• חשבון מסחר באקסלנס טרייד : סנט למניה במסחר בארה"ב (מינימום $5 לעסקה), פטור מדמי טיפול לשנתיים, קורס במתנה ובונוס 100 ש"ח למצטרפים חדשים. להצטרפות דיגיטלית לחצו כאן .

תחנת רכבת מעלה את ערך הדירות באזור?

  • פותח הנושא bimw
  • פורסם בתאריך
אבל אפילו אז, אני לא בטוחה לגבי קו המטרונית בחיפה-קריות וכמה ביקוש נוצר לידו.
גם אני לא, שימי לב מה כתבתי:
רכבת שמגיעה בצורה סדירה ותכופה למקום שיש ביקוש רב להגיע אליו.
את מדבר על מקומות שבכל מקרה אין שם הרבה ביקוש לגור והתחנה מגיעה למקום שאני לא יודע כמה אנשים רוצים לנסוע אליו בצורה תדירה (כלומר יום יומית).
הרכבת הזו צפופה במיוחד?

באופן כללי המשפט שאמרתי נכון וההפרשים יכולים להיות מטורפים אגב כי רכבת זה איכות חיים, אני בטוח שיש יוצאי דופן פה ושם.
 
הרכבת הזו צפופה במיוחד?
המטרונית אינה רכבת סטנדרטית. זו רכבת דו מפרקית על גלגלים שנוסעת על כביש, בחלק מהדרך במסלול לתח"צ בלבד ובחלק מהדרך מתערבבת עם שאר התנועה. במקומות אחרים בעולם קוראים לרכבת מסוג זה בשם אוטובוס, אבל בארץ חשבו שאם יתנו לה שם מפוצץ אנשים יתבלבלו לחשוב שזו רכבת.
 
המטרונית אינה רכבת סטנדרטית. זו רכבת דו מפרקית על גלגלים שנוסעת על כביש, בחלק מהדרך במסלול לתח"צ בלבד ובחלק מהדרך מתערבבת עם שאר התנועה. במקומות אחרים בעולם קוראים לרכבת הזו בשם אוטובוס, אבל בארץ חשבו שאם יתנו לה שם מפוצץ אנשים יתבלבלו לחשוב שזו רכבת.
מודה שאני לא מכיר. איך יודעים אם פתרון הוא טוב או לא טוב?
1. הוא חוסך זמן, הפתרון הזה חוסך זמן?
2. גם אנשים עשירים נוסעים בו. בסאבווי בניו יורק, לונדון או טוקיו גם עשירים גדולים נוסעים, למה? כי הוא טוב ויעיל.
כנ"ל ברכבות בינעירוניות במדינות שונות.
 
את לא חושבת שאנשים ישלמו על בית זהה וקרוב יותר לרכבת קצת יותר כדי להימנע מהנסיעה ומצוקת החניה (וכמי שהולך ברגל לרכבת, גם מאי הודאות שלא קיימת בהליכה רגלית)?
אני חושבת שאנשים שבחרו לגור באזור בנימינה עשו זאת מכמה סיבות, קירבה לרכבת היא אולי אחת מהן אבל לא החשובה ביותר.
דוגמא אנקדוטלית - חברים שלנו גרים בגבעת עדה (משוייכת מוניציפלית לבנימינה) בגלל האווירה הכפרית, החינוך (כשעוד היו ילדים בבי"ס) והבית עם חלקת אדמה נאה. הוא נסע שנים ברכבת למרכז (הייטקיסט), היא היתה מקפיצה אותו לרכבת וחוזרת לענייניה.
דוגמא הפוכה - הבן שלי גר בת"א ועבר לעבוד במת"מ חיפה. הוא היה בטוח שיקח רכבת כל יום (ויעלה עליה עם הקורקינט שלו) אבל גילה שאין על מי לסמוך מבחינת לוחות זמנים ובחר לנסוע ברכבו על אף קשיי החניה בת"א והפקקים בדרך.
בגלל שדי חאפרי בישראל מבחינת התחבורה הציבורית, אנשים התרגלו לא לשים את הקירבה אליה במיקום גבוה. אולי זה ישתנה יום אחד.
 
  • אהבתי
Reactions: drx
את לא חושבת שאנשים ישלמו על בית זהה וקרוב יותר לרכבת קצת יותר כדי להימנע מהנסיעה ומצוקת החניה
אני גר בכרמיאל ויש דירה שאני מטפל בה, שאחותי קנתה אותה להשקעה דיברו על זה שעוד מעט יהיה רכבת וזה יקפיץ את המחירים במציאות זה לא קרה, עלו המחירים באופן יחסי כמו כל האזור הזה והקרבה לרכבת בתהליך קניית הדירה לדעתי היה שיקול מוגזם.

איך שאתה מציג את השאלה זה באמת נראה משכנע, אבל אולי בטווח הארוך עוד 10 או 20 שנה יהיה לזה יותר משמעות. כרגע (אפילו שעבר כבר כמעט 5 שנים) הקירבה לתחנת רכבת לא עושה את העבודה.
 
הקירבה לתחנת רכבת לא עושה את העבודה.
מעניין אם יש נתונים לגבי אחוז התושבים בכל עיר שעובדים בעיר אחרת באזור או בגוש עירוני אחר, ואיך התפלגות הנסועה שלהם (רכב פרטי, תחב"צ, הסעות). זה יכול לתת מושג לגבי הכדאיות.
 
מעניין אם יש נתונים לגבי אחוז התושבים בכל עיר שעובדים בעיר אחרת באזור או בגוש עירוני אחר, ואיך התפלגות הנסועה שלהם (רכב פרטי, תחב"צ, הסעות). זה יכול לתת מושג לגבי
מנחש שאין. אולי יש סקרים שעירייה זו או אחרת עורכת לפעמים.
 
אושר בימים האחרונים תחנה לקריית שמונה, סביר להניח שיעלה את המחיר עקב הנגישות לת"א(נדל"ן בישראל הולך בשיטת המעגלים לת"א)
 
איך שאתה מציג את השאלה זה באמת נראה משכנע, אבל אולי בטווח הארוך עוד 10 או 20 שנה יהיה לזה יותר משמעות. כרגע (אפילו שעבר כבר כמעט 5 שנים) הקירבה לתחנת רכבת לא עושה את העבודה.
מעניין אם יש נתונים לגבי אחוז התושבים בכל עיר שעובדים בעיר אחרת באזור או בגוש עירוני אחר, ואיך התפלגות הנסועה שלהם (רכב פרטי, תחב"צ, הסעות). זה יכול לתת מושג לגבי הכדאיות.
כנראה יש הבדל בין הקווים השונים.
הקו בו אני נוסע אמין מאד (לא להחליף עם רמת השירות שהיא מזעזעת), אבל אצלי גם העבודה לא רחוקה מהתחנה. אם הייתי צריך לקחת עוד אוטובוס בתל אביב, אפילו עד שד' רוטשילד (שלא לדבר על הטיילת), זמן הנסיעה היה הופך ללא כדאי.
 
אושר בימים האחרונים תחנה לקריית שמונה, סביר להניח שיעלה את המחיר עקב הנגישות לת"א(נדל"ן בישראל הולך בשיטת המעגלים לת"א)
לא סביר שזה ישפיע. מעט מאוד אנשים צריכים להגיע על בסיס יומי מקרית שמונה לתל אביב.
 
אושר בימים האחרונים תחנה לקריית שמונה, סביר להניח שיעלה את המחיר עקב הנגישות לת"א(נדל"ן בישראל הולך בשיטת המעגלים לת"א)
על כרמיאל גם אמרו את זה והמחירים עלו בעיקר רק מהקורונה כמו שעלה בכל הארץ.

כל עוד שהרכבת היא לא חשמלית והמהירות לא מגיעה ל160 קמ"ש הזמן הגעה יהיה גבוה. כרגע מכרמיאל לתל אביב ברכבת ישירה זה שעה וחצי ולקריית שמונה זה ייקח לפחות שעתיים, זה נסיעה ארוכה מאוד. כשהרכבות יהיו חשמליות והפסים יהיו מוכנים הזמן הגעה ירד משמעותית ואולי מחירי הדירות יעלו יחד איתו.
 
דוגמא הפוכה - הבן שלי גר בת"א ועבר לעבוד במת"מ חיפה. הוא היה בטוח שיקח רכבת כל יום (ויעלה עליה עם הקורקינט שלו) אבל גילה שאין על מי לסמוך מבחינת לוחות זמנים ובחר לנסוע ברכבו על אף קשיי החניה בת"א והפקקים בדרך.
בגלל שדי חאפרי בישראל מבחינת התחבורה הציבורית, אנשים התרגלו לא לשים את הקירבה אליה במיקום גבוה. אולי זה ישתנה יום אחד.
לדעתי זו לא דוגמא טובה כי הוא נוסע הפוך מכיוון התנועה, ובמת"ם יש לו חניה (גם מקום וגם בחינם).
לעומת זאת הנסיעה לתל אביב היא סיוט, שלא לדבר על הנסיעה בתוך תל אביב וחיפוש החניה (והעלות שלה).

ספציפית הרכבת מבנימינה לתל אביב מאוד נוחה ולראיה:
איך יודעים אם פתרון הוא טוב או לא טוב?
1. הוא חוסך זמן, הפתרון הזה חוסך זמן?
2. גם אנשים עשירים נוסעים בו
היא חוסכת זמן (חצי שעה לרכבת הישירה גם בשעות שיא העומס)
גם אנשים אמידים נוסעים בה (וזו חלק מהבעיה כי היא מאוד עמוסה).

הבעיה הכי חמורה זה שבגלל העבודות הפסיקו את הרכבות בלילה וביום שישי. לדעתי זה דבר שלא יעלה על הדעת וחבל שלא מצאו פתרונות אחרים.
 
נערך לאחרונה ב:
לעומת זאת הנסיעה לתל אביב היא סיוט, שלא לדבר על הנסיעה בתוך תל אביב וחיפוש החניה
הוא חוזר לת"א ולוקח לו חצי שעה לפחות למצוא חניה ברדיוס של עשר דקות הליכה לדירה.

יש עוד משהו לקחת בחשבון בענייני הרכבת - עובדי משרדים רבים כבר לא צריכים להגיע יומיום לעבודה אז פחות בעיה לנסוע ברכב יומיים בשבוע.
 
הוא חוזר לת"א ולוקח לו חצי שעה לפחות למצוא חניה ברדיוס של עשר דקות הליכה לדירה.
אבל זה עוד כלום לעומת מה שהיה לוקח לו בבוקר (בשעות העבודה).

יש עוד משהו לקחת בחשבון בענייני הרכבת - עובדי משרדים רבים כבר לא צריכים להגיע יומיום לעבודה אז פחות בעיה לנסוע ברכב יומיים בשבוע.
זה גם פחות ימים לנסוע ברכבת;)
 
אני גר קרוב לרכבת במרחק של כ- 7 דקות הליכה.
זה בהחלט נוח לא להוציא רכב, לחפש חניה פקקים וכד'.
מעבר לזה, אין לי אינדיקציה עם הקרבה לרכבת מגולמת בתוך המחירים של הדירות אני יכול להניח שכן.

עריכה : אמנם בעשרים שנה האחרונות היו עליות מחירים אז אני לא יודע עד כמה תוכל לנטרל את ההשפעה הכללית.
חשבת לנסות ולבדוק עסקאות נדלן היסטוריות בשכונות/ ערים לפני ולאחר הוספת הרכבת ?
 
זה בחצי צחוק, חצי ריאליות. בארץ פרוייקטים תשתיתיים נוטים להתארך עשרות שנים מעבר לתכנון ולא להסתיים.
מישהו זוכר שרוני מילוא ואביגדור קהלני התמודדו בינהם על ראשות עיריית תל אביב, כשהאחד רוצה רכבת קלה והשני מטרו?
פרויקט המסילה הרביעית באיילון מדובר כבר כשני עשורים עד שהתחילו ביצוע.
הרכבת הקלה בתל אביב הייתה אמורה להיות מושקת ב2012.
זה לא רק בארץ, גם בארצות רבות בחו"ל הפרויקטים מתעכבים ועולים הרבה יותר מהמתוכנן, פשוט החדשות לצרכן הישראלי מוטים כך שכותבים על פרויקטים עתידיים בחו"ל ולא על העיכובים וגידול בעלויות.
בחלק מהמקומות פשוט לא מתכננים לבנות רכבות אז אין עיכובים כלל (:

אגב, גם נתן אלתרמן התבאס שהבריטים לא בנו את הרקלת בתל אביב שתוכננה אז אפשר לספור מעל 80 שנים של עיכוב.
 
מודה שאני לא מכיר. איך יודעים אם פתרון הוא טוב או לא טוב?
1. הוא חוסך זמן, הפתרון הזה חוסך זמן?
2. גם אנשים עשירים נוסעים בו. בסאבווי בניו יורק, לונדון או טוקיו גם עשירים גדולים נוסעים, למה? כי הוא טוב ויעיל.
כנ"ל ברכבות בינעירוניות במדינות שונות.
1: נכון מאוד הזמן שנחסך והייתי מוסיף גם הכסף והנוחות (למי שנוח לו) זה פרמטר מאוד חשוב.
2: לא כל כך מסכים, עשירים ומעמד בינוני עליון שיש להם כסף, יכולים לוותר על הזמן בגלל שיקולים של נוחות תדמית או הרגל, זאת למשל סיבה שרבים מבעלי הרכב לא יעלו על אוטובוס גם אם נראה להם שזה חוסך זמן וכסף.

בקו ירושלים תל אביב למשל שהרבה יותר מהיר בשעות העומס, ממה שראיתי עובדים שנוסעים ברובם צעירים יחסית שניכר שעוד לא פתחו תלות ברכב, מניח שאנשים יותר עשירים ומבוגרים כבר רגילים לנסוע לתל אביב\ירושלים ברכב למרות הפקקים הבלאי והחנייה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
D התלבטות לגבי קניית דירה ליד מסילת רכבת בפרויקט שחלקו מחיר למשתכן נדל"ן 3
ס בין דירה לפרישה- העו"ש מעלה אבק יומני מסע אישיים 12
Y הריבית, המלחמה, הצמצום בטיסות, הכל מעלה מחירים, מה להביא מחול? מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 36
שם משתמש בעייתי "מיטב כספית ניהול נזילות" מעלה את דמי הניהול שוק ההון 26
ע מה עם מדד תל אביב-מעלה? שוק ההון 4
ט מדד מעלה - האם יש רק את תעודת הסל של קסם? שוק ההון 2
פשוט WSJ וגרינספן - מדד המחירים לצרכן בארה"ב מוטה מעלה שוק ההון 13
C מכר שנפטר- מעלה תהיות אוף טופיק 3
1 קרן מחקה ת"א מעלה שוק ההון 2
O יש קרן פנסיה שלא מעלה את דמי הניהול למקסימום כשמפסיקים להפקיד? צרכנות פיננסית 6
H הפניקס מעלה עלות של ביטוח אכ"ע בשיעור זהה להעלאת אחוז הפקדת המעסיק צרכנות פיננסית 25
I מגדל מעלה דמי ניהול צרכנות פיננסית 19
yossik תוספת מרפסת - האם ובכמה מעלה את ערך הדירה צרכנות פיננסית 46
K קסם מעלה דמי ניהול בקרנות מחקות שוק ההון 30
E פסגות מחקה ת"א 100 מעלה דמי ניהול שוק ההון 8
זאב מגדל מעלה את דמי הניהול בקרנות המחקות. שוק ההון 16

נושאים דומים

Back
למעלה