נכון, בגלל זה אני גם קוראת את רוטר (לפעמים מתגלגלת מצחוק ולפעמים מטיחה את הראש בקיר מיאוש).אתר שלו מאוד מומלץ למי שרוצה פרספקטיבה שונה על מה שהוא שומע בחדשות.
רוב הדברים שהוא אומר הם נכונים, אם הבעיה היא הסגנון אני ממליץ שתנסה לקרוא\לשמוע את דר' מרדכי קידר.סלחו לי, אבל כמה בבל"ת! ראיתי את בכור בכמה וכמה ראיונות טלוויזיוניים וקראתי כמה ממאמריו אני חייב לציין שמהכרותי זו, הוא לא נראה לי האפליקציה הכי מהירה בטבלט.
הסיבה שזה עוזר לך זה שהלחץ העולמי עליך להגיע ל"שלום" נעלם, ואתה חופשי לעשות עם ה"פלסטינים" כל מה שעולה בדעתך. למשל, זה מאוד יעלה את הביטחון האישי שלך בשרונה ליישם את התוכנית של פייגלין להציע להם כסף כדי שיהגרו לקנדה:אבל מה זה בדיוק עוזר לי שגם בצרפת יש פיגועים? איך זה מעלה לי את הביטחון האישי אם גם בשרונה הם יורים? במילים אחרות, צרת רבים נחמת טיפשים.
זה לא קשור לסינים, יש כמה רכישות אבל זה טיפה בים. זה קשור לפתיחת המשק לתחרות והשקעה בתשתיות, ולכן התל"ג לנפש שלנו הוכפל מ-2003. המניאק הזה ביבי מפתח פה את המדינה.3- אכן יש עליה בהשקעות בארץ. אבל בהתחשב שנמצא מאגר של כמה מאות מיליארדים של דולרים זה לא מפתיע.
אין לך מושג, תבדוק את עצמך. "מפלגות הימין הקיצוני" באירופה כפי שמתייגים אותם היום מחזיקות בעמדות זהות למפלגות מרכז לפני כ-50 שנה. אין שם שום אג'נדה ניאו נאצית, חוץ מכמה רסיסים שוליים ומסתננים למיניהם. כל מה שהם רוצים זה לשמור על המדינות שלהם מפני הפלישה המוסלמית והדיקטטורה של האיחוד האירופי. הנאצים של היום הם המוסלמים הקיצוניים, והמפלגות המדוברות באירופה הם הצ'רצ'ילים של ימינו (למשל Geert Wilders בהולנד כדוגמא מובהקת).לגבי עליית הנאציזם, סליחה הימין, באירופה. רוב המפלגות האלה הם נאו נאציות מובהקות, זה מה שבכור מאחל לו?
אם אתה לא חושב שהמדינה הזו שלך אני באמת לא מבין מה אתה עושה פה. חבל, יש מדינות עם יותר חופש כלכלי ומזג אויר יותר טוב. אם לא מתאים למישהו לחיות במדינת היהודים, אפשר ללכת למדינה עם ערכים אוניברסליים כמו ארה"ב.5- "אנו צודקים, זו ארצנו ההיסטורית". איך ארץ שהובטחה לנו ע"י יצור דמיוני שהמציאו אנשים לפני 3 אלפים שנה קשור לצדק?
הם כבר הפרו את ההסדר ועושים מה שבא להם.6- דבר ראשון, יש הסדר מדיני עם האירנים.
-1אם אתה לא חושב שהמדינה הזו שלך אני באמת לא מבין מה אתה עושה פה.
לא הבנתי, אתה בעד שמישהו יישאר במקום שהוא סובל בו ולא מזדהה איתו?
לאנשים יש עוד שיקולים בחיים חוץ מהסבל או חוסר ההזדהות האישית שלהם. למשל הם נשואים למישהו שלא רוצה לעזוב, יש להם ילדים שקשורים לחברים שלהם, יש להם הורים חולים לטפל בהם, אין להם דרך חוקית להגר למדינה טובה יותר עבורם, ועוד. לא כולם יכולים סתם כך לקום וללכת.אתה בעד שמישהו יישאר במקום שהוא סובל בו ולא מזדהה איתו?
אם זה המצב, אז לנסות לשנות את השיטה במדינה בה אתה "תקוע" זה לא הוגן כלפי האנשים שכן אוהבים את המדינה. אם שוב לשאול מההקבלה להורים שלי, הם לא ניסו לשנות את ברית המועצות הסובייטית מבפנים בהבעת דעות נגדיות, הם סבלו בשקט ועזבו כשזה התאפשר.לאנשים יש עוד שיקולים בחיים חוץ מהסבל או חוסר ההזדהות האישית שלהם. למשל הם נשואים למישהו שלא רוצה לעזוב, יש להם ילדים שקשורים לחברים שלהם, יש להם הורים חולים לטפל בהם, אין להם דרך חוקית להגר למדינה טובה יותר עבורם, ועוד. לא כולם יכולים סתם כך לקום וללכת.
אני לא מסכימה שהזדהות עם ערכי המדינה הוא מה שקובע אם אני אורחת פה או לא. נולדתי פה, כאן הבית היחיד שלי. אני לא אורחת רק בגלל שלא מוצאת חן בעיני הממשלה הנוכחית או אלו שהיו לפניה. ואין באמת דבר כזה "ערכי המקום". מדינת ישראל, לדוגמא, היא מאד הטרוגנית. הערכים של יהודי חילוני מתל אביב אינם דומים לערכים של מוסלמי מאום אל פחם או של יהודי דתי מעפרה. ולאף אחד אין זכות לקרוא לאחר "אורח" רק בגלל שהוא לא מסכים איתו.להבהרה, לא אני מגדיר מי "אורח" ומי לא - האנשים עצמם מגדירים זאת על ידי הזדהות או אי הזדהות עם ערכי אותו מקום או מדינה. זה חלק מהחופש של כל אחד לבחור את ערכיו.
את באה ואומרת שהיית רוצה שזו תהייה מדינת כל אזרחיה, כלומר כל מי שנולד פה זו המדינה שלו. הבעיה שלא על זה המדינה קיימת ונוסדה, מה לעשות. הערך המכונן המרכזי של המדינה הוא מדינה יהודית - לכן ההבדלים בין החילונים לחרדים הם לא כל כך מעניינים - שניהם יהודים, וכמעט כל היהודים שחיים בישראל גם מגדירים את עצמם ככאלה, כלומר הערך הזה "תופס" באופן רחב ביותר את העם כאן בין אם זה הומו חילוני מתל אביב או חרדי מבני ברק, כי שניהם יהודים בתרבותם. מבחינת הערבים, באופן מצחיק חלק ניכר מהם מתחיל להתנהג "כמונו" וכמחצית מהם מצביעים למפלגות ציוניות, אז אולי אפילו שם המצב לא רע מבחינה זו.אני לא מסכימה שהזדהות עם ערכי המדינה הוא מה שקובע אם אני אורחת פה או לא. נולדתי פה, כאן הבית היחיד שלי. אני לא אורחת רק בגלל שלא מוצאת חן בעיני הממשלה הנוכחית או אלו שהיו לפניה. ואין באמת דבר כזה "ערכי המקום". מדינת ישראל, לדוגמא, היא מאד הטרוגנית. הערכים של יהודי חילוני מתל אביב אינם דומים לערכים של מוסלמי מאום אל פחם או של יהודי דתי מעפרה. ולאף אחד אין זכות לקרוא לאחר "אורח" רק בגלל שהוא לא מסכים איתו.
כלומר לטענתך, מי שלא מזדהה עם ערכי המדינה הוא אורח פה וזו לא המדינה שלו. מצד שני כתבת כך:להבהרה, לא אני מגדיר מי "אורח" ומי לא - האנשים עצמם מגדירים זאת על ידי הזדהות או אי הזדהות עם ערכי אותו מקום או מדינה. זה חלק מהחופש של כל אחד לבחור את ערכיו.
כלומר לטענך, מי שיהודי זאת כן המדינה שלו.אם נולדת פה, זה בהחלט לא מספיק כדי לקבוע שזו המדינה שלך, מכיוון שמבחינת החוקים של המדינה והערכים שלה זו לא המדינה של תושביה אלא מדינת היהודים בכל מקום באשר הם נמצאים בעולם, גם אם כרגע אין להם אזרחות.
טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים. יהודי שלא מזדהה עם היותו יהודי, אני מניח שלא ירצה לחיות במדינה שכזו ויחפש לעצמו מקום אחר. או שיישאר פה וירגיש עצמו עוף מוזר במדינה זרה. או שיחליט שדווקא כן מתאים לו להיות יהודי ולהתחבר לתרבות הזו.אם כך, מה דינו של מי שכן יהודי אבל לא מזדהה עם כל ערכי המדינה? זו כן או לא המדינה שלו?
1. מישהו יכול להזדהות עם היותו יהודי ועדיין לא להזדהות עם הערך "מדינת היהודים".טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים. יהודי שלא מזדהה עם היותו יהודי, אני מניח שלא ירצה לחיות במדינה שכזו ויחפש לעצמו מקום אחר.
בעיניי זה לא הערך המרכזי, לפחות לא שלי. נכון שזו המדינה היחידה שאושרה ע"י האו"ם ללאום היהודי אבל בעיניי יש ערך רב יותר לפיסקה במגילת העצמאות שמדברת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה וקיום שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ותבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.טענתי שלמדינה יש ערך אחד מרכזי, שזו מדינת היהודים.
הרשה לי לחלוק עליך, עד שלא יפרידו דת ממדינה זו לעולם לא תיהיה המשוואה שציינת למעלהמשום שמדינה יהודית היא גם מדינת חירות.
לשיטתי כל הערכים הללו לא סותרים מדינה יהודית, אפשר להיכנס לזה באופן פרטי אם מישהו מעוניין, או שניתן ללכת לשמוע קצת את פייגלין מתפלסף על זה.בעיניי זה לא הערך המרכזי, לפחות לא שלי. נכון שזו המדינה היחידה שאושרה ע"י האו"ם ללאום היהודי אבל בעיניי יש ערך רב יותר לפיסקה במגילת העצמאות שמדברת על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה וקיום שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה ותבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
אני חושב שבמודל המדינה הליברלית היהודית עם מעורבות מדינה מאוד נמוכה קשה לי לראות איך זה קורה. עם השטויות שקורות היום במדינה הזו דווקא קל לי להבין את זה.1. מישהו יכול להזדהות עם היותו יהודי ועדיין לא להזדהות עם הערך "מדינת היהודים".
זה סבבה. אני יכול לחיות בצרפת ולא להזדהות עם הצרפתיות של אותה מדינה. מה שכן אני לא הולך לתת לצרפתים הרצאות על ערכי המדינה שהם בחרו לעצמם.2. מישהו יכול לא להזדהות כלל עם הערך המרכזי של מדינה כלשהי ועדיין לבחור לחיות בה: כי המשפחה שלו כאן, כי זאת השפה שהוא גדל איתה, כי בן הזוג שלו רוצה להשאר, כי אין לו כסף להגר, ועוד כיד הדמיון סיבות.
כל הרעיון של מדינה יהודית לשיטתי זו מדינת חירות שבה אין חקיקה דתית, למעט השאלה "מי הוא יהודי" עבור חוק השבות בלבד. אז נראה לי שתאמץ את הפתרון שלי.הרשה לי לחלוק עליך, עד שלא יפרידו דת ממדינה זו לעולם לא תיהיה המשוואה שציינת למעלה
פותח הנושא | כותרת | פורום | תגובות | תאריך |
---|---|---|---|---|
G | פדיחה של גיא ברנד וערוץ 13 בתכנית כלכלה | אוף טופיק | 0 | |
S | התיק שלי: פשטות כערך | שוק ההון | 8 | |
מבקש המלצה על סרט/סרטון/כתבה על מינימליזם/פשטות מרצון | מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות | 3 |