• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

ניודים, התנתקויות, ביטולים - פוסט עידוד

נעם בלה בלה

משתמש בכיר
הצטרף ב
18/10/18
הודעות
2,021
דירוג
2,174
טוב הפוסט הזה לא יחדש שום דבר לאף אחד, ואני בטוח שכל מי שכבר הגיע למצב שהוא קורא את הסולידית וגולש בפורום הוא צרכן מודע.
אני בכל זאת רוצה לשתף בכמה חוויות ניוד שהיו לי בתקופה האחרונה, מתוך שתי מטרות:
1. לעודד אחרים, להציף למודעות ולהזכיר שצריך.
2. לספר כמה זה קל!

עברה שנה מאז שעברתי דירה. חשבון האינטרנט היה אמור לקפוץ ב20 ש"ח לחודש. התקשרתי לבזק להגיד שאני לא מוכן, ולשאול אם הם רוצים להציע משהו אחר. לא רצו. ניידתי לאקספון, וחסכתי לא רק את ה20 עליה אלא גם 20 פחות לעומת מה ששילמתי.

עברו X שקר כלשהו שנים מאז שעברתי לפרטנר, וקיבלתי סמס שמחיר החבילה שלי הולך לעלות. התקשרתי אליהם, אמרו לי שזו ההצעה הכי טובה שלהם, בלה בלה בלה. לעבור חברת טלפון נייד זה משהו שלפני כמה שנים היה סיוט. בשתי דקות נכנסתי לאתר של we4g, בחרתי מסלול - בניגוד לפרטנר, המחיר קבוע, ולא צפויות הפתעות. כל תהליך הרישום לקח אולי 3 דקות, יום למחרת כבר היה אצלי שליח שלהם עם סים, עוד חצי שעה להשלמת תהליך הניוד והופ, אני בחברה אחרת וזולה יותר.
בבוקר התקשרה נציגת שימור לקוחות של פרטנר, הסברתי לה ששימור עושים ללקוחות ואני כבר לא לקוח. בחיי שאני לא מבין את המודל העסקי המטומטם הזה של העדפת לקוחות חדשים על פני קיימים. בשיחה איתם לפני שניידתי אמרתי להם שאני רואה באתר שלהם שיש מבצע למצטרפים חדשים עם מחיר זול משמעותית ממה שהם מציעים לי, התגובה שלהם הייתה "אבל אתה לא חדש". יום אחרי הם ניסו לגייס אותי כלקוח חדש והציעו לי את זה. מאוחר מדי!

השבוע עברתי על פירוט האשראי שלי באתר הבנק. ראיתי שיש שם חיוב של 19.90 דמי כרטיס. חדש לי, אני לקוח הבנק 12 שנה, מעולם לא היה לי חיוב כזה. ביטלתי את הכרטיס באפליקציה, לקח פחות מדקה. יש לי כרטיס חוץ בנקאי אחר חינמי, אין לי צורך אמיתי בשניים, ואם אני משלם על זה כסף - אז לא תודה. יודעים מה, לשם ההגינות, תוסיפו לדקה עוד חצי דקה באפליקציה של החוץ בנקאי כדי להעלות את מסגרת האשראי היות שעכשיו זה הכרטיס היחיד שלי - דקה וחצי סך הכל.

בקיצור מה שאני מנסה להגיד זה שזה קל, פשוט, מעט מאוד זמן והתעסקות, ואני ממליץ ממש.

סה"כ כל ההתעסקויות האלה חסכו לי סכום חודשי לא גדול, שלוש ההוצאות האלה זה אולי 100 שקל בחודש חסכון, אבל לאורך חיים שלמים זה מצטבר להרבה ואני חושב שצרכנות מודעת זה אורח חיים - ולכן אופטימי שאמשיך לנהוג כך גם בעתיד. אם בעל הדירה היה מעלה לי את השכ"ד ב100 ש"ח לחודש זה היה מעצבן אותי, אין סיבה ש5 חיובים קטנים של 20 ש"ח יעצבנו פחות.
 
כל הכבוד. רק למה משא ומתן בטלפון? לא חבל על הזמן שלך? לי איום עזיבה ודרישה למחיר תחרותי יותר עובד מצוין במייל.
לאחרונה, מול פרטנר ומול הוט ומול הבנק.
 
כל הכבוד. רק למה משא ומתן בטלפון? לא חבל על הזמן שלך? לי איום עזיבה ודרישה למחיר תחרותי יותר עובד מצוין במייל.
טלפון מעביר לי את הזמן בדרך לעבודה (הולך רגל), ככה שאין לזה עלות זמן מבחינתי. איום עזיבה ודרישה למחיר תחרותי לא הזיז לאף אחד מהשלושה (עם כרטיס האשראי לא ניסיתי בכלל אז לשניים האחרים יותר נכון).
 
אם זה לא רק בנושא תקשורת ובנקים, אני ממליצה לצרף עוד ספק או שניים לאותו סוג של קניה.
אני עושה את זה עם מזון, חומרי ניקוי ואוכל לבע"ח. זה בעיקר משאיר אותי ערנית להשוואות ביניהם במקום להשוות את המחיר רק באותה חנות מקניה לקניה.
רוב האנשים מעדיפים לקנות תמיד מאותו ספק ואין להם למה להשוות.
 
יכול להגיד לגבי אינטרנט, הדבר הכי טוב שעשיתי היה לקנות ראוטר שלי, עלה לי לדעתי 400 שקל אמנם אבל חוסך את השכרת הציוד מהספק (10 שקלים בחודש) ובעיקר מאפשר לי לעבור בין ספקים שונים בדקה (כל עוד אני על תשתית בזק) עברתי כבר פעמיים בין ספקים ואני מאוד מרוצה, ובנוסף להכל גם יש לי ציוד שלי ולא את הבררה שמקבלים מהספקים בדרך כלל.
 
יכול להגיד לגבי אינטרנט, הדבר הכי טוב שעשיתי היה לקנות ראוטר שלי
יש איזה מדריך לבחירת ראוטר מומלץ?
400₪ זה לא מעט, ובעצם מגיע ל3 וחצי שנים של השכרה, האם קיים סיכוי שבזמן זה הטכנולוגיה תתקדם ויהיה צורך בראוטר חדש?
 
יש איזה מדריך לבחירת ראוטר מומלץ?
400₪ זה לא מעט, ובעצם מגיע ל3 וחצי שנים של השכרה, האם קיים סיכוי שבזמן זה הטכנולוגיה תתקדם ויהיה צורך בראוטר חדש?
אני קניתי משומש לפני כמה שנים.
 
עוד משהו שאני עושה, ברגע שמקבלת הטבה, מייד שואלת לכמה זמן, ומעדכנת ביומן.
 
יש איזה מדריך לבחירת ראוטר מומלץ?
400₪ זה לא מעט, ובעצם מגיע ל3 וחצי שנים של השכרה, האם קיים סיכוי שבזמן זה הטכנולוגיה תתקדם ויהיה צורך בראוטר חדש?
אין לי איזה מדריך, וזה משהו שצריך קצת ידע טכני כדי לעשות, לא כי באמת צריך אלא כי אחרת יש סיכוי שהנציגים הטכניים ינפנפו פניות של בעיות באינטרנט בטעה שהציוד לא שלהם.

מבחינת טכנולוגיה יכול להיות שבעתיד יהיה משהו חדש אבל זה לא מכריח אותך לשדרג כל עוד הכל עובד, הסיבה שעשיתי את זה היא שהציוד שקיבלתי מהספקית היה בין יותר מחמש שנים, בעיות ניתוקים וצריך לכבות ולהדליק פעם בשבוע.
 
Back
למעלה