ממש לא הבנתי את כל הסיפור הזה של הנקודות.
תכלס כיצד אוכל לדעת בכמה כסף צריך לקנות בשביל לטוס בחינם לארה"ב ?
טיסה בכיוון אחד (במחלקת תיירים) עולה בין 25,000 ל-45,000 מיילים (תחשוב על נקודת אל-על אחת כ-50 מיילים). צבירה מכרטיסים ישראלים היא במקרה הטוב מייל על כל 50 שקל. אז אחרי שתוציא 2 מיליון ש"ח תוכל לטוס לארה"ב ועוד 2 מיליון יאפשרו לך גם לחזור.
קטן עליך? קח בחשבון את אלו:
1) צריך לשלם מיסים. חלק מהחברות גובות את המינימום הנדרש (למשל דלתא, $50 מיסי נמל וכזה) וחלק מנצלות את ההזדמנות להרוויח על חשבון הלקוח ולגבות עוד $300 סתם כי בא להן (פעם קראו לזה היטל דלק, אבל כשהנפט ירד בעשרות אחוזים ההיטל לא קטן ואף גדל...)
2) כרטיסים במחיר לעיל הם מוגבלים בכמות וקשה למצוא מקומות לטיסה במועד שבדיוק נוח לך במחיר הזול. אם חשבת לטוס זוג+שני ילדים לניו-יורק בפסח או סוכות, אתה מתחרה עם חצי ברוקלין שטסה ארצה באותו זמן. וסמוך עליהם שיש להם יותר מיילים ממך. ברוב החברות אפשר לשלם יותר (נגיד פי 2 מיילים) עבור הכרטיס, אבל בדרך-כלל זה לא משתלם.
לטעמי היתרונות הגדולים במיילים הם:
1) טיסה בכיוון אחד עולה חצי מטיסה הלוך ושוב (ולא פי 3 כמו שאל-על מתמחרים). זה טוב כשנוסעים לתקופה ארוכה.
2) ככל שמתקרב מועד הטיסה, חברת התעופה רוצה למלא את המקומות החסרים. את המחיר בכסף לא יורידו, כי רוצים עדיין לתפוס את מי שישלם כל סכום תמורת טיסה מחר, אבל לפעמים ישחררו עוד מקומות בנקודות.
3) טיסה במחלקת עסקים עולה לפעמים פי 5 בכסף* אבל רק כפול במיילים.
4) טיסות קצרות בתוך אירופה/ארה"ב יכולות להיות זולות במיילים.
*אם חשבת איך אפשר להגיע להוצאות של 2 מיליון, נסה לטוס ביזנס