שלום,
אני עצמאי, עוסק מורשה.
יש לי קרן השתלמות כעצמאי IRA מעל ל6 שנים.
אני שוקל לפתוח קרן השתלמות IRA נוספת כ"חשבון מסחר" -להעביר לשם סכומי כסף גדולים יותר מה20.5 אלף שיש עליהם פטור ממיסוי שוק ההון.
כרגע אין לי תכנון לפדות את הכסף בשנים הקרובות, גם אם זה ישב בבנק/בית השקעות, זה כסף שמיועד לחסכון ארוך טווח.
אני אשמח לשמוע תובנות:
1. האם כדאי?
העלות של זה תהיה 0.25% דמי ניהול בשנה (או קצת פחות) לעומת 0% דמי ניהול בבנק או בבית השקעות.
עמלות קניה ומכירה של ניירות טיפה יותר נמוכה ממה שיש לי בבנק או בבית השקעות.
היתרון הוא שאני יכול לקנות ולמכור את המניות בלי לשלם באותו רגע מס שוק ההון.
2. אם כדאי, האם כדאי לפתוח IRA חדש (ולהכיל עליו את הוותק אם ארצה למשוך, אם כי כרגע זה מיועד לכסף שיישב על מניות לעוד הרבה הרבה שנים) או להכניס את הכסף לIRA הישן (מטעמי נוחות של ניהול הכל במקום אחד)?
3. כעצמאי שמגיש כל שנה דוח שנתי למס הכנסה, אם מס הכנסה ייראו שבשנה מסויימת הפקדתי לקרן השתלמות מיליון שח, במקום ה20.5 אלף המקובלים והשכיחים, מישהו ירים גבה, ישאל למה, ויטען שלא לצורך זה יש את האפשרות של הפקדה קרן השתלמות?
אני עצמאי, עוסק מורשה.
יש לי קרן השתלמות כעצמאי IRA מעל ל6 שנים.
אני שוקל לפתוח קרן השתלמות IRA נוספת כ"חשבון מסחר" -להעביר לשם סכומי כסף גדולים יותר מה20.5 אלף שיש עליהם פטור ממיסוי שוק ההון.
כרגע אין לי תכנון לפדות את הכסף בשנים הקרובות, גם אם זה ישב בבנק/בית השקעות, זה כסף שמיועד לחסכון ארוך טווח.
אני אשמח לשמוע תובנות:
1. האם כדאי?
העלות של זה תהיה 0.25% דמי ניהול בשנה (או קצת פחות) לעומת 0% דמי ניהול בבנק או בבית השקעות.
עמלות קניה ומכירה של ניירות טיפה יותר נמוכה ממה שיש לי בבנק או בבית השקעות.
היתרון הוא שאני יכול לקנות ולמכור את המניות בלי לשלם באותו רגע מס שוק ההון.
2. אם כדאי, האם כדאי לפתוח IRA חדש (ולהכיל עליו את הוותק אם ארצה למשוך, אם כי כרגע זה מיועד לכסף שיישב על מניות לעוד הרבה הרבה שנים) או להכניס את הכסף לIRA הישן (מטעמי נוחות של ניהול הכל במקום אחד)?
3. כעצמאי שמגיש כל שנה דוח שנתי למס הכנסה, אם מס הכנסה ייראו שבשנה מסויימת הפקדתי לקרן השתלמות מיליון שח, במקום ה20.5 אלף המקובלים והשכיחים, מישהו ירים גבה, ישאל למה, ויטען שלא לצורך זה יש את האפשרות של הפקדה קרן השתלמות?