• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה?

simpi

משתמש סולידי
הצטרף ב
12/10/19
הודעות
32
דירוג
136
שלום,

בכוונתי להעביר את תיק ההשקעות לברוקר זר (IB). כיום נמצא בברוקר ישראלי.
הניירות בתיק ההשקעות הינם סטנדרטיים (VT, VTI, VXUS).
סוגיה שאני נדרש אליה היא הגשת דו״ח שנתי למס הכנסה -
אם אעביר את הני״ע לפני ה-31.12, האם אדרש להגיש דו״ח שנתי עבור 2020?
במילים אחרות, אם אבצע את המעבר החל מה-1.1, האם אדחה את הצורך בהגשת הדו״ח בשנה?

אציין כי אינני מתכוון למכור, אלא רק לקנות - כך שהאילוץ של הגשת דו״ח נובע אך ורק מחלוקת דיבידנדים. כמדומני, אין תמימות דעים האם ישנה חובה להגיש דו״ח שנתי בשל כך. האם המצב השתנה?

תודה רבה
 
אציין כי אינני מתכוון למכור, אלא רק לקנות - כך שהאילוץ של הגשת דו״ח נובע אך ורק מחלוקת דיבידנדים. כמדומני, אין תמימות דעים האם ישנה חובה להגיש דו״ח שנתי בשל כך. האם המצב השתנה?
עדיין אין הסכמה כללית.
אתה יכול לפנות לפקיד שומה לפני שאתה מבצע את הפעולה ולקבל חוות דעת של מישהו שאולי תוכל בעתיד להשתמש בה כדי לא לשלם קנסות.
 
מקרה קלאסי של כשיש ספק אז אין ספק..
 
חד משמעית. נקודת המוצא שלי היא שצריך להגיש.
לכן אני מנסה להבין אם זה הגיוני ״לתזמן״ את המעבר, או שאני מדבר שטויות


עריכה:
@Wonko , אני מניח שהתכוונת להעברה עצמה לאחר ה-1.1, לא ספציפית להגשת הדו״ח בגלל דיבידנדים
 
נערך לאחרונה ב:
מה בוער לך?
תסיים את השנה ותעבור לברוקר אחר וכך יהיה לך דיווח למס הכנסה על שנה מלאה בלי לפצל בין שני בתי השקעות שונים.
בדרך כלל מחלקים ריבית ודיבידנדים לפני סוף שנה.
סתם בלבול מוח לך ולרואה החשבון שלך.
אם יש לך ניירות שאין צפי לקבלת מהם דיבידנדים או ריבית עד 31/12 אז תעביר אותם לברוקר החדש.
 
חד משמעית. נקודת המוצא שלי היא שצריך להגיש.
לכן אני מנסה להבין אם זה הגיוני ״לתזמן״ את המעבר, או שאני מדבר שטויות


עריכה:
@Wonko , אני מניח שהתכוונת להעברה עצמה לאחר ה-1.1, לא ספציפית להגשת הדו״ח בגלל דיבידנדים
גם וגם D:
 
שאלה קשורה:
יש טעם לפתוח ב-IB חשבון בשבוע-שבועיים הקרובים (ונניח לקנות VT עם כ-50 אלף ש"ח)?
או כבר עדיף לחכות ל-1.1.2021 כדי להימנע מהתעסקות עם הדיווח על חודש "פעילות"?
 
עם הדיווח על חודש "פעילות"?
אין דיווח על "פעילות" (אלא אם המחזור שלך מעל 2.5 מיליון).
יש דיווח על הכנסות, ובמקרה של השקעות מדובר במכירות.
כלומר, לא מכרת, אין דיווח. (יש חריגים כמו אם התיק שלך מעל 1.9 מליון, או שהעברת מעל חצי מיליון לחו"ל בשנה קלנדרית).

לגבי הדיבידנדים, אם אתה מרגיש שאתה מחויב בדיווח בגינם ואתה מתכנן להשקיע בניירות שמחלקות דיבידנדים, עדיף לך לחכות. אם אתה לא חושב שזה דורש דיווח, אז אין חובת דיווח עם עצם זה שניידת ניירות ב-2020.
 
כן, אני לא מתכנן למכור - במקרה שלי זו השקעה ראשונית לגמרי (לא מנייד מברוקר ישראלי, אלא פותח ישירות ב-IB).

הבנתי שכן צריך לדווח על רווח מדיבידנדים, מריביות ש-IB מחלקים (עוד לא סגור איך זה עובד), וכמובן על מכירות.
בהנחה שתהיה חלוקה של דיבידנדים בסוף דמצבר, אני תוהה אם זה לא overkill להיכנס עכשיו ולהתעסק עם הדיווח רק על החלוקה הזו.

תודה על ההתייחסות המהירה!
 
הבנתי שכן צריך לדווח על רווח מדיבידנדים
לא יודע איך הבנת את זה.
הדעות אומנם קצת חלוקות, אבל רוב המידע שאני קראתי מצביע דוקא על זה שלא צריך דווח, בתנאי שנוכה כל המס במקור.
מריביות ש-IB מחלקים
זה נכון, אבל כרגע גם ככה הריבית היא 0. ובאופן כללי די קל להגיע למצב שלא תקבל ריבית מIB.
וכמובן על מכירות.
זה נכון. אבל כל עוד אתה לא מוכר אז אין בעיה.
בהנחה שתהיה חלוקה של דיבידנדים בסוף דמצבר, אני תוהה אם זה לא overkill להיכנס עכשיו ולהתעסק עם הדיווח רק על החלוקה הזו.
אם אתה כלכך דואג מחלוקת דיבידנד (למרות כל אלו שאמרו שלא צריך), אתה תמיד יכול לקנות נייר צובר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
תודה על התשובה! נשמע שלא הפנמתי את ענייני הדיווח עד הסוף.
אז בעצם אין שום סיבה לחכות חודש וקצת עד השנה החדשה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
D תזמון השוק. שוק ההון 28
א תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה" נדל"ן 15
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 47
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
S תזמון השוק שוק ההון 17
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
א תזמון המרת דולרים צרכנות פיננסית 13
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
V תזמון מכירת RSU שוק ההון 35
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
ל דרישה של הברוקר הישראלי לסגור את התיק עקב מעבר לחו"ל ברוקרים ופלטפורמות מסחר 4
Elliott מעבר מדינה ב2-4 שנים הקרובות ואיך זה משפיע על תיק השקעות שנמצא בבנק ישראלי? שוק ההון 4
T מעבר מאכ"ע וקופת גמל לקרנות פנסיה (מקיפה + משלימה). שאלת רצף ביטוחי ומצב רפואי קיים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
נ שמירה על תושבות מס ישראלית אחרי מעבר לחו"ל מיסים 24
מ מעבר לעולם ההיטק התפתחות אישית 6
OOmer מעבר מאינטראקטיב ישראל - עדכון 2026 ואפשרות של Delink חשבון קיים שוק ההון 12
D מעבר מלהיות אח בבית חולים להייטק התפתחות אישית 55

נושאים דומים

Back
למעלה