Musical Permanent Portfolio

הנושא בפורום 'אוף טופיק' פורסם ע"י cypriano de rore, ‏3/9/19.

  1. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    אז ככה,

    אני עוסק בהלחנה. ההשראה שלי תמיד מגיעה מרעיונות חוץ מוזיקלים למיניהם והם מהווים את ה״עוגן״ ליצירה. המטרה של הרעיון היא לא שהיצירה ״תביע״ אותו והמאזין יוכל להרגיש את הרעיון שהיצירה מבטאת (כי לדעתי היא לא באמת מבטאת אותו) אלא פשוט שאני לא ארגיש שאני מגשש באפלה ועושה שטויות. במידה מסוימת ניתן לומר שהיצירה מולחנת באמצעות הרעיון אך ברגע שהיא מבוצעת המאזין חווה את מה שהוא חווה ואין לי שום עניין שירגיש את מה שהוביל את תהליך ההלחנה. מאותה סיבה אני גם לרוב מסרב לכתוב דברי הסבר על יצירות- אני מעדיף לאפשר חופש ולא ״להוביל״ את המאזין לכיוון מסוים.


    מכיוון שהפעם נדרשתי לכתוב דברי הסבר מפורטים על יצירה שכתבתי - עשיתי זאת. אני לא נוהג לשתף דברים כאלו בפורום אבל מכיוון שהפעם ההשראה ליצירה היא ״התיק הנצחי״ של הארי בראון, חשבתי שזה עלול לעניין את החברים בפורום. כתבתי את דברי ההסבר באנגלית ואין לי סבלנות לתרגם אז אני פשוט מעתיק אותם לכאן.

    הנה קישור לתווים (שעוד לא ערוכים סופית).

    היצירה תבוצע במרץ 2020 בברלין במסגרת חגיגות 250 שנה להולדת בטהובן על ידי Echo Ensemble.
    מבטיח לעדכן עם ההקלטה לאחר הקונצרט.

    דברי ההסבר (מוזמנים לדלג על החלק הפיננסי):

    The permanent portfolio was invented by Harry Browne to be, according to his belief, a safe and profitable portfolio in any economic climate. The portfolio includes four investing assets which have a dangerous or volatile aspect while held alone, but when held together balance each other and create a stable and permanent growth portfolio.

    The four assets constructing the portfolio are:

    U.S stocks: to provide a strong return during times of prosperity.
    Gold: to provide protection during periods of inflation.
    Long-term U.S Treasury bonds: to provide growth during time of prosperity & deflation.
    Cash: to hedge against periods of recession.

    According to Browne, each asset should be equally allocated (25% each) and balanced annually. This method insures that the investor always sells assets while in profit and buys them while in loss, or in other words “buy cheap - sell expensive”.

    In order to extract real data regarding the historical prices of the different assets, I used ETF’s which track the relevant index for each asset:

    U.S stocks: Vanguard 500 Index Fund Investor Shares (VFINX) - The fund offers exposure to 500 of the largest U.S. companies.
    Gold: SPDR Gold Shares (GLD) - The investment objective of the Trust is for the shares to reflect the performance of the price of gold bullion.
    Long-term U.S Treasury bonds: iShares 20+ Year Treasury Bond ETF (TLT) - The iShares 20+ Year Treasury Bond ETF seeks to track the investment results of an index composed of U.S. Treasury bonds with remaining maturities greater than twenty years.
    Cash: iShares Short Treasury Bond ETF (SHV) - The iShares Short Treasury Bond ETF seeks to track the investment results of an index composed of U.S. Treasury bonds with remaining maturities between one month and one year (Cash Equivalent).

    Each group of instruments expresses the changes in the price of a specific asset: U.S stocks - flute, clarinet & viola; Gold - trumpet, bassoon & contrabass; Long-term U.S Treasury bonds - violin, horn & violoncello; Cash - violin, oboe & trombone. The groups are seated in a different corners of the room in order to create a distinct acoustical separation.

    The price of each asset was extracted monthly from 01/01/2007 to 01/06/2015 while each month represents one bar in the score creating a total of 105 bars.


    The different assets have a unique musical effect which determines a specific behaviour for each group of instruments. Therefore, the prices were normalised into relevant and usable number while strictly preserving the relations and ratios, both for the inner price of the asset and for the relations between the assets.


    U.S stocks price: determines the number of pitches per bar. These pitches are taken exclusively from a chord pre-prepared for this piece. This chord is relevant only to this group of instruments which express the U.S stocks price change.
    Gold price: determines the number of attacks per bar. An attack is the beginning of a played sound and therefore, two instruments starting a sound at the same time are considered one attack (for this purpose).
    Long-term U.S Treasury bonds price: determines the interval between different instruments in the group. The number can represent different intervals but cannot change within a bar. For example, the number 3 can mean quarter tones (resulting a three quarter tone interval), a whole tones (resulting a tritone), a perfect fifth (resulting a fifths chord [C-G-D]), etc…
    Cash price: determines the changes in unison playing. Having the finest changes in comparison to the other assets, cash expresses tiny movements between unison and a half tone. These changes are rounded into eighth tones, quarter tones & half tones.

    These musical “rules” provide, on the one hand, a very strict composing “algorithm”, and on the other hand, preserves a huge amount of compositional freedom.


    The last important “algorithmical” aspect of the piece is the time when the portfolio should be balanced. I chose a different method than Browne’s annual balancing and performed a balance only when one (or more) asset’s allocation changed in more than 10% (that means it became either 15% or 35% of the portfolio). The points of balancing are the only places where the different musical elements can mix between the groups. These points are also the only moments that can be composed upon more than one bar. Initially there were 4 balancing points in the relevant dates but after the second “balancing” the music “took over” and I’ve decided to let go of the compositional algorithm. Music composition, like economics, is very unpredictable…

     
  2. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    שכחתי לתת קרדיט ל @hilabar שעזרה לי המון לעשות נורמליזיציה ולהפוך את המחירים למספרים שיהיו רלבנטים עבורי תוך כדי שימור היחסים.
    תודה רבה!!! :)
     
  3. paskar

    paskar משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏5/6/16
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    227
  4. בת העמק

    בת העמק משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏22/12/15
    הודעות:
    2,748
    לייקים שהתקבלו:
    4,537
    תשמע, זה גאוני!
    אני לא מוזיקאית אבל ניגנתי בצעירותי (חליל צד) ולמדתי באולפן למוזיקה גם תיאוריה (ואני כמובן חובבת מוזיקה קלאסית אבל פחות מודרנית).
    לא הבנתי איך לקחת את ההשראה מתיק הארי בראון אבל אחרי כמה מילים פתאום נזכרתי במה שאתה כבר שכחת: מוזיקה היא מתמטיקה ומתמטיקה היא מוזיקה.
    אני סקרנית לשמוע איך התיק הנצחי בא לידי ביטוי ביצירה שלך.
     
    cypriano de rore אוהב/ת את זה.
  5. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    תודה! :$

    כיף לשמוע :)
    אני אמנם מלחין מוזיקה עכשווית אבל רוב מה שאני שומע זה מוזיקה מהמאה ה16-18.

    לאחר שהיא תבוצע אני אעלה לכאן קישור להקלטה. יתכן ופחות תתחברי אבל כמובן שגם זה בסדר :)

    תודה על התגובה!
     
    בת העמק אוהב/ת את זה.
  6. גרהם

    גרהם משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏6/3/15
    הודעות:
    7,261
    לייקים שהתקבלו:
    6,785
    פוסט נהדר על נושא מרתק. תודה.
     
    cypriano de rore אוהב/ת את זה.
  7. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    תודה רבה :)
     
  8. paskar

    paskar משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏5/6/16
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    227
    אתה לא רוצה להעלות גרסה מסונטזת מ-Sibelius? :)
     
  9. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    ממש לא :)
    אני בעצמי לא בודק את התוצאה בסיבליוס. בנוסף, מכיוון שאני משתמש בהרבה טכניקות נגינה מורחבות אז הסיבליוס לא מבצע אותן.
    אבל גם בלי קשר, התוצאה שנותן הסיבליוס מאוד מאוד רחוקה ממה ששומעים במציאות וזה לדעתי די הורס.
     
    paskar אוהב/ת את זה.
  10. paskar

    paskar משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏5/6/16
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    227
    רחוק, אבל נותן רושם כלשהו.

    אם אתה לא מקשיב תוך כדי תהליך לכמה כלים במקביל, אז מה, כל דבר בודד על פסנתר? איך אתה מעריך איך נשמע השילוב?
     
  11. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    אני לא מקשיב בכלל. אני כותב הכל בכתב יד ורק בסוף מעתיק. האוזניים הן האויב גדול ביותר של המלחין :)
    אני משתמש בשמיעה הפנימית עד גבול היכולת. בדיוק בגלל זה הקונספט שמוביל את היצירה חייב להיות יציב וחזק. ברגע שהקו שאני דבק מספיק בקו המוביל אז התוצאה האקוסטית תמיד תהיה קוהרנטית (לפחות לדעתי :) )
     
    בורג, דאניל ו-Roi אוהבים את זה.
  12. paskar

    paskar משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏5/6/16
    הודעות:
    668
    לייקים שהתקבלו:
    227
    שיטה מעניינית.
    זה דורש שמיעה אבסולוטית, או מספיק "זמזום פנימי" אבסולוטי/סביר?
    ומה, אתה גומר לכתוב, שולח את התוצאה הלאה, ומקווה שלא פיספסת משהו? :)
     
    cypriano de rore אוהב/ת את זה.
  13. chen15

    chen15 משתמש ותיק

    הצטרף ב:
    ‏12/10/15
    הודעות:
    53
    לייקים שהתקבלו:
    66
    הפוסט הכי מעניין שעלה פה, EVER!!!
    איך מתייגים תגובות מיוחדות?

    @yossik
    או
    @adamshalev

    ?
     
    cypriano de rore אוהב/ת את זה.
  14. cypriano de rore

    cypriano de rore משתמש בכיר

    הצטרף ב:
    ‏1/6/17
    הודעות:
    2,463
    לייקים שהתקבלו:
    2,219
    אין לי שמיעה אבסולוטית ואין גם צורך. מספיק שתהיה שמיעה יחסית טובה. כלומר, לדעת לשמוע את היחסים בין הצלילים (בין אם מלודית או הרמונית). אז פשוט מדמיינים צליל והוא הופך לנקודת היחסו. אם אני מדמיין צליל מסויים אז אני לא אפספס בהרבה (נניח טון מעל או מתחת) כך שאת המרקם והגוון שברגיסטרים השונים אני מדמיין היטב.
    חשוב לציין שאני עובד מאוד מאוד לאט וזה דורש ממני ריכוז מאוד גבוה.

    בדיוק :)
    אני תמיד שומע את היצירה לראשונה בחזרות. לפעמים כמובן קורה שבזמן החזרות אני מבקש 2-3 שינויים כי כמובן שדברים נשמעים שונה במציאות מאשר בראש.

    תודה רבה! מאוד מרגש... :)
     
    Nina T אוהב/ת את זה.
מוזמנים להשתמש בקישורי השותפים הבאים כדי לקנות באמאזון , להוריד ספרי שמע, או להקים אתר אינטרנט משלכם (מדריך מפורט - כאן). תודה על תמיכתכם באתר.
  1. אתר זה משתמש בעוגיות דפדפן. אין באמור בפורום כדי להוות ייעוץ השקעות ו/או תחליף לייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו של כל אדם.