• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

טסלה

מאסק כנראה רע למחיר המניה, אבל הוא מזיק לפעילות של החברה? נראה שלא.

זה המדד למנכל מוצלח? האם הוא לא מזיק לפעילות החברה? הזוי. ועוד יותר הזוי שהבורד נותן לבזיון הזה להמשיך.
 
זה המדד למנכל מוצלח? האם הוא לא מזיק לפעילות החברה? הזוי. ועוד יותר הזוי שהבורד נותן לבזיון הזה להמשיך.
אתה יודע מי הבורד? מאסק עם איזה 14% למרות המכירות שלו, אח שלו עם איזה 0.9% ועוד איזה yes-man
אני לא זוכר אם בהצבעות כל שנה יש שאלה ששואלת אם להאריך את כהונת מאסק בתור CEO.. אם תהיה אחת כזו בהצבעה החדשה אני חושב שהוא יופתע מאד מאד מתוצאות ההצבעה
 
אשכרה מכר שוב מניות.
לפני חודשיים אמר בשיחת דוח q3 שטסלה יעברו את אפל והנה ברוך השם מוכר מניות ב2.5years low
 
אם תתאמץ תבין שזו ידיעה חיובית שהירידות בימים האחרונים נבעו מלחץ המכירות שלו ולא מגורמים אחרים.
 
אם תתאמץ תבין שזו ידיעה חיובית שהירידות בימים האחרונים נבעו מלחץ המכירות שלו ולא מגורמים אחרים.
מאסק חשוף למידע פנים, ולמרות הירידה הדרמטית בשנה האחרונה הוא עדיין ממשיך למכור... זה ממש מעורר שאלות על כדאיות ההשקעה בטסלה....
(ואתה צודק שאולי בדיוק הוא חייב כסף ואין לו שום ברירה, אבל אולי לא...)
 
אם תתאמץ תבין שזו ידיעה חיובית שהירידות בימים האחרונים נבעו מלחץ המכירות שלו ולא מגורמים אחרים.
אה טוב, בגלל זה בפרה מרקט יש מינוס 3% עכשיו
מעודד לדעת שיש לו עוד 9 מיליארד למכור

הנק אור היא שבפעם הבאה שהוא יצטרך למכור מניות מחיר של כל מניה יהיה נמוך יותר ואולי אולי הוא פשוט יאבד את כל המניות שלו
 
ברצינות, אני ממש אשמח לשמוע ממך בתור מישהו שחקר את טסלה ושם את כספו שם באופן מהותי...איך הגעת למסקנות האלו?

למען הכנות, ההסתכלות שלי על טסלה היא שאחוז ניכר מבסיס המשקיעים שלה הם כן סוג של כת, משקיעים חדשים יחסית שמצאו "משיח", אין להם שמץ של מושג באמת בהשקעות או בדברים שמפמפים להם בתוכן שהם צורכים מכל מיני שרלטנים ביוטיוב/טוויטר בעלי אינטרס , אבל התוכן שהם צורכים ללא הבנה אמיתית + הFOMO ותאוות הבצע גורמים להם לעשות החלטות פיננסיות לא ברורות...מה שמחזיק את המניה בזמן שהמנכ"ל שלה הוא "הדוב" הכי גדול ומכר עשרות מילארדים בשנה לאותם "משקיעים".(אף בעלים של שום חברת ביג טק אחרת מכר בקרוב לסדרי גודל שלו...ומשום מה ראיתי כאן התייחסויות "לתודה לדובים שמוכרים לנו במחירי רצפה..." אני לא יודע מי זה הדובים...המנכ"ל מוכר לכם...מה הוא כבר מבין...אבל נרטיב של "אנחנו מול הם" זה עוזר בכתות (ביבי לא ביבי)).
כשאני מסתכל על טסלה, זה נראה לי כמו השקעה של פחד אלוהים לאיפה היא יכולה לרדת אם "הכת" תתהפך. ומצד שני יזם מוכשר שמנחית טילים...כמו שאמרתי משוגע מי שמשקיע ומשוגע מי שמהמר נגדו.

עם כל זה, אני חושב שהוא יזם יוצא מן הכלל, ובלי ציניות הייתי שמח להעיף מחר את ההנהלה של אמאזון נגיד ולשים אותו כמנכ"ל...אם זה מה שהוא עושה עם חברת מכוניות...רק לדמיין מה הוא יכול לעשות עם נכסים אחרים...בין זה לבין להשקיע בחברות שלו ולהרוויח מזה כסף...חתיכת מרחק.


אני מניח שהציטוט בא ממשקיע שלא קשור ברוב הונו להצלחת טסלה? ניסיון עמוק וארוך טווח בהשקעות מוצלחות?
אני חושב ש "משקיעי טסלה חושבים שהם יודעים במה הם משקיעים" ושם קבור הכלב.(אלו שיפסידו את המכנסיים ויכנסו לצרות הם אלו בעלי הiq של 120 שחושבים שהוא 150).


כמה שאלות תכלס:

איך אתה מגיע לשווי של 5T לטסלה אנרגיה?:

1. אחת מהאחזקות שלי היא ברקשיר. או כמו שציינת על המנכ"ל שלה:

אכן. ללא ספק אתה זה שמבין משמעותית יותר בביטוח ואנרגיה מאחד מהמשקיעים הטובים בעולם שאשכרה מחזיק חברות ביטוח ואנרגיה בארה"ב.
2. לברקשיר יש, אני מניח שמשום שאתה מבין גדול באנרגיה אתה יודע, חברת בת שנקראת BHE - Berkshire energy. חברה אנרגיה.
החברה הזו היא אחת מהמובילות בהשקעה באנרגיה מתחדשת בארה"ב, עם מעל ל30B בהשקעות בשנים האחרונות.
לחברה יש קיבולת של בערך 41MW, השקיעה 13B בcapex שנה שעברה בלבד, הכניסה כ25B דולר והרוויחה כ4B.
רק לשם השוואה, כל ה capex של טסלה זה בערך חצי מזה...ובתחום האנרגיה אני רואה שהכניסו בערך 2.5B והפסידו בערך חצי מילארד על אנרגיה בשנה שעברה?
בנוסף "טסלה יכולה לעשות מה שהיא רוצה"...תחום ה utilties הוא תחום סופר רגולטורי...ותחום שבו נדרשה השקעת הון עצמי משמעותית בפרוייקטים.
הרגולטר בד"כ מאפשר לעשות תשואה סבירה(אבל ממש לא בוננזות) וזה מקום סביר להשקיע בו כסף כשיש לך יכולת לממן....זה למה utlities נסחרים בשווי נמוך יחסית...הם נדרשים גם לקשרים מאד טובים עם הקהילות והרגולטרים.(אחת החוזקות של מאסק).
לברקשיר גם יש יותר solar מטסלה...
מאיפה הקפיצה אז של מה ש utilities עושים בד"כ לבין עסק עם שווי של 5 טריליון? מתי העסק הזה יהיה? כמה הון יהיה צורך על מנת ליצור אותו? איזה מרווח יהיה לטסלה ולמה את חושב שהוא יהיה גבוה?

ואתה יכול דרך אגב לקנות את כל עסקי האנרגיה של ברקשיר(רווחים, צומחים וכו), את האחזקה שלהם באפל, בBYD, ב900B בנכסים, רכבת, את תחום הביטוח ועוד ועוד..בכ680B...משמעותית פחות מכל טסלה.

חברה שצומחת ב50% בשנה מקצצת ב10% מהעובדים? אין להם עוד שני מפעלים שצריכים להפתח? מאיפה יבואו העובדים לזה? תוך כמה זמן יכשירו ויגייסו אותם?
הכל יכול להיות...ושוב הלוואי שחברות שאני מחזיק יהיו חדות ככה בקיצוץ עובדים כאשר צריך...אבל יש שאלות שצריכות לעלות...
ואם היית עובד של של טסלה ...מעניין מה היית חושב אם המנכ"ל שלך מנחית הוראה לחזור למשרד, ויומיים אחרי זה "צריך לקצץ ב10% יש לי הרגשה לא טובה לגבי הכלכלה"...אני מנהל חברות...חושב כמה פעמים איך מסרים יעברו לעובדים...אתה לא משחק ככה עם חיים של אנשים.


"ביבי הוא הראש ממשלה הכי טוב שהיה כאן, רק בגלל אנחנו חיים. כולם רודפים אותו, התקשורת נגדנו. מנסים להפיל את הימין. בנט הוא נוכל"

ESG זה אכן בדיחה...אבל ב G, היו צריכים להעיף את טסלה ביום שהבורד העניק אופציות בכמויות הזויות לאילון מהחברה(שכמובן אחרי זה הוא מכר ל"משקיעים").
social - אני לא יודע איך אפשר לעקוב אחרי אילון ב טוויטר ולחשוב שהוא עומד בזה.(אותי זה מבדר ממש...אבל הוא לא social).

בקשר לרובוטיקה:
https://www.youtube.com/watch?v=HUP6Z5voiS8&t=113s
אוקי.

וד"א את כל הטירליונים דולרים של ערך שנזרקים כאן + הייצור והפיתוח של הרכבים, טסלה תעשה עם כ2B דולר ב RND וכ6B בcapax...זה החזרי השקעה פנומנליים שלא נראו כדוגמתם.


בקשר לביטוח, אני יכול להמשיך...גם כאן, עולם סופר תחת רגולציה, הרווחיות היא נמוכה ותחת רגולציה, יש כאן עולם של Underwriting(טסלה למיטב ידיעתי לא עושה Underwriting אלא פשוט מוכרת פוליסות לצד שלישי), יש צורך בריתוק הון גדול(שאין לטסלה, אז תצטרך לגייס/לדלל), צריכה להשקיע FLOAT, אישורים מרגולטרים...כאילו באמת...אתם לא מבינים מה אתם עושים לעצמכם עם הצורה שאתם זורקים כסף ככה?
מה עובר לכם בראש שאתם מהמרים ככה בעולם שאתם לא מכירים עם כסף שאתם צריכים?

ואסיים בגרף אחרי מחקר של שנים:
צפה בקובץ המצורף 1231
ותזכרו שכנראה בניגוד לרוב אלו שאתם צורכים את התוכן שלכם על טסלה....לי אין שום אינטרס.

אני מציע שוב למשקיעי טסלה לנסות לחשוב כמה אובייקטיבית הם מבינים את החברה ואת הסיכונים של השקעה בחברה כזו.
המניה למטה ויכול להיות שזה זמני ולא בצדק...אבל זו עדיין נקודה ששווה אולי לחשוב על ההון האישי שלכם שאתם שמים בחברה כזו. הכסף שיש לכם בחברה היום זה מה שיש...כמה אתם בטוחים שהשווי יהיה גבוה יותר בעתיד...וכמה אתם בטוחים בכך ששיקול הדעת שלכם הוא נכון.
 
אני מציע שוב למשקיעי טסלה לנסות לחשוב כמה אובייקטיבית הם מבינים את החברה ואת הסיכונים של השקעה בחברה כזו.
המניה למטה ויכול להיות שזה זמני ולא בצדק...אבל זו עדיין נקודה ששווה אולי לחשוב על ההון האישי שלכם שאתם שמים בחברה כזו. הכסף שיש לכם בחברה היום זה מה שיש...כמה אתם בטוחים שהשווי יהיה גבוה יותר בעתיד...וכמה אתם בטוחים בכך ששיקול הדעת שלכם הוא נכון.
eps growth
אף אחד לא ציפה שהמנכל פתאום ישתגע ויתזמן רכישה של חברה ב44B$ בזמן שמניות נחתכות ב50-80% מה שיאלץ אותו למכור מניות טסלה בכמויות
אני מניח שהשקעה בטסלה ברמות האלה זו כבר השקעת value ולא growth.. הpe של 2023 כבר נמוך משל קוקה קולה וזה אבסורדי
 
eps growth
אף אחד לא ציפה שהמנכל פתאום ישתגע ויתזמן רכישה של חברה ב44B$ בזמן שמניות נחתכות ב50-80% מה שיאלץ אותו למכור מניות טסלה בכמויות
אני מניח שהשקעה בטסלה ברמות האלה זו כבר השקעת value ולא growth.. הpe של 2023 כבר נמוך משל קוקה קולה וזה אבסורדי
באמת שרק ממקום חיובי, יותר קל לא להגיד לך כלום אבל באמת שחבל לי על הנזקים שאנשים כאן עושים לעצמם(לתפיסתי)...אני לא חושב שיש לך מושג על מה אתה מדבר...לזרוק PE לאוויר ולהשוות חברת מכוניות לקוקה קולה זה פשוט לדבר שטויות...
PE הוא מספר שניתן לשינוי בצורה קלה מאד(כמה השקעות יש בפנים? כמה אין? ממה בנוי הרווח וכמה הוא בטוח? איזה עסקים בפנים? איזה פעילויות לא רווחיות נמצאות כחלק מהרווח? ועוד ועוד), אלו בכלל לא אותם תעשיות, הסיכון של שתי החברות בכלל לא דומה אין שום דרך קלה להשוות בהשקעה בין שתי חברות בתעשיות שונות לחלוטית על ידי PE(ובכלל...ואם כבר ההשוואה הכי נכונה(והיא לא) היא לחברות רכב אחרות...ושם כבר ההשוואה צריכה להטריד אותך).

הימרת, הרווחת יפה מ TSLA? נהדר...תדע לקחת את הציפים מהשולחן ולהגיד תודה לפני שהבית יקח אותם ממך בחזרה. אל תסתנוור.
(ואני לא יודע איך יותר המנכ"ל יכול להגיד כמה הוא חושב שהמחיר של המניה הזוי מאשר למכור עשרות מילארדים כל זמן שהוא יכול...בחברה שהקשקשת הייתה לפני כמה חודשים(עדיין?) ששווה כמה טריליוני דולרים רק מאנרגיה, רובוטים ואני לא עוקב כבר אחרי השקרים וההנפצות...כמה תירוצים הוא יכול לספר כשהוא מוכר אחזקות שלו בחברה שלפי שרלטני האינטרנט שווה יותר מפי10 מהמחיר הנוכחי? מי עושה כזה דבר אם החברה שווה משהו שקרוב לסכום הזה?)
 
נערך לאחרונה ב:
אה טוב, בגלל זה בפרה מרקט יש מינוס 3% עכשיו
מעודד לדעת שיש לו עוד 9 מיליארד למכור

הנק אור היא שבפעם הבאה שהוא יצטרך למכור מניות מחיר של כל מניה יהיה נמוך יותר ואולי אולי הוא פשוט יאבד את כל המניות שלו
אני מניח שאתה כבר לא מתייחס לפרהמארקט עכשיו...
 
לא ממליץ לא מייעץ. זה בעיני בסוף חברת מכוניות, מתייחסים לזה כאילו זה חברת סופר טכנולוגיה, אבל ההשקעה על r&d מאוד נמוכה, ביחס לחברת טכנולוגיה בגודל שלה.
לא ברור מאיפה אתם מסיקים גדילה אינסופית, אני מרגיש שמאוד ירד ההייפ סביב מכוניות טסלה, מכוניות אחרות נותנות פייט.
waymo ממה שזה נשמע נותנת פייט מאוד חזק לנהיגה אוטונומית ומי שמייצר לטסלה סוללות זה פאנאסוניק, בעיקר.
 
זה בעיני בסוף חברת מכוניות, מתייחסים לזה כאילו זה חברת סופר טכנולוגיה, אבל ההשקעה על r&d מאוד נמוכה, ביחס לחברת טכנולוגיה בגודל שלה
אני מנחש שבגלל זה:
 
אני מנחש שבגלל זה:
רואים שם שטסלה לא כל כך innovative ביחס לחברות טכנולוגיה גדולות ויחסית כן מבזבזת הרבה.
 
בעיקר ניתן לראות שהנתונים שלה לא דומים לחברת רכב. אם היא מצליחה או לא כחברת טכנולוגיה, זה כבר נתון לפרשנות, אבל היא דיי במרכז המפה.
 
נערך לאחרונה ב:
@Eugene Eug
עברו כמה שעות ואין עדכון באיזה ריח אילון מאסק הפליץ היום בבוקר? ריח ירוק או אדום? מה אומרים בפרי-מרקט?
מה זה? איך אני אדע אם לקנות או למכור בין הבוקר לצהריים? איך השרשור יגיע ל 1000 עמודים, אם תמשיך ככה להתרשל בדיווח?
נא טיפולך.
 
לא קרה, בכל מקרה קטי ווד קנתה הרבה מניות טסלה.
בדר"כ היא אלופה בלהפסיד כסף.
לא קרה אבל אל תדאג, ישלימו פערים היום.
עד שמאסק לא יחטוף מארג׳ין קול
מכרתי 50,000$ במניות בפתיחה. מחכה לקנות בחזרה בעוד שעה..
אני גם ככה מפסיד כסף מholding אז לפחות נעשה כמה גרושים ככה, יש לשוק pattern קבוע השנה שהוא נופל בצורה עקבית מאז הפתיחה, וגם קורה לטסלה המון
 
נערך לאחרונה ב:
@Eugene Eug
עברו כמה שעות ואין עדכון באיזה ריח אילון מאסק הפליץ היום בבוקר? ריח ירוק או אדום? מה אומרים בפרי-מרקט?
מה זה? איך אני אדע אם לקנות או למכור בין הבוקר לצהריים? איך השרשור יגיע ל 1000 עמודים, אם תמשיך ככה להתרשל בדיווח?
נא טיפולך.
בשמחה. מאסק מאבד את השפיות שלו.. חסם עיתונאים בטוויטר ועכשיו מאיימים להטיל עליו סנקציות באיחוד האירופי.
באיזה שלב מישהו יאפס אותו? כשטסלה תחזור להיות חברה ״קטנה״ בשווי 30 מיליארד דולר ואז ההון שלו יהיה לא רלוונטי יותר?
 
סליחה, 23. לא forward PE אלא EPS לשנת 2023.
אני מתבסס על ההערכה של אנליסט בשם Gary Black שעד כה היה הכי מדוייק. הוא לא אולטרה שור (מכר את כל האחזקות טסלה בקרן שלו כשהיא הייתה גבוהה). ההערכה שלו כרגע לEPS שנת 2023ֶ היא 7.2$ (זכרתי 8$ בגלל זה יצא לי 21).


לא עניין של חוכמה. רק מציין שבהיעדר אירוע מאקרו חמור נוסף נראה שארק נמצאים באזור התחתית שלהם.
כמה עכשיו? ירד מ20?
מה הסיכון בתכלס? שהם לא יצליחו למכור שנה הבאה?
קשה לי להאמין.. במיוחד עם ה7500$ incentive בארהב
 

נושאים דומים

Back
למעלה