• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

אם תרוויחו מיליון ש"ח בשנה? תהייה...

zed12

משתמש סולידי
הצטרף ב
13/7/19
הודעות
90
דירוג
22
הייתי רוצה לשתף כאן תהייה ברשותכם (אם זה לא הפורום המתאים, אשמח אם יעבירו את הפוסט לאחד כזה),

נניח שהתחלתם עכשיו את החיים ללא סכום כסף ראשוני בכלל, ופתחתם עסק חדש שמהר מאוד הופך להצלחה כבירה ומגיע לרווחים גבוהים ויפים (הכנסות בניכוי הוצאות) של מיליון ש"ח בשנה.

בחישוב גס, על רווח של מיליון ש"ח בשנה, יישאר לכם אחרי מיסים בהערכה גסה, משהו כמו 600k נטו. ובחילוק ל-12 חודשים, 50k נטו בחודש. בקיצור, סכום מכובד מאוד.

עכשיו, בהנחה ואתם משפחה ולא רווקים. ניקח טווח הוצאה חודשית של 10k לאלו שמצליחים לחיות בסופר צמצום, ל-20k לאלו שיותר" מתירנים" בהוצאות החודשיות, אנחנו מדברים על שארית של כ30 עד 40k להשקעה או חיסכון.

עכשיו, שאני מסכם את כל הנתונים האלו, אני בעצם מגיע למסקנה שאשכרה, זה כלום! היום, דירה הכי זולה בשכונה הכי דפוקה בכל עיר או יישוב מאיזור גדרה עד חדרה עולה מעל מיליון ש"ח. כדי לקנות אפילו דירה כזו, אצטרך לחיות בצמצום כמה שנים טובות רק בשביל הזכות לקנות איזו דירת 3 חדרים באיזור פשע.

אבל מכאן אני מגיע למסקנה יותר גדולה והיא שגם אנשים שמאוד מצליחים כלכלית, ורוצים ובוחרים לחיות באיכות חיים גבוהה (וילה, פנטהאוז בשכונה טובה, רכב יוקרה וכד'), למעשה מבססים את כל אורח חייהם על בסיס של תשלומים חודשיים גבוהים מאוד מהממוצע.

זאת אומרת, בהנחה ואין לכם הון ראשוני, אבל יש לכם הכנסה חודשית מאוד גבוהה, הדרך היחידה שלכם לחיות ברמה גבוהה, היא לשלם שכירות של כ-15,000 לחודש על דירה שווה, עוד כ-5000 ש"ח בחודש על הלוואה גדולה לרכב שווה וכו' וכו'... הרי גם הכנסה של מיליון ש"ח בשנה, לא תוכל לתת לכם אפשרות לקנות וילה גדולה או רכב מפואר וכד'. זה פשוט לא מספיק....

בהנחה ולא מדובר בכאלו שירשו הון או נכסים (הרי לא חסרים סיפורים על אנשים שהתחילו מכלום ועשו חיל בעסקים), האם לדעתכם זה מה שקורה בפועל בעשירון העליון? האם הם מתבססים לחלוטין על ההכנסה וההוצאה החודשית?

כי אם כן, זה ממש מלחיץ. הרי ביום שהעסק לא יצליח להתמיד בהכנסות, כל רמת החיים יכולה להשתנות ברגע.. מבירא עמיקתא לאיגרא רמא....

אשמח לתובנות שלכם....
 
נערך לאחרונה ב:
נזרום עם החישוב של
שארית של כ30 עד 40k להשקעה
וניקח את האמצע 35K - לפי זה המשפחה תגיע לדירה במיליון בערך תוך שנתיים ורבע. לא נורא בכלל. .

נזרום גם עם הנתון שהמשפחה מוכרחה לגור בין גדרה חדרה ועם הסברה שמליון קונה בגזרה הזו רק דירות בשכונות פשע. אוקיי אז שיחסכו 5 שנים ויקנו דירה סבבה ב-2 מליון. איפה פה הבעיה?

ומי שלא יכול להסתפק בפחות מוילה ורכב מפואר שיחסוך 7.5 שנים ויקנה וילה ב-2.8 (מחוץ לת"א) מליון ואחלה רכב ב-200K. סביר בהחלט

איך הגעת מפה למסקנה ש
הדרך היחידה שלכם לחיות ברמה גבוהה, היא לשלם שכירות של כ-15,000 לחודש על דירה שווה, עוד כ-5000 ש"ח בחודש על הלוואה גדולה לרכב שווה וכו' וכו'... הרי גם הכנסה של מיליון ש"ח בשנה, לא תוכל לתת לכם אפשרות לקנות וילה גדולה או רכב מפואר וכד'. זה פשוט לא מספיק..
??
הרי ביום שהעסק לא יצליח להתמיד בהכנסות, כל רמת החיים יכולה להשתנות ברגע
אפשר קודם לחסוך ואז לקנות. בינתיים לגור בשכירות בדירה צנועה ולנסוע ברכב זול וחסכוני . לא חייבים להתמשכן מיד ולהתבוסס בהלוואות. גם אם זה יאריך את זמן החיסכון ב20% מדובר בשנים בודדות הרי
 
נערך לאחרונה ב:
אפשר למצא אחלה דירות 4-5 חדרים ממש לא ב"איזורי פשע" בחדרה ב4-5K לחודש...
וכן, מה לעשות בית ורכב אלו שני דברים שבדרך כלל גם אנשים שמרוויחים יפה לא:
א. לא קופצים ישר מכלום לפסגת הפירמידה (או אפילו לאמצע).
ב. לא קונים במזומן במכה אחת אחרי שנה מוצלחת אחת.
 
לא מבין מה אתה רוצה להשיג בתרגיל ההיפותטי הזה... אולי לנסות ולהסביר לנו במספרים מונפצים על הנחות מוצא מונפצות לא פחות את יוקר המחיה? :$
מזל שיש אותך כי עד עכשיו לא שמנו לב ;)

אני בעצם מגיע למסקנה שאשכרה, זה כלום!
1. חביבי, אתה כותב שטויות :lol:
הוצאות של 15K נטו בחודש למשפחה לא מוגדרת בעלת צרכים לא מוגדרים (עשיתי ממוצע בין ה- 10K ל- 20K) וחיסכון נטו של 35K בחודש (עשיתי ממוצע בין 30K ו- 40K).
כן... אשכרה כלום!!!!!!!!!11
כ-ל-ו-ם.
איך אנשים מסוגלים לחיות ככה למען הבודהא?...
ביבי הזבל הזה ויוקר המחיה שלו אשמים!.
רק ביבי! (בקול של אבא של שחר חסון)

דירה הכי זולה בשכונה הכי דפוקה בכל עיר או יישוב מאיזור גדרה עד חדרה עולה מעל מיליון ש"ח
ראה סעיף 1.
קודם כל, בכנות, אף אחד לא חייב את "הזכות" הזו. ואף אחד לא מכריח אותך לרכוש אחת בכסף שאין לך, אבל שתמיד תשמח לקחת מההורים.
שנית, תלוי איזו דירה.
דירה יד 2 לא משופצת, לא בשכונת יוקרה, אבל דירה ובית לגור בו, ואפילו יכולה להיות מרווחת, תעלה פחות ממליון.
אפשר לראות ביד 2 לא מעט דירות כאלו, במיוחד בקצוות של החדרה-גדרה והצידה. תלוי כמה חדרים. תלוי איזו קומה. בניין ישן. עם מעלית, בלי מעלית.
וכו'.
שוב, מי שמתפנק - משלם.

כדי לקנות אפילו דירה כזו, אצטרך לחיות בצמצום כמה שנים טובות רק בשביל הזכות לקנות איזו דירת 3 חדרים באיזור פשע.
ראה סעיף 1.
אני מוכן להישבע שאתה לא גר בפריפריה, זה די ברור ובעיקר גם שבקושי ביקרת בה מעולם.
לא, לאכול פלאפל בבאר שבע או לבקר חבר בקריית שמונע זה לא נחשב.
למה אני חושב ככה?
כי אתה מגדיר שכונות לא יוקרה באיזו עיר אלמונימית גנרית בפריפריה כ"איזור פשע" כאילו כל שכונות הלא יוקרה בפריפריה זה אותו הרחוב במג'ד אל כרום שהתחיל את מחאת המגזר הערבי כנגד הפשיעה המשתוללת ברחובות שלהם...
צא ולמד ובעיקר תפסיק לחשוב "גנרית".

אבל מכאן אני מגיע למסקנה יותר גדולה והיא שגם אנשים שמאוד מצליחים כלכלית, ורוצים ובוחרים לחיות באיכות חיים גבוהה (וילה, פנטהאוז בשכונה טובה, רכב יוקרה וכד'), למעשה מבססים את כל אורח חייהם על בסיס של תשלומים חודשיים גבוהים מאוד מהממוצע.
רגע רגע!
רגע!
אנשים שמאוד מצליחים כלכלית, ושרוצים ושבוחרים לחיות באיכות חיים גבוהה , גרים בוילה או בפנטהאוז, בשכונה טובה (שכונת יוקרה?), שמחזיקים רכב יוקרה מפואר חדש וחדיש ויקר מאוד... למעשה מבססים את כל אורח חייהם על בסיס של תשלומים חודשיים גבוהים מאוד מהממוצע?
לא על בסיס של תשלומים הרבה יותר נמוכים מהממוצע?...
לא על בסיס של תשלומים מינמיאליים כמו משפחת עוני חרדית מבני ברק?
איך זה יכול להיות?... איך הגעת למסקנה הזו?!?!?! :$
ראה סעיף 1.

זאת אומרת, בהנחה ואין לכם הון ראשוני, אבל יש לכם הכנסה חודשית מאוד גבוהה, הדרך היחידה שלכם לחיות ברמה גבוהה, היא לשלם שכירות של כ-15,000 לחודש על דירה שווה, עוד כ-5000 ש"ח בחודש על הלוואה גדולה לרכב שווה וכו' וכו'... הרי גם הכנסה של מיליון ש"ח בשנה, לא תוכל לתת לכם אפשרות לקנות וילה גדולה או רכב מפואר וכד'. זה פשוט לא מספיק....
כן.
הדרך היחידה.
15K על דירה "שווה" כאילו כולם רוצים לגור ליד רותם סלע במגדלי חארטה באמצע הפופיק הסואן והמזוהם של תל אביב (כמובן, שיכול לקרות).
ואדם אמיד שמרוויח 50K נטו בחודש שלוקח הלוואה של 5K כדי לקנות רכב כאחד האדם (כמובן, שיכול לקרות).
עייפת אותי.

האם לדעתכם זה מה שקורה בפועל בעשירון העליון? האם הם מתבססים לחלוטין על ההכנסה וההוצאה החודשית?
הצחקת אותי ;)
העשירון העליון מתבסס על הוצאה/הכנסה חודשית?...
להההה... אין סיכוי... מה פתאום....
הוא קוטף כסף מהאוויר.
בגלל שהוא עשירון עליון הוא גם בדר"כ נושם את העשירון העליון של האטמוספירה ומשם מגיעים לו השקלים.
אתה מתכוון שהוא מסתמך על עוד מקורות הכנסה חוץ מהשכר שהם מושכים מהחברה המדהימה בבעלותם כי הם יזמים ועשירון עליון או משהו כזה?
מה אתה רוצה לשאול בדיוק?

הרי ביום שהעסק לא יצליח להתמיד בהכנסות, כל רמת החיים יכולה להשתנות ברגע.. מבירא עמיקתא לאיגרא רמא....
אה. נכון.
כי בעשירון העליון מסתמכים על העו"ש ואין להם כסף לשעת חירום, או נכסים שהם יכולים לממש, או כל דבר אחר שהם יכולים למכור וששווה הרבה כסף (נניח רכב יוקרה, וילה או פנטהאוז). או קשרים לאנשים אמידים אחרים בעשירון העליון שיכולים לסדר אותם. או פרוטקציות. או קומבינות.

אשמח לתובנות שלכם....
אני מבקש ממך סליחה מראש, ואני רציני לגבי בקשת הסליחה הזו.
ברצינות.
טרחתי והתיישבתי וכתבתי תגובה. ציטטתי, התנסחתי והתאמצתי להגיב.
באמת שאני לא עונה בשביל לזלזל בך ובשאלות שלך או להעליב... למרות שהתגובה שלי כל כך צינית שזה כמעט וכואב אפילו לי.
אולי מהתגובה שלי, אם לא תשים קיר של הגנה וחומה של כעס, תלמד רק לרגע איך שואלים שאלות בצורה קוהרנטית ומנסים להעביר מסר.
אני לא חושב שהפורום של הסולידית הוא סטיפס.
ואני מאוד מקווה שהוא לא יהיה או יהפוך לכזה כי זה מבהיל אותי באופן אישי...
אם כבר פותחים פוסט, שואלים שאלות, מנסים לברר משהו - עדיף לעשות זאת בצורה בוגרת, אחראית, שקולה והגיונית.
אם אתה טורח לשאול שאלות, לפחות תדייק אותן.
אם אתה מנסה להעביר איזשהוא רעיון, לפחות תחדד אותו.
אני מניח שאתה צעיר ובאמת מתעניין מה האופציות של אדם "אמיד" שמרוויח משכורת מאוד מכובדת בישראל להסתדר (?).
אז הנה הארה - הן מעולות.
התובנה שלי לגבי כמעט כל מה שכתבת ושאלת הוא ראה סעיף 1.
אני לא חושב שהאשמה היא בך, אלא בצורת חשיבה מאוד מופשטת ורדודה על הרעיון שניסית להעביר.
אתה חייב לשבת לרגע ולחשוב מה בעצם אתה חושב עליו ומה אתה מרגיש.
 
נערך לאחרונה ב:
עוזב את החישוב בצד. יש 2 נקודות מאוד נכונות בטענות. לדעתי:
1. בד"כ המשכורות עולות הדרגתית, ולא נוצר פער כל כך גדול. ועדיין, לי היה דיי קל להיכנס לעשירון העליון מבחינת הכנסה, אבל אולי 15-20 שנה אחרי לעשירון הזה מבחינת נכסים. אולי שווה לשאול את הקבוצה כאן מה היה הפער אצלהם.
2. לפני 20 שנה ככה, "ישראלי" שגר בניו יורק איזה 20 שנה סיפר לי בפרוטרוט איך רוב מוחלט של החברים העשירים-לכאורה שלו נמצא 3 חודשים מפשיטת רגל, למרות שמרוויחים 400K$ בשנה, סכום שנקב בו בשנת 2000 ככה. שזה מטורף. פשיטת רגל של אדם פרטי, שיהיה ברור, זה מצב שנזרק מהעבודה, בית, רכב, וילדיו נזרקים מבתי הספר וכל המסגרות. אני בן 20+ אמרתי לו, בחוצפתי, שאני יותר עשיר מהם. וזה נכון. הוא כישראלי התחרפן מחוסר האחראיות שלהם. אני מניח ששנה אחרי, 2001, הם הבינו.

רק אדם טיפש יתנהל כמו שאמרת. זה מינוף מטורף, שכל גליץ' קטן מגיעים לצרות גדולות. נהוג לומר שיש הרבה כאלה, אני אישית לא מכיר.
 
נערך לאחרונה ב:
הם משפחה צעירה ואין להם כרגע כלום חוץ מהכנסה יפה. הם (עדיין) לא עשירים. לדעתי אין שום סיבה, מלבד שגעון גדלות, שיתפסו את עצמם כעשירים וישכרו דירת יוקרה ב 15K, כמובן גם אין שום סיבה שיתכלבו ויגורו ב "שכונת פשע".

משפחה כזאת יכולה לחסוך כל חודש 30k ולשמור על רמת חיים טובה מאוד, בשכונה טובה במרכז מחוץ לת"א. תוך עשור הם יהיו "עשירים למדי".
משפחה כזאת יכולה לחיות כמו "עשירים למדי" כבר עכשיו ולחסוך כל חודש רק 15k שזה גם בסדר כל עוד אין הפתעות מבחינת גובה ההכנסה.
משפחה כזאת יכולה גם לחיות כמו עשירים מאוד ולמצוא את עצמם עם חובות ותחת סיכון להישאר בלי כלום.

אני חושב שמשפחה ישראלית ממוצעת תבחר את האופציה השניה.
 
יש הבדל גדול בין מקצועות שונים, שכירים או עצמאים. בעל הפאב או הספורטאי שמרוויח השנה מיליון יכול למצוא את עצמו בשנה הבאה מרוויח שכר מינימום. הרופא שמרוויח מליון יכול לבנות על הכנסה גבוהה בשנה הבאה, גם אם יפוטר ממקום עבודתו. ההבדל בין רמות הסיכון אמור להשפיע על ההתנהלות
 
אשמח לתובנות שלכם
אתה מתאר כאן חשיבה דומה לאדם מהעשירון הנמוך שזוכה ביום אחד במפעל הפיס במיליונים וכל מה שהוא רוצה זה מיד לחיות בשופוני יא נאס.
אדם כזה גומר את הכסף שלו מהר יותר ממה שהוא חושב.
אם אדם הקים עסק שמכניס לו רווח נקי לבית (אחרי מיסים) כ- 40K ואין לו שכבות שומן אחרות (נכסים שונים) אז הוא יכול להתחיל להשקיע בנכסים בבורסה או לחסוך לנכסים נדל"נים. מהירות הצבירה תלויה בשלושה דברים: היכולת לפתח את רווחי העסק, היכולת להישמר מבזבוזים והיכולת לבחור בהשקעות מוצלחות.
איך כל זה קשר לוילה מפונפנת ורכב מהודר כאן ועכשיו? - קטונתי מלהבין.
 
כלל אצבע - מי שרוצה לקנות מכס של 2 מליון ש"ח כדאי ש50% מהמכס ישהי בידו להקטנת הסיכון
המשכנתא צריכה להיות בסד"ג של השכירות
במקרה שלך נניח שהם משלמים 5000 ש"ח לחודש שכירות , ונניח שתוך 3 שנים הם מגיעים למליון ש"ח ולא בא להם לחכות 6 שנים לדירה אז אני בטוח שפריסה של מליון ש"ח הלוואה ל 20 שנה תסגור את ההלוואה ותשאיר להם 25 אלף להמשך השקעות וחיסכון
 
יש הבדל גדול בין מקצועות שונים, שכירים או עצמאים. בעל הפאב או הספורטאי שמרוויח השנה מיליון יכול למצוא את עצמו בשנה הבאה מרוויח שכר מינימום. הרופא שמרוויח מליון יכול לבנות על הכנסה גבוהה בשנה הבאה, גם אם יפוטר ממקום עבודתו. ההבדל בין רמות הסיכון אמור להשפיע על ההתנהלות
בדיוק! להרוויח 1 מ' בשנה לא מרמז כלום על העתיד בלי לדעת במי מדובר. אם אתה מרוויח 1 מ' בשנה מנכסי נדל"ן או מקצוע עם ביקוש קשיח מאד זה דבר אחד, ואם אתה מרוויח 1 מ' בשנה מקיוסק או ממסחר באמזון זה דבר אחר לגמריי.
על פי זה עושים את ההחלטה האם להעלות את רמת החיים או לא, על פי התחזית לגבי ההמשכיות של ההכנסה ולא רק מה היא היתה בשנה האחרונה.
 
כמה דברים שעלו לי בזמן הקריאה:
1. רווחים (הכנסות בניכוי הוצאות) של מיליון בשנה למשפחה זה יפה אבל מן הסתם זה לא הופך אותם לעשירים ביום
2. איכות החיים לא תמיד משתפרת כשההוצאות עולות
3. הסיכון במינוף תלוי במצב של המשפחה (איזה סוג של עסק יש להם, אבל גם סיכונים כאלה ואחרים שהם חשופים אליהם יותר מהאדם הממוצע) ובסיבולת הסיכון (הפסיכולוגית) שלהם
4. בהוצאות של 20000 בחודש משפחה כנראה לא תחיה כמו הקרדשיאנים אבל בהחלט ניתן להגיע למגורים מכובדים ובהנחה שחוסכים ״רק״ 30000 בחודש, אפשר תוך כמה שנים להתחיל לשפר את תנאי המחייה בלי לחיות על הקצה.
 
חיים טוב ללא דאגות
 
חיים טוב ללא דאגות
דווקא נראה לי שלחיות עם המחשבה של אני חייבת לגור עכשיו בוילה מפוארת ואוטו ממש יקר בחניה , עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו, מאוד מלחיצה וגורמת להמון דאגות (מאיפה אני אביא עוד כסף, מה יקרה לעסק, איך אני קונה מטבח פורצלן עם אי לוילה הענקית שלי, מי יתחזק לי את הבריכה וכו).
לחיות טוב ללא דאגות זה להיות שמח בבית שיש לך, ולהבין שהאנשים שגרים בו עושים אותו מושלם ונעים למחיה ולא חפצים דוממים ריקים מתוכן שצריך לנגב מהם אבק.
עוד לחיות טוב זה אוטו שאפשר לסמוך עליו שיסע ולא יהיה במוסך ולא לחשוב על כל שריטה פוצנטיאלית או על כל חניה והאם אפשר לדחוף את הגיפ המפואר היקר והמגושם לתוכו. או להתבאס מכל פירור שילד שופך באוטו (ויש הרבה כאלה).
עוד לחיות הכי טוב, לא לחשוב כל היום על העבודה , לא להיות עם הטלפון באוזן בלי הפסקה ולא לישון בלילה כי החודש העסק הרוויח רק 40 אלף במקום 50 ואני ממונף עד הצוואר.

לדעתי הלחיות טוב מאוד משתנה, שאתה מתחיל באמת לחיות (קרי לעבוד ולתחזק משק בית עצמאי) שלא נדבר על ילדים.
אז הפרספקטיבה שלך משתנה מבית מפואר לזמן איכות.
 
לא מבין מה אתה רוצה להשיג בתרגיל ההיפותטי הזה... אולי לנסות ולהסביר לנו במספרים מונפצים על הנחות מוצא מונפצות לא פחות את יוקר המחיה? :$
מזל שיש אותך כי עד עכשיו לא שמנו לב ;)


1. חביבי, אתה כותב שטויות :lol:
הוצאות של 15K נטו בחודש למשפחה לא מוגדרת בעלת צרכים לא מוגדרים (עשיתי ממוצע בין ה- 10K ל- 20K) וחיסכון נטו של 35K בחודש (עשיתי ממוצע בין 30K ו- 40K).
כן... אשכרה כלום!!!!!!!!!11
כ-ל-ו-ם.
איך אנשים מסוגלים לחיות ככה למען הבודהא?...
ביבי הזבל הזה ויוקר המחיה שלו אשמים!.
רק ביבי! (בקול של אבא של שחר חסון)


ראה סעיף 1.
קודם כל, בכנות, אף אחד לא חייב את "הזכות" הזו. ואף אחד לא מכריח אותך לרכוש אחת בכסף שאין לך, אבל שתמיד תשמח לקחת מההורים.
שנית, תלוי איזו דירה.
דירה יד 2 לא משופצת, לא בשכונת יוקרה, אבל דירה ובית לגור בו, ואפילו יכולה להיות מרווחת, תעלה פחות ממליון.
אפשר לראות ביד 2 לא מעט דירות כאלו, במיוחד בקצוות של החדרה-גדרה והצידה. תלוי כמה חדרים. תלוי איזו קומה. בניין ישן. עם מעלית, בלי מעלית.
וכו'.
שוב, מי שמתפנק - משלם.


ראה סעיף 1.
אני מוכן להישבע שאתה לא גר בפריפריה, זה די ברור ובעיקר גם שבקושי ביקרת בה מעולם.
לא, לאכול פלאפל בבאר שבע או לבקר חבר בקריית שמונע זה לא נחשב.
למה אני חושב ככה?
כי אתה מגדיר שכונות לא יוקרה באיזו עיר אלמונימית גנרית בפריפריה כ"איזור פשע" כאילו כל שכונות הלא יוקרה בפריפריה זה אותו הרחוב במג'ד אל כרום שהתחיל את מחאת המגזר הערבי כנגד הפשיעה המשתוללת ברחובות שלהם...
צא ולמד ובעיקר תפסיק לחשוב "גנרית".


רגע רגע!
רגע!
אנשים שמאוד מצליחים כלכלית, ושרוצים ושבוחרים לחיות באיכות חיים גבוהה , גרים בוילה או בפנטהאוז, בשכונה טובה (שכונת יוקרה?), שמחזיקים רכב יוקרה מפואר חדש וחדיש ויקר מאוד... למעשה מבססים את כל אורח חייהם על בסיס של תשלומים חודשיים גבוהים מאוד מהממוצע?
לא על בסיס של תשלומים הרבה יותר נמוכים מהממוצע?...
לא על בסיס של תשלומים מינמיאליים כמו משפחת עוני חרדית מבני ברק?
איך זה יכול להיות?... איך הגעת למסקנה הזו?!?!?! :$
ראה סעיף 1.


כן.
הדרך היחידה.
15K על דירה "שווה" כאילו כולם רוצים לגור ליד רותם סלע במגדלי חארטה באמצע הפופיק הסואן והמזוהם של תל אביב (כמובן, שיכול לקרות).
ואדם אמיד שמרוויח 50K נטו בחודש שלוקח הלוואה של 5K כדי לקנות רכב כאחד האדם (כמובן, שיכול לקרות).
עייפת אותי.


הצחקת אותי ;)
העשירון העליון מתבסס על הוצאה/הכנסה חודשית?...
להההה... אין סיכוי... מה פתאום....
הוא קוטף כסף מהאוויר.
בגלל שהוא עשירון עליון הוא גם בדר"כ נושם את העשירון העליון של האטמוספירה ומשם מגיעים לו השקלים.
אתה מתכוון שהוא מסתמך על עוד מקורות הכנסה חוץ מהשכר שהם מושכים מהחברה המדהימה בבעלותם כי הם יזמים ועשירון עליון או משהו כזה?
מה אתה רוצה לשאול בדיוק?


אה. נכון.
כי בעשירון העליון מסתמכים על העו"ש ואין להם כסף לשעת חירום, או נכסים שהם יכולים לממש, או כל דבר אחר שהם יכולים למכור וששווה הרבה כסף (נניח רכב יוקרה, וילה או פנטהאוז). או קשרים לאנשים אמידים אחרים בעשירון העליון שיכולים לסדר אותם. או פרוטקציות. או קומבינות.


אני מבקש ממך סליחה מראש, ואני רציני לגבי בקשת הסליחה הזו.
ברצינות.
טרחתי והתיישבתי וכתבתי תגובה. ציטטתי, התנסחתי והתאמצתי להגיב.
באמת שאני לא עונה בשביל לזלזל בך ובשאלות שלך או להעליב... למרות שהתגובה שלי כל כך צינית שזה כמעט וכואב אפילו לי.
אולי מהתגובה שלי, אם לא תשים קיר של הגנה וחומה של כעס, תלמד רק לרגע איך שואלים שאלות בצורה קוהרנטית ומנסים להעביר מסר.
אני לא חושב שהפורום של הסולידית הוא סטיפס.
ואני מאוד מקווה שהוא לא יהיה או יהפוך לכזה כי זה מבהיל אותי באופן אישי...
אם כבר פותחים פוסט, שואלים שאלות, מנסים לברר משהו - עדיף לעשות זאת בצורה בוגרת, אחראית, שקולה והגיונית.
אם אתה טורח לשאול שאלות, לפחות תדייק אותן.
אם אתה מנסה להעביר איזשהוא רעיון, לפחות תחדד אותו.
אני מניח שאתה צעיר ובאמת מתעניין מה האופציות של אדם "אמיד" שמרוויח משכורת מאוד מכובדת בישראל להסתדר (?).
אז הנה הארה - הן מעולות.
התובנה שלי לגבי כמעט כל מה שכתבת ושאלת הוא ראה סעיף 1.
אני לא חושב שהאשמה היא בך, אלא בצורת חשיבה מאוד מופשטת ורדודה על הרעיון שניסית להעביר.
אתה חייב לשבת לרגע ולחשוב מה בעצם אתה חושב עליו ומה אתה מרגיש.

וואו, בטח אתה מרגיש "גבר". ממש "הבאת" לי.

אז זהו, שלא. אתה מתנסח כמו נער תיכון מתלהב, וכמות הסמיילים וסימני הקריאה המרובים שאתה משתמש בהם, בהחלט מתאימה ברוחה לאתר סטיפס (אוי ואבוי..).

לצערי, גם כמות הלייקים שקיבלת מאחרים כאן על התגובה שלך, רק מעידה שאין כאן באמת תרבות דיון אמיתית, אלא רק פטרונות, התנשאות וחוסר יכולת לשמוע דעה אחרת...

דווקא היו כאן כמה כאלו שידעו להגיב כמו אנשים בוגרים ותרבותיים, אבל התגובה שלך אישית גרמה לי להתחרט על הפוסט שלי.

חבל.. אבל אני מניח שאתה מרוצה...
 
דווקא נראה לי שלחיות עם המחשבה של אני חייבת לגור עכשיו בוילה מפוארת ואוטו ממש יקר בחניה , עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו, מאוד מלחיצה וגורמת להמון דאגות (מאיפה אני אביא עוד כסף, מה יקרה לעסק, איך אני קונה מטבח פורצלן עם אי לוילה הענקית שלי, מי יתחזק לי את הבריכה וכו).
לחיות טוב ללא דאגות זה להיות שמח בבית שיש לך, ולהבין שהאנשים שגרים בו עושים אותו מושלם ונעים למחיה ולא חפצים דוממים ריקים מתוכן שצריך לנגב מהם אבק.
עוד לחיות טוב זה אוטו שאפשר לסמוך עליו שיסע ולא יהיה במוסך ולא לחשוב על כל שריטה פוצנטיאלית או על כל חניה והאם אפשר לדחוף את הגיפ המפואר היקר והמגושם לתוכו. או להתבאס מכל פירור שילד שופך באוטו (ויש הרבה כאלה).
עוד לחיות הכי טוב, לא לחשוב כל היום על העבודה , לא להיות עם הטלפון באוזן בלי הפסקה ולא לישון בלילה כי החודש העסק הרוויח רק 40 אלף במקום 50 ואני ממונף עד הצוואר.

לדעתי הלחיות טוב מאוד משתנה, שאתה מתחיל באמת לחיות (קרי לעבוד ולתחזק משק בית עצמאי) שלא נדבר על ילדים.
אז הפרספקטיבה שלך משתנה מבית מפואר לזמן איכות.

ממש לא
אם יהיה לירווח של מליון שקלים בשנה בקלות אחרי 7,8 שנים אני אהיה יכול לפרוש בשקט ולחיות מהדיבידנדים בלי להיות תלוי בעבודה.. לחיות חיים חופשיים לחלוטין

לא חייב וילה מפוארת רכב יוקרה או לא יודע מה.. השאיפה היא קודם לחופש
 
אבל התגובה שלך אישית גרמה לי להתחרט על הפוסט שלי.
מה יש לך להתחרט?
זה מה שאתה באמת חושב, אבל המתמטיקה והמציאות פשוט לא בדעתך

אם תפרק את הפוסט ולמושגים שהשתמשת בהם אתה תראה שהם בכלל לא עובדות, יותר כמו "זרעים של פאניקה"
אם אתה מוכן להניח לרגע את כל מה שאתה חושב בצד אפשר יהיה להסביר לך איפה אתה טועה
@ביולוג ירושלמי הסביר לך איפה לדעתו אתה טועה
זאת דעתו, היא מתיישבת עם כמה דעות כאן, כולל שלי
אני יכול להסביר לך את העובדות ואתה תחשוב מה לעשות איתן
בכל מקרה, אתה מחפש את הדיעה האחרת, אל תעצום עיניים כשהיא מגיעה
זה לא echo chamber, לכן תתכונן למגוון פוסטים מנוגדים לדעתך האישית
 
לא חייב וילה מפוארת רכב יוקרה או לא יודע מה.. השאיפה היא קודם לחופש
אז למה לכתוב פוסט שמסביר למה אי אפשר לקנות את הדברים האלו ? גם אם מרווחים מלא ?
 
ניקח טווח הוצאה חודשית של 10k לאלו שמצליחים לחיות בסופר צמצום, ל-20k לאלו שיותר" מתירנים" בהוצאות החודשיות, אנחנו מדברים על שארית של כ30 עד 40k להשקעה או חיסכון.
דירה הכי זולה בשכונה הכי דפוקה בכל עיר או יישוב מאיזור גדרה עד חדרה עולה מעל מיליון ש"ח. כדי לקנות אפילו דירה כזו, אצטרך לחיות בצמצום כמה שנים טובות רק בשביל הזכות לקנות איזו דירת 3 חדרים באיזור פשע.
אם תרוויח 50 לחודש, ותחיה ברווחה (הוצאה של 20 בחודש), תוכל לקנות דירה להשקעה כל בערך שלוש שנים. כלומר אחרי 30 שנה תפרוש לפנסיה עם משהו כמו 10 דירות.
אשכרה, זה כלום!
אז איך זה כלום בדיוק? לא ברורה הטענה שלך.
גם הכנסה של מיליון ש"ח בשנה, לא תוכל לתת לכם אפשרות לקנות וילה גדולה או רכב מפואר וכד'
בוודאי שזה כן אפשרי. אולי לא כדאי אבל בהחלט אפשרי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
M מתלבט אם להשקיע בנדלן או לסגור את המשכנתא נדל"ן 0
D התלבטות אם למכור RSUs שוק ההון 1
S האם אני חייב להגיש דוח אם יש לי חשבון באינטראקטיב ולא הרווחתי מיסים 16
L הגעתי למצב שבו אני מתלבט אם להפריש כספים לתיק מנוהל אישית שוק ההון 5
Z אם מתחרטים יום אחרי על מכירה של מנייה שהוחזקה שנים שוק ההון 4
סול מה יקרה אם השקל ימחק? שוק ההון 26
G אם היו לי הפסדים גדולים שנה שעברה, אבל בשנה הזאת הרווחתי קצת - אני צריך לשלם מס כרגיל? מיסים 3
P מתלבט אם להשאיר בבנק או להעביר לאינטראקטיב שוק ההון 43
א האם רווח והפסד הון מתקזז גם אם זה ריאלי ונומינלי ? שוק ההון 7
E אם אני קונה מחקה מדד - 1159250 בבנק או בבית השקעות זה אותה תשואה בדיוק או שיש סטיות? שוק ההון 3
A מה קורה אם הסוכן הבורסאי שלך קורס? שוק ההון 1
O התלבטות אם להשאיר דירה שניה או למכור נדל"ן 10
B אם קניתי דירה כרווק, מה המיסוי עליה כשאמכור אחרי חתונה? נדל"ן 4
F מתלבט אם לקנות דירה חדשה 20/80 ולקוות לטוב נדל"ן 51
C כמה משכנתא לקחת אם רוצים לפרוש מוקדם נדל"ן 19
N האם יש צורך בהגשת דו״ח אם אין חבות מס? מיסים 16
S תוהה אם: לשדרג נכס,לקנות נכס נוסף להשקעה או להשקיע בשון ההון נדל"ן 7
S האם יש כאן אנשים שמפקידים לקופת גמל ולא לקרן פנסיה משלימה? אם כן - אשמח לשמוע למה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 69
D התלבטות אם להמשיך להחזיק דירה שנייה. נדל"ן 23
ע אם לא השקעות אלטרנטיביות מה כן? השקעות אלטרנטיביות 12
נ ומה אם מאדים כחול? משל על אשמתו של המנהיג פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 13
T איך בודקים אם לאזור מסויים יש ביקוש של שכירות? נדל"ן 3
A מה יקרה אם מחירי הדירות יקרסו? שוק ההון 44
N יש צורך בהמרת מט"ח אם הכוח קנייה שלי בדולרים מתעדכן אוטומטית בהתאם לסכום השקלי שקיים בחשבון? שוק ההון 0
ב אם בלאקרוק תפסיק את מכירת הקרנות שלה בארץ? שוק ההון 9
de dud איך אפשר לדעת אם נפלתי קורבן פישינג אוף טופיק 16
ט חבר שואל אם להשקיע בקורס אג"ח שוק ההון 7
F מחירי הדיור - האם הם יירדו? אם כן מתי? נדל"ן 2
I הסברתי לבן שלי שזה יעלה לו חצי אם הוא ייערך לזה מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 11
D קניית דירה בהתניה של המוכר, שימכור הדירה אם לא ישלם מיסים . אשמח לטיפים, וממה להזהר. נדל"ן 246
ס האם ללמוד חשבונאות גם אם לא ארצה להיות רואה חשבון התפתחות אישית 3
ל איך בודקים אם יש החרגות או הצהרת בריאות בקרן פנסיה? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
Sp0 אם אני מחזיק מק"מ עד תאריך הפירעון אז אני יכול להתעלם מעליות\ירידות? שוק ההון 3
D קניית דירה שהיא לא בית משותף, אלא מושע, מגורים או השקעה לעתיד בפינוי בינוי, אם יהיה נדל"ן 27
L איך העלאת הריבית תוריד את מחירי הדיור- אם כבר תעלה אותם בסופו של דבר נדל"ן 610
C אם הייתם מהגרים למדינה עם 0% מס רווחי הון האם הייתם משנים את תמהיל ואופי תיק ההשקעות שלכם? מיסים 8
O Boxabl, מישהו בדק אם ניתן לייבא לישראל? נדל"ן 2
א אם קונים מק"מ ומחכים עד הסוף, האם צריך לשלם עמלת מכירה ? שוק ההון 3
Z בשקעה בניירות ערך זרים אם אדם שהפסיד 30,000 ש"ח הפסד נומינלי אבל עליית שער החליפין מיתן את ההפסד ל20,000 ש"ח האם יוכר לו מלא הפסד הנומינלי לקיזוז? פוסטים מאיכות נמוכה 2
א איך בודקים אם קרן היא צוברת/מחלקת דיבידנד? שוק ההון 1
G אשתי עוסקת פטורה - אם רשות המיסים תגדיר אותי כסוחר בבורסה האם זה עלול להשפיע עליה? פוסטים מאיכות נמוכה 0
B מה קורה אם צ'ק ששולם איתו חשבון בדואר חוזר? אוף טופיק 2
N איך אפשר לדעת אם יש כנגדי דו"ח עבירת תנועה? אוף טופיק 5
I אם אי אפשר לתזמן את השוק איך מרקט מייקר עושים כסף? שוק ההון 11
tomer111 אם נופלת פצצה גרעינית ויצאתי חיי הניירות ערך בברוקראז עדיין אצלי והכל בסדר? שוק ההון 353
tomer111 כשאומרים שמחיר האג"ח ירד או שתהיה קריסה באג"ח מה זה משנה אם אני מחזיק אותם עד הסוף? שוק ההון 27
M מה קורה אם קונה דירה לא מצליח לשלם אחרי חתימת חוזה ורישום הערת אזהרה? נדל"ן 7
ת מה קורה למניות בחברה סינית אם היא נמחקת מהבורסה בארה"ב שוק ההון 10
R מתי נגבים הדמי מכירה / קניה ? אם בכלל? שוק ההון 2
Y העברה בנקאית - אם מבוצעת טעות, מה קורה? צרכנות פיננסית 45

נושאים דומים

Back
למעלה