אין לו מושג על מה הוא מדבר.![]()
זה כנראה יקרה איפשהו בין חצי שנה לאף פעם
מצחיק שאתה קובע עבורי על מה אני מסתמךאתה סומך לחלוטין על המידע השיווקי של טסלה
מעקב שלי אחרי ההתקדמות של טסלה והבנה מעמיקה של טסלה ומה הם עושים.אוקי. על מה היא מבוססת?
לול. טוב, גם לך אין מושג על מה אתה מדבר.מעריך את זה במספר נמוך של עשורים
ההערכה שלי מבוססת על הסתכלות על סוגי הבעיות שנפתרו עד כה על ידי הטכנולוגיות העדכניות ביותר:לול. טוב, גם לך אין מושג על מה אתה מדבר.
בתור התחלה תראה את Tesla AI dayהייתי שמח להסבר יותר מעמיק
וואו, זה היה יהיר מצידף....הבחור עם רזומה מפואר בנושא, לא איזה חוקר מקלדת שמחליט שהחיסונים מסוכנים...אין לו מושג על מה הוא מדבר.
זה רק הופך את זה למביך עוד יותר עבורו שהוא כה בור בתחום החם ביותר היום ב-ML.וואו, זה היה יהיר מצידף....הבחור עם רזומה מפואר בנושא, לא איזה חוקר מקלדת שמחליט שהחיסונים מסוכנים...
לוק ג'וליה התמחה בפיתוח בינה מלאכותית במשך שלושה עשורים, שבהם היה ממובילי פיתוח סירי של אפל ועבד בסמסונג, HP ושלל סטארט־אפים. כיום הוא המדען הראשי של רנו
נהפוך הוא, אין פה אנלוגיה, אבל אם כבר אז לדעתי הטענה שמכיוון שטסלה מציגה התקדמות בתחום למידת המכונה (שאגב הוא אמנם מרשים מאוד אבל לא מהפכני מהבחינות שמאפשרות את מימוש ההבטחות) אז בעוד כמה שנים יעלו לכביש מספר משמעותי של רכבים שנוסעכים בעצמם רוב הזמן שקול לטענה שמכיוון שב-1954 הומצא הטרנזיסטור, ב-1964 אנשים יבלו את רוב זמנם במרבי המרשתת, משהו שאין לאף אחד ויכוח לגביו מלבד לוחות הזמנים. מה שטסלה עושים שקול להמצאת הטרנזיסטור וקידום התחום על פני שימוש בשפופרות ריק, אבל אין פה התקדמות אלגוריתמית או עקרונית כלשהי שמגבה את לוח הזמנים שאתה מציב להם. למרות כל ההישגים המרשימים מאוד של טסלה ובכלל, התחום הוא בחיתולים באופן יחסי. גם המוח שלי נשבר בכל פעם שאני רואה עוד כתבה על מכונה שיוצרת תמונות של ספות אבוקדו, אבל למי שמכיר את האלגוריתמים שעומדים מאחורי הדבר, ומודע לחולשות והבעיות שלהם, יודע שזה רחוק מאוד מההבטחות של מאסק.בתור התחלה תראה את Tesla AI day
![]()
Tesla AI Day 2021
Join us to build the future of AI → https://www.tesla.com/ai0:00 - Pre-event46:54 - AI Day Begins48:44 - Tesla Vision1:13:12 - Planning and Control1:24:35 - ...youtu.be
ידע ב-ML עוזר להבין את רמת הקדמה הטכנולוגית שטסלה הציגה שם, אבל אפשר להתרשם גם בלי.
ובתור המשך ממליץ לראות את סרטוני ה FSD של הבחור הזה:
![]()
Zero Disengagement Drive on FSD Beta 10.4
Another zero disengagement drive. Nothing special.www.youtube.com
אחרי שתראה מה קיים, ואיך טסלה בונים את זה, אפשר לנהל דיון יותר מושכל על מתי מה יהיה מושג, ללא אנלוגיות לתוכנות לניהול מחסנים.
זה היה אמור להיות סימן שאלהמצחיק שאתה קובע עבורי על מה אני מסתמך
אני מדגיש שוב, מה המקורות שלך למעקב הנ"ל מלבד טסלה עצמה?עקב שלי אחרי ההתקדמות של טסלה והבנה מעמיקה של טסלה ומה הם עושים
זה חתיכת טווח... כבר היום יש להם 2 והם מתיימרים ל3.בין רמה 2-4
העניין הוא שבין 2-4 נדרש נהג מאחורי ההגה, ההבדל היא בעיקר עד כמה המערכת טובה, ומתי היא תצריך התערבות נהג.זה חתיכת טווח... כבר היום יש להם 2 והם מתיימרים ל3.
וואו, זה היה יהיר מצידף....הבחור עם רזומה מפואר בנושא, לא איזה חוקר מקלדת שמחליט שהחיסונים מסוכנים...
דבר ראשון אני עצמי. יש לי הכשרה ידע ונסיון בתחום ה ML. לא בנהיגה אוטומטית, אבל אני מבין דבר או שתיים ויודע להבדיל בין בולשיט לדברים אמיתיים/מרשימים.אני מדגיש שוב, מה המקורות שלך למעקב הנ"ל מלבד טסלה עצמה?
ובישראל: אגרסיביות ונכונות לשחק צ'יקן עם נהגים אחרים.נהיגה דורשת אינטראקציה בין אנושית מרומזת, הבנה של כוונות וצפיה של העתיד המיידי.
גם אתה טועה. אין מה לעשות … טכנולוגיה מתקדמת מספיק נראית כמו קסם, וכשלא מבינים איך היא עובדת זה נראה בלתי אפשרי.מה אתה חושב שטסלה תצליח לעשות ב-6-12 החודשים הקרובים, שהיא לא הצליחה לעשות בשלוש השנים האחרונות בהשקעה של סכומי עתק. אם אחרי כל כך הרבה זמן וכסף המכונית מנסה לפנות שמאלה לתוך משאית שחוסמת את הנתיב, או עוצרת בפתאומיות באמצע הנסיעה, זה כנראה לא גליץ' שאפשר לסדר עם if בקוד.
אני מסכים עם הבחור מרנו שרמה 5 לא תקרה לעולם (לפחות לא בימי חיינו), לא בטוח שנגיע אפילו לרמה 4. נהיגה דורשת אינטראקציה בין אנושית מרומזת, הבנה של כוונות וצפיה של העתיד המיידי. אלו כישורים שמוח אנושי מפתח לאורך זמן באמצעות נסיון, לא משהו שמכונית עם מכ"מ ומצלמה אי פעם תהיה מסוגלת לבצע.
זה נחמד שיש תרחישים שבהם המכונית מסוגלת להביא את עצמה מנקודה א' לנקודה ב', אבל זה מסוג הדברים שאו שאתה מגיע בהם ל-100% הצלחה או שחבל על המאמץ, כי אם ב-10% מהמקרים היא תדרוש התערבות של נהג אנושי כי חתול/גדר/רוכב קורקינט/שמש מסוונרת/צבע על הכביש/סימון נתיבים פגום וכו', לא עשית בזה כלום ויכולת להשאר עם הקרוז קונטרול והמובילאיי המצפצף.
אז הנפצת מספר מהראש (מאות מיליארדים) ועל בסיס סרטון אחד שצולם על ידי אדם אחד במקום אחד (בלי אינדיקציה למה הרכב היה עושה בפועל אם הנהג לא היה מתערב) החלטת מה אפשרי ומה לא אפשרי?מה שנראה לי בלתי אפשרי זה מערכת נהיגה אוטונומית שהושקעו בה מאות מיליארדי דולרים ואלפי שנות אדם מנסה לפנות שמאלה לתוך משאית שהיא יכולה לראות בבירור שעומדת שם...
אז הנפצת מספר מהראש (מאות מיליארדים) ועל בסיס סרטון אחד שצולם על ידי אדם אחד במקום אחד (בלי אינדיקציה למה הרכב היה עושה בפועל אם הנהג לא היה מתערב) החלטת מה אפשרי ומה לא אפשרי?
אני מבין קטן מאוד בטסלה ספציפית, אבל אעיר שיש הרבה תוכנות מאוד טובות ומרשימות, שהושקעו בהן מילארדים, שעדיין יש להם באגים או exploits כאלה ואחרים ש"נראים" לנו מגוחכים (כמו לפנות לתוך משאית), ועם זאת לא מורידים מהערך של התוכנות הללו. כשבונים מערכת תוכנה עצומה, זה צפוי שיהיו edge cases.מה שנראה לי בלתי אפשרי זה מערכת נהיגה אוטונומית שהושקעו בה מאות מיליארדי דולרים ואלפי שנות אדם מנסה לפנות שמאלה לתוך משאית שהיא יכולה לראות בבירור שעומדת שם...
במובן של להתרשם מהן אתה צודק.זה ממש ממש ממש לא מוריד מהרצינות והיכולות של התכנה אם כרגע יש להם edge cases כאלה.
אני לא פה לעשות את העבודה בשבילך, ולא אדחוף לגרון שלך סרטונים אחד אחרי השני עד שתהיה מרוצה. אם זה מעניין אותך, הפניתי אותך לכמה מקורות טובים, אם לא, אתה מוזמן להמשיך להאמין שזה לא יקרה עוד 10 שנים. המציאות לא תלויה במה אתה מאמין.לא החלטתי כלום, ראיתי וידאו שמראה את המכונית מנסה לפנות לתוך משאית, באמצע יום שמשי בהיר לחלוטין כשהמכונית יכלה לראות ולזהות בקלות את המשאית. אני מתאר לעצמי (מקווה) שגם אם הנהג לא היה מתערב לא הייתה מתרחשת התנגשות כי הרכב היה בולם את עצמו, זה עדיין לא אומר שזו החלטה סבירה מצד המחשב לבצע, ובטח שזו לא חווית נסיעה נעימה כשהרכב בולם בפתאומיות או מתמרן בחדות ברגע האחרון (כמו עם הגדר שחסמה את הנתיב הימני) כדי לצאת מסיטואציה שהוא הכניס את עצמו לתוכה, מה שמראש לא היה קורה לנהג אנושי.
הסרטון האחרון שקישרת אליו שבו הרכב מצליח לנסוע מנקודה א' לנקודה ב' בכבישים מסומנים היטב, עם רמזורים ברורים וללא שום מצבים בלתי צפויים מוכיח שהטכנולוגיה עובדת במקרים מסוימים, אבל ברור לך שזה לא מוכיח שזה עובד בכל המקרים. אגב, אפילו בסרטון הזה הרכב בולם באמצע הכביש ללא שום סיבה בדקה 3:34.
הייתי רוצה לראות איך הרכב יתנהג באותו מסלול במצב שבו אחד הרמזורים מתקלקל, או - כמו המצב בהרבה מדינות באירופה - שאין בכלל רמזורים בצד השני של הצומת.
פותח הנושא | כותרת | פורום | תגובות | תאריך |
---|---|---|---|---|
K | מניית טסלה | שוק ההון | 6 | |
I | מניית טסלה | שוק ההון | 2 | |
T | דעת הפורום על המהלך של בינסנס עם מסחר של "טסלה" ? | קריפטו והשקעות אלטרנטיביות | 3 | |
ש | טסלה | שוק ההון | 2 |