• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

Preferred stock - עבור משקיע ישראלי

  • פותח הנושא פותח הנושא Ben Dover
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Ben Dover

משתמש רגיל
הצטרף ב
11/7/18
הודעות
512
דירוג
888
לאחרונה קראתי קצת על מוצרים היברידיים, בין היתר על סוגים שונים של Preferred stock ועל ETFs שמחזיקים אותן, כמו למשל PFF, PSK ו- PGX.
מדובר במוצר ביניים בין מניות לאג"ח ומסתבר שבמדינות מסויימות כמו קנדה וצ'כיה זה מוצר נפוץ מאד, אך באחרות הוא לא קיים כלל.

מצד אחד נראה שיש למוצרים האלה יתרונות רבים:
  • דיבידנדים גבוהים
  • תנודתיות נמוכה יחסית למניות רגילות - כשאין משברים גדולים, הערך כמעט ולא זז
מצד שני, יש גם את החסרונות הברורים:
  • תשלום מס על דיבידנדים במקום דחיתו
  • קורלציה בינונית-גבוהה לשוק המניות הכולל
  • ETFs עם דמי ניהול יחסית גבוהים
  • במשברים גדולים זה מתרסק כמו מניות רגילות
מכיוון שאין לי נסיון כלל עם המוצרים הנ"ל, אשמח לשמוע את דעתכם על אחזקת ETF של Preferred stock כחלק מפלח ביניים שנמצא בין מניות לאג"ח.

תודה רבה!
 
  • דיבידנדים גבוהים
למה זה יתרון? זה חיסרון, זה דופק אותך.
אשמח לשמוע את דעתכם על אחזקת ETF של Preferred stock כחלק מפלח ביניים שנמצא בין מניות לאג"ח.
השתעשעתי ברעיון גם כן לתיקים אחרים אבל לא מצאתי צורך והוא גם ממש דופק אותך מיסויית ועם דמי ניהול גבוהים.
במקום זאת פשוט קניתי 50% S&P500 צובר ו50% קונצרני דירוג גבוה טווח קצר צובר, נראה לי אלטרנטיבה טובה הרבה יותר.

תשתעשע לך:
https://www.portfoliovisualizer.com...ocation3_2=100&symbol4=PFXF&allocation4_3=100

תבדוק את ההתנהגות שלהם במשבר הנוכחי, הם ירדו יותר מהסנופי בעוד התשואה הרב שנתית שלהם כמובן נמוכה יותר.
עוד תוסיף שהסקטור מאד מוטה למניות פיננסים.
תוסיף סיכון אינפלציה, זה לא נכס ריאלי!
תוסיף סיכון ריבית.
 
נערך לאחרונה ב:
למה זה יתרון? זה חיסרון, זה דופק אותך.
ייתרון ביחס לאג"חים עם קופון אפסי. מכיר קרן preferred צוברת?
במקום זאת פשוט קניתי 50% S&P500 צובר ו50% קונצרני דירוג גבוה טווח קצר צובר, נראה לי אלטרנטיבה טובה הרבה יותר.
אני מבין שזה יביא פחות ממניות. אני תוהה האם יש לזה מקום בחלק היותר אג"חי בתיק. משהו בין לבין. כיום יש לי רק אג"חים ממשלתיים ומניות רגילות בתיק (VT) ואני תוהה אם יש סיבה להזניח סוג מניות שמתסבר שמאד נפוץ באזורים מסויימים בעולם.
עוד תוסיף שהסקטור מאד מוטה למניות פיננסים.
זה באמת עוד חיסרון. האם יש ETF שמכיל מניות כאלה מכל הסקטורים, או שפשוט כמעט ורק חברות פיננסיות מנפיקות מניות כאלה?
תוסיף סיכון אינפלציה, זה לא נכס ריאלי!
תוסיף סיכון ריבית.
אינפלציה - אכן, זה נגזר מהיותם חלקית אג"חים.
לגבי סיכון ריבית - חשבתי המניות מונפקות לפי קופון קבוע מראש שלא קשור לריבית.

אגב, עוד יתרון שיש להן על מניות רגילות זה קדימות בקבלת הכסף במידה והחברה בבעיות.
תודה על התשובה.
 
קדימות בקבלת הכסף במידה והחברה בבעיות.
אם החברה בבעיות מספיק גדולות, לפניך בתור יהיו בעלי אג"חים ועובדים. לא סביר שיישאר משהו.
 
ייתרון ביחס לאג"חים עם קופון אפסי. מכיר קרן preferred צוברת?
זה יתרון לכלום. איני מכיר קרן שכזו צוברת וגם אם כן אז יהיה ניכוי מס במקור.
אני תוהה האם יש לזה מקום בחלק היותר אג"חי בתיק. משהו בין לבין.
תריץ סימולציות
אני תוהה האם יש לזה מקום בחלק היותר אג"חי בתיק. משהו בין לבין. כיום יש לי רק אג"חים ממשלתיים ומניות רגילות בתיק (VT) ואני תוהה אם יש סיבה להזניח סוג מניות שמתסבר שמאד נפוץ באזורים מסויימים בעולם.
אני לא יודע כמה הוא נפוץ כי פשוט אין הרבה כאלה בכלל, הסדרות הם בדרך כלל מאד קטנות ולרוב החברות אין מניות בכורה.
אתה תוהה אם יש לזה מקום, השאלה מה המטרה שלך באחזקה ואיך מניות בכורה ישרתו את המטרה הזו? אני לא רואה איזה מטרה הם משרתים למעט אם אתה משלם מס נמוך מאד על דיבידנדים ואתה גם חי מהם או שצריך רווח תזרימי וחשבונאי בשביל סיבה זו או אחרת.
זה באמת עוד חיסרון. האם יש ETF שמכיל מניות כאלה מכל הסקטורים, או שפשוט כמעט ורק חברות פיננסיות מנפיקות מניות כאלה?
אני לא בטוח שיש אבל תוכל לשלב PFF יחד עם PFXF או משהו כזה.
אינפלציה - אכן, זה נגזר מהיותם חלקית אג"חים.
הרבה יותר בגלל המח"מ המאד גבוה שלהם.
לגבי סיכון ריבית - חשבתי המניות מונפקות לפי קופון קבוע מראש שלא קשור לריבית.
ואם הריבית עולה הם גם יחטפו חזק וגם תקבל ריבית נמוכה יותר ביחד לריבית אלטרנטיבית בדיוק כמו אג"ח ארוך אחר. הקופון בדרך כלל קבוע, יש כאלה שצמודות גם ללייבור לדעתי.
 
אני לא יודע כמה הוא נפוץ כי פשוט אין הרבה כאלה בכלל, הסדרות הם בדרך כלל מאד קטנות ולרוב החברות אין מניות בכורה.
אתה תוהה אם יש לזה מקום, השאלה מה המטרה שלך באחזקה ואיך מניות בכורה ישרתו את המטרה הזו? אני לא רואה איזה מטרה הם משרתים למעט אם אתה משלם מס נמוך מאד על דיבידנדים ואתה גם חי מהם או שצריך רווח תזרימי וחשבונאי בשביל סיבה זו או אחרת.
המטרה שלי היא לעקוב אחר שוק ההון העולמי. פשוט תהיתי מדוע אני נותן 0% למניות preferred ואין להן התייחסות בבלוגים וספרים רבים על השקעות פאסיביות.
לא ממש חשוב לי להוסיף אותן לתיק, אני פשוט מנסה להבין מדוע מתעלמים מהן ומה תפקידן (אם בכלל) בנסיון עקיבה פאסיבי אחר שוק המניות/שוק ההון בכללי.
מעניין אם הסיבה היא שהן פשוט לא נפוצות מספיק או שיש איזו סיבה אחרת.

תריץ סימולציות
הרצתי. זה מביא הרבה יותר מאג"ח ממשלתי וקצת פחות ממניות.
 
מניות preferred ואין להן התייחסות בבלוגים וספרים רבים על השקעות פאסיביות.
יש למניות הללו קטע
יותר נכון 2 קטעים
הראשון, לתגמל את המשקיע, לרוב ניירות אילו נוצרו בהנפקה
זאת הנפקה היברדית, בעצם המשקיע מקבל גם הון וגם חוב תמורת כספו
לחוב לרוב יש הכנסה פאסיבית של קופונים
עדיפות בסולם הנשייה
ועוד כל מיני אופציות להמרה של חוב למניות
משמע בתום תקופה מסויימת יתכנו שינויים בהון - יהיו יותר מניות בידי המשקיע

השני, ארביטרז של סוחרים
בין המניה של החברה לבין הכלי ההיברידי יש "תיאום מחירים"
לדוגמא, "צפי העליית מניה החברה +דיווידנדים + הקופונים אמור להיות מחולקים" נניח בשנה הקרובה
מול מחיר המניה נכון להיום
אז לפעמים, הכלי הנ"ל יוצא יותר בטוח לרכישה מהמניה כי הוא "מבטיח" תשלומים עודפים למחזיקים
ולפעמים המניה כל כך זולה שכלים הללו ש"ממירים אותה בעתיד" לא תימחרו את זה עדיין, אז פועלים הפוך, מוכרים את המניה המועדפת, וקונים את הרגילה

אני לא מומחה באסטרגטיות ארביטרז כאילו, אבל הם דורשות יותר מ"שער המטבע כפול שער המניה" כמו במניות דואליות (או שנסחרות במספר מקומות שונים)
אסטרטגיות מסחר במניות מועדפות טוב כאשר אתה מכיר את דוחות החברה ואת הרכב החוב שלה
והיא דורשת תיזמון מדוייק, או יותר מהיר משאר השוק
למשקיע אקטיבי ב fixed Income זה אחלה כלי לשחק איתו
אבל לא באמצעות קרן, כי היא מפסידה לשוק לאורך זמן
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
הרצתי. זה מביא הרבה יותר מאג"ח ממשלתי וקצת פחות ממניות.
הרבה פחות ממניות ומה הקשר לאג"ח ממשלתי? זה גם מביא יותר ממזומן ופק"מ בבנק.
המטרה שלי היא לעקוב אחר שוק ההון העולמי.
אז יש עוד קטגוריות שאתה לא חשוף עליהם והרבה יותר נפוצות מאשר מניות בכורה:
אג"ח קונצרני זבל
אג"ח קונצרני בדירוג גבוה
אג"ח להמרה
שותפויות סחירות
ק, אני פשוט מנסה להבין מדוע מתעלמים מהן
לא מתעלמים מהם בכלל, זה פשוט לא מכשיר נפוץ במיוחד זה הכל. הסיבה שזה יותר נפוץ בבנקים זה בגלל סיבות רגולטוריות. בהשקעות פרטיות אגב זהו מכשיר מאד נפוץ, אני אישית מושקע בכמה כאלה.
ומה תפקידן (אם בכלל) בנסיון עקיבה פאסיבי אחר שוק המניות/שוק ההון בכללי.
לאף כלי השקעה אין "תפקיד", זהו משהו שאתה יוצק לתוכו.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
S האם יש בישראל מקבילה ל־83(b) עבור Founder Restricted Stock בחברת Delaware? יזמות והגדלת הכנסות 5
ב Dow Jones Global Total Stock Market Index שוק ההון 0
S stock yield enhancement program IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 24
D Stock split סטוק ספליט שוק ההון 3
יבגני_ל הרשאות מסחר ב stock options and index options בשווקים בארה"ב לישראלים שוק ההון 4
S stock split/stock dividend - אירוע מס? שוק ההון 1
P Vanguard Total World Stock שוק ההון 2
S Global ex-US Stock Market total return כממוצע לשנה משנת 1950 אם אפשר גם לפני... שוק ההון 1
Liron2035 אינטרקטיב ברוקר פרסמו: Access the Tel Aviv Stock Exchange שוק ההון 12
AbuNafha נייר מחקה ישראלי - Total Stock Market שוק ההון 3
K מישהו יודע משהו על Stock Yield Enhancement Program של IB? שוק ההון 9
ס Stock dividend שוק ההון 13
Matias Katz Direct-Purchase Stock Plans שוק ההון 14
Matias Katz רכישה עצמית (share buyback או stock repurchase) שוק ההון 57
מ Vanguard Emerging Markets Stock Index Fund begins move to include China A-shares שוק ההון 1
R VANGUARD TOTAL STOCK M שוק ההון 7
ב הגשת דוחות מס בדיעבד בישראל עבור השקעה בנדל״ן במסגרת LLP מיסים 4
הירהורים מי יטפל בכספים עבור הילדים במקרה ש.. צרכנות פיננסית 16
S איך לשלם מיסים עבור מטבעות דיגיטליים? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 1
S ניוד קרן פנסיה לקופת גמל עבור מי שלא מתגורר בישראל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 6
M חישוב חלקיות משרה עבור חלק מחודש אוף טופיק 4
algo.il הפרשות קה"ש מעל התקרה החודשית - רק עבור חצי שנה קלנדרית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 8
עידו ג החזר מס עבור מס שבח / מס רכישה מיסים 36
ג תשלום מס הכנסה עבור מישהו אחר מיסים 28
א סקר שוק מול יועצים/סוכנים עבור אבא שלי, שמעוניין כעת להפעיל את הפנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 17
N עוד בנושא קרנות ללא TICKER עבור מעקב בפורטפוליו שוק ההון 1
flower עבודה ביום מנוחה - התחמקות מתגמול עבור יום עבודה ביום שישי אוף טופיק 17
י טופס 101 - עבור מי ששכיר ומקבל פנסיה בו זמנית מיסים 2
A לאיזה שנת מס שייכים דמי אבטלה עבור דצמבר? מיסים 5
A מילוי טופס 1322 ו 1324 עבור הכנסות מדיבידנדים מ- RSU מיסים 12
M מיסוי בIB לפי שער מט"ח והעברת ני"ע לברוקר מקומי עבור מיסוי לפי אינפלציה? מיסים 9
עידו ג השקעה בבנק / בבית השקעות עבור ההורים ברוקרים ופלטפורמות מסחר 13
deussex שאלה עבור אימי "כתב ויתור וסילוק מוחלט של תביעות" בסוף העסקתה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
T שימוש בכרטיס אשראי עבור תשלומי ביטוח לאומי ומס הכנסה כעצמאי לצבירת נקודות והטבות? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 21
מ דיווח שנתי למס הכנסה - מס עבור שינוי שער המט"ח מיסים 2
י דוח שומא לעוסק זעיר עבור הנחה בארנונה, מישהו יכול לעזור? נדל"ן 0
Amiora חבות במס על הכנסות מקרן הסיוע במילואים עבור שכירים מיסים 1
C שווי מוצר משומש מחו"ל עבור הרחבת ביטוח תכולה למלחמה - ביטוח רשות לחפצים ביתיים של מס רכוש מיסים 1
G מיסוי רווחים והפסדים מIB עבור אזרח אמריקאי. מי מקבל מה? מיסים 30
W מילוי טופס 1301 - החזר עבור פרמיה לאכ"ע מיסים 2
N קבלת כסף מחו"ל בדולרים עבור יעוץ יזמות והגדלת הכנסות 5
algo.il זיכוי\ניכוי מס עבור הפקדות שכיר לפנסיה משלימה מיסים 2
דף מלא פיענוח תוצאות חישוב המס עבור 1301 מיסים 4
מ איזה דיווחים נדרשים עבור עוסק זעיר מיסים 9
algo.il התנהלות נכונה עם קרן פנסיה עבור בן 39 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 7
H מס העיזבון בארצות הברית עבור חשבון משותף . לא תושבי ארה"ב מיסים 9
G פקדון מובנה S&P500 עבור השקעה לטווח קצר שוק ההון 3
G פקדון מובנה S&P500 עבור השקעה לטווח קצר צרכנות פיננסית 24
I אישור מס עבור קופת גמל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ג חיסכון ארוך טווח עבור זוג סטודנטים מבוגרים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2

נושאים דומים

Back
למעלה