• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית

  • פותח הנושא פותח הנושא twister
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

twister

משתמש רגיל
הצטרף ב
24/4/20
הודעות
419
דירוג
278
שלום לכולם,

לאחר מחקר עמוק בבלוג ובפורום הרכבתי לעצמי תיק השקעות לאופק של 30 שנים.
פתחתי חשבון ב IB והעברתי אליו כבר את כל הכספים, כרגע מה שנותר הוא רק לקנות דולרים ולהיכנס לשוק. (70K ILS)
בנוסף יש ברשותי קופת גמל להשקעה באלטשולר שחם בשווי 66K (נכנסתי עם 70 בתחילת שנה וה"הפסד" הוא בעקבות האירועים האחרונים). כל הכספים בקופה מיועדים לעבור לIB ברגע שהסכום יחזור להיות 70K, כדי לא לממש הפסד.

השאלות:

1. האם יש גישה סולידית לכניסה לשוק? קראתי שישנן שתי גישות:
  • להכניס הכל במכה אחת - הוכח שבטווח הארוך התשואה תהיה מתגמלת יותר.
  • להכניס בשלבים - יכול להיות משמעותי במידה והשוק נופל בצורה חדה (לכסף ייקח זמן רב יותר לעלות בחזרה)

2. האם על פי הגישה הסולידית אדם אמור לתזמן את כניסתו לשוק?
למשל, כרגע אנחנו בשלב מאוד מבלבל בשוק, מצד אחד, יכול להיות שאנחנו רק בהתחלה של שוק דובי ונחווה עוד ירידות בהמשך, מצד שני, יכול להיות והכל שטויות והשוק מכאן רק ימשיך לטפס למעלה.

כיוון שאין לי כדור בדולח, האם כדאי לחכות? או להיכנס עכשיו ולא להסתכל אחורה? (על פי הגישה הסולידית).

תודה מראש ודיון מהנה.
 
לפי גישת הסולידית, ומתמטית, עדיף להכניס הכל במכה. כל השאר זה עניין פסיכולוגי, שהוא חשוב לא פחות.

אגב, לדעתי זה לא באמת נקרא לממש הפסד אם אתה יוצא עם הכסף ומיד מכניס אותו למקום אחר. הכספים שלך עדיין מושקעים, מה זה חשוב אם הם יעלו כאן או שם.
 
כרגע אנחנו בשלב מאוד מבלבל בשוק, מצד אחד, יכול להיות שאנחנו רק בהתחלה של שוק דובי ונחווה עוד ירידות בהמשך, מצד שני, יכול להיות והכל שטויות והשוק מכאן רק ימשיך לטפס למעלה.
זה תמיד המצב.

דעתי: להיכנס במכה אחת אבל עם הקצאת נכסים מתאימה (לכמה שאתה מוכן להפסיד).
 
אגב, לדעתי זה לא באמת נקרא לממש הפסד אם אתה יוצא עם הכסף ומיד מכניס אותו למקום אחר. הכספים שלך עדיין מושקעים, מה זה חשוב אם הם יעלו כאן או שם.

לדעתי זה כן מימוש הפסד, אני אסביר -
למשוך את הכסף מאלטשולר כרוך בכמה ימי עסקים, ולהפקיד אותו ל IB גם כן כרוך בכמה ימי עסקים. בזמן הזה (שבוע בערך) השוק יכול לטפס גבוה (נניח 10%) ובזמן הזה הפסדתי עליות משמעותיות.

לעומת זאת, אם אני מעביר את הכסף רק כשהוא מגיע ל 70K בחזרה, אז אני כן מוכן להפסיד את העליות כי כביכול הכסף לא "עבד" מס' חודשים ואני מתחיל מהתחלה. בניגוד להפסד ממומש של 4K.

זה תמיד המצב.

דעתי: להיכנס במכה אחת אבל עם הקצאת נכסים מתאימה (לכמה שאתה מוכן להפסיד).

אני משקיע לטווח ארוך, אז על הנייר אין לי בעיה לראות את התיק צולל ב 20-30%, כמובן שאני מעדיף שזה לא יקרה, אני בן אדם מאוד לוגי אז אני לא חושב שארתע מקריסה כזו או אחרת.
אז על פי הגישה הסולידית והלוגית, ובהנחה שיש לי בטן חזקה, עדיף להיכנס עם כל הסכום?

כמובן שלא מבקש המלצה/יעוץ, רק חוות דעת.
 
בזמן הזה (שבוע בערך) השוק יכול לטפס גבוה (נניח 10%) ובזמן הזה הפסדתי עליות משמעותיות.
יכול גם לקרות הפוך בדיוק.

אז על פי הגישה הסולידית והלוגית, ובהנחה שיש לי בטן חזקה, עדיף להיכנס עם כל הסכום?
זו הדעה הרווחת.

אין לי בעיה לראות את התיק צולל ב 20-30%,
בהשקעה של 100% מניות לא מופרך שתראה גם 50%. לכן אמרתי, בהקצאת נכסים מתאימה.
 
אני במצב דומה לשלך, הכנסתי חצי מהסכום לאחרונה וממשיך ב DCA נטו בשביל הרגש והפסיכולוגיה על החצי השני.
בכל מקרה אני מתכוון להמשיך להכניס כסף כל חודש מהמשכורת אז אמשיך DCA בכל מקרה
 
תכניס Xאחוז עכשיו, וXאחוז בכל שינוי בYאחוזים של המדד, לא משנה לאיזה כיוון.
ככה אני עושה במצבים כאלה.
 
שתי הגישות יכולות להחשב סולידיות.
אופציה (1) - להכניס הכל במכה - בתוחלת השוק עולה, ולכן רוב הסיכויים שמחירים עתידיים יהיו גבוהים יותר.

אופציה (2) - לפרוס על פני חודשים / שנה - מקטין במידה מסויימת את הסיכון שהשקעת את כל הכסף בתזמון גרוע במיוחד, על חשבון פגיעה בתשואה. יכול להיות יותר נוח יותר מבחינה פסיכולוגית (ואין לזלזל הפסיכולוגיה).

גילוי נאות - באיזור פברואר כשהשוק עדיין בשיאו הייתי אמור להכניס סכום משמעותי בשבילי לשוק ההון שהיה אז עדיין בשיאו. זה לא הרגיש לי נכון שהשוק לא מתמחר בכלל את הקורונה אז חטאתי בתזמון שוק (חצי תזמון, כי לא הייתה לי כל כוונה להוציא כסף שכבר הושקע). מאחר שלא חשבתי שאני אדע מתי להכנס, מרגע שהתחילו הירידות החלטתי לפזר את הסכום על פני כחצי שנה (גישה 2) ולקנות כל חודש בהתאם. בכל מקרה, תזמון השוק שחטאתי בו הוא לא גישה "סולידית" ולא הייתי ממליץ עליו.
 
לדעתי זה כן מימוש הפסד, אני אסביר -
למשוך את הכסף מאלטשולר כרוך בכמה ימי עסקים, ולהפקיד אותו ל IB גם כן כרוך בכמה ימי עסקים. בזמן הזה (שבוע בערך) השוק יכול לטפס גבוה (נניח 10%) ובזמן הזה הפסדתי עליות משמעותיות.

לעומת זאת, אם אני מעביר את הכסף רק כשהוא מגיע ל 70K בחזרה, אז אני כן מוכן להפסיד את העליות כי כביכול הכסף לא "עבד" מס' חודשים ואני מתחיל מהתחלה. בניגוד להפסד ממומש של 4K.

זה הכל משחק שאתה עושה בראש שלך. בסוף, הכסף ייצא מהשוק לכמה ימים ויחזור אליו. מה יקרה בינתיים? אתה לא יודע
 
אגב, לדעתי זה לא באמת נקרא לממש הפסד אם אתה יוצא עם הכסף ומיד מכניס אותו למקום אחר. הכספים שלך עדיין מושקעים, מה זה חשוב אם הם יעלו כאן או שם
נוטה להסכים במקרה זה, אבל לא באופן כללי:
מימוש בקופ"ג ורכישה בחשבון ממוסה יוצרת הפסד פרמננטי של מגן המס, שבמקרה זה שקול לכ-$1K.
$1K זה כנראה בערך דמי ניהול של שנתיים ולכן זה לא פער משמעותי, אבל בהפסדים עמוקים יותר זה יכול להיות שיקול משמעותי.
על פי הגישה הסולידית אדם אמור
לפעול בצורה מתוכננת שלא תגרום לו לברוח, כלומר גם
על פי הגישה הסולידית
זו שאלה של פסיכולוגיה.
 
לאחר מחקר עמוק בבלוג ובפורום הרכבתי לעצמי תיק השקעות לאופק של 30 שנים.
כל הכבוד!
שאלה: מעבר לסכום ההשקעה הראשוני, אתה מתכוון להמשיך לחסוך ולהשקיע בתיק?
אם כן, אז אתה יכול להכניס את מה שהצטבר כרגע בבת אחת ולהרגיש נוח עם זה. אם לא, תצטרך להחליט מבחינה פסיכולוגית עם מה תרגיש יותר בנוח.
 
כל הכבוד!
שאלה: מעבר לסכום ההשקעה הראשוני, אתה מתכוון להמשיך לחסוך ולהשקיע בתיק?
אם כן, אז אתה יכול להכניס את מה שהצטבר כרגע בבת אחת ולהרגיש נוח עם זה. אם לא, תצטרך להחליט מבחינה פסיכולוגית עם מה תרגיש יותר בנוח.

כמובן, התכנון הוא להמשיך להכניס לתיק 10K כל חודשיים בעתיד הקרוב, ובהמשך להגדיל את הסכום (שההכנסות שלי יגדלו).
מבחינה פסיכולוגית זה באמת קצת מפחיד להכניס את כל הסכום במכה, במיוחד שהמסלול שלי הוא 80% מנייתי ו 20% אג"ח.
אבל מצד שני אני משקיע לטווח ארוך אז כל אירוע שיקרה בשנים הקרובות בכלל לא אמור לעניין אותי או להשפיע עליי.

הראש אומר להיכנס עם הכל ולא להסתכל אחורה והרגש אומר: אולי תחכה עם זה עוד קצת.
 
אגב, לדעתי זה לא באמת נקרא לממש הפסד אם אתה יוצא עם הכסף ומיד מכניס אותו למקום אחר. הכספים שלך עדיין מושקעים, מה זה חשוב אם הם יעלו כאן או שם.
יש הבדל אחד קטן - מיסוי.
הפסדים בקופגל"ה אי אפשר לקזז מול רווחי הון. כלומר בסוף הוא ישלם יותר מס.
 
יש הבדל אחד קטן - מיסוי.
הפסדים בקופגל"ה אי אפשר לקזז מול רווחי הון. כלומר בסוף הוא ישלם יותר מס.

לא הבנתי, המס הוא רק על הרווח לא? אם לא הרווחתי כלום למה שאשלם מס?
ועל דמי ניהול מן הסתם אין גם ככה שליטה.
 
לא הבנתי, המס הוא רק על הרווח לא? אם לא הרווחתי כלום למה שאשלם מס?
ועל דמי ניהול מן הסתם אין גם ככה שליטה.

נניח ונשארו לך עכשיו 60 אלף אחרי שהשקעת 70. אם תוציא אותם ותכניס לתיק רגיל, והתיק יגדל ל80 אלף, תשלם מס רווח הון על 20 אלף שח. אבל אם תחכה שה60 יגדלו ל70 ואז תוציא ותעביר לתיק רגיל, כשתמכור ב80 תשלם מס רווח הון רק על 10 אלף שח
 
התכנון הוא להמשיך להכניס לתיק 10K כל חודשיים בעתיד הקרוב, ובהמשך להגדיל את הסכום
מבחינה פסיכולוגית זה באמת קצת מפחיד להכניס את כל הסכום במכה
אתה אומר שתוך קצת יותר משנה במילא תכניס סכום דומה אז לא אמור להפחיד. מצד שני, אם אתה מפחד כבר מעכשיו, תבדוק אם התכנון שלך מתאים לפחדים שלך (מה שנקרא סיבולת סיכון).
 
אתה אומר שתוך קצת יותר משנה במילא תכניס סכום דומה אז לא אמור להפחיד. מצד שני, אם אתה מפחד כבר מעכשיו, תבדוק אם התכנון שלך מתאים לפחדים שלך (מה שנקרא סיבולת סיכון).

לא מפחד, אני פשוט רוצה את התמורה הטובה ביותר למחיר ולכן מחפש את התזמון הנכון.
מבחינתי once הכסף נכנס לחשבון הוא לא יוצא לעולמי עד, אז אעדיף לקנות אותו במחיר הזול ביותר.
(ובכל זאת אני מבין שכמעט בלתי אפשרי למצוא את התזמון המושלם)
 
מבחינתי once הכסף נכנס לחשבון הוא לא יוצא לעולמי עד, אז אעדיף לקנות אותו במחיר הזול ביותר.
אתה מודע לזה שההשפעה על המחיר עכשיו היא זניחה בהסתכלות לטווח הארוך, נכון?
תסתכל רגע איפה הסנופי היה לפני "עולמי עד" (מספיק אפילו 50 שנה אחורה). אתה באמת חושב שזה ישנה לך היום אם היית משקיע לפני 50 שנה או לפני 50 שנה +- 3 שנים?
 
להכניס הכל במכה אחת - הוכח שבטווח הארוך התשואה תהיה מתגמלת יותר.
רק תיקון קטן למה שאמרת פה.
כשמדברים על כניסה במכה או כניסה עם מיצוע טווח ההשקעה לא משנה, אז אין קשר בין איך נכנסת לכך שבטווח הארוך התשואה תהיה מתגמלת יותר.
מה שאתה צריך להשוות פה זה מחיר ביום של הכניסה החד פעמית מול המחיר הממוצע של הכניסה במיצוע.

אני חושב מה שהכוונת להגיד זה שבגלל שהשוק בתוחלת עולה, אז ההסתברות שמחיר הכניסה החד פעמי יהיה נמוך מהמחיר במיצוע גדול יותר, אז מתמטית עדיף להיכנס עם הכל כמה שיותר מהר.
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
לא ממליץ או מייעץ אבל אולי אפשר לחשוב על מצב שבו מכניסים בבת אחת רק את החלק היחסי של המניות, והחלק הסולידי נשאר נזיל בעוש.
במקרה של ירידות חריפות אפשר להכניס כסף ולאזן גם מבלי למכור אג"ח או לחכות למועד יציאה מפיקדון,שהרי התשואה בטווח הקצר אפסית, ונזילות גבוהה בתקופה כזו היא ברכה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
D תזמון השוק. שוק ההון 28
א תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה" נדל"ן 15
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 47
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
S תזמון השוק שוק ההון 17
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
S ״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה? צרכנות פיננסית 10
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
א תזמון המרת דולרים צרכנות פיננסית 13
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
V תזמון מכירת RSU שוק ההון 35
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
R ריסוס לפני כניסה לדירת יד 2 שקניתי - הכרחי במצבי? אוף טופיק 12
M התייעצות החלפת קרן מחקה sp500 של בלאקרוק בסכום כניסה קטן יותר שוק ההון 11
A מה זה הפקת צו כניסה למקרקעין- נדל"ן 2
F נקודת כניסה התחלתית להשקעה בדירה במרכז (דירה ראשונה) נדל"ן 11
ל כניסה עם רכב לחלקה פנימית נדל"ן 2
dorian כניסה לאזור אישי - מחו״ל פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B כניסה ב"מנות" או בבת אחת שוק ההון 2

נושאים דומים

Back
למעלה