• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה"

  • פותח הנושא פותח הנושא אף אחד
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אף אחד

משתמש רשום
הצטרף ב
1/8/17
הודעות
11
דירוג
0
זכיתי לאחרונה בפרויקט "דירה בהנחה", ואני מתלבט לגבי התזמון הנכון ללקיחת המשכנתא ביחס למועד חתימת החוזה ומפל התשלומים בפרויקט.

ההתלבטות היא בעיקר עקרונית מבחינת השפעת התזמון על הריביות שהבנק עשוי להציע, בהנחה ש:
  • יש ביכולתי לרכוש את הדירה במלואה מההון העצמי (ולכן אני מתלבט האם בכלל לקחת משכנתא, אבל זה נושא לדיון אחר).
  • המצב במשק (ריבית בנק ישראל, מדד המחירים לצרכן וכו’) נותר יציב.
  • רמת ההכנסה שלי אינה משתנה (ואינני זקוק לאישור עקרוני).
למיטב הבנתי, לקיחת משכנתא על דירה קיימת נחשבת פחות אטרקטיבית מבחינת תנאי הריביות שהבנק עשוי להציע לעומת לקיחת משכנתא לפני רכישת דירה חדשה. אולם, כאן לא מדובר בדירה קיימת, אלא בדירה חדשה מקבלן שעודנה בבנייה, שאני שוקל לדחות את מועד לקיחת המשכנתא עליה למועד מאוחר יותר, ואני לא בטוח האם גם במקרה כזה הבנק נוטה להציע ריביות פחות אטרקטיביות.

בהקשר זה אשמח להבין:
  1. האם מבחינת הבנק יש משמעות ממשית לתזמון לקיחת המשכנתא ביחס למועד חתימת חוזה הרכישה?
  2. האם, באופן עקרוני, לקיחת משכנתא כשנה לאחר החתימה עלולה להביא להצעות ריבית פחות אטרקטיביות מצד הבנק ועד כמה?
  3. תחת ההנחות הרשומות לעיל, האם יש שיקולים נוספים שכדאי לקחת בחשבון?
אשמח לשמוע מניסיונכם ותובנותיכם בנושא.
 
1. לא.
2. לא.
3. רק קח בחשבון שגובה המשכנתא יכול להיות כגובה התשלומים שנשארו לך לשלם לקבלן. הכוונה שאתה לא יכול לקחת משכנתא על כסף שכבר שילמת לקבלן (עקרונית אתה יכול אבל זו משכנתא לכל מטרה ולא לדיור, הריביות גבוהות יותר).
לדוגמא אם מחיר הדירה 1 מיליון ושלמת 750 אלף ש"ח. אז אתה יכול לקחת משגנתא של מקסימום 250 אלף ש"ח.
לכן המשמעות לתזמון לקיחת המשכנתא צריכה להיות מסונכרנת עם רמת המינוף שתרצה להיות בה.
 
3. רק קח בחשבון שגובה המשכנתא יכול להיות כגובה התשלומים שנשארו לך לשלם לקבלן. הכוונה שאתה לא יכול לקחת משכנתא על כסף שכבר שילמת לקבלן (עקרונית אתה יכול אבל זו משכנתא לכל מטרה ולא לדיור, הריביות גבוהות יותר).
לדוגמא אם מחיר הדירה 1 מיליון ושלמת 750 אלף ש"ח. אז אתה יכול לקחת משגנתא של מקסימום 250 אלף ש"ח.
לכן המשמעות לתזמון לקיחת המשכנתא צריכה להיות מסונכרנת עם רמת המינוף שתרצה להיות בה

לא מדויק, יש אפשרות לבצע פעולה שנקראת השבת הון עצמי, זה משהו שצריך לומר בזמן המשא ומתן עם הבנק. וזה ידרוש אישורים כתלות בכמות ההון (כמה מאות אלפי שח בודדים זה ברמת הפקיד, מעל זה מנהל סניף).
עדיף כמובן להימנע מזה, יש מספיק בירוקרטיה גם בלי זה.
 
1,2 לא ולא, רק שהמשכנתא אחרי חוזה הרכישה.
3. עדיף לקחת היום ולבצע סכום קטן, ואת השאר בהמשך, כאשר הריביות יורדות המרווחים עולים.
 
לא מדויק, יש אפשרות לבצע פעולה שנקראת השבת הון עצמי, זה משהו שצריך לומר בזמן המשא ומתן עם הבנק. וזה ידרוש אישורים כתלות בכמות ההון (כמה מאות אלפי שח בודדים זה ברמת הפקיד, מעל זה מנהל סניף).
עדיף כמובן להימנע מזה, יש מספיק בירוקרטיה גם בלי זה.

תודה על ההצעה, לא הכרתי את האופציה הזו.
אני לא חושש מבירוקרטיה, אבל כן תוהה האם המשמעות תהיה ריביות פחות אטרקטיביות. האם זה אכן יהיה המצב?
 
1,2 לא ולא, רק שהמשכנתא אחרי חוזה הרכישה.
3. עדיף לקחת היום ולבצע סכום קטן, ואת השאר בהמשך, כאשר הריביות יורדות המרווחים עולים.

תוכל לפרט לגבי ההשלכות של "לקיחת משכנתא היום וביצוע סכום קטן"?
למשל, האם הדבר עשוי לגרור עלויות קבועות כלשהן (כגון תשלומי ביטוח חיים או ריביות כלשהן) בזמן שמסגרת המשכנתא "פעילה" אבל לא מנוצלת בפועל, או איזשהו קנס אם היא לא תנוצל לעולם?
 
תודה על ההצעה, לא הכרתי את האופציה הזו.
אני לא חושש מבירוקרטיה, אבל כן תוהה האם המשמעות תהיה ריביות פחות אטרקטיביות. האם זה אכן יהיה המצב?
לא שידוע לי, אתה מקבל אישור על משכנתא מסוימת, כולל השבת הון עצמי, וזה התנאים שלך...
 
תוכל לפרט לגבי ההשלכות של "לקיחת משכנתא היום וביצוע סכום קטן"?
למשל, האם הדבר עשוי לגרור עלויות קבועות כלשהן (כגון תשלומי ביטוח חיים או ריביות כלשהן) בזמן שמסגרת המשכנתא "פעילה" אבל לא מנוצלת בפועל, או איזשהו קנס אם היא לא תנוצל לעולם?
אין קנס, לגבי ביטוח חיים לא יודע אם צריך את כל הכיסוי מההתחלה או שאפשר להגדיל כיסוי עם הזמן, בכל אופן אם אין בעיות בריאות זה כסף קטן ואפשר להקטין את סכום הביטוח לפי גובה המשכנתא בפועל בהמשך.
תשלמו החזר חודשי על מה שמשכתם בפועל, לא משנה כמה היה באישור שקיבלתם.
 
כדאי לנצל את סביבת הריבית הגבוהה יחסית כדי לנצל את המרווחים הנמוכים שיש כיום בשביל לקחת חלק קטן (נניח 5-10% ממה שתכננתם לקחת).
אתם משיגים בכך כמה דברים:
1. קיבוע של המרווחים הנוכחיים, הנחשבים טובים.
2. הבנק בוחן את יכולת ההחזר שלכם כיום, בזמן שיש לכם הכנסה קבועה, ולא בתקופה עתידית בה חלילה מישהו מכם יפוטר.
3. ביטוח חיים - כדאי לעשות כבר מעתה, למקרה שחלילה יחול אירוע רפואי שלא יאפשר לכם להיות מבוטחים או שתקבלו הצעה יקרה יותר. לאדם בריא בשנות העשרים-שלושים לחייו מדובר על הוצאה של כמה עשרות ש"ח לחודש, ואם במקרה תמלאו דו"ח שנתי / החזר מס, אז גם תוכלו להזדכות על 25% מעלותו.
4. אם במקרה הריבית דווקא תעלה, תמיד תוכלו לא למשוך את ההפרש ולשלם לקבלן מכספכם.
 
כדאי לנצל את סביבת הריבית הגבוהה יחסית כדי לנצל את המרווחים הנמוכים שיש כיום בשביל לקחת חלק קטן (נניח 5-10% ממה שתכננתם לקחת).
אתם משיגים בכך כמה דברים:
1. קיבוע של המרווחים הנוכחיים, הנחשבים טובים.
2. הבנק בוחן את יכולת ההחזר שלכם כיום, בזמן שיש לכם הכנסה קבועה, ולא בתקופה עתידית בה חלילה מישהו מכם יפוטר.
3. ביטוח חיים - כדאי לעשות כבר מעתה, למקרה שחלילה יחול אירוע רפואי שלא יאפשר לכם להיות מבוטחים או שתקבלו הצעה יקרה יותר. לאדם בריא בשנות העשרים-שלושים לחייו מדובר על הוצאה של כמה עשרות ש"ח לחודש, ואם במקרה תמלאו דו"ח שנתי / החזר מס, אז גם תוכלו להזדכות על 25% מעלותו.
4. אם במקרה הריבית דווקא תעלה, תמיד תוכלו לא למשוך את ההפרש ולשלם לקבלן מכספכם.
מסכים עם הכל,
לגבי 3 אם חלילנ יקרה משהו הכסף ילך אליכם, אז זה לא מאה אחוז הוצאה סתם.
 
1. קיבוע של המרווחים הנוכחיים, הנחשבים טובים.
אבל זה לא אומר שיקבעו גם ריבית גבוהה על בחלק שבריבית קבועה (לפחות שליש)?

אפשר למשוך בהתחלה רק ממסלולים בריבית משתנה ולהשאיר את הקבועה לתשלום האחרון ואז אם הריבית תרד בסוף לא למשוך את החלק בריבית קבועב בכלל ולהישאר עם משכנתא 100% בריבית משתנה?
 
אבל זה לא אומר שיקבעו גם ריבית גבוהה על בחלק שבריבית קבועה (לפחות שליש)?
לא, הריבית בפועל נקבעת בכל מועד משיכה לפי העוגן באותה עת, גם בקל"צ.


אפשר למשוך בהתחלה רק ממסלולים בריבית משתנה ולהשאיר את הקבועה לתשלום האחרון ואז אם הריבית תרד בסוף לא למשוך את החלק בריבית קבועב בכלל ולהישאר עם משכנתא 100% בריבית משתנה?
ממה שאני מכיר רוב הבנקים לא מאפשרים זאת, הם דורשים בכל רגע נתון שלפחות שליש ממה שמשכת יהיה קל"צ.
אבל אם אתה מושך 10% מהתיק, אתה עדיין יכול לפצל אותם למספר מסלולים כך שרק חלק קטן מהקל"צ יהיה בריבית של היום.
 
לא, הריבית בפועל נקבעת בכל מועד משיכה לפי העוגן באותה עת, גם בקל"צ.
אתה בטוח? אף פעם לא ראיתי שמדברים על עוגן ומרווח בקלצ, פשוט מדברים על מספר וזהו. יש לך מקור כלשהו להפנות אליו?
 
אתה בטוח? אף פעם לא ראיתי שמדברים על עוגן ומרווח בקלצ, פשוט מדברים על מספר וזהו. יש לך מקור כלשהו להפנות אליו?
מישהו בדיוק שאל שאלה דומה אתמול, ושמתי בתגובה את ההסבר מתוך האישור העקרוני של בנק הפועלים על משיכת קל"צ בפעימות.


https://www.hasolidit.com/kehila/threads/עוגני-משכנתאות-בקשת-עזרה-להבנה.35556/post-757084
 
לא, הריבית בפועל נקבעת בכל מועד משיכה לפי העוגן באותה עת, גם בקל"צ.



ממה שאני מכיר רוב כל הבנקים לא מאפשרים זאת, הם דורשים בכל רגע נתון שלפחות שליש ממה שמשכת יהיה קל"צ.
אבל אם אתה מושך 10% מהתיק, אתה עדיין יכול לפצל אותם למספר מסלולים כך שרק חלק קטן מהקל"צ יהיה בריבית של היום.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
D תזמון השוק. שוק ההון 28
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 49
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
S תזמון השוק שוק ההון 17
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
S ״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה? צרכנות פיננסית 10
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
א תזמון המרת דולרים צרכנות פיננסית 13
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
V תזמון מכירת RSU שוק ההון 35
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
D פרישה מדומה – כדאיות לקיחת קצבה מעבר לפטור פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
yoyo פתיחת קרן השתלמות או לקיחת הלוואה מהקרן לצורך סגירת משכנתא שוק ההון 46
ב לקיחת הלוואה לטובת השקעה שוק ההון 4
M לפני לקיחת משכנתא, באופן עצמאי או עם יועץ נדל"ן 30
yoyo לקיחת הלוואה כנגד נכס קיים לצרכי מינוף והשקעה נדל"ן 26
P לקיחת משכנתא על בנית בית בישראל בזמן שהות זמנית בארה"ב נדל"ן 0
P קבלת היתר בניה לבנית בית בישראל בזמן רילוקשיין זמני בארה"ב והשלכות על לקיחת משכנתא נדל"ן 0

נושאים דומים

Back
למעלה