• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ד"ר גיא בכור על פשטות מרצון. האם הוא מקוראי הסולידית?

האתר שלו מאוד מומלץ למי שרוצה פרספקטיבה שונה על מה שהוא שומע בחדשות. (גם מבחינה כלכלית)
 
אתר שלו מאוד מומלץ למי שרוצה פרספקטיבה שונה על מה שהוא שומע בחדשות.
נכון, בגלל זה אני גם קוראת את רוטר (לפעמים מתגלגלת מצחוק ולפעמים מטיחה את הראש בקיר מיאוש).
אגב, הוא מזכיר לי את סבר פלוצקר בציור התמונה הישראלית /יהודית הנהדרת.
 
מדוע בעצם לא פשטות?
הנאה גשמית ממותרות - אין בה ערך מעבר לתחושת ההנאה, ותחושת ההנאה מורכבת ברובה המוחלט מריצוי איזה קומפולסיה שעולה בנפש. ביטלת מראש את הקומפולסיה - ממילא השגת את אותה התועלת שהית משיג אילו היית ממש את הקומפולסיה. המחיר- ההנאה הפוזיטיבית שאתה מקבל ממימוש הרצון (ז"א לא ההנאה מביטול הרצון אלא ההנאה מהטעם, למשל) אבל זה מחיר זניח כיון שכפי שנאמר ההנאה עצמה היא מרכיב שולי בסיפור.
הנאה פסיכולוגית ממותרות (יש לי יותר \ כמו השכן שלי) - כבר שאלה של אגו
 
סלחו לי, אבל כמה בבל"ת! ראיתי את בכור בכמה וכמה ראיונות טלוויזיוניים וקראתי כמה ממאמריו אני חייב לציין שמהכרותי זו, הוא לא נראה לי האפליקציה הכי מהירה בטבלט. אבל המאמר הזה בנוי כמו דרשה של מטיף אוונגליסטי סוג ד, כל מה שצריך זה להוסיף "הו לורד הללויה" לאחר כל פיסקה.

ולתוכן של המאמר:

1- כמו כל מטיף טוב הוא מתחיל במשהו אוניברסלי שקל להתחבר אליו, באותה מידה הוא יכול להגיד "שכולנו צריכים לאהוב את ילדינו" או "שכולנו זקוקים לשלוות נפש" או כל חירטות שאנשים יזדהו אתו וע"י כך ירגישו שעליהם להזדהות עם שאר הדרשה.

2- "הסונים בארץ חווים צניחת ערך מטורפת" - זה נכון, אבל זה בגלל שהסונים בשאר העולם התחילו להשתולל בהמוניהם, אז אף אחד כבר לא מעניין אותו הסונים שלנו. אבל מה זה בדיוק עוזר לי שגם בצרפת יש פיגועים? איך זה מעלה לי את הביטחון האישי אם גם בשרונה הם יורים? במילים אחרות, צרת רבים נחמת טיפשים.

3- אכן יש עליה בהשקעות בארץ. אבל בהתחשב שנמצא מאגר של כמה מאות מיליארדים של דולרים זה לא מפתיע. מה גם שההשקעות הסיניות הגיעו לישראל לא מתוך אהבת ישראל אלה מהעובדה שבכל העולם מתחילים לחוקק חוקים נגד השקעות סיניות, כי לכולם ברור שהשקעה סיניות היא חרב פיפיות מאחר ואלה לא סתם חברות עסקיות אלה חברות בניהול משותף של הממשלה הסינית.

לגבי עליית הנאציזם, סליחה הימין, באירופה. רוב המפלגות האלה הם נאו נאציות מובהקות, זה מה שבכור מאחל לו? אולי כמה פוגרומים טובים ביהודים? אם קצת מזל אחרי שהם יטפלו בערבים הם לא יטפלו ביהודים.

4- "הסונים מקנאים בנו" זה הניתוח המבריק? לפי איזה מחקר? ואולי הם קראו את סעיף אחד של בכור והגיעו למסקנה שהיהודים הם ריקנים וחלולים ולכן לא מגיע להם לשלוט בארץ הקודש?(כמו נטורי קרתא) יכול להיות? מי יודע? מחקר? משהו? אבל ידוע שהערבים הם פרימיטיביים חומרניים. כל עוד זה מתאים לתיאוריה, למה לא?

5- "אנו צודקים, זו ארצנו ההיסטורית". איך ארץ שהובטחה לנו ע"י יצור דמיוני שהמציאו אנשים לפני 3 אלפים שנה קשור לצדק? מה השלב הבא היוונים יבקשו זכויות על איים על בסיס המיתולוגיה? שבטים אפריקאים יבקשו צדק נדלני על בסיס אלת המנגו שהבטיחה להם את כל עצי המנגו בעולם?

6- דבר ראשון, יש הסדר מדיני עם האירנים. חוץ מזה, לפי מכון היצוא, יש ירידה חדה ביצוא גם ב 2015 וגם ב 2016, למען האמת אי אפשר להסיק מזה שהחרם עובד כי לירידה ביצוא יכולות להיות סיבות רבות, אבל לבטח המסקנה לא יכולה להיות שאין חרם.

7- השקעות נפט באירן זורמות כמים, אכן בשאר התחומים אין השקעות, אבל זה נכון ברוב המדינות הטוטליטריות באזור, מעבר לכך שהסיבה לנפט הזול היא בגלל שאירן סירבה להצעת אופ"ק להעלות את המחירים על מנת שהיא תוכל להמשיך ל"כבוש" שווקים חדשים עבור הנפט שלה.

8- הבן אדם ממש אוהב אנטישמיים מאיזו שהיא סיבה. כל מה שנשאר שהאנטישמיים ישתלטו על העולם ולא נוכל לצאת מהמדינה והבן אדם הזה יהיה מאושר. יופי לנו.(רק אל תגלו לו שבני העלייה הרוסית בורחים מכאן טיפין טיפין לקנדה בעיקר)

9- תחליפו את "העולם הערבי" ב"העם בישראל" וקיבלתם תיאור מדויק של מה שקורה אצלנו.

10- אז זהו שלא, הציבור היצרני בארץ ברובו לא שמח בחלקו, רבים מהגרים כי הם מסוגלים להשיג רמת חיים הרבה יותר "סולידית" במדינות אחרות ומתוך הבנה שעדיף קצת אנטישמיות בעולם מאשר כל הבלגן הדאעש"י שמסביבנו, שבכור כל כך אוהב.


בקיצור, לא שאני חושב שיש כאן דברי פשע ורשע אלה פשוט מדובר בבבל"ת, כמו רוב המאמרים שלו שיצא לי להתקל בהם, אבל כל עוד יש לו מאמינים, "praise the lord hallelujah" .(ואני בכלל לא רוצה להתחיל עם ז'אן ז'ק רוסו והנרי דיוויד תורו שהקשר בין התיאוריות שלהם ומה שכתוב במאמר הוא כמו המרחק בין...נו מילא)
 
נערך לאחרונה ב:
סלחו לי, אבל כמה בבל"ת! ראיתי את בכור בכמה וכמה ראיונות טלוויזיוניים וקראתי כמה ממאמריו אני חייב לציין שמהכרותי זו, הוא לא נראה לי האפליקציה הכי מהירה בטבלט.
רוב הדברים שהוא אומר הם נכונים, אם הבעיה היא הסגנון אני ממליץ שתנסה לקרוא\לשמוע את דר' מרדכי קידר.

אבל מה זה בדיוק עוזר לי שגם בצרפת יש פיגועים? איך זה מעלה לי את הביטחון האישי אם גם בשרונה הם יורים? במילים אחרות, צרת רבים נחמת טיפשים.
הסיבה שזה עוזר לך זה שהלחץ העולמי עליך להגיע ל"שלום" נעלם, ואתה חופשי לעשות עם ה"פלסטינים" כל מה שעולה בדעתך. למשל, זה מאוד יעלה את הביטחון האישי שלך בשרונה ליישם את התוכנית של פייגלין להציע להם כסף כדי שיהגרו לקנדה:

"מכון סקרים פלסטיני מצא לאחרונה כי הציבור בשטחי הגדה, ברצועת עזה ובמזרח ירושלים מגלה דאגה רבה וחשש למצבו הכלכלי. כ-68% מהפלסטינים דואגים ליכולתם לקיים את משפחתם מבחינה כספית, 70% היו מהגרים למערב אם היו יכולים"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537161,00.html

3- אכן יש עליה בהשקעות בארץ. אבל בהתחשב שנמצא מאגר של כמה מאות מיליארדים של דולרים זה לא מפתיע.
זה לא קשור לסינים, יש כמה רכישות אבל זה טיפה בים. זה קשור לפתיחת המשק לתחרות והשקעה בתשתיות, ולכן התל"ג לנפש שלנו הוכפל מ-2003. המניאק הזה ביבי מפתח פה את המדינה.

לגבי עליית הנאציזם, סליחה הימין, באירופה. רוב המפלגות האלה הם נאו נאציות מובהקות, זה מה שבכור מאחל לו?
אין לך מושג, תבדוק את עצמך. "מפלגות הימין הקיצוני" באירופה כפי שמתייגים אותם היום מחזיקות בעמדות זהות למפלגות מרכז לפני כ-50 שנה. אין שם שום אג'נדה ניאו נאצית, חוץ מכמה רסיסים שוליים ומסתננים למיניהם. כל מה שהם רוצים זה לשמור על המדינות שלהם מפני הפלישה המוסלמית והדיקטטורה של האיחוד האירופי. הנאצים של היום הם המוסלמים הקיצוניים, והמפלגות המדוברות באירופה הם הצ'רצ'ילים של ימינו (למשל Geert Wilders בהולנד כדוגמא מובהקת).

5- "אנו צודקים, זו ארצנו ההיסטורית". איך ארץ שהובטחה לנו ע"י יצור דמיוני שהמציאו אנשים לפני 3 אלפים שנה קשור לצדק?
אם אתה לא חושב שהמדינה הזו שלך אני באמת לא מבין מה אתה עושה פה. חבל, יש מדינות עם יותר חופש כלכלי ומזג אויר יותר טוב. אם לא מתאים למישהו לחיות במדינת היהודים, אפשר ללכת למדינה עם ערכים אוניברסליים כמו ארה"ב.

6- דבר ראשון, יש הסדר מדיני עם האירנים.
הם כבר הפרו את ההסדר ועושים מה שבא להם.
 
לא הבנתי, אתה בעד שמישהו יישאר במקום שהוא סובל בו ולא מזדהה איתו?

המשפחה שלי הגיעה לישראל מברית המועצות כי חשבנו שכאן יותר מתאים לנו, לשיטתך היינו צריכים להישאר שם?

אני מקבל רושם שהבנאדם כנראה סובל פה, וחבל שיסבול.
 
נערך לאחרונה ב:
אתה בעד שמישהו יישאר במקום שהוא סובל בו ולא מזדהה איתו?
לאנשים יש עוד שיקולים בחיים חוץ מהסבל או חוסר ההזדהות האישית שלהם. למשל הם נשואים למישהו שלא רוצה לעזוב, יש להם ילדים שקשורים לחברים שלהם, יש להם הורים חולים לטפל בהם, אין להם דרך חוקית להגר למדינה טובה יותר עבורם, ועוד. לא כולם יכולים סתם כך לקום וללכת.
 
לאנשים יש עוד שיקולים בחיים חוץ מהסבל או חוסר ההזדהות האישית שלהם. למשל הם נשואים למישהו שלא רוצה לעזוב, יש להם ילדים שקשורים לחברים שלהם, יש להם הורים חולים לטפל בהם, אין להם דרך חוקית להגר למדינה טובה יותר עבורם, ועוד. לא כולם יכולים סתם כך לקום וללכת.
אם זה המצב, אז לנסות לשנות את השיטה במדינה בה אתה "תקוע" זה לא הוגן כלפי האנשים שכן אוהבים את המדינה. אם שוב לשאול מההקבלה להורים שלי, הם לא ניסו לשנות את ברית המועצות הסובייטית מבפנים בהבעת דעות נגדיות, הם סבלו בשקט ועזבו כשזה התאפשר.

אם נולדתי בארה"ב ואני מתנגד לעקרונות החירות של אותה מדינה על בסיס אידאולוגי, אז זה שאני במקרה נמצא שם לא אומר שאני אמור לחתור תחת המדינה הזו בזמן שאני "אורח" שלהם. כשאתה שם את עצמך במעמד של "אורח" מבחירה, תגלה קצת נימוס כלפי מי ש"מארח" אותך.

להבהרה, לא אני מגדיר מי "אורח" ומי לא - האנשים עצמם מגדירים זאת על ידי הזדהות או אי הזדהות עם ערכי אותו מקום או מדינה. זה חלק מהחופש של כל אחד לבחור את ערכיו.
 
להבהרה, לא אני מגדיר מי "אורח" ומי לא - האנשים עצמם מגדירים זאת על ידי הזדהות או אי הזדהות עם ערכי אותו מקום או מדינה. זה חלק מהחופש של כל אחד לבחור את ערכיו.
אני לא מסכימה שהזדהות עם ערכי המדינה הוא מה שקובע אם אני אורחת פה או לא. נולדתי פה, כאן הבית היחיד שלי. אני לא אורחת רק בגלל שלא מוצאת חן בעיני הממשלה הנוכחית או אלו שהיו לפניה. ואין באמת דבר כזה "ערכי המקום". מדינת ישראל, לדוגמא, היא מאד הטרוגנית. הערכים של יהודי חילוני מתל אביב אינם דומים לערכים של מוסלמי מאום אל פחם או של יהודי דתי מעפרה. ולאף אחד אין זכות לקרוא לאחר "אורח" רק בגלל שהוא לא מסכים איתו.
 
אני לא מסכימה שהזדהות עם ערכי המדינה הוא מה שקובע אם אני אורחת פה או לא. נולדתי פה, כאן הבית היחיד שלי. אני לא אורחת רק בגלל שלא מוצאת חן בעיני הממשלה הנוכחית או אלו שהיו לפניה. ואין באמת דבר כזה "ערכי המקום". מדינת ישראל, לדוגמא, היא מאד הטרוגנית. הערכים של יהודי חילוני מתל אביב אינם דומים לערכים של מוסלמי מאום אל פחם או של יהודי דתי מעפרה. ולאף אחד אין זכות לקרוא לאחר "אורח" רק בגלל שהוא לא מסכים איתו.
את באה ואומרת שהיית רוצה שזו תהייה מדינת כל אזרחיה, כלומר כל מי שנולד פה זו המדינה שלו. הבעיה שלא על זה המדינה קיימת ונוסדה, מה לעשות. הערך המכונן המרכזי של המדינה הוא מדינה יהודית - לכן ההבדלים בין החילונים לחרדים הם לא כל כך מעניינים - שניהם יהודים, וכמעט כל היהודים שחיים בישראל גם מגדירים את עצמם ככאלה, כלומר הערך הזה "תופס" באופן רחב ביותר את העם כאן בין אם זה הומו חילוני מתל אביב או חרדי מבני ברק, כי שניהם יהודים בתרבותם. מבחינת הערבים, באופן מצחיק חלק ניכר מהם מתחיל להתנהג "כמונו" וכמחצית מהם מצביעים למפלגות ציוניות, אז אולי אפילו שם המצב לא רע מבחינה זו.

אם נולדת פה, זה בהחלט לא מספיק כדי לקבוע שזו המדינה שלך, מכיוון שמבחינת החוקים של המדינה והערכים שלה זו לא המדינה של תושביה אלא מדינת היהודים בכל מקום באשר הם נמצאים בעולם, גם אם כרגע אין להם אזרחות.

אגב, זה בדיוק כמו שארה"ב נוסדה על הערך שזו המדינה של האנשים אוהבי החירות בעולם כולו, ולא רק בארה"ב, כפי שמבטאת אמה לזרוס:

"Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning to breathe free,
The wretched refuse of your teeming shore.
Send these, the homeless, tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!"

כלומר, מדינת ישראל היא הבית של היהודים מבחינה תרבותית בעולם כולו, וארה"ב היא הבית התרבותי של אוהבי החירות בעולם כולו.

הרעיון שמדינה קיימת אך ורק על פי גבולות גיאוגרפיים שאנשים נולדים בתוכם ולכן זו מדינתם נוסה בחוסר הצלחה מסחררת במזרח התיכון ובאירופה, ולכן קמה נולדה לה מדינת הלאום והזכות להגדרה עצמית לאומית.
 
@Edward כתבת כך:
להבהרה, לא אני מגדיר מי "אורח" ומי לא - האנשים עצמם מגדירים זאת על ידי הזדהות או אי הזדהות עם ערכי אותו מקום או מדינה. זה חלק מהחופש של כל אחד לבחור את ערכיו.
כלומר לטענתך, מי שלא מזדהה עם ערכי המדינה הוא אורח פה וזו לא המדינה שלו. מצד שני כתבת כך:
אם נולדת פה, זה בהחלט לא מספיק כדי לקבוע שזו המדינה שלך, מכיוון שמבחינת החוקים של המדינה והערכים שלה זו לא המדינה של תושביה אלא מדינת היהודים בכל מקום באשר הם נמצאים בעולם, גם אם כרגע אין להם אזרחות.
כלומר לטענך, מי שיהודי זאת כן המדינה שלו.

אם כך, מה דינו של מי שכן יהודי אבל לא מזדהה עם כל ערכי המדינה? זו כן או לא המדינה שלו?
 
אם כך, מה דינו של מי שכן יהודי אבל לא מזדהה עם כל ערכי המדינה? זו כן או לא המדינה שלו?
טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים. יהודי שלא מזדהה עם היותו יהודי, אני מניח שלא ירצה לחיות במדינה שכזו ויחפש לעצמו מקום אחר. או שיישאר פה וירגיש עצמו עוף מוזר במדינה זרה. או שיחליט שדווקא כן מתאים לו להיות יהודי ולהתחבר לתרבות הזו.

העיקרון פה הוא כמובן עיקרון הבחירה, משום שמדינה יהודית היא גם מדינת חירות.
 
טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים. יהודי שלא מזדהה עם היותו יהודי, אני מניח שלא ירצה לחיות במדינה שכזו ויחפש לעצמו מקום אחר.
1. מישהו יכול להזדהות עם היותו יהודי ועדיין לא להזדהות עם הערך "מדינת היהודים".
2. מישהו יכול לא להזדהות כלל עם הערך המרכזי של מדינה כלשהי ועדיין לבחור לחיות בה: כי המשפחה שלו כאן, כי זאת השפה שהוא גדל איתה, כי בן הזוג שלו רוצה להשאר, כי אין לו כסף להגר, ועוד כיד הדמיון סיבות.
 
טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים.
בעיניי זה לא הערך המרכזי, לפחות לא שלי. נכון שזו המדינה היחידה שאושרה ע"י האו"ם ללאום היהודי אבל בעיניי יש ערך רב יותר לפיסקה במגילת העצמאות שמדברת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה וקיום שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ותבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
מה לעשות ורוב שנותיה של המדינה היא לא מקיימת כמעט אף אחד מהערכים האלה (ואלה שכן, אז בצורה עקומה)? לעזוב את המדינה כי מדיניות הממשלות קיבעה ערכים שאני לא מסכימה איתם או להישאר ולהילחם עליהם? אני בחרתי את האפשרות השניה.
ואני לא אורחת של אף אחד וגם החברים הערבים שלי לא אורחים של אף אחד!
 
בעיניי זה לא הערך המרכזי, לפחות לא שלי. נכון שזו המדינה היחידה שאושרה ע"י האו"ם ללאום היהודי אבל בעיניי יש ערך רב יותר לפיסקה במגילת העצמאות שמדברת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה וקיום שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ותבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
לשיטתי כל הערכים הללו לא סותרים מדינה יהודית, אפשר להיכנס לזה באופן פרטי אם מישהו מעוניין, או שניתן ללכת לשמוע קצת את פייגלין מתפלסף על זה.
 
1. מישהו יכול להזדהות עם היותו יהודי ועדיין לא להזדהות עם הערך "מדינת היהודים".
אני חושב שבמודל המדינה הליברלית היהודית עם מעורבות מדינה מאוד נמוכה קשה לי לראות איך זה קורה. עם השטויות שקורות היום במדינה הזו דווקא קל לי להבין את זה.

2. מישהו יכול לא להזדהות כלל עם הערך המרכזי של מדינה כלשהי ועדיין לבחור לחיות בה: כי המשפחה שלו כאן, כי זאת השפה שהוא גדל איתה, כי בן הזוג שלו רוצה להשאר, כי אין לו כסף להגר, ועוד כיד הדמיון סיבות.
זה סבבה. אני יכול לחיות בצרפת ולא להזדהות עם הצרפתיות של אותה מדינה. מה שכן אני לא הולך לתת לצרפתים הרצאות על ערכי המדינה שהם בחרו לעצמם.

הרשה לי לחלוק עליך, עד שלא יפרידו דת ממדינה זו לעולם לא תיהיה המשוואה שציינת למעלה
כל הרעיון של מדינה יהודית לשיטתי זו מדינת חירות שבה אין חקיקה דתית, למעט השאלה "מי הוא יהודי" עבור חוק השבות בלבד. אז נראה לי שתאמץ את הפתרון שלי.
 
נערך לאחרונה ב:

נושאים דומים

Back
למעלה