• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תשואות של מדד עולמי לטווח הארוך

  • פותח הנושא פותח הנושא Far
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Far

משתמש רשום
הצטרף ב
2/10/24
הודעות
5
דירוג
0
שלום רב,
אני מתלבט בין גמל להשקעה לבין השקעה עצמאית
לצורך קבלת החלטה, חסר לי המידע הזה :
מה היא התשואה המצטברת שהשיג המדד העולמי MSCI ACWI ב 20 השנות האחרונות ?

בדקתי למשל מידע באתר גמל נט לגבי קופת גמל במסלול מניות באחת החברות - היא השיגה משנת 2004 עד 2024 - סך של 500 % ! ( כמובן קופת גמל רגילה ולא קופ״ג להשקעה שזה מוצר חדש יחסית .. )

תעזרו לי בבקשה במידע
בברכה וכל טוב
 
אני מתלבט בין גמל להשקעה לבין השקעה עצמאית
עשית חיפוש בפורום?
יש פה המון מידע על הנושא.
מה היא התשואה המצטברת שהשיג המדד העולמי MSCI ACWI ב 20 השנות האחרונות ?
למה זה משנה?
התשואה של מדד מסויים לא באמת משתנה כתלות בכלי שדרכו אתה משקיע במדד הזה.
במילים אחרות, תפריד בין האיך (איך להשקיע - דרך תיק עצמאי או דרך קופגל"ה) לבין המה (במה להשקיע - במדד כזה או אחר).
בדקתי למשל מידע באתר גמל נט לגבי קופת גמל במסלול מניות באחת החברות - היא השיגה משנת 2004 עד 2024 - סך של 500 %
ומה בדיוק זה אומר?
לכל היותר זה אומר שאם הייתה לך מכונת זמן היית יכול לחזור אחורה ולהשקיע באותו מסלול ולקבל את התשואה הזאת, למרות שגם זה לא בטוח כי עצם זה שאתה נוסע בזמן יכול בתאוריה לשנות את התוצאה.
תשואות עבר לא אומרות כלום על תשואות עתידיות וכו'
 
למרות שגם זה לא בטוח כי עצם זה שאתה נוסע בזמן יכול בתאוריה לשנות את התוצאה.
לא, לא, אם אתה חוזר בזמן ונזהר לא לפגוש את עצמך אז אין סכנה. ראיתי בסרט.
 
לא, לא, אם אתה חוזר בזמן ונזהר לא לפגוש את עצמך אז אין סכנה. ראיתי בסרט.
אבל אם אתה משקיע קופה מוסימת (במיוחד אם זה סכום משמעותי) זה משנה את נכסי אותה קופה (פתאום יש יותר כסף לנהל) ועלול להשפיע על התנהגות מנהל הקופה, לא?
 
בגדול עדיף לסחור עצמאית. בגלל דמי הניהול ובגלל שחלק מהכסף בקרן גמל לא מושקע.

יש יתרונות מסוימים בקרן גמל להשקעה:
אפשרות לעבור מסלולים וקופות בלי אירוע מס
פטור ממס רווח הון אם זה מועבר לקצבה.
אולי עוזר גם פסיכולוגית להתנתק רגשית מההשקעה.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אני מתלבט בין גמל להשקעה לבין השקעה עצמאית
מוכן לסכם לך כדי לתת כיוון, אבל שתדע שחיפוש פשוט בפורום על "קופת גמל להשקעה" יביא אותך להמון תוצאות וחומר לקריאה.
אם תיקח שבוע (נניח) של קריאת פה ושם, אולי חצי שעה בכל יום - אתה מקיף את הנושא אפילו אם השפה הפיננסית שברשותך פשוטה מאוד ופשטנית.

היתרון הענקי בקופת גמל להשקעה (מלבד הנוחות - לבחור מסלולים בהקלקת עכבר ולהפקיד בהו"ק אוטומאטית למסלול הנבחר) הוא הפטור ממס רווחי הון החל מגיל 60, אם מעבירים את הכסף ("הלך הכסף, נשארה רק הקצבה") למכשיר פנסיוני שמשלם קצבה.
נאמר פה בעבר וחישבו חישובים שהפטור הנ"ל ממס רווחי ההון "משתלם" רק אם דמי הניהול בקופת הגמל להשקעה הם בסביבות ה- 0.3%~ דמי ניהול מהצבירה ומטה.
משהו כזה... כלל אצבע להזכירך, רעיון כללי, כוללני, לא כלל ברזל.
אז אם קופת הגמל להשקעה שלך היא בדמי ניהול של מעל 0.3%~ מהצבירה, הפטור הנ"ל ממס רווחי ההון כבר לא מהווה הטבה כזאת בומבסטית כמו שהוא נשמע על הנייר כי אתה משלם אותו לטווח ארוך בדמי הניהול היקרים יחסית (שוב, אם הם מעל 0.3%~ מכל הצבירה).
בהינתן מה שרשמתי עכשיו - אני חוזר ליתרון העיקרי של קופת הגמל להשקעה שהוא הנוחות שבאי-ההתעסקות בלקנות ניירות ערך בעצמך (להתלבט איזה, איפה, כמה, באיזו פקודת קניה, איפה פותחים תיק, כמה משלמים, איך קונים, איזו מערכת מסחר וכו' וכו' וכו').
זהו.
על נוחות משלמים.
אם נוחות פחות קריטית לך, ואתה מוכן להתאמץ רק קצת (בהן צדק שזה באמת ממש קצת), כי אתה מבין כמונו שבתור משקיע מדדים (קרנות נאמנות מחקות מדד - ETFים, היום בדר"כ מדברים על הקרנות האיריות) - לנהל את התיק העצמאי והממוסה שלך זה בסה"כ נורא פשוט, נורא טכני ברמת הכמה קליקים על העכבר פעם בחודש, 5 דקות באתר בקושי פעם בחודש, וכל עוד אתה דבק באסטרטגיה ברורה - אני לא רואה סיבה למה להשקיע דרך קופת גמל להשקעה.

מסייג, שהסיבה שאני התחלתי את דרכי בשוק ההון בקופת גמל להשקעה היא כי חיפשתי נוחות על פני אופטימיזציה, לא שינה לי המחיר של המוצר, אלא רק רציתי לטעום את שוק ההון על באמת בכסף אמיתי, להרוויח ולהפסיד, להרגיש את הקזינו הזה שכולם מדברים עליו (ג.נ. - לא קזינו! דיבורים בעלמא), וחיפשתי להיכנס בצורה קלילה ופחות מנוהלת.
לי השקעה מנוהלת בתחילת דרכי (שנתיים שלמות) אך ורק דרך קופת גמל להשקעה, בנוחות מקסימלית ובצורה אוטומטית לגמרי (הו"ק חודשית) - מאוד עזר.
בדיעבד, זה היה רעיון מאוד חכם מבחינתי כי זה מה שהכניס אותי פסיכולוגית ומנטלית לשוק ההון - מוצר נוח, שנראה ומרגיש כמו קרן השתלמות (שכבר הייתה לי), עם דו"חות רבעוניים ושנתיים, ושעזר לי לסדר את הפסיכולוגיה שלי כמשקיע ולחדד את האסטרטגיה שלשמה אני פה.
מעבר לזה, טכנית, נטו, קופת גמל להשקעה היא מוצר "גרוע", אבל היא ממש לא גרועה והיא למען האמת מוצר נהדר אם אתה לא משקיע כלל, לא רוצה להתעסק עם מיקו בכלל, ואז במקרה כזה, אפילו הסולידית אמרה בעצמה - עדיף קופת גמל להשקעה על פני כלום ושום דבר.

עזרתי?

מה היא התשואה המצטברת שהשיג המדד העולמי MSCI ACWI ב 20 השנות האחרונות ?
את זה לא בעיה למצוא בגוג-אל.

בדקתי למשל מידע באתר גמל נט לגבי קופת גמל במסלול מניות באחת החברות
אין לבדיקה שלך משמעות, כי אתה לא יודע מה מכיל אותו מסלול "מניות" הזה. עגלת סופר של מדדים ולא ברור מה.
ובעיקר מה שהמסלול הזה עשה, אף אחד לא מבטיח לך שהוא ימשיך לעשות.
אז אין בעיה לבדוק, ואין בעיה להסתכל על המספרים, ואין בעיה אפילו להתרשם ולהעריץ, רק חשוב להבין שאף אחד לא מבטיח לך כלום.
ראה מקרה אלטשומר שחם שהיו על הגל, משכו לסינים בבילבל, וירדו מהגלשן עם הפנים על האף.
וכו'.

לצורך קבלת החלטה
אם אתה רוצה עזרה, מאוד יועיל לנו ולך אם תכתוב במסודר, הכי מפורט שאתה יכול, והכי תכל'ס שאתה יכול מה בדיוק אתה רוצה לעשות ולמה.
עם האיך ננסה לענות לך בשמחה.

ובגלל שחלק מהכסף בקרן גמל לא מושקע
נכון מאוד... אבל זה למתקדמים שלומו יקר... אין טעם לענות למתחיל עם מידע ל"מתקדמים".
גם לא יעזור לו לדעת שרוב קופות הגמל להשקעה לא קונות את המדד עצמו אלא חוזים על המדד ומחזיקות בעיקר מזומן.
ושחלק מהציפוי הוא סינטטי וכו'.
אתה בהחלט צודק, אבל צריך להתאים את המידע לשואל. הוא עוד לא שם לדעתי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
B תשואות של מסלול פנסיה לפי חודש (מחקה מדד s&p 500) פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ה תוכנה להשוואה היסטורית של תשואות וסטיות תקן שוק ההון 1
B תשואות של אינפיניטי בקרן השתלמות שוק ההון 1
S אודה להמלצה על אתר אחד שמאפשר השוואת גרפים/תשואות גם של ETF אמריקאיות וגם של ETF איריות שוק ההון 11
א תשואות מפורסמות של קופג וקהש - לפני או אחרי הוצאות ניהול השקעות ? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
U תשואות היסטוריות של הבורסה בישראל וארה"ב שוק ההון 14
O שאלה בנושא תשואות של מק"מ שוק ההון 0
N איך זה הגיוני, שהאגחים של המניות בתל בונד 40 נותנות תשואות עלובות כל כך? אני מפספס משהו.. שוק ההון 22
M תשואות של קרנות פנסיה ברירת מחדל 2018 צרכנות פיננסית 26
S לגבי האתר שמשווה תשואות עבר של קרנות שוק ההון 7
R השוואת תשואות של תעודת סל ישראלית על המדד העולמי מול שילוב של IWDA + EIMI שוק ההון 2
ח איך אני משווה בין תשואות של קרנות פנסיה? צרכנות פיננסית 17
ש מנסה להבין מה הסיפור של תשואות האגחים האמריקאיים שוק ההון 3
M כמה כסף עשה הילד שלכם השנה? שנה ל''חיסכון לכל ילד'': תשואות של עד 18% שוק ההון 49
א תשואות עבר של קרנות השתלמות שוק ההון 2
Yevgeny תשואות של אפיקי השקעה שונים לאורך השנים שוק ההון 59
ס הבנת תשואות אגח ממשלתי (לצורך תמהיל למשכנתא) שוק ההון 11
ת אפס תשואות לאורך שנים בקופת גמל- הגיוני? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
Excelmik איך למצוא תשואות לפי שנה קלנדרית שוק ההון 2
E שאלה על תשואות שוק ההון 10
T הבדלי תשואות בפנסיה מקיפה וכללית במסלול זהה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
T פער תשואות בין המדד העולמי לאמריקאי שוק ההון 11
L מאקרו ששואב תשואות בתדירות יומית, מאתר הבורסה לניירות ערך? יש למישהו? פוסטים מאיכות נמוכה 1
D תשואות דיבידנד פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 1
ת תשואות זהות באותו מסלול- SP500? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 3
M תשואות נמוכות במסלול מחקה S&P בקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
E צפי תשואות אג''ח לא צמוד נדל"ן 1
P מחפש מחשבוני פנסיה להשוואת דמי ניהול ומסלולי תשואות, יש דבר כזה? פוסטים מאיכות נמוכה 1
E קרן פנסיה מול גמל IRA - הבדל תשואות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 16
ע עדיין אג"ח להורדת סיכון רצף תשואות? שוק ההון 12
ב עזרה בהשוואת תשואות שוק ההון 1
א הבדלי תשואות בין מדד צובר למחלק שוק ההון 3
C בס״ד שוק ההון תשואות 2022 YTD שוק ההון 15
קוף שמבין תשואות דומות או שונות באותה קרן מחקה? שוק ההון 1
I עד כמה תשואות האג"ח לטווח ארוך משפיעות על מחירי הדירות? שוק ההון 21
I הבדלי תשואות בין מסלול השקעה מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
I הבדלי תשואות בין מסלול השקעה מחקה מדד שוק ההון 5
M השוואת תשואות בS&P 500 בקרונות השתלמות / קופות גמל להשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
א השוואת תשואות קופות גמל לסנופי שוק ההון 8
T השוואת תשואות קרנות מחקות ישראליות מול איריות - ממצאים אמפיריים? פוסטים מאיכות נמוכה 0
א האם לעבור גוף חסכון לאור תשואות נמוכות? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 24
N תשואות קופת גמל מחקה מדד S&P 500 - פניקס VS מגדל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 9
פ קרן השתלמות מקסום תשואות ע"י פיזור הכסף בין מסלולי ההשקעה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
פ תשואות עבר לא מנבאות תשואות עתיד, מה בכל זאת הערך שלהן? פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 1
SeaGull פערי תשואות בין גמל לקה"ש באותו מסלול פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
L תשקיף אגח והשוואה בין תשואות שוק ההון 10
R סלייס - תשואות מוצרים עוקבי S&P500 פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 57
Y אלטשולר שחם VS מיטב דש - השוואת תשואות שוק ההון 28
Koby Paris סיכום תשואות 2020 ותובנות ל 2021 שוק ההון 99
M בירור תשואות בקופות גמל שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה