• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

[תיק השקעות בניהול עצמי] - התיק הראשון שלי - אשמח לביקורת

  • פותח הנושא פותח הנושא מחקה מקק
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

מחקה מקק

משתמש סולידי
הצטרף ב
12/12/20
הודעות
30
דירוג
14
שלום לכולם, אני קורא בחודשים האחרונים בבלוג הסולידית ובשלל אתרים וכתבות על השקעות בשוק ההון.
אחרי המון התלבטויות אזרתי אומץ ופתחתי תיק השקעות בניהול עצמי על סך 100,000 ש"ח.
זה הפיזור שארצה לעשות, אשמח לשמוע לדעתכם.

אני מתכנן להשקיע את הכסף לפחות ל20 שנה הקרובות. כל חודש אוסיף 5,000 ש"ח להשקעה. (אני בן 26)

כרגע אין השקעה באג"ח מתוך בחירה. בעתיד (עוד כמה שנים בודדות) ארצה לרפד את התיק בערך ב25% השקעה באג"ח.

תודה רבה מראש! D:

image.jpg
 
ברוך הבא!

יהיה יותר קל ומועיל להביע דעה אם תשתף בשיקולים שלך להקצאת הנכנסים ומדוע יש הטיה חזקה לאירופה ושווקים מתעוררים.
 
יכול להיות שהתבלבלת?
נראה לי בדרך כלל כשמפצלים ל-3 זה סנופי + אירופה + מתפתחות, כאשר האלטרנטיבה זה רק ACWI.
 
יש אנשים שהתיק הזה עשוי להתאים לשיקוליהם.
אם תסביר את שיקוליך נוכל לתת כיוון אם זה נכון גם במקרה זה
@מחקה מקק
 
ברוך הבא!

יהיה יותר קל ומועיל להביע דעה אם תשתף בשיקולים שלך להקצאת הנכנסים ומדוע יש הטיה חזקה לאירופה ושווקים מתעוררים.
יכול להיות שהתבלבלת?
נראה לי בדרך כלל כשמפצלים ל-3 זה סנופי + אירופה + מתפתחות, כאשר האלטרנטיבה זה רק ACWI.
יש אנשים שהתיק הזה עשוי להתאים לשיקוליהם.
אם תסביר את שיקוליך נוכל לתת כיוון אם זה נכון גם במקרה זה
@מחקה מקק

ראשית תודה רבה לכם על ההתייחסות.
שנית, התנצלותי. אכן לא פירטתי מספיק.

כמו שאמרתי זאת השקעה לטווח ארוך, של 20 שנה ומעלה. ניסיתי לחפש קרנות סל עם פיזור גדול על העולם כי אני קצת חושש לרכז הכל (או לפחות את הרוב) רק בארצות הברית. בסך הכל בשנים האחרונות גם אירופה וגם השווקים המתעוררים היו בעליות. כרגע במודע לא משקיע באג"ח בגלל הגיל הצעיר.
בתמהיל הזה יוצא ש30% מהכסף בסך הכל מושקע בארצות הברית בלבד ושאר ה70% מפוזרים על שאר העולם (בדגש על אירופה ואז שווקים מתעוררים)

אכן חשבתי לשים 60% מההשקעה על סנופי והשאר על אירופה ומתעוררים אבל כמו שאמרתי אני קצת חושש מזה, מרגיש לי שהפיזור הזה שיצרתי הוא די רחב וייתן לי איזשהי תחושת ביטחון לגבי תשואה חיובית שנתית...

אם תאמרו שזה פיזור רחב מידי וזה קצת "תפסת מרובה לא תפסת" - מה האלטרנטיבות שלי? תודה רבה :)
 
נשמע לי מתאים לפי שיקוליך.
יש איזשהו סיכון יתר בהשקעה בשווקים קטנים יותר אבל בהחלט יש מקום לחשוב שרמות המחירים כיום אמורות להרתיע מריכוז בשוק האמריקאי לפי מחיר השוק שלו.
מה גם שהזרמת הכסף הקבועה יותר מתאזן את רוב הסיכונים הנ"ל אז בכל מקרה לדעתי ה די בקטנה.

מה עשית עם הפנסיה והאם יש קרנות אחרות?
@מחקה מקק
 
@מחקה מקק

לא מכיר את הנתונים לגבי אירופה ומתפתחים בשנים האחרונות (לא יודע על כמה שנים ומאיפה האינפורמציה אבל אניח שעשית עבודה טובה). ועם זאת, ביצועי עבר לא מעידים על ביצועי עתיד. ולכן גם אם בורסות אירופה נתנו תשואה עודפת ב5 שנים האחרונות (ואני לא מכיר שזה המצב) זה לא אומר שימשיכו לתת תשואה עודפת בשנים הבאות. בראייתי, ההחלטה הזו שקולה להעדפת חברות אירופיות רק בגלל שהן אירופיות.
הגישה שלי היא שאם כבר יוצרים הטיה בתיק, עדיף לעשות את זה לכיוון של פקטור עם תימול מחקרי שמשיג תשואה עדיפה לאורך זמן. אבל זו רק דעתי.

לא ממליץ, לא מייעץ
 
אם לא מפריע לוותר על יפן ואוסטרליה נראה לי שיותר פשוט לעשות סנופי + אירופה + מתפתחים, ככה יותר נוח לדעתי לשלוט בצורה ישירה במשקל של ארה"ב. (וגם משלמים קצת פחות דמי ניהול.)
אבל למה אתה חושש לרכז 60% בארה"ב? גם ככה מדובר בחברות ענק בינלאומיות שפועלות בכל העולם.
לי נראה שהכי מפוזר זה פשוט 100% ACWI וזהו.
 
אם לא מפריע לוותר על יפן ואוסטרליה נראה לי שיותר פשוט לעשות סנופי + אירופה + מתפתחים, ככה יותר נוח לדעתי לשלוט בצורה ישירה במשקל של ארה"ב. (וגם משלמים קצת פחות דמי ניהול.)
אבל למה אתה חושש לרכז 60% בארה"ב? גם ככה מדובר בחברות ענק בינלאומיות שפועלות בכל העולם.
לי נראה שהכי מפוזר זה פשוט 100% ACWI וזהו.

תודה רבה על החומר למחשבה! אשקול זאת בכובד ראש.
 
נשמע לי מתאים לפי שיקוליך.
יש איזשהו סיכון יתר בהשקעה בשווקים קטנים יותר אבל בהחלט יש מקום לחשוב שרמות המחירים כיום אמורות להרתיע מריכוז בשוק האמריקאי לפי מחיר השוק שלו.
מה גם שהזרמת הכסף הקבועה יותר מתאזן את רוב הסיכונים הנ"ל אז בכל מקרה לדעתי ה די בקטנה.

מה עשית עם הפנסיה והאם יש קרנות אחרות?
@מחקה מקק

הפנסיה כרגע נמצאת בפניקס מסלול לבני 50 ומטה, שבוע הבא אני מבקש להעביר אותה למסלול של 100% מניות. הדמי ניהול שלי שם קצת טיפה גבוהים אנסה להוריד אותם. יש גם קרן השתלמות קטנה במסלול של 100% מניות
תודה רבה על התגובה והדעה!

@מחקה מקק

לא מכיר את הנתונים לגבי אירופה ומתפתחים בשנים האחרונות (לא יודע על כמה שנים ומאיפה האינפורמציה אבל אניח שעשית עבודה טובה). ועם זאת, ביצועי עבר לא מעידים על ביצועי עתיד. ולכן גם אם בורסות אירופה נתנו תשואה עודפת ב5 שנים האחרונות (ואני לא מכיר שזה המצב) זה לא אומר שימשיכו לתת תשואה עודפת בשנים הבאות. בראייתי, ההחלטה הזו שקולה להעדפת חברות אירופיות רק בגלל שהן אירופיות.
הגישה שלי היא שאם כבר יוצרים הטיה בתיק, עדיף לעשות את זה לכיוון של פקטור עם תימול מחקרי שמשיג תשואה עדיפה לאורך זמן. אבל זו רק דעתי.

לא ממליץ, לא מייעץ

אכן ביצועי עבר לא מעידים על ביצועי עתיד, אבל האם לא ניתן להגיד בדיוק אותו דבר על ארצות הברית? זה שהסנופי עלה בשנים האחרונות לא אומר שהוא גם יעלה בשנים הקרובות? לא ירדתי לסוף דעתך אז למה להעדיף את ארצות הברית לצורך העניין מאשר את אירופה.

מתוך יאהו פיננסים, הנה המדד חמש שנים אחורה של קרן הסל על שווקים מתעוררים:
עריכה:
רציתי לצרף תמונות אבל זה לא נותן. קישורים במקום:
 
@מחקה מקק
שים לב שה60% לארהב לא מגיע מהעדפה עודפת לשוק הזה, אלא בגלל שזה החלק היחסי שלה בכלכלה העולמית.
 
חחח תאלץ לחכות לאישור מודרטור
תמונות אפשר להעלות מקישור לאתר אחסון כגון imgur (תמונה אחת פר פוסט)
למה מסלול מניות בפניקס ולא מסלול פסיבי כלשהו?
@מחקה מקק
 
נערך לאחרונה ב:
@מחקה מקק
שים לב שה60% לארהב לא מגיע מהעדפה עודפת לשוק הזה, אלא בגלל שזה החלק היחסי שלה בכלכלה העולמית.

ירדתי לסוף דעתך עכשיו.
אז האם אתה חושב שיהיה נכון יותר לצורך העניין להשקיע 60% בסנופי, 25% באירופה ו15% בשווקים מתפתחים? תודה. (כמובן רק דעה ולא המלצה מחייבת)
 
חחח תאלץ לחכות לאישור מודרטור
תמונות אפשר חהעחות מקישורלאתר אחסון כגון imgur
למה מסלול מניות בפניקס ולא מסלול פסיבי כלשהו?
@מחקה מקק

למיטב הבנתי המסלול הפסיבי היחיד הוא על סנופי, וכמו שאמרתי למעלה אני קצת חושש לשים את כל הפנסיה שלי על ארצות הברית. האם יש מסלולים פסיביים אחרים בקרנות הפנסיה בארץ?
 
חחח תאלץ לחכות לאישור מודרטור
תמונות אפשר להעלות מקישור לאתר אחסון כגון imgur (תמונה אחת פר פוסט)
למה מסלול מניות בפניקס ולא מסלול פסיבי כלשהו?
@מחקה מקק
פרסמתי כבר כמה תגובות בפורום עם תמונות ולא הבנתי למה לעזאזל לא רואים את התגובה שלי חחח... למה הבירוקרטיה הזאת בשביל תמונה?!
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
למיטב הבנתי המסלול הפסיבי היחיד הוא על סנופי, וכמו שאמרתי למעלה אני קצת חושש לשים את כל הפנסיה שלי על ארצות הברית. האם יש מסלולים פסיביים אחרים בקרנות הפנסיה בארץ?
יכול להיות שיש גם אופציות שונות (לא בקיא בפרטים) אבל בכל מקרה אפשר לפצות על ייצוג-יתר של סנופי בפנסיה דרך ייצוג-חסר של סנופי בתיק ההשקעות.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
A קרן השתלמות בניהול אישי VS תיק השקעות VS גם וגם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 50
J תיק השקעות סולידי בניהול עצמי שוק ההון 27
מ תיק השקעות בניהול אישי - איזו הצעה טובה יותר? צרכנות פיננסית 8
A העברת תיק ני"ע מבנק לבית השקעות בניהול עצמאי שוק ההון 6
R אילו עלויות אני צריך לקחת בחשבון בניהול תיק השקעות? שוק ההון 0
מ מעבר לבית השקעות בניהול תיק צרכנות פיננסית 2
Elliott מעבר מדינה ב2-4 שנים הקרובות ואיך זה משפיע על תיק השקעות שנמצא בבנק ישראלי? שוק ההון 4
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
L פתיחת תיק השקעות שוק ההון 22
ח מבנה תיק משפחתי: IB / בית השקעות / חשבון משותף – פשטות מול מורכבות דיווח שוק ההון 17
ח שיתוף תיק השקעות, יומן מסע והתאמות יומני מסע אישיים 12
ב תיק השקעות במיטב טרייד שוק ההון 3
T התייעצות | מימוש תיק השקעות לצורך רכישת דירה להשקעה נדל"ן 28
hommie העברת תיק מבנק לבית השקעות שוק ההון 6
M איך להרכיב תיק השקעות ראשון? שוק ההון 3
Y מימון עצמי לרכישת דירה - מתוך תיק השקעות ישראלי, תיק ני"ע ב- IB או קרן השתלמות? שוק ההון 4
ה תיק השקעות מול קופת גמל שוק ההון 61
F ניוד תיק השקעות צרכנות פיננסית 5
B שאלות על ירושה של תיק השקעות שוק ההון 4
ס השתחרר מענק חתימה מהעבודה ומעוניין לפתוח תיק השקעות שוק ההון 2
E לא עושה כלום בעבודה מרוויח 20 ברוטו, תיק השקעות כמעט סביב ה2 מ' שקל. קללה או ברכה? יומני מסע אישיים 36
בנגה ניהול תיק השקעות - עזרה להורים שוק ההון 4
B תיק השקעות וניתוק תושבות שוק ההון 3
B דרוש עזרה - מעוניין בספרי לימוד כהכנה לבחינות מנהל תיק השקעות שוק ההון 0
M אחי פצוע צה"ל עם הורי כאפוטרופוס. חשבתי להשקיע את הכסף עם מנהל תיק השקעות. דיברתי עם מיטב, והם לא רצו אפוטרופוס. איך מומלץ להשקיע כסף לבעל אפוטרופוס? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 18
Y תיק השקעות בפסגות שוק ההון 4
S 2 שאלות בנושא תיק השקעות ופיצויים פטורים ממס שוק ההון 28
S תיק השקעות שנצבר לפני חתונה, מה קורה בגירושים? אוף טופיק 13
נ המלצה על בית השקעות לניהול תיק ברוקרים ופלטפורמות מסחר 6
מ תיק השקעות אישי אשמח לחו"ד שוק ההון 15
שם_משתמש פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לארהב שוק ההון 6
Y אסטרטגיה בבניית תיק השקעות שוק ההון 5
B תמהיל תיק השקעות - סיכון בינוני + שוק ההון 12
J האם יש לכם תיק השקעות אחד? שוק ההון 2
RL132 ניוד תיק השקעות מהבנק נתקל בסירוב ברוקרים ופלטפורמות מסחר 1
B התלבטות לגבי פתיחת תיק השקעות בצל רילוקיישן לאוסטרליה שוק ההון 6
Y מה דעתכם על תיק השקעות מנוהל ? שוק ההון 1
T העברת תיק השקעות מאבא לבן שוק ההון 3
A קובץ אקסל תיק השקעות קריפטו קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 2
Gari שילוב אסטרטגיית "buy borrow die" מול תיק השקעות ב IB - עם אסטרטגיית אחוז המשיכה הבטוח שוק ההון 19
E רוצה לבנות תיק השקעות מפוזר. להיות ממוקד או לפזר? סביבות 400k שוק ההון 8
S עיתוי מכירת תיק השקעות לעניין סוף שנת מס שוק ההון 2
T תיק השקעות לבני 60+ שיקולים שאני מפספס? מיסים? שוק ההון 23
ה ניוד תיק השקעות מחשבון משותף לחשבון של אחד בני הזוג מיסים 2
א קופת גמל לפי תיקון 190 (מס 15% נומינלי) או תיק בית השקעות/ פוליסת חיסכון בחברת ביטוח (מס 25% ריאלי). שוק ההון 37
ע עצות במכירת תיק השקעות גדול שוק ההון 14
The Objectivist תיק השקעות לחייל משוחרר ברוקרים ופלטפורמות מסחר 15
E האם אפשר לבנות לבד תיק השקעות? 500K - לא צריך אותם לפחות ב-5 שנים הקרובות. שוק ההון 5
K חוות דעת לגבי תיק השקעות שוק ההון 16
X שאלות בנושא בניית תיק השקעות לאמי הפנסיונרית שוק ההון 1

נושאים דומים

Back
למעלה