• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תזמון מכירת RSU

  • פותח הנושא פותח הנושא vieri
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
  • תגיות תגיות
    rsu

vieri

משתמש רגיל
הצטרף ב
28/2/15
הודעות
347
דירוג
163
מה דעתכם?

בגדול עד היום ברגע שהמניות נהיו vested ועבר מספיק זמן להנות מהטבת המס (שנתיים מתאריך הנתינה במקרה שלי) מיד הייתי מוכר וקונה VTI/VXUS בתיק הרגיל הממוסה במקום.

בתקופה האחרונה החלטתי שאני מנסה לתזמן את המכירה הזאת כדי להפיג את השעמום (אין לי חלק של "משחקים" בתיק שלי, אני די ממושמע שם:)).

יש תובנות בעניין?
האם בתור עובד בחברה יש לי איזשהו יתרון בתזמון?
 
אישית אני נצמד לאסטרטגיה שלי ומתייחס ל-RSU כמו שאני מתייחס לכל Windfall אחר - מוכר אותו וקונה את מה שהאסטרטגיה המקורית שלי מכתיבה.
אין לי סיבה להחזיק את ה-RSU שניה אחת יותר ממה שאני צריך. אני כבר מקבל את המשכורת שלי מהחברה, אז להטות אליה גם את תיק המניות שלי זו ריכוזיות שאני ממש לא מחבב.
 
RSU זה סיכון מרוכז אך במינוף מיוחד.
המדינה בעצם מלווה לך חצי מהסכום, אבל אם אתה מפסיד, אתה לא חייב להחזיר את הכסף.
בינתיים צרוויח דיבידנדים על כל הסכום.
אגב, עלות ה"מינוף": 0

לא מוכר RSUs
 
המדינה בעצם מלווה לך חצי מהסכום, אבל אם אתה מפסיד, אתה לא חייב להחזיר את הכסף.
יותר מזה.. אם אתה מוכר לאט ובזמן שאתה מובטל, אפשר להחזיר רק חלק מההלוואה (או אפילו כלום).
 
בתור עובד חברה אתה מנוע מלמכור RSUs בתקופות שקטות כלומר סדר גודל של כחודש בכל רבעון. בנוסף אתה גם מנוע מלמכור כאשר יש לך מידע פנימי וזה יכול להיות עוד כמה חודשים בכל שנה. בכללי מאוד לא רצוי לתזמן מכירה כי אתה עלול לעלות בפילטרים האוטומטיים של הרשויות ואז תצטרך להוכיח שאין לך אחות. התיזמון הכי נקי וטוב יכול להיות כשאתה עוזב את החברה. אם אתה לוקח שנת חופשה בין עבודות אז בעצם קיבלת מתנה יפה מרשות המיסים.
 
בתור עובד חברה אתה מנוע מלמכור RSUs בתקופות שקטות כלומר סדר גודל של כחודש בכל רבעון. בנוסף אתה גם מנוע מלמכור כאשר יש לך מידע פנימי וזה יכול להיות עוד כמה חודשים בכל שנה. בכללי מאוד לא רצוי לתזמן מכירה כי אתה עלול לעלות בפילטרים האוטומטיים של הרשויות ואז תצטרך להוכיח שאין לך אחות. התיזמון הכי נקי וטוב יכול להיות כשאתה עוזב את החברה. אם אתה לוקח שנת חופשה בין עבודות אז בעצם קיבלת מתנה יפה מרשות המיסים.
זה מאוד תלוי בתפקיד ובדרגה.
אצלנו אפילו המנהל של המנהל שלי (ואני לא הכי נמוך בשרשרת) לא כפוף לתקופות שאי אפשר למכור בהם מניות.
זה בעיקר לתפקידים רגישים ולאנשים בכירים מאוד בחברה שיכולים להשפיע ולדעת מידע ממשי על המניה.
 
אני דוחה את המכירה לתקופה שאני לא אעבוד בה והשולי יהיה נמוך.
מודע לסיכון אך מאמין שעבורי התועלת של הדחיה עולה על הסיכון.

למען הסר ספק, אם לא היה ייתרון מיסויי בדחיה הייתי מוכר באופן מיידי וקונה VTI+VXUS
 
אם אפשר לשאול את נוכחי השרשור.
מה אחוז ה-RSU הכולל שיש לכם (vested + unvested) יחסית לשאר התיק שלכם?
 
אם אפשר לשאול את נוכחי השרשור.
מה אחוז ה-RSU הכולל שיש לכם (vested + unvested) יחסית לשאר התיק שלכם?
בשל נטו אחרי 50 אחוז מס זה 10 אחוז מהתיק.
מה שלא הבשיל אני לא מחשיב בתיק.
לא מחשיב בתיק גם בית מגורים ששוה יותר מכל התיק ויימכר בעוד כ 4 שנים
 
@שמוליק קיפוד

איזו משמעות יש לכלילת unvested rsus בשווי הנקי? זה כמו לכלול את המשכורת שלך x שנים קדימה
 
איזו משמעות יש לכלילת unvested rsus בשווי הנקי? זה כמו לכלול את המשכורת שלך x שנים קדימה
אם את מקבלת בונוס של 3 משכורות עוד חצי שנה את אומרת שהשכר שלך הוא X או 1.25X?

אם אני לא רוצה לשמור יותר מ-X% מניות של החברה בה אני עובד ואני יודע שעוד חצי שנה האחוז הזה יעלה, אני אעדיף למכור את המניות שיש לי כבר עכשיו.
 
אם את מקבלת בונוס של 3 משכורות עוד חצי שנה את אומרת שהשכר שלך הוא X או 1.25X?

אולי אפשר להגיד שהשכר הוא 1.25X אבל זה לא קשור לשווי נקי.
אם מחר יפטרו אותך אז השווי הנקי שלך יקוצץ בגלל הפיטורים?

אם אני לא רוצה לשמור יותר מ-X% מניות של החברה בה אני עובד ואני יודע שעוד חצי שנה האחוז הזה יעלה, אני אעדיף למכור את המניות שיש לי כבר עכשיו.

אז תתעלם ממה שunvested (כי שוב, לא מובטח שתקבל את זה), ותתקן את האחוז חשיפה הרצוי שלך יום אחרי שאתה מקבל אותם.
 
אולי אפשר להגיד שהשכר הוא 1.25X אבל זה לא קשור לשווי נקי.
אם מחר יפטרו אותך אז השווי הנקי שלך יקוצץ בגלל הפיטורים?



אז תתעלם ממה שunvested (כי שוב, לא מובטח שתקבל את זה), ותתקן את האחוז חשיפה הרצוי שלך יום אחרי שאתה מקבל אותם.
בוא ניקח תרחיש קצת קיצוני.
היום יש לך RSU שולי.
עוד שנה וחצי התיק שלך מוכפל/משולש/מרובע.
אתה משאיר את המניות שיש לך היום?
אתה מתעלם ממה ש-unvested?
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
באותה מידה המניה הממשית שיש לך היום נופלת ב-50%. השווי הנקי שלך מקוצץ בגלל נפילת המניה?

כן. למה זה על אותו המשקל?

מבחינתי מה שנספר בשווי הנקי הוא מה שאין לי שום מניעה להנזיל אותו, תוך המנעות מקנס משמעותי.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
D תזמון השוק. שוק ההון 28
א תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה" נדל"ן 15
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 49
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
S תזמון השוק שוק ההון 17
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
S ״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה? צרכנות פיננסית 10
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
א תזמון המרת דולרים צרכנות פיננסית 13
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
SolidAce מס יסף על מכירת ניירות ערך של ידועים בציבור מיסים 4
L מכירת רכב מינימליזם, חסכנות ואנטי-צרכנות 10
ב מיסוי Return of Capital - דיבדנד, או מכירת מניה? שוק ההון 0
M מכירת קרן נאמנות כדי לרכוש אותה מחדש בחשבון אחר שוק ההון 5
M מכירת קרן כספית מתוך כוונה לרכוש שוב בזמן הקרוב שוק ההון 3
א מכירת קרן כספית בהפסד שוק ההון 8
G מכירת זהב פיזי קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 7

נושאים דומים

Back
למעלה