• אזהרה: פורום זה מיועד להחלפת דעות בין משקיעים חובבים בנושאים תאורטיים בלבד. חל איסור מוחלט על מתן ייעוץ השקעות פרטי. אין לראות בדיונים בפורום בבחינת יעוץ השקעות או תחליף לייעוץ פיננסי מקצועי המותאם אישית וספציפית למשקיע תוך התחשבות בנתוניו, צרכיו המיוחדים והאחרים, מצבו הכספי, נסיבותיו ומטרותיו. אין להסתמך או לפעול על פי הנאמר בפורום ללא קבלת יעוץ מקצועי אישי מבעל הרישיון המתאים, וכל הנוהג אחרת עושה זאת על אחריותו בלבד. האחריות לאמור בכל הודעה היא על מחבר/ת ההודעה בלבד.
  • חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

עקום התשואת\עקום ריביות

asafaa

משתמש רשום
הצטרף ב
20/4/20
הודעות
2
דירוג
0
שלום.

צרפתי כמה עקומות ריביות בקובץ ואני רוצה לראות אם הבנתי נכון את התהליכים ואפשרויות של הפד.

מקרה 1- עקום התשואות יורד מהאפס כלומר יותר מוכרים אגח קצר מועד וקונים אגח ארוך. הפד יכול להוריד את הריבית כך שהתשואה לזמן הקרוב תרד.

מקרה 2-שיטוח עקומה שלב אחד לפני מקרה 1, השוק חושב שיש האטה כלכלית כך שעדיף לו לקנות אגח רחוק טווח ולמכור קצר(לא הבנתי למה עדיף לקנות ארוך? אם בעצם זה אומר שפשוט יש פחות קונים שקונים אגח קצר? ולכן המחירים יורדים)

מקרה 3- גם לא כזה הבנתי- נוצרת בטן שאגחים של 1-10 שנים נמוכות מאגחים של חודש ושלושה חודשים. זה בגלל צפי של הורדת ריבית אולי? שיגרום לאגחים הקצת יותר רחוקים להיות משתלמים יותר?

מקרה 4- הוא מצב תקין.


איזה אמצעים יש לפד לטפל בעקום התשואות? רק הורדת ריבית? או שגם הדפסת כסף שעל ידי זה נקנים עוד אגחים משפיע?

על מה מעיד עקומת התשואות? כאשר התשואות נמוכות באגח הקצר זה אומר ששוק המניות עדיף כי התשואות באגח נמוכות. העקום יכול להעיד מתי יותר כדאי להיכנס אל השוק?

תודה לעונים! מקווה שהבנתי חלקית לפחות כמו שצריך
 

נושאים דומים

Back
למעלה