• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

מעכברת העיר לעכברת הכפר- המעבר שחסך מיליונים

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
הי לכולם- פעם ראשונה כותבת בפורום- תכל'ס די מרגש, בפרט כשהאפשרות ללהג כך באמצע היום, (מבלי לתת דין וחשבון למעסיק זה או אחר) היא תוצאה ישירה של קריאה וקריאה חוזרת של ה"סולידית" . אין מה לומר- הגברת שינתה לי את החיים.

אז ככה- לפני 16 שנים , לאחר כמה שנות מגורים בעיר הגדולה והסואנת, אמרתי לעצמי (ןלבן זוגי)- חלאס. רועש לי, צפוף לי, הבה לא נשלה ת'צמנו שכל יום אנחנו קורעים את התערוכות הכי עכשוויות- כי אנחנו לא- בין העבודה ל3 ילדים לקצת ספורט- בחייאת. מקסימום לפארק בשבת עם כל עמישראל , מנסים לזגזג עם האופניים בין עמדות המנגל.

* אני אינטרוורטית עם מדליות. כלומר מה שמתאים לי- ככל הנראה לא מתאים ל80% מהאוכלוסיה, שמחבבים אנשים אחרים וארועים ומופעים וכד' מרעין בישין. מבחינתי אפילו קונצרט של הפילהרמונית הופך לתקלה ברגע שהגברת עם סוכריות הלימון מתחילה לקלף אותן . וההוא מחליט שזה הזמן להשתעל קמעא. בהחלט ייתכן שכל מה שאכתוב פה מתאים רק לאינטרוורטים- ואולי לא- מעולם לא הייתי אקסטרוורט.

חיפשנו וחיפשנו, עד שבסוף התבייתנו על מושב קטן (יש המכנים אותו- "החור") , ורכשנו בית ישן (חגג חמישים כמה שנים יפות לפני כן) על שטח נחמד של 3/4 דונם.
הבית נזקק לתיקונים ותוספת של יחידה קטנה- סה"כ הבית 117 מ"ר- 5 נפשות, בהן 2 מתבגרים בשלבים שונים. איך נגיד בעדינות? היה "חמים". (......)
בן זוגי- שבתחילת דרכנו המשותפת היה YOLO טיפוסי (קומפלט עם כל תירוצי ה"אני עובד קשה לפחות שאהנה מזה-כיום- בזכות "הסולידית- הפך עורו לחלוטין- שזה הידד ענק לדורין- להמיר YOLO'S) ניסה להתעקש על הריסת הבית ובנייה של משהו יותר גדול ("מרווח כלשונו")אבל משום מה התעקשתי שאין מצב והבית יכול לספק את צרכינו מצוין עם תיקוני חשמל וצנרת וקצת צבע.

השד יודע איך הצלחתי לעמוד בפרץ- והשנים הוכיחו שצדקתי במאתיים מיליון אחוז- כי כיום נותרנו עם "צעיר בנינו" בבית שהפך למרווח בכיף מחד- ולא מעמסת ניקיון אינסופית מאידך גיסא.
והכי חשוב- לא נכנסתי להרפתקאות מיותרות של משכנתאות והלוואות כדי לממן מפלצות בטון עם בריכה ופטיו(כן, רוב שכני כאלה כיום, הכפר הפך למשהו "קצת" אחר).

הקשיים המרכזיים איתם נאלצנו להתמודד-

מקום חדש, נו.

ועוד כפר- בזמנו קטן, החבר'ה מהכפר מאמינים ב"הערכת נכסים עצמאית" ו"דיסקורס ליברלי" , המרחק לא מאפשר שום עזרה מאף אחד בעת צרה (או סתם כשהילד מתעורר ב5 בבוקר עם חום ואני בדרך לדיון חשוב), 2 כלי רכב הם מאסט, והכי חשוב- צריך לבוא עם עבודה קומפלט- כלומר- לא מאד פשוט מנסיוני למצוא עבודה בפריפריה הפריפריאלית, וכתוצאה- אני עברתי לעבוד בשלוחה של המשרד הממשלתי בו עבדתי במרכז, ובן זוגי המשיך לנסוע כל יום למרכז הארץ -שעתיים וחצי כל כיוון בלי פקקים- משך 13 שנים.

היום זה נראה לנו הזוי.


מאידך-

החיסכון. וואי. החיסכון.

אני יכולה לומר שבעת שגרנו בעיר הגדולה- לא הצלחתי לחסוך ולו שקל אחד לרפואה. פשוט לא. כי גרנו בשכירות, וועד בית, וארנונה גבוהה, והסופר יקר, והחוגים לילדים ובכלל רמת החיים שנאלצנו לאמץ- או אימצנו בכיף בלי תירוצי אילוצים- שורה תחתונה- 0.
בעוד שכמה חודשים לאחר המעבר לכפר- נכנסתי לסניף הבנק (אז עוד היו מגיעים פיזית, בחיי) ופתחתי 3 חשבונות חיסכון על שם הילדים, וכל חודש ירדה הוראת קבע של כמה אלפי ש"ח לטובת העתיד של הצאצאים. 6 שנים לאחר מכן- הכסף הזה- שימש אותי לפתוח פקדונות שלצערי הרב (מאד) כבר אין כאלה בבנקים- חסכונות לעשר שנים- שהכפילו את עצמם.

כל זה היה טוב ויפה, אבל ההארה האמיתית באה לי ב2016, כשהתחלתי לקרוא את "הסולידית" .

אז לראשונה הבנתי שעם כל הכבוד ל20% מהמשכורת שאני חוסכת כל חודש- אפשר יותר. אפשר הרבה יותר.

ואפשר גם להכנס , במחילה, לכור ההיתוך ממנו התרחקתי עד אותה עת כמו מאש- הלימבו הקרוי "שוק ההון".

קראתי. ובדקתי. וקראתי שוב. ובדקתי שוב. ושוב.

ובסוף 2016 פתחתי חשבון בבית השקעות, עם ההשקעה המינימלית שאפשר היה לפתוח- 50,000 ש"ח.

ובהיותי פחדנית ("מחושבת?")-חצי בקרנות עוקבות וחצי באגח"ים, ופשוט לא נכנסתי לבדוק מה קורה בחשבון. מרוב בעתה. והמשכתי להפקיד כל הזמן-את הכסף שחסכתי -בשיטות עצבניות של חיתוך במותרות- הגדלתי את החיסכון ל70%- והמשכתי להפקיד. ולא לבדוק. לקנות- ולהחזיק. להחזיק. להחזיק.

אני זוכרת שבקורונה בבהלה הכללית, הדבר היחיד שהחזיק אותי היו הכללים העקרוניים של "הסולידית"- להחזיק מעמד. לא למכור בשעת משבר בפאניקה. הכל זמני (טוב- זה גם הבודהא ועוד כמה אמרו).

*מעולם לא פדיתי קרן השתלמות או קופת גמל(מבלי להבין כמה זה צעד חכם-אני ערה לכך שאני מתחילה להשמע כמו "פורסט גאמפ"- אבל באמת שבזמנו הייתי קלולס לחלוטין ).
*לקחתי הלוואה אחת -כיהבנק הציע 50,000 בלי ריבית כ"מתנת פתיחת חשבון"- הכסף מייד הלך לחשבון בבית ההשקעות. מעבר לכך- שום הלוואה. עקרונית.
*לא מאמינה בתשלומים. אם אין לי את הכסף לשלם על המוצר כרגע- אז הוא יחכה.
*בתקופת החיסכון ה"עצבני"- לא קניתי לי בגדים-תפנוקים כאלו ואחרים בכלל. הערה- לא חוכמה- היו זמנים שקניתי הרבה בתירוץ של "העבודה מחייבת ייצוגי" .
*אני מתפקדת כבר 13 שנים כטבח-גנן-ספרית (לעצמי) -מניקוריסטית (לעצמי)-מנקה- ואף לימדתי את עצמי (יוטיוב, יוטיוב) להחליף גלגל ברכב ומצוף אסלה.
הערות- האמור לעיל לא כזו חוכמה גדולה- כי כבר הרבה שנים אני עם גלאח בשיער (ואפשר לראות את דמי מור בג'י איי ג'יין כדי להבין איך עושים את זה) , ואני שמאלית מהדור הישן- שהכריחו אותו ללמוד להשתמש ביד ימין- (כלומר- דו ידית) לכן מניקור זה לא בעיה בשבילי. לגבי המצוף אסלה- באמת קצת הגזמתי שהתפארתי בזה. יש הסבר ברור בעטיפה.
* מעולם לא הזמנתי אוכל בעבודה- טוב נו- אולי 8-9 פעמים ב28 שנות עבודה. כשלא היתה ברירה והיה לחץ חברתי חזק. תמיד הבאתי את הירקות +קטניות שלי מהבית. יכולה לספר לכם שכל המזמינים (הרבים) היו מתגודדים סביב קרש החיתוך שלי ומריירים מעל הפטרוזיליה הטריה שלי בקנאה. "הלוואי שיכולתי גם". (ומה מפריע לך?)

לפני כמה שנים- החלטתי שחלאס- יש אפשרות לפנסיה מוקדמת אצלי בעבודה- תכל'ס די מעודדים בני 50 לעזוב- אז סאלאמת וכל טוב.

טוב האמת שזה ממש לא היה ככה- באמת עודדו ובאמת יש פנסיה- אבל החרדות, החרדות. יאווילי.

"מה יהיה?"(אני-לעצמי)
"מה תעשי כל היום?אולי תשבי באיזה דירקטוריון?" (אמא שלי-לי)
"מה, לא תהיי בורג יצרני במפעל המדיני"? (דורשי "טובה" עקרוניים)
"איך אסתדר עם הקיצוץ במשכורת עקב היציאה לפנסיה?"(שוב אני לעצמי)

אבל כמו בכל בריכה- פשוט קפצתי למים הקרים והתחלתי לשחות.

אני יכולה לומר בדיעבד- שזה היה אחד הצעדים הנבונים שעשיתי בחיי.

אני יכולה לומר עוד- שגם כיום אני מצליחה לחסוך כ60% מהפנסיה, וחיה טוב-לדעתי. (אם זה יעניין- לא מפריע לי לפרט הוצאות)

לכל מי ששם לב שלאורך הדרך אני כותבת בלשון יחיד "חסכתי -השקעתי" -מתחילת הקשר בינינו - 20 שנה- החשבונות של בן זוגי ושלי נפרדים . ככה נוח לשנינו. מה עם חשבונות של הבית? ערכנו חלוקה מבוססת סדרי גדול של סכומים, וכל אחד מאיתנו לקח על עצמו הוראת קבע בכמה תחומים- אצלו-ארנונה , ביטוח בית ומים, אצלי- חשמל ואינטרנט. הסכומים די מתקזזים. סופר -חצי חצי. תחביבים- כל אחד ועולמו הפנימי -רוצה (אני) לגנן ונכנסתי לטרפת חממה כי אני חולמת להיות פנסיונרית אנגליה חביבה ולא ישראלית מיוזעת?-תהני חמודה. תהני ותממני. אוהב (בן זוגי) לראות נטפליקס וYes?("אסקפיזם. נניח) תהנה חביבי- ותממן.

עד כאן. תודה על ההקשבה (טרם השתחררתי מעולם המצגות. גם זה יעבור).

ממש אשמח לשמוע מכם.














 

משה

משתמש בכיר
הצטרף ב
27/1/15
הודעות
1,516
דירוג
3,349
שאפו לך

מתוך סקרנות כשגרתם בעיר הייתם עם רכב אחד או שניים? האם כיום אתם חושבים לרדת לרכב אחד?
 

yossik

מודרטור
הצטרף ב
24/1/15
הודעות
13,766
דירוג
15,824

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
מתוך סקרנות כשגרתם בעיר הייתם עם רכב אחד או שניים? האם כיום אתם חושבים לרדת לרכב אחד?
בן זוגי עם רכב צמוד מהעבודה, אז הרכב שיש-הוא שלי. כשהיינו בעיר- ברור שאופניים היו עדיפים, אבל העבודה שלי הצריכה נסיעות יומיומיות לכיוונים שונים ומשונים , אותו כנ"ל עד שפרשתי כאן בכפר. לא פירטתי בפוסט- אבל כמתנת פרישה לעצמי עשיתי רשיון על אופנוע עד 125 סמ"ק , ורכשתי לי הונדה pcx 125' שאיתו אני מתניידת. (חסכון משמעותי בדלק, עלות טסט זניחה , רק הביטוח , הביטוח). תתהה מדוע בכל זאת משפרשתי להחזיק את הרכב הקודם שלי- מאזדה בת 6- כי בן הזוג שלי עובד רחוק , ובכל זאת יש "צעיר בנינו" בבית- שמדי פעם זקוק להסעה- ולהרכיב אותו על ההונדה אין מצב +באמת שחשבנו על זה- אבל לבן זוגי יש מחשבות פרישה בטווח של השנתיים הקרובות- ואז לא יהיה בכלל רכב בבית- המחיר שאקבל היום על המאזדה בת ה6 יהיה מצחיק ולא ישקף את כמה שהרכב שמור ומטופל ומה הטעם למכור כדי לקנות אחר (שלא בטוח שיהיה שמור כמו שלי) עוד שנתיים. אני מודה שזה לא שיקול שאני שלמה איתו ב100%. בקיצור- נגעת בנקודה.
 

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
איך הילדים התמודדו עם המעבר ועם שינוי המדיניות הכלכלית?
אז ככה- רק 33% מהילדים צרכניסטים- יעני רק האמצעי. שני האחרים כאילו קראו את "הסולידית" בלידתם (קטעים איתם) . לגבי הצרכניסט- אני מודה שבבליל הסערות של גיל ההתבגרות- ("בחייאת- בשביל מה צריך בית ספר? אני נשמה חופשית" ובלה בלה בלה) הענין הכלכלי די נבלע. עוד צריך לזכור שהמעבר מעיר לכפר הפגיש אותם עם (בזמנו, בזמנו) פחות מותגים והרבה (הרבה) פחות דגש על הבגדים ה"נכונים" וכד', כי לאף אחד לא היה. לבסוף אעיר- שהכללים המחמירים שחלו עלי- לא תמיד הוחלו גם עליהם. כלומר- בכל הכבוד לי- אם הם רצו משהו- התקיים דיון ואם הם שכנעו- קיבלו.
 

Roi

משתמש בכיר
הצטרף ב
28/7/15
הודעות
3,874
דירוג
4,925
ברוכה הבאה, מסע מרתק.
את מיזופונית כמוני, חתיכת מועקה זה
 

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
ברוכה הבאה, מסע מרתק.
את מיזופונית כמוני, חתיכת מועקה זה
לא הכרתי את ההפרעה- אני לתומי סבורה שהרגישות שלי היא לאנשים בכללי. מועקה רק איפה שיש אנשים. (....)
 

KFC Uerdingen 05

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/4/17
הודעות
521
דירוג
1,211
מעניין וכיף לקרוא, אבל מבחינתי אני איבדתי אותך (טוב, האמת-את בן זוגך) פה -

ובן זוגי המשיך לנסוע כל יום למרכז הארץ -שעתיים וחצי כל כיוון בלי פקקים- משך 13 שנים.
יצא לי תקופה קצרה של פחות משנה ליומם, כשעה נסיעה לכל כיוון. לאחר שנפתרתי מהמנהג המגונה ומצאתי עבודה במרחק הליכה רגלית קצרה מהבית גיליתי את האור של איכות החיים האמיתית. שום בית יותר גדול (או חסכון יותר גדול בבנק) לא שווים בשבילי את זה.
אני אסע שעתיים וחצי ביום לכל כיוון רק אם זה יהיה הדבר האחרון שיציל אותי מחרפת רעב אחרי שמיציתי את כל האפשרויות האחרות, כולל קניבליזם...
 

klayhamn

משתמש בכיר
הצטרף ב
2/4/19
הודעות
1,626
דירוג
2,333
מעניין וכיף לקרוא, אבל מבחינתי אני איבדתי אותך (טוב, האמת-את בן זוגך) פה -

כנ"ל. וצר לי על הנימה השלילית אבל -

אנחנו ערים איזה 16-18 שעות ביממה נניח? להקדיש שליש מהן לנסיעה זה פשוט כואב, ועוד במשך 13 שנים... זה שקול ל (לאחר קיזוז סופ"שים וחגים) להקדיש בערך שנתיים מלאות (650 יממות) מתוך ה-13 ללא לעשות שום דבר ורק לשבת במכונית מהבוקר עד הערב .

המשאב הכי יקר שלנו על פני האדמות הוא לא כסף אלא זמן -
גם על אי-בודד אפשר לחיות חיים חביבים לגמרי עם המשפחה, הכסף הוא בסה"כ הוא תוצר לוואי של הרצון שלנו להנות ממה שיש לעולם המודרני להציע (מחשב,בית מבטון, אינטרנט, רפואה מודרנית, טיסות, מזון מזין ונגיש, הגנה מפני איתני הטבע או קרימינלים וכו')

אני נהגתי לגור בת"א ולעבוד ולעבוד בנתניה - לקח לי בערך 45 דקות כל יום נסיעה לכל כיוון, כלוומר שעה וחצי ביום - ומבחינתי גם זה היה בלתי נסבל לחלוטין.
עכשיו אני כבר גר שנתיים במרחק של חצי דקה הליכה מהמשרד, והרווחתי עוד שעה וחצי ליממה שלי, וכמובן חסכתי גם בדלק, וכיו"ב על הדרך.

הזמן הזה שחסכתי הוא כמעט PRICELESS, כלומר - הייתי מוכן לשלם אפילו שכירות כפולה במידת הצורך כדי להבטיח שאני ממקסם את הזמן החופשי שלי.

גם לשבת בכלא זה חסכון עצום בכסף, אבל מעטים האנשים שהיו מוכנים לשבת בכלא כדי לחסוך כסף - ואולם - מה היא נסיעה של חמש שעות ביום אם לא סוג של ישיבה בכלא (לפרקים)?
 

איניגו מונטויה

משתמש בכיר
הצטרף ב
9/7/21
הודעות
2,109
דירוג
5,665
המשאב הכי יקר שלנו על פני האדמות הוא לא כסף אלא זמן
מסכים, ובנוסף אני גם חושב שמגורים בעיר זולה (לא ת"א) עדיפים גם מבחינת כסף.
אפשר ללכת ברגל או באופניים למקום העבודה (חיסכון ברכב),
אפשר לקנות ברשתות גדולות וזולות,
אפשר לגור בדירות קטנות יותר (לא בתים צמודי קרקע)
ועוד.

מגורים בישוב נותנים יתרון באיכות חיים לחלק מהאנשים,
אבל אין לזה קשר לחיסכון בכסף (אלא אם כן עוברים לשם מעיר יקרה).
 

fliper

משתמש רגיל
הצטרף ב
3/2/16
הודעות
708
דירוג
542
לקח לי בערך 45 דקות כל יום נסיעה לכל כיוון, כלוומר שעה וחצי ביום - ומבחינתי גם זה היה בלתי נסבל לחלוטין.
אחרים יכולים למצוא דוקא איכות ב"זמן נסיעות", זמן לדבר עם חברים/משפחה, זמן לשמוע הרצאות/מוסיקה, לחשוב ולתכנן ובקיצור זמן איכות לאדם הבוגר עם עצמו, פריבילגיה שלא תמיד זמינה בהמולת היום.
 

klayhamn

משתמש בכיר
הצטרף ב
2/4/19
הודעות
1,626
דירוג
2,333
אחרים יכולים למצוא דוקא איכות ב"זמן נסיעות", זמן לדבר עם חברים/משפחה, זמן לשמוע הרצאות/מוסיקה, לחשוב ולתכנן ובקיצור זמן איכות לאדם הבוגר עם עצמו, פריבילגיה שלא תמיד זמינה בהמולת היום.

זה נכון אבל בוא... 5 שעות ביום על נסיעות?
יש דרכים טובות יותר למצוא זמן איכות שלא כרוכות בלנעול את עצמך בקופסאת מתכת לשליש מזמן הערות שלך ביממה
(זה גם לא שאם ביום מסויים אתה פתאום רוצה לעשות משהו אחר במקום אותן "5 שעות איכות" אתה יכול --- הרי אתה מוכרח לנסוע)
 

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
כנ"ל. וצר לי על הנימה השלילית אבל -

אנחנו ערים איזה 16-18 שעות ביממה נניח? להקדיש שליש מהן לנסיעה זה פשוט כואב, ועוד במשך 13 שנים... זה שקול ל (לאחר קיזוז סופ"שים וחגים) להקדיש בערך שנתיים מלאות (650 יממות) מתוך ה-13 ללא לעשות שום דבר ורק לשבת במכונית מהבוקר עד הערב .

המשאב הכי יקר שלנו על פני האדמות הוא לא כסף אלא זמן -
גם על אי-בודד אפשר לחיות חיים חביבים לגמרי עם המשפחה, הכסף הוא בסה"כ הוא תוצר לוואי של הרצון שלנו להנות ממה שיש לעולם המודרני להציע (מחשב,בית מבטון, אינטרנט, רפואה מודרנית, טיסות, מזון מזין ונגיש, הגנה מפני איתני הטבע או קרימינלים וכו')

אני נהגתי לגור בת"א ולעבוד ולעבוד בנתניה - לקח לי בערך 45 דקות כל יום נסיעה לכל כיוון, כלוומר שעה וחצי ביום - ומבחינתי גם זה היה בלתי נסבל לחלוטין.
עכשיו אני כבר גר שנתיים במרחק של חצי דקה הליכה מהמשרד, והרווחתי עוד שעה וחצי ליממה שלי, וכמובן חסכתי גם בדלק, וכיו"ב על הדרך.

הזמן הזה שחסכתי הוא כמעט PRICELESS, כלומר - הייתי מוכן לשלם אפילו שכירות כפולה במידת הצורך כדי להבטיח שאני ממקסם את הזמן החופשי שלי.

גם לשבת בכלא זה חסכון עצום בכסף, אבל מעטים האנשים שהיו מוכנים לשבת בכלא כדי לחסוך כסף - ואולם - מה היא נסיעה של חמש שעות ביום אם לא סוג של ישיבה בכלא (לפרקים)?
מעניין וכיף לקרוא, אבל מבחינתי אני איבדתי אותך (טוב, האמת-את בן זוגך) פה -


יצא לי תקופה קצרה של פחות משנה ליומם, כשעה נסיעה לכל כיוון. לאחר שנפתרתי מהמנהג המגונה ומצאתי עבודה במרחק הליכה רגלית קצרה מהבית גיליתי את האור של איכות החיים האמיתית. שום בית יותר גדול (או חסכון יותר גדול בבנק) לא שווים בשבילי את זה.
אני אסע שעתיים וחצי ביום לכל כיוון רק אם זה יהיה הדבר האחרון שיציל אותי מחרפת רעב אחרי שמיציתי את כל האפשרויות האחרות, כולל קניבליזם...
זה נכון אבל בוא... 5 שעות ביום על נסיעות?
יש דרכים טובות יותר למצוא זמן איכות שלא כרוכות בלנעול את עצמך בקופסאת מתכת לשליש מזמן הערות שלך ביממה
(זה גם לא שאם ביום מסויים אתה פתאום רוצה לעשות משהו אחר במקום אותן "5 שעות איכות" אתה יכול --- הרי אתה מוכרח לנסוע)
זה באמת הרבה מידי..
האמת- הייתם עדינים.

לקח לי הרבה שנים להבין (כבר הסברתי- אני לא בנאדם של אנשים, ההגיון הרגשי של אחרים הולך לי לאיבוד פעמים רבות, עד שמסבירים לי לוגית) שהאיש קם בארבע בבוקר וחוזר בתשע בערב עם גב שבור ופנים חיוורות, לא בגלל שכיף לו.

לקח לי המון שנים להבין שלא כל אחד יכול לקום בבוקר ולהחליט שזהו- אני עובר מהעיר הגדולה לחור בכפר, או -אני לא ממשיך לעבוד אחרי גיל מסוים שנחשב צעיר במשק -ולצורך הענין- אני גם מכירה הרבה שנשארים במערכות זוגיות אומללות (על פי דרכן- ובאופן דומה) בשל החשש לעזוב משהו מוכר אף אם מייאש.

לקח לי המון זמן להפנים שעצם העובדה שאני אינני כזו- אחרים לא בהכרח כאלה- עזבו אחרים- (זה תיאורטי בעיני כאינטרוורטית)- בן זוגי פחד לשחרר.

הוא פחד שכמו שקמתי יום אחד והחלטתי שחלאס עם העיר, כך גם אקום יום אחר ואחליט שחלאס עם הכפר, והוא יישאר קרח מכאן ומכאן.

עוד אני חיבת לציין שהאיש התקדם מצוין במקום העבודה שלו במרכז, והיה ברור לחלוטין (אובייקטיבית- ללא עירוב חששות סובייקטיביים הפעם) שמעבר לשלוחה הפריפריאלית תסתום את הגולל על ההתקדמות המהירה (לא הייטק), ועל שנים של עבודה קשה -שקדמו למעבר.

אבל- אחרי 13 שנים, גם לגמל הזה נשבר הגב, והוא עבר לפני קצת יותר מ3 שנים לשלוחה במרחק 50 דקות נסיעה בלבד, ומבחינתו איינשטיין צדק, (לא לגבי הקוואנטים, בענין תורת היחסות), ו50 דקות נראה לו כמו פיקניק .

אין כמוני מסכימה עם בזבוז הזמן המוטרף בקופסת הפח, למרות שאני חייבת לומר שהיו ימים רבים רבים רבים שהרגשתי שגם ישיבה בין ארבעה קירות במשרד ממוזג יכולים להכנס להגדרה האמורה לעיל, שלא לדבר על בהיה בטלויזיה או נסיעה לחו"ל "להצטלם ליד המדרגות הספרדיות והיידה לדקאטלון ".

זה כנראה באמת תלוי בסופו של יום-בסיפור שאחנו מספרים לעצמנו .

אם המטרה היא לנסות לשלב את כל העולמות יחד- אז בפשרה הזו מישהו יצטרך לאכול אותה- או להתמודד עם מעבר לשלוחה פריפריאלית על כל המשתמע- או להמשיך לנסוע כמו אסיר בעבודות שירות .

באמת שאני לא יודעת מה נכון עבורו- אני יודעת שאין מצב שאני הייתי נוהגת כך- וכעובדה אכן עברתי לשלוחה הפריפריאלית, והתמודדתי עם קרבות לא פשוטים כ"חדשה לפתע" -למרות ותק רציני בעבודה עצמה, אבל הבנתי שזה המצב והשלמתי איתו.

למען הסר ספק- זה ממש לא נעשה בשביל בטון או מוצרי צריכה- הבית כבר עמד והכל היה בסדר- זה פרויד אשם.

אני תכל'ס חייבת לכם תודה שגרמתם לי לשבת ולהרהר על התקופה הזו.
 

Miss Marple

משתמש סולידי
הצטרף ב
28/7/21
הודעות
46
דירוג
170
איך את מסתדרת ב"חור" בנושאי בריאות - קופת חולים, בית חולים חס וחלילה?
קופת החולים הקרובה היא במרחק של רבע שעה נסיעה. כנ"ל בית החולים. באוטובוס- כמעט בלתי אפשרי- יש קו אחד 4 פעמים ביום בערך ליציאה מהיישב. באופניים- אין מצב אלא אם אתה בן דודו של לאנס. לפני שנרשמת התלהבות -זה ממש לא גוזר קרבה מקומות תעסוקה או מוסדות תרבות. זה רק אומר שהפיזור של קופות החולים בארץ הוא כנראה רציני. גם רשתות שיווק המזון פרשו רשת נכבדה באזור.
 

ת.אוקהם

משתמש בכיר
הצטרף ב
19/1/19
הודעות
2,270
דירוג
4,957
למען הסר ספק- זה ממש לא נעשה בשביל בטון או מוצרי צריכה- הבית כבר עמד והכל היה בסדר- זה פרויד אשם.
לא בטוח שהבנתי, זה נעשה בשביל מטראז', בשביל חצר ובשביל איכות החיים של המושב לא?

בלי קשר, לדעתי, לחסוך אפשר גם בעיר וגם בכפר, הבחירה במגורים בכפר יותר קשורה (להבנתי) להגדרה של המשפחה לאיכות חיים ופחות לחסכון כספי.
 

פשוט

משתמש בכיר
הצטרף ב
27/1/15
הודעות
1,499
דירוג
1,947
קופת החולים הקרובה היא במרחק של רבע שעה נסיעה. כנ"ל בית החולים. באוטובוס- כמעט בלתי אפשרי- יש קו אחד 4 פעמים ביום בערך ליציאה מהיישב. באופניים- אין מצב אלא אם אתה בן דודו של לאנס. לפני שנרשמת התלהבות -זה ממש לא גוזר קרבה מקומות תעסוקה או מוסדות תרבות. זה רק אומר שהפיזור של קופות החולים בארץ הוא כנראה רציני. גם רשתות שיווק המזון פרשו רשת נכבדה באזור.
התכוונתי גם לאיכות הרפואה/ הרופאים. למשל יש בתי חולים בפריפריה שנודעו לשמצה בתקופה האחרונה.
חבר גם התלונן על איכות החינוך (לא רלבנטי עבורי)
 

נושאים דומים

למעלה