האם לקנות רכב בן 7 שנים כמו סיריון או i20 ב20-30 אלף שח זה מחשבה נכונה? והחלפה לרכב חסכוני אחר כל 5 שנים לדוגמא
לדעתי לגמרי מחשבה נכונה ובריאה וגם חסכונית ומחוברת לקרקע.
רכב צריך לשרת אותך נטו, מ- A ל- B, בלא הרבה דלק ובאמינות ראויה, שתהנה ממנו בצורה מצויינת. אני אדם פשוט ולא צריך יופי, צורה, פוזה או מקדם התלהבות ספורטיבי.
אני סבור שלא צריך לרכוש רכב ביותר מ- 25K מקסימום, כי שוק המכוניות יד 2 בקנטים היום ואפשר להשיג
רכבים נהדרים (ובתקווה "שמורים") בלי בעיה.
לשים לב למצב הרכב עפ"י חושים בריאים וחדים מול המוכר. להסתכל ולבדוק כל חריץ, לחפש רווחים שמעידים על תאונות במרכב. לא להתבייש לפתוח מכסה מנוע ולשאול שאלות. הרכב נקי או מוזנח? הרכב נראה הגיוני או קרוע ושבור? האם למוכר יש משפחה ובעיקר ילדים בגיל תיכון או צבא שנוהגים על האוטו (להתרחק!)?... לקלוט את הסיטואציה, האם הוא נשמע אמין, להרגיש את האינטואציה שלך עצמך מול דמות המוכר.
כמובן לא לוותר ולקחת לבדיקה מקצועית במכון בדיקה
שאתה קובע -
זה חובה.
מבחינתי, אין שום פחד לרכוש רכב ישן אם אני יודע מה אני קונה... למשל - לא צרפתית עם גיר אוטומאטי AL4, לא איטלקיה חבוטה שלא טיפלו בה במוסך רציני ואיכותי, לא גרמני כי החלפים יקרים, לא רכב שעבר יותר מ- 3 ידיים כי תמיד אפשר למצוא כאלו שעברו פחות ידיים, לא רכב שעשה יותר מ- 15K ק"מ לשנה כי אפשר למצוא כאלו וכו' וכו'.
לי עצמי יש רנו קליאו מודל 2001, 1,400 סמ"ק,
ידנית, שרכשתי בסוף שנת 2010 (נובמבר 2010), כלומר הייתה בת 10 שנים. אנחנו מתקרבים לזוגיות של 7 שנים יחד, וזהבה שלי (היא בצבע זהב...) משרתת אותי בנאמנות והיא הדבר הכי יציב בחיי
משרתת אותי
מ-ע-ו-ל-ה בלי בעיות בכלל וגם אלו שהיו היו קלילות מאוד. אני מאמין גדול בטיפולים מונעים ובשמירה מכאנית על הרכב עושה
טיפולים בזמן במוסך בת"א שאני מאמין ומרוצה ממנו במיוחד ואומר לבעלים בפנים שהוא המוסך הכי טוב ושהיה ויהיה לי בחיים (הגעתי אליו דרך קארספורום).
לפני הרנו קליאו והלפני העוניברסיטה הייתה לי רנו 5 שעברה שירות משטרתי (!) ועדיין לא פחדתי לרכוש אותה כי ידעתי מה אני רוכש ועשיתי את הבדיקות שלי. גם היא שירתה אותי מעולה במשך 3 שנים תמימות.
צריך לדעת גם איך לנהוג - למשל למשוך הילוכים גבוה גבוה, עד 5 אלף סל"ד לפחות, לפחות
פעם אחת בכל נהיגה בכדי לנקות שאריות פיח מהמנוע. לפרגן ב- K-44 של BG פעם בחצי שנה על רבע מיכל דלק. אחרי טיפול שמנים לשים MOA של BG כדי לפנק את המנוע. למשוך הילוך בעליות ולאמץ את הרכב.
ראיתי במקרה תא מטען של סיריון ודומיו , עגלה וקצת תוספות לא תיכנס שם ??
אני כמעט בטוח שעגלה תיכנס לשם לאורך... בערך. כמעט בטוח. עם תוספות - תלוי איזה תוספות.
לבן דוד שלי יש כזאת, תא המטען הוא כמעט ליופי.
אולי תתפוס איזה בעל סיריון אקראי ותשאל? תתעניין?
זה באמת רכב מעולה שאם הרכב שלי לא היה משרת אותי כל כך בנאמנות הייתי רוכש בלי לחשוב פעמיים בכלל (רק חבל לי שכמעט אין סיריון ידניות).
איזה רכבים קטנים וזולים כו יכולים להתאים מבחינת תא מטען
חביבי,
רק תבחר
יש לך סוזוקי ספלאש מצויינת. יונדאי i20 ו - i30. מאזדה 3 כמובן. פורד פוקוס. רנו מגאן (תברר שהגיר הוא לא AL4). פיג'ו 308 ו- 301.
מסיבות
שלי בלבד, הייתי מתרחק מגרמניות עממיות (פולקסוואגן, סקודה) בגלל חלפים שהם יחסית יקרים מדי (יחסית, וגם תלוי בכמה, בעיקר כל שלל החיישנים למיניהם) וטיפולים יקרים. אם זה לא מפריע לך אלו רכבים מצויינים ומעולים.
מסיבות
שלי בלבד, הייתי מתרחק מכל הקוריאניות (יונדאי, קיה, שברולט). הן רכבים מצויינים, אבל אני אישית ממש ממש לא מתלהב מהם ולעולם לא הייתי קונה אחת כזו לעצמי. אין בהן שום חווית נהיגה ואני לא מאמין לקוריאנים מאז יונדאי גטס זוללת הדלק העלובה. היונדאי במיוחד זוללות דלק כמעט כולן. הקאיות פשוט לא נוחות שזה מוזר. השברולט מאבדת מחירון בצורה שערורייתית. פשוט לא מעריך את הרכבים הללו למרות שהם כן מאוד אמינים ועושים את העבודה לחלוטין ובכבוד רב.
תעשה את השיקולים המוכרים - באמת שצרפתיות וגרמניות נוחות מכל השאר, באמת שיפניות אמינות מאוד גם כשמטפלים בהן לא בזמן ולא במוסך הכי טוב, צרפתיות רגישות מאוד למוסכניקים גרועים שלא שמים לב לתקלות לפני שהןם הופכות לקטסטרופה, קוריאניות פשוט לא נוחות (לאימא שלי יש קיה פיקנטו, זה כמו לנסוע בכרכרה לעזאזל).