• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תזמון המרת דולרים

  • פותח הנושא פותח הנושא אברום
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

אברום

משתמש רגיל
הצטרף ב
5/11/18
הודעות
107
דירוג
51
אני יודע שאתם לא אוהבים את הכותרת. גם אני לא. אבל לצערי אני נדרש לכך. אני לא רוצה לתזמן שוק כלשהו, בכלל.
אבל כשמגיע סכום כסף משמעותי שהגיע למשפחה בדולרים, רגע לפני שאני ממיר לש"ח ושופך למוצרי ההשקעה הסולידיים, אני עוצר כשאני רואה שזה שער הדולר הנמוך היסטורית כל כך. והאסטרטגיה של משקיע סולידי שלא מנסה לתזמן שום דבר נראית לי קצת קיצונית במקרה הספציפי הזה. כי זה אירוע חד פעמי שלא סביר שיחזור על עצמו, גודל הסכום וההמרה החד פעמית שתבוצע. ואז אני שואל את עצמי מה לעשות עכשיו? להגדיר רף מסוים של שער שכשהדולר יגיע אליו אז להמיר? לחכות למשהו שיקרה? לא יודע.
אז אני שואל - מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח (אבל יכולים לחכות חצי שנה שנה עם זה)
 
אני יודע שאתם לא אוהבים את הכותרת. גם אני לא. אבל לצערי אני נדרש לכך. אני לא רוצה לתזמן שוק כלשהו, בכלל.
אבל כשמגיע סכום כסף משמעותי שהגיע למשפחה בדולרים, רגע לפני שאני ממיר לש"ח ושופך למוצרי ההשקעה הסולידיים, אני עוצר כשאני רואה שזה שער הדולר הנמוך היסטורית כל כך. והאסטרטגיה של משקיע סולידי שלא מנסה לתזמן שום דבר נראית לי קצת קיצונית במקרה הספציפי הזה. כי זה אירוע חד פעמי שלא סביר שיחזור על עצמו, גודל הסכום וההמרה החד פעמית שתבוצע. ואז אני שואל את עצמי מה לעשות עכשיו? להגדיר רף מסוים של שער שכשהדולר יגיע אליו אז להמיר? לחכות למשהו שיקרה? לא יודע.
אז אני שואל - מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח (אבל יכולים לחכות חצי שנה שנה עם זה)
מה אתה מתכוון לרכוש עם הסכום?
למה לא לרכוש קרן דולרית כלשהי אם כבר הסכום בדולרים?

* לא מייעץ וכו׳
 
אני יודע שאתם לא אוהבים את הכותרת. גם אני לא. אבל לצערי אני נדרש לכך. אני לא רוצה לתזמן שוק כלשהו, בכלל.
אבל כשמגיע סכום כסף משמעותי שהגיע למשפחה בדולרים, רגע לפני שאני ממיר לש"ח ושופך למוצרי ההשקעה הסולידיים, אני עוצר כשאני רואה שזה שער הדולר הנמוך היסטורית כל כך. והאסטרטגיה של משקיע סולידי שלא מנסה לתזמן שום דבר נראית לי קצת קיצונית במקרה הספציפי הזה. כי זה אירוע חד פעמי שלא סביר שיחזור על עצמו, גודל הסכום וההמרה החד פעמית שתבוצע. ואז אני שואל את עצמי מה לעשות עכשיו? להגדיר רף מסוים של שער שכשהדולר יגיע אליו אז להמיר? לחכות למשהו שיקרה? לא יודע.
אז אני שואל - מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח (אבל יכולים לחכות חצי שנה שנה עם זה)
אם גם ככה יש כוונה להשקיע את הכסף אז בדולרים אפשר לקנות קרנות אמריקאיות (שחשופות למס ירושה, עקרונית). אם הכוונה היא לפצל את הכסף ושכל אחד יעשה מה שהוא רוצה עם הכסף, השער כרגע נמוך אבל אף אחד לא מבטיח לך שהוא יעלה.
 
iStock_000004977687XSmallc.jpg
 
כפי שכבר כתבו, בכלל לא בטוח ששער הדולר משנה, תלוי במה אתה מתכוון להשקיע.
אם בכל זאת תחליט להמיר לשקלים, לא מסכים עם התמונה של כדור הבדולח ואני לא חושב שהמנטרות של שוק המניות רלוונטיות למט"ח. אם תסתכל על גרף של שער הדולר בעשור האחרון תראה מחזוריות די ברורה. אין סיבה לא לדגור על הדולרים (אתה יכול בינתיים להשקיע בmint/near/bnd למשל) עד ששער החליפין יגיע לרמה שאתה מרגיש בנוח איתה, בין אם זה 3.55 או 3.6 או אפילו 3.7.
 
אני יודע שאתם לא אוהבים את הכותרת. גם אני לא. אבל לצערי אני נדרש לכך. אני לא רוצה לתזמן שוק כלשהו, בכלל.
אבל כשמגיע סכום כסף משמעותי שהגיע למשפחה בדולרים, רגע לפני שאני ממיר לש"ח ושופך למוצרי ההשקעה הסולידיים, אני עוצר כשאני רואה שזה שער הדולר הנמוך היסטורית כל כך. והאסטרטגיה של משקיע סולידי שלא מנסה לתזמן שום דבר נראית לי קצת קיצונית במקרה הספציפי הזה. כי זה אירוע חד פעמי שלא סביר שיחזור על עצמו, גודל הסכום וההמרה החד פעמית שתבוצע. ואז אני שואל את עצמי מה לעשות עכשיו? להגדיר רף מסוים של שער שכשהדולר יגיע אליו אז להמיר? לחכות למשהו שיקרה? לא יודע.
אז אני שואל - מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח (אבל יכולים לחכות חצי שנה שנה עם זה)

אתה רואה הבדל בין תזמון שער הדולר במצבך לבין להמיר שקלים לדולרים ולתזמן את שער הדולר?
בעיניי אין הבדל ולכן כשם שלא הייתי סוחר במט"ח כדי להרוויח כך גם לא המתנתי לשער טוב יותר כשהייתי במצב דומה.
 
בשביל לפשט את השאלה, ולא להיכנס להסברים משפחתיים שהם הסיבה להגבלות רבות שיש בשימוש עם הכסף, בא נניח שהכסף אמור להיות מומר לשח ולהתחלק ליורשים. הנתון היחידי שיש הסכמה לעשות את זה בכל רגע נתון בשנה הקרובה, לשיקול דעת אחד האחים שמרכז את העניין.
 
בשביל לפשט את השאלה, ולא להיכנס להסברים משפחתיים שהם הסיבה להגבלות רבות שיש בשימוש עם הכסף, בא נניח שהכסף אמור להיות מומר לשח ולהתחלק ליורשים. הנתון היחידי שיש הסכמה לעשות את זה בכל רגע נתון בשנה הקרובה, לשיקול דעת אחד האחים שמרכז את העניין.
אז אין שום דרך לדעת מה יהיה שער הדולר. אתה יכול להמיר מתי שבא לך ופשוט לקחת בחשבון שאין לך שליטה על כלום.

לא ממליץ
 
אם הייתי חייב כסף לאחים שלי הייתי ממיר את החלק שלהם לשקלים ושוכח מהעניין. בהנחה שהם ביקשו את זה בשקלים. מה לעשות הלאה עם הכסף זה עניין שלהם. רוצים להשאיר בשקלים, להמיר לדולרים, לקנות מניות - עניין שלהם לא שלי.
עם החלק שלי הייתי מחליט בנפרד מה לעשות, בין אם לשמור בדולרים ולקנות אגח דולרי, או להמיר לשקלים או לקנות מניות (ואז המטבע בכלל לא משנה). אבל אי אילו ניחושים / הימורים הייתי עושה עם החלק שלי, לא הייתי עושה עם החלק שלהם.
 
[אוף טופיק]
בשביל לפשט את השאלה, ולא להיכנס להסברים משפחתיים שהם הסיבה להגבלות רבות שיש בשימוש עם הכסף, בא נניח שהכסף אמור להיות מומר לשח ולהתחלק ליורשים. הנתון היחידי שיש הסכמה לעשות את זה בכל רגע נתון בשנה הקרובה, לשיקול דעת אחד האחים שמרכז את העניין.
זה לא מפשט אלא מורכב.
איני בנעלים שלך ולא יכול לתת לך עיצה או רעיון, אבל, אני לא הייתי משאיר את כספי, ולו לדקה אחת בידיו של מישהו אחר וגם אם זה אח.
מנסיון, ככול שמתמהמהים בחלוקת ירושה אז יצוצו בעיות וויכוחים. אני הייתי לוקח את החלק שלי ובורח ומודה על הכסף שנפל לי מהשמים.
ומכיוון שזו מתנה, לא הייתי בודק בציציות מה עלות ההמרה.
 
אז אני שואל - מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח (אבל יכולים לחכות חצי שנה שנה עם זה)
חדמשמעית:
אם הייתי חייב כסף לאחים שלי הייתי ממיר את החלק שלהם לשקלים ושוכח מהעניין. בהנחה שהם ביקשו את זה בשקלים. מה לעשות הלאה עם הכסף זה עניין שלהם. רוצים להשאיר בשקלים, להמיר לדולרים, לקנות מניות - עניין שלהם לא שלי.
עם החלק שלי הייתי מחליט בנפרד מה לעשות, בין אם לשמור בדולרים ולקנות אגח דולרי, או להמיר לשקלים או לקנות מניות (ואז המטבע בכלל לא משנה). אבל אי אילו ניחושים / הימורים הייתי עושה עם החלק שלי, לא הייתי עושה עם החלק שלהם.
 
כמו שאמרו, הייתי לוקח רק את החלק שלי ואז מחליט מה לעשות איתו (ואיך ומתי) על פי הצרכים שלי.
נותן לשאר את חלקם ושיעשו איתו מה שבא להם לפי צרכיהם ורצונותיהם. לכל היותר הייתי אומר להם מה התוכניות שלי ושהם מוזמנים לעקוב אחריהן וליישם גם, על אחריותם שלהם.

המקום האחרון שהייתי רוצה להיות בו זו הסיטואציה שבה בגלל שחיכיתי כמה חודשים מסיבות כאילו ואחרות, ערך הדולר השתנה לרעה ואנשים שהם לא אני הפסידו כסף כתוצאה מכך.

מניח שיש מקום פה ושם לחריגים, נגיד אח או אחות מאד קרובים שממש סומכים עליך עם הכסף שלהם (וגם אז כנראה עדיף שלא), אבל זה דורש יכולת גמישות וחופש פעולה, ולא נשמע שזה המצב פה אם "חייבים להמיר לשקלים מתישהו בחצי שנה הקרובה".
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
מה הייתם עושים אם היה לכם, היום, סכום גדול בדולרים שאתם בכל מקרה רוצים להמיר לשח
מצטרף לתגובות שמעליי
כשהשאלה מתחילה "לא מתזמנים שוק" ואז ממשיכה ב "אבל..."
התשובה היא תמיד לא
לא משנה במה הצלחת לשכנע את עצמך לגביי מיקום החוזקה של הדולר
אין לך אף דרך לדעת, כל פעולת דחייה שתהיה היא נקיטת פוזיציה
אתה רשאי לנקוט פוזיציה על הדולר, אבל אם אתה צריך שקלים אז התשובה כבר נמצאת בתוכן
אין שום הסתברות שתוכל לעזור לך לקבוע אם השקל חזק היום או לא
ההחלטה היא לא מתמטית, אלא אישית
אז תחליט.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ה האם המתנה לשער המרת מט"ח הוא תזמון שוק? שוק ההון 9
F תזמון מכירת RSU לטובת מיקסום דמי לידה מיסים 15
D תזמון השוק. שוק ההון 28
א תזמון לקיחת משכנתא בפרויקט "דירה בהנחה" נדל"ן 15
D תזמון מעבר למסלול מחקה מדד פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 20
ש תזמון שוק מתי כמה ואיך שוק ההון 47
E תזמון מכירת נכסים מבחינת מיסוי - דירה בירושה נדל"ן 2
B תזמון חשבונאי להחלפת השקעה. נדל"ן 9
שושן צחור תזמון מכירת rsu ו espp שוק ההון 27
Lamur תזמון בקשה להחזר מס מיסים 4
J תזמון פאסיבי שוק ההון 2
מנימליסט תזמון השוק ? קווים לדמותה שוק ההון 14
B גרין קארד לבן זוג - תזמון מועד ההגירה אוף טופיק 3
א תזמון מכירה של נייר מגודר מט"ח שוק ההון 14
ז תזמון השוק + מינוף (בפועל: הפקדה חודשית ורכישה בעזרת פקודת LIMIT, מינוף בIB) שוק ההון 10
S תזמון השוק שוק ההון 17
C תזמון הפקדה כל חודש שוק ההון 15
מ לגבי עניין התשואה, ו"תזמון" שוק ההון 12
S תזמון שוק - התלבטות קשה שוק ההון 8
דור דורים תזמון/איזון מבוסס שיעור ריבית – ההשקעה של יוסי שוק ההון 0
S ״תזמון״ מעבר לברוקר זר לפני סוף השנה? צרכנות פיננסית 10
twister תזמון כניסה לשוק על פי הגישה הסולידית שוק ההון 46
E מכירה של קרנות הסל לטובת בלאק רוק + תזמון קנייה שוק ההון 4
amidar תזמון שוק\בנק: השקעה בחיסכון פפר או שוק ההון? שוק ההון 15
ולנטין תזמון טוב ? שוק ההון 1
R תזמון השוק - השקעה בשוק ׳קורס׳ שוק ההון 58
דור דורים תזמון/אסטרטגיה למינימום של מלכודות מס שוק ההון 19
י תזמון מניות - העלאת ריבית שוק ההון 9
B תזמון התפטרות, דמי אבטלה וחופשה פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 2
Mamaof השקעה במט"ח דרך אפיק מגודר+לא מגודר (תזמון שוק) שוק ההון 8
V תזמון מכירת RSU שוק ההון 35
adamshalev אסטרטגיות תזמון אקטיבי ואוטומטי של XIV שוק ההון 43
M האם חישוב "כדאיות רכישת דירה" בהתאם לעלויות הדירה מול עלות השכירות זה לא בעצם תזמון שוק? נדל"ן 23
פ תזמון שווקים ושינוי הקצאה מנייתית בעולם שוק ההון 29
Y רפורמת המדדים בת"א - תזמון החלפת קרן שוק ההון 3
G תזמון קניה/מכירה שוק ההון 3
doc29 תזמון שוק - אולי בכל זאת? שוק ההון 62
E שוב, תזמון שוק האם אפשרי שוק ההון 12
מ תזמון שוק ו- Shiller P/E שוק ההון 3
סתןלי ת'כסף תזמון רכישת מניה וחלוקת דיבידנד שוק ההון 44
ס תזמון שוק - מחקרים אקדמיים אחרונים שוק ההון 9
yanosh34 תזמון יצירת מגן מס שוק ההון 20
H האם תזמון שוק הוא תמיד מילה גסה? שוק ההון 13
A המרת קרן חירום (קרן כספית) לדולרים שוק ההון 40
M שחיטה במרווח המרת מט"ח בIRA במיטב פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 29
B הבדל בין המרת מט״ח ישירות להמרת מט״ח בקניית מניות ב-IB ברוקרים ופלטפורמות מסחר 2
N המרת קרן סל ישראלית/אירית לקרן אמריקאית - אפשרי? צרכנות פיננסית 6
F שאלה לגבי המרת מט”ח באקסלנס טרייד ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
A המרת מט״ח לסכומים קטנים שוק ההון 36
ה כרטיס אשראי ללא עמלות המרת מטח צרכנות פיננסית 2

נושאים דומים

Back
למעלה