• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

-37% בחודש דצמבר and counting
מאתמול עקפו את טסלה בשווי שוק:

ג׳ונסון אנד ג׳ונסון
אקסון
ויזה
טנסנט (פייסבוק הסיני)
הבאים לעקוף - וולמארט TSMC וJPM (רק 1% מפריד)
ולחשוב שלפני 3 חודשים אילון מאסק אמר שטסלה יעקפו את אפל ואראמקו ביחד (ואז המניה נפלה ב56%)
 
נערך לאחרונה ב:
כמו לחשוב שזה שקטי ווד אמרה שזום תגיע לשווי של 400 מיליארד דולר, וביטקוין ל-1 מיליון דולר, שאולי זה לא יתמממש. מה שיפה בטסלה, שאחרי מינוס 37% בדצמבר, היא עדיין יקרה. לדעתי בדרך לשווי שוק של 250 מיליארד דולר ב-2023.
 
כמו לחשוב שזה שקטי ווד אמרה שזום תגיע לשווי של 400 מיליארד דולר, וביטקוין ל-1 מיליון דולר, שאולי זה לא יתמממש. מה שיפה בטסלה, שאחרי מינוס 37% בדצמבר, היא עדיין יקרה. לדעתי בדרך לשווי שוק של 250 מיליארד דולר ב-2023.
אתה מבין שבדוח הבא הpe שלה יורד ל26 משהו כזה כן? שזה נמוך מקוקה קולה

חברה עם 21 מיליארד דולר במזומן, ושצומחת ב50%
אבל יפה, סחטיין על הבטחון.
ב250 מיליארד דולר נהיה בpe חד ספרתי ב2023.. מאד הגיוני

בכל מקרה, לא קניתי בסוף.. אני מתכנן לקנות שבוע הבא לקראת המספרי מסירות רכבים ברבעון האחרון ב2 בינואר
 
אתה מבין שבדוח הבא הpe שלה יורד ל26 משהו כזה כן? שזה נמוך מקוקה קולה

חברה עם 21 מיליארד דולר במזומן, ושצומחת ב50%
אבל יפה, סחטיין על הבטחון.
ב250 מיליארד דולר נהיה בpe חד ספרתי ב2023.. מאד הגיוני

בכל מקרה, לא קניתי בסוף.. אני מתכנן לקנות שבוע הבא לקראת המספרי מסירות רכבים ברבעון האחרון ב2 בינואר
אתה מבין שזאת חברת רכב ששווה 400 מיליארד דולר? לכמה תתנפח כבר? טריליון דולר? אם מחר טסלה נעלמת מהעולם, כלום לא יקרה לאיכות או לרמת חיים שלנו. אבל סחתיין גם על הביטחון שלך. מזכיר לי את הביטחון של מי שהשקיע בטסלה שהייתה שווה יותר מטריליון דולר, ושל arkk ביותר מ-100 דולר למניה. או אמזון במכפיל רווח 100.
וקוקה קולה גם יקרה, גם מקדונלס. אם הייתי חייב לבחור בין קוקה קולה לטסלה, הייתי נשאר במזומן. 21 מיליארד דולר במזומן זה.. 6% מהשווי שוק שלה? וצמחה ב-50%, לא צומחת ב-50%. לתת לך 20 דוגמאות בשלוף לחברות שצמחו בטירוף בקורונה, התנפחו, הפסיקו לצמוח וקרסו ב-80%-90%? חסר? נראה לך שטסלה ב-5 שנים הקרובות תצמח ב-50% בשנה? אם ב-2025 למשל היא תצמח ב-20% - לדעתי זה יהיה הישג מרשים.
 
אתה מבין שזאת חברת רכב ששווה 400 מיליארד דולר? לכמה תתנפח כבר? טריליון דולר? אם מחר טסלה נעלמת מהעולם, כלום לא יקרה לאיכות או לרמת חיים שלנו. אבל סחתיין גם על הביטחון שלך. מזכיר לי את הביטחון של מי שהשקיע בטסלה שהייתה שווה יותר מטריליון דולר, ושל arkk ביותר מ-100 דולר למניה. או אמזון במכפיל רווח 100.
וקוקה קולה גם יקרה, גם מקדונלס. אם הייתי חייב לבחור בין קוקה קולה לטסלה, הייתי נשאר במזומן. 21 מיליארד דולר במזומן זה.. 6% מהשווי שוק שלה? וצמחה ב-50%, לא צומחת ב-50%. לתת לך 20 דוגמאות בשלוף לחברות שצמחו בטירוף בקורונה, התנפחו, הפסיקו לצמוח וקרסו ב-80%-90%? חסר? נראה לך שטסלה ב-5 שנים הקרובות תצמח ב-50% בשנה? אם ב-2025 למשל היא תצמח ב-20% - לדעתי זה יהיה הישג מרשים.

בסדר בסדר רק חברת רכב
בכל מקרה, כל המניות ev, tech נפלו השנה ב55-85%. בין היתר טסלה ב70%.. (וגם מניות רכב "value" כמו פורד וgm נפלו ב50%+)
טסלה אמנם כרגע בסנטימנט רע משלה, אבל בסוף היא קורלטיבית לשאר השוק
אם טסלה תגיע ל250B (יתכן) אז אני מניח שגם נאסדק ירד ל9000 .. אולי יקרה אולי לא.. לדעתי לא
אם ב2023 פתאום ידברו על עצירת העלאת ריבית או אפילו פתאום הורדת ריבית, נראה לי שהטק יטוס למעלה שוב
לגבי 2025, יהיה בהחלט קשה לצמוח ב50% אם ההכנסות העיקריות שלה יהיו רק ממכירת רכבים כמו עכשיו.. אני מקווה שעד 2025 יהיו הכנסות משמעותיות כבר גם מרשת הטעינה, גם מאנרגיה מתחדשת בבתים, fsd, ביטוח ועוד
אני אישית עם פוזיציה גדולה בטסלה מ2019. אם אהבתי את טסלה במחיר הנוכחי באוגוסט 2020 (כשהם עדיין היו חברה הפסדית עם pe 18000 במקרה הטוב) אז אני מאד אוהב את זה עכשיו
 

מרוב ביקוש הם מוכרים מכוניות בהנחות של עשרות אלפי שקלים, באספקה מיידית...
שקלנו לקנות רכב חשמלי שני כבר זמן מה (לא בהכרח טסלה, אבל מעדיף טסלה by far).
איך שראיתי שהם עושים הנחה הלכתי לאתר לראות מה יש במלאי בהנחה - לא נשאר כלום !! הכתבה פורסמה לפני שעתיים
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

אלסטיות של ביקוש זה דבר מדהים.
 
זה פורסם כבר לפני יומיים האמת

הכתבות התפרסמו במשך יומיים. המודל y בהנחה נמכר תוך שעות בודדות.

לעומת זאת...

מדובר על חברה שמוכרת רכבים במחיר ממוצע של מעל 250 אלף שח כמו גרביים ועל בערך כמה רכבים בודדים שנשארו לפני סוף שנה שעליהם הייתה הנחה בין 10 ל 20 אלף שח, כדי שלא יהיה מצב שהרכבים יתקעו במחסנים לאחרי עליית המס. זה סימן לחוסר ביקוש?!

טסלה יודעת להוריד מחירים לרכבים שלה כדרך של שליטה בביקוש והצע, בדיוק כמו שהיא ידעה להעלות את מחירי הרכבים מאותה סיבה ועשתה את זה יפה בשנה וחצי שהיא בארץ, כך שיכול מאוד להיות שתהיה ירידה, אבל ההנחות הנ"ל אינן קשורות למצב.

נכון להיום יש לטסלה בעיית מוניטין בעיקר בשוק האמריקאי (טוויטרגייט) , כמה זה פוגע בביקוש, קשה לדעת בעיקר כי יש גם כל מיני ענייני מיסוי לשנת 2023 שאמורים להכנס לתוקף.

אבל האמת שהבעיה העיקרית מגיע מהשוק הסיני , היצרנים הסיניים מציפים את השוק בחשמליות זולות יותר מטסלה ולכן טסלה חזרו לפרוייקט הטסלה 2. אבל בעיית הרכבים מסין תהיה כנראה בעיה של רוב יצרני הרכב ולא רק של טסלה, ניחוש שלי שדווקא טסלה תדע להתמודד עם זה טוב יותר.
 
מדובר על חברה שמוכרת רכבים במחיר ממוצע של מעל 250 אלף שח כמו גרביים ועל בערך כמה רכבים בודדים שנשארו לפני סוף שנה שעליהם הייתה הנחה בין 10 ל 20 אלף שח, כדי שלא יהיה מצב שהרכבים יתקעו במחסנים לאחרי עליית המס. זה סימן לחוסר ביקוש?!

לפני כמה (עשרות?) עמודים נטען שלחברה יש צבר הזמנות של חצי שנה קדימה ואנשים מוכנים לחכות חודשים כדי לקבל את הרכב והביקוש אינסופי וזו חברה שתמחק את כל יצרניות הרכב האחרות ותתחרה בסיילספורס ובנוידיה ושכל שנה הם ישיקו גיגה פאקטורי חדש.
והנה ראו איזה פלא, טסלות עומדות במחסנים ומחכות לקונים שמבוששים לבוא וכולם כבר שכחו מהגיגה פאקטורי הבא (כי הם כבר ב over capacity)...

אנחנו חיים בזמנים מופלאים.
 
הכתבות התפרסמו במשך יומיים. המודל y בהנחה נמכר תוך שעות בודדות.

לעומת זאת...

מדובר על חברה שמוכרת רכבים במחיר ממוצע של מעל 250 אלף שח כמו גרביים ועל בערך כמה רכבים בודדים שנשארו לפני סוף שנה שעליהם הייתה הנחה בין 10 ל 20 אלף שח, כדי שלא יהיה מצב שהרכבים יתקעו במחסנים לאחרי עליית המס. זה סימן לחוסר ביקוש?!

טסלה יודעת להוריד מחירים לרכבים שלה כדרך של שליטה בביקוש והצע, בדיוק כמו שהיא ידעה להעלות את מחירי הרכבים מאותה סיבה ועשתה את זה יפה בשנה וחצי שהיא בארץ, כך שיכול מאוד להיות שתהיה ירידה, אבל ההנחות הנ"ל אינן קשורות למצב.

נכון להיום יש לטסלה בעיית מוניטין בעיקר בשוק האמריקאי (טוויטרגייט) , כמה זה פוגע בביקוש, קשה לדעת בעיקר כי יש גם כל מיני ענייני מיסוי לשנת 2023 שאמורים להכנס לתוקף.

אבל האמת שהבעיה העיקרית מגיע מהשוק הסיני , היצרנים הסיניים מציפים את השוק בחשמליות זולות יותר מטסלה ולכן טסלה חזרו לפרוייקט הטסלה 2. אבל בעיית הרכבים מסין תהיה כנראה בעיה של רוב יצרני הרכב ולא רק של טסלה, ניחוש שלי שדווקא טסלה תדע להתמודד עם זה טוב יותר.
מכוניות עכשיו, במחירים האלה גם, ממה שאני מכיר זמני המתנה מאוד מאוד ארוכים. יכול להיות שהיה שינוי לאחרונה אבל לא יודע.
אמרת שהם הורידו מחירים בשביל שלא יתקעו במחסנים אחרי עליית מס, ז״א שההנחה ביחס לאחרי עליית המס היא עוד יותר משמעותית? אם כבר היו אמור להיות ביקוש מטורף לפני עליית המס, בשביל לקנות בזול...
 
צריכים דבר ראשון להבדיל בין ישראל לארה"ב.

בארה"ב, ב 2023 נכנסות הטבות מס לרכבי חשמל, מה שעצר את ההזמנות לטסלה (בתוספת לסאגת טוויטר), טסלה במטרה להפתר מהמלאים הייתה צריכה לתת הנחות בגובה הטבות המס העתידיות כדי להפתר מהמלאים וכפי ש @adamshalev מראה היא הצליחה לעשות את זה.

בישראל, בניגוד לאופן הפעולה הרגיל שלה, טסלה הביאה אלפי רכבי טסלה מודל 3 ללא הזמנות מראש מתוך נקודת הנחה שהיא תצליח למכור הכל בגלל עליית המס. בנובמבר טסלה מכרה מאותו מלאי אלפי רכבים (ראו כתבה בפוסט הקודם) כמעט כמו שהיא מכרה בשנה שלמה ודצמבר כנראה יהיה דומה, ולמרות זאת נשאר מלאי של טסלות בודדות בד"כ בקונפיגורציות מאוד יקרות שלא נמכרו. טסלה יודעת שאותם בודדות יצטרכו לחכות הרבה זמן במחסנים אחרי ינואר אם עליית המס תתרחש בגלל שרוב מי שרצה כבר קנה בנובמבר-דצמבר, כדי להפתר מהם לפני ינואר היא נתנה הנחות.

טסלה היא חברה שאחת המומחיות שלה היא לנצל ולהתגמש לתנאי שוק שכוללים הטבות ועשתה את זה בהרבה מדינות כבר.
 
לפני כמה (עשרות?) עמודים נטען שלחברה יש צבר הזמנות של חצי שנה קדימה ואנשים מוכנים לחכות חודשים כדי לקבל את הרכב והביקוש אינסופי וזו חברה שתמחק את כל יצרניות הרכב האחרות ותתחרה בסיילספורס ובנוידיה ושכל שנה הם ישיקו גיגה פאקטורי חדש.
והנה ראו איזה פלא, טסלות עומדות במחסנים ומחכות לקונים שמבוששים לבוא וכולם כבר שכחו מהגיגה פאקטורי הבא (כי הם כבר ב over capacity)...

אנחנו חיים בזמנים מופלאים.
העלו מחירים ברמה מפגרת בשנה האחרונה מאז שנכנסו לארץ, המחיר של הרכב עלה לדעתי באיזה 30%.
ברור שמעלים מחיר כשיש יותר ביקוש מהיצע, זה בסיסי, הם הגיעו לנקודת שוויון ונתנו הנחה כדי להעיף מלאי. כמו בסופר.
 
בארה"ב, ב 2023 נכנסות הטבות מס לרכבי חשמל, מה שעצר את ההזמנות לטסלה (בתוספת לסאגת טוויטר), טסלה במטרה להפתר מהמלאים הייתה צריכה לתת הנחות בגובה הטבות המס העתידיות כדי להפתר מהמלאים וכפי ש @adamshalev מראה היא הצליחה לעשות את זה.

אם יש יותר ביקוש מהיצע לא ייתכן מצב שבו נותרו מלאים. אלא אם כן, אין יותר ביקוש מהיצע.


בישראל, בניגוד לאופן הפעולה הרגיל שלה, טסלה הביאה אלפי רכבי טסלה מודל 3 ללא הזמנות מראש מתוך נקודת הנחה שהיא תצליח למכור הכל בגלל עליית המס.

לא נכון. המשלוח שהגיע ברובו נועד ללקוחות שהזמינו במהלך השנה. חלק קטן ממנו נשאר ללא ביקוש.


בנובמבר טסלה מכרה מאותו מלאי אלפי רכבים (ראו כתבה בפוסט הקודם) כמעט כמו שהיא מכרה בשנה שלמה ודצמבר כנראה יהיה דומה

היא מסרה (לא מכרה) אלפי רכבים בנובמבר שהוזמנו חודשים מראש, היא עדיין מפגרת מאחורי ג'ילי ביותר מאלף יחידות. נתוני דצמבר לא פורסמו עדיין מן הסתם.

ברור שמעלים מחיר כשיש יותר ביקוש מהיצע, זה בסיסי, הם הגיעו לנקודת שוויון ונתנו הנחה כדי להעיף מלאי. כמו בסופר

אם צריך להעיף מלאי זה אומר שהחברה ייצרה רכבים שלא היה להם ביקוש, מה שסותר את תיאוריית הביקוש האינסופי של החברה ששווה טריליוני דולרים.
בסוף מסתבר שטסלה היא פשוט עוד יצרנית רכב...
 
אם יש יותר ביקוש מהיצע לא ייתכן מצב שבו נותרו מלאים. אלא אם כן, אין יותר ביקוש מהיצע
יש, כי אם משהוא יודע שב 2023 הוא יקבל הטבת מס של אלפי דולרים הוא יעקב/יבטל הזמנה עד 2023 וזה מה שקרה.



לא נכון. המשלוח שהגיע ברובו נועד ללקוחות שהזמינו במהלך השנה. חלק קטן ממנו נשאר ללא ביקוש

היא מסרה (לא מכרה) אלפי רכבים בנובמבר שהוזמנו חודשים מראש, היא עדיין מפגרת מאחורי ג'ילי ביותר מאלף יחידות. נתוני דצמבר לא פורסמו עדיין מן הסתם
היא מכרה ומסרה רכבים במהלך חודש נובמבר-דצמבר היישר מהנמל לרכבים שלא הוזמנו מראש. מדובר על 4000 רכבי טסלה 3 כאשר ב 10 החודשים הראשונים היא מכרה רק 2500.

 
מינוס 6% בפרה מרקט
מטורף
18 ימים אדומים ברצף כמעט (למעט יום ירוק אחד) וכל יום אדום יום ברוטאלי
 
המלאי בארה״ב התרוקן תוך יומיים איך שפרסמו את התוספת הנחה:

צפה בקובץ המצורף 1842
גם ראיתי..
הכל נכון, אני חושב כמוך שטסלה חברה מדהימה שתמשיך לצמוח באותו קצב למרות המיתון.

אבל צריך להודות שאין לנו באמת מושג איך לשערך שווי הוגן לטסלה. והחזקנו את המניות של טסלה בשיא הבועה
אולי נחזור לשיא ב2040.. כמו מניית מייקרוסופט נגיד בין 2000 ל2020
 
בכל מקרה, לא קניתי בסוף.. אני מתכנן לקנות שבוע הבא לקראת המספרי מסירות רכבים ברבעון האחרון ב2 בינואר
יצא לי תזמון טוב
השאלה היא האם לקנות היום או לחכות ליום שישי

2 דברים בטוחים - ינואר חודש טוב למניות, וטסלה ידווחו מספר ממש גבוה של מסירות בQ4 בתחילת החודש ואני חושב שהמניה תטוס (סוג של dead cat כזה)
 

נושאים דומים

Back
למעלה