהיתפס גרידי, אלא אתה רוצה לשכנע את הצרכנים שהם רוצים וצריכים לקנות טסלה כי זה יותר משתלם להם.

ואני לא מדבר גם על המיתון והריבית גבוהה שכמובן פוגעים בביקוש, במיוחד כשהמטרה שלך למכור 50% יותר רכבים משנה לשנה

אז אחרי כל השיג והשיח אתה בעצם חוזר לעמדה שלי: טסלה מורידים מחירים כי הם לא יכולים למכור מכוניות במחיר הקודם ( מספיק מכוניות, מספיק מהר, אין קונים זה לא משנה למה...) אין קשר ל-להיתפס גריידי או שינוע או עלות או חומרי גלם. זה היצע וביקוש קלאסי.

אני חייב להודות שהמסע האקרובטי הזה היה משעשע למדי למרות בזבוז הזמן.
 

שוב ימכור מניות טסלה?
 

שוב ימכור מניות טסלה?
אני באמת לא אתפלא אם הוא עושה צעדים דרמטיים בחברה (כגון הנחות 20 אחוז...) שבטווח הארוך זה לא טוב לחברה, ובכל זאת הוא עושה את זה רק כדי שבטווח הקצר מחיר המניה לא ייפול עוד, כי הוא צריך לממש עוד מניות כדי להחזיר הלוואות.
 
אז למה טסלה מכרו רכבים במחיר זול יותר לפני שנתיים?
לדעתי האישית הסיבה העיקרית היא כי הם השקיעו הון עתק ביכולת יצור של טסלה 3 שהייתה המכונית ה"עממית" הראשונה שלהם. הם אפילו הבטיחו למכור אותה ב-30 אלף דולר, מה שבמציאות כמעט לא קרה. הם בדקו את השוק עם מחיר פיתוי, וכשההזמנות זרמו כמו מים, הפקדונות שולמו, ואמריקאים מפונקים הסכימו לחכות חצי שנה למכונית, הם ראו שהם יכולים למכור את ההיצע הגדול שלהם במחירים גבוהים יותר. האינפלציה, ההילה של מאסק באותה תקופה, חוסר בתחרות בסגמנט המכוניות החשמליות, מחירי הדלק שהרקיעו שחקים ועליית המחירים הכללית עזרו להם להעלות מחירים הרבה מעבר לאינפלציה. השוק היום שונה לחלוטין. דרך אגב פורד עושה אותו דבר עם ה- Lightning F-150
 
מחירי הדלק שהרקיעו שחקים
ב2020 הדלק היה בשפל. היו פה גאונים שהסבירו לי שעם מחירי דלק כאלה אין לחשמליות מה לחפש..
והנה ב2023 מסבירים לי שב2020 שמחירי הדלק הרקיעו שחקים
 
ב2020 הדלק היה בשפל. היו פה גאונים שהסבירו לי שעם מחירי דלק כאלה אין לחשמליות מה לחפש..
והנה ב2023 מסבירים לי שב2020 שמחירי הדלק הרקיעו שחקים
העלייה החדה בביקושים ובמחירי טסלה הייתה ב-2022. ב- 2020 נמכרו הרבה פחות טסלות 3 ומחירם היה הרבה יותר נמוך. למה אתה מחפש קונספירציות כשההגיון והעובדות ניתנות להסבר פשוט ואוניברסלי היצע וביקוש.
 
Jim Chanos Vs Ross Gerber on tesla

רוס די גס רוח ולא נותן להשלים משפט, אבל אפשר לקבל כמה נקודות מעניינות מהדיון למי שמושקע בטסלה כמו:

GA8tYRy.jpg


או סתם להקשיב בשביל הערך הבידורי.
 
Jim Chanos Vs Ross Gerber on tesla

רוס די גס רוח ולא נותן להשלים משפט, אבל אפשר לקבל כמה נקודות מעניינות מהדיון למי שמושקע בטסלה כמו:

GA8tYRy.jpg


או סתם להקשיב בשביל הערך הבידורי.
איזה ג׳ים צ׳נוס? אותו אחד שטען שטסלה אמורה להיות שווה 10 מיליארד דולר למרות שיש להם עכשיו 25 מיליארד דולר בבנק? :lol:
רוס מייצג רק את עצמו ..
 
איזה ג׳ים צ׳נוס? אותו אחד שטען שטסלה אמורה להיות שווה 10 מיליארד דולר למרות שיש להם עכשיו 25 מיליארד דולר בבנק? :lol:
רוס מייצג רק את עצמו ..
בכל השקעה שווה להקשיב לאנשים חכמים, עם ניסיון בתחום שחושבים שהיא לא תצליח… לא אומר שהוא צודק… אבל אם הוא נותן נקודות שקל לך להפריך בגלל ההבנה שלך בחברה … מעולה עשה לך שירות יותר טוב מעשרים כאלו שחושבים שטסלה שווה עשרה טריליון
 
בכל השקעה שווה להקשיב לאנשים חכמים, עם ניסיון בתחום שחושבים שהיא לא תצליח… לא אומר שהוא צודק… אבל אם הוא נותן נקודות שקל לך להפריך בגלל ההבנה שלך בחברה … מעולה עשה לך שירות יותר טוב מעשרים כאלו שחושבים שטסלה שווה עשרה טריליון
האמת שמה שלמדתי עם הזמן זה שאף אחד לא יודע כלום, ככה שהקשבה ל100 מומחים ומיצוע דעתם מול הקשבה לתחושת בטן שלי אני מעדיף ללכת עם התחושת בטן שלי. בנתיים זה עבד לי לא רע
 

נושאים דומים

Back
למעלה