• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תואר בחשבונאות/סטטיסטיקה

  • פותח הנושא פותח הנושא lilachgl
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך
L

lilachgl

היי לכולם
מחפשת לשמוע קצת מאנשים שסיימו תואר בסטטיסטיקה (או כלכלה עם סטטיסטיקה בפרט) על העבודה שלהם היום, מה פרקטית עושים בעבודה ומה רמת השביעות רצון מהמקצוע.
אם יש מישהו פה בפורום אני אשמח לתגובות (:

אשתף שאני מסיימת סמסטר ראשון בשנה א בכלכלה וחשבונאות בבן גוריון, והאמת שאני מרגישה שלא בטוח שזה הכיוון הנכון בשבילי. כלכלה תמיד היה תחום מאוד מעניין בעיניי ורציתי לשלב את זה עם משהו פרקטי, כמו חשבונאות, אבל בפועל אני חווה מהקורס במבוא לחשבונאות פיננסית המון תסכול- גם בגלל רמת הקושי אבל בעיקר בגלל חוסר חיבור אישי לחומר הנלמד (שגורר חוסר מוטיבציה די רציני). ברור לי שבכל תואר לא אתחבר לכל מיני קורסים, וגם בסטטיסטיקה יש קורסים מאוד קשים, אבל אני תוהה אם ספציפית בחשבונאות יש טעם להמשיך אם לא התחברתי לזה ברמה הכי בסיסית.
מתוסכלת מאוד ואשמח לחכמת ההמונים, תודה!
 
היי, למדתי סטטיסטיקה וכלכלה בעברית
זה פחות ״מקצוע״ ספציפי, אבל הרוב עובדים או מכוונים להיות אנליסטים בין אם data/business/fraud/product וכו׳
יש גם כאלה שהולכים לעבוד כdata engineers או כdata scientists אבל בחלק מהמקרים זה ידרוש תואר שני.
אני חושב שרובנו די מרוצים, התואר היה מתמטי מאוד (החלק של סטטיסטיקה) וגם חשף אותנו לכלים שעשויים להיות פרקטיים עם תרגול נוסף (sql, python)
השילוב עם כלכלה לא תורם בהכרח באופן ישיר - אבל אני חושב שידע כלכלי תיאורטי יכול לעזור בייחוד כשהעבודה היא יותר ביזנסית או אסטרטגית

את חווה תסכול כי החומר משעמם? מתמטי מדי? מונוטוני מדי?
אני הייתי מתחיל בשאלות - מה המטרה שלך? במה בא לך לעסוק? באיזה תחום? במה את טובה?
 
תודה על המענה והפירוט!!
התסכול נובע בעיקר משעמום, אבל גם מקושי- לא קושי מתמטי אלא כי זה פשוט באמת קורס די קשה (המתמטיקה היא סהכ 4 פעולות חשבון, גג נעלם אחד, הקושי של כולם בקורס נובע בעיקר מהקושי להבין איך החשבונאות והחוקים שלה עובדים)
מבחינת המטרות שלי- אני לא יודעת לומר באיזה אופן, אבל מעניין אותי לעסוק במקצוע שחוקר התנהגויות או תכונות של אנשים. זה נשמע יותר כמו כיוון של פסיכולוגיה או מדעי המוח אבל דווקא אני מרגישה שבכלכלה זה די קולע בינתיים, ובסטטיסטיקה אני מניחה שזה די משתנה בהתאם לעבודה שמוצאים בסופו של דבר- אבל נשמע לי שאיסוף נתונים והסקת מסקנות מהם בתכלס יכול להיות דומה למה שכתבתי. תודה שוב!
 
מבחינת המטרות שלי- אני לא יודעת לומר באיזה אופן, אבל מעניין אותי לעסוק במקצוע שחוקר התנהגויות או תכונות של אנשים. זה נשמע יותר כמו כיוון של פסיכולוגיה או מדעי המוח אבל דווקא אני מרגישה שבכלכלה זה די קולע בינתיים, ובסטטיסטיקה אני מניחה שזה די משתנה בהתאם לעבודה שמוצאים בסופו של דבר- אבל נשמע לי שאיסוף נתונים והסקת מסקנות מהם בתכלס יכול להיות דומה למה שכתבתי. תודה שוב!
אז אכן סטטיסטיקה עשוי לפתוח לך יותר דלתות בכיוונים האלה מאשר חשבונאות
 
חשבונאות גם נשמע לי כמו משהו שבינה מלאכותית או פותרת בהווה או תפתור בעתיד הקרוב -
אז בהחלט עדיף (בעיניי) ללכת לכיוון של דאטה (ולשם כך סטטיסטיקה מועילה ).
זה גם יותר מעניין (שוב, בעיניי), גם משכורות יותר גבוהות, וגם יותר חסין מפני העתיד (כנראה).
 
היי, למדתי סטטיסטיקה וכלכלה בעברית
זה פחות ״מקצוע״ ספציפי, אבל הרוב עובדים או מכוונים להיות אנליסטים בין אם data/business/fraud/product וכו׳
יש גם כאלה שהולכים לעבוד כdata engineers או כdata scientists אבל בחלק מהמקרים זה ידרוש תואר שני.
אני חושב שרובנו די מרוצים, התואר היה מתמטי מאוד (החלק של סטטיסטיקה) וגם חשף אותנו לכלים שעשויים להיות פרקטיים עם תרגול נוסף (sql, python)
השילוב עם כלכלה לא תורם בהכרח באופן ישיר - אבל אני חושב שידע כלכלי תיאורטי יכול לעזור בייחוד כשהעבודה היא יותר ביזנסית או אסטרטגית

את חווה תסכול כי החומר משעמם? מתמטי מדי? מונוטוני מדי?
אני הייתי מתחיל בשאלות - מה המטרה שלך? במה בא לך לעסוק? באיזה תחום? במה את טובה?
הייתי גם מצדד בלימודי סטטיסטיקה וכלכלה כאשר הדגש הוא סטטיסטיקה (כי התואר בכלכלה די שווה לתחת - יכולה ללמוד מה שפרקטי מהאינטרנט), כי אז תוכלי להגיע למשרות דאטה אנליסט שמשלמות יחסית יותר מאנליסט רגיל.
אישית אני עובד בתור כלכלן רגיל בפריפריה, עובד חצי יום בממוצע ( למרות שזה נראה לי משהו אינדיבידואלי - אוהב לעבוד יעיל) עם שכר של 21.5 אש"ח, אחרי 5 שנות ניסיון, יודע שיש מקומות אחרים שישלמו יותר אבל הם במרכז בעיקר או עבודה בתור מנהל.
וכל עיניין השכר תלוי גם מאוד בניסיון הרלבנטי שיש לך ובך בתור בנאדם אם את עובדת טובה או לא.
בגדול היה קשה מאוד להתקבל למשרה ראשונה כי לא עבדתי במהלך התואר אך ברגע שהתקבלתי נסיתי כמה שיותר להתקדם והגעתי לאן שאני היום(עם אופציה להתקדם יותר במידה ובא לי).
מן הסתם השקעה בתחום אחר כמו תכנות הייתה מניבה תשואה גבוהה יותר על ההשקעה.
 
מבחינת המטרות שלי- אני לא יודעת לומר באיזה אופן, אבל מעניין אותי לעסוק במקצוע שחוקר התנהגויות או תכונות של אנשים. זה נשמע יותר כמו כיוון של פסיכולוגיה או מדעי המוח אבל דווקא אני מרגישה שבכלכלה זה די קולע בינתיים, ובסטטיסטיקה אני מניחה שזה די משתנה בהתאם לעבודה שמוצאים בסופו של דבר- אבל נשמע לי שאיסוף נתונים והסקת מסקנות מהם בתכלס יכול להיות דומה למה שכתבתי
נשמע לי שתתחברי לאקונומטריקה. בדרכ המבוא נלמד בתואר הראשון בכלכלה
 
בתור בוגרת תואר בחשבונאות
יכולה לומר שלרוב האנשים קשה בסמסטר הראשון

תואר בחשבון הוא תואר קשה, אובייקטיבית,
יש לפעמים מצטייני דיקן עם ממוצע של פחות מ90,
גם באוניברסיטאות המובילות,

באופן אישי תחילת התואר היתה לי סטירת לחי,
ולמפרע, אני חושבת שלטובה
זה לא תואר קל, היתרון שלו הוא שהוא ספיציפי, ואת יודעת בדיוק מה לעשות אחריו.

מוזמנת לכתוב לי כאן או באישי אם יש לך שאלות נוספות לגבי חשבונאות
 
אני מסיים כלכלה וסטטיטיטיקה בבן גוריון ממש תכף, קשה למצוא עבודה כרגע בשוק, אבל בעיקרון רוב החבר'ה ממחזור מעליי הלכו להיות אנליסטים או שהמשיכו לתואר שני בDS בבן גוריון, בעברית או בתל אביב (כשאני אומר DS אני מתכוון לתארים תחת תעשייה וניהול, מערכות מידע, סטטיטיטיקה וכו).
בכללי זה נראה לי כמו אחלה תואר, נהניתי מהלימודים והיה מעניין וקשה אבל לא מדי. לדעתי תואר עם Value פור מאני והשקעה מאוד גבוה.
אבל שוב - השוק במצב נורא, אין משרות, מה יהיה מחר? אין איש יודע..
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
בכללי זה נראה לי כמו אחלה תואר, נהניתי מהלימודים והיה מעניין וקשה אבל לא מדי. לדעתי תואר עם Value פור מאני והשקעה מאוד גבוה.
מסכים, בפועל נתפס בשוק כשקול או עדיף לתעשייה וניהול, שהוא יותר ארוך בשנה וגם יותר קשה.

אני מסיים כלכלה וסטטיטיטיקה בבן גוריון ממש תכף, קשה למצוא עבודה כרגע בשוק
אבל שוב - השוק במצב נורא, אין משרות, מה יהיה מחר? אין איש יודע..
אף פעם לא היה קל למצוא עבודה ראשונה בהייטק, גם ב2021-2022 הרבה מבוגרי התואר הזה התקשו למצוא עבודה והרבה הלכו לעבוד בתפקידי מרקטינג אנליסט. צריך עוד הרבה דברים חוץ ממה שלומדים בתואר כדי לקבל להתקבל לעבודה טובה.
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
I ייעוץ תואר בחשבונאות התפתחות אישית 1
B תואר ראשון בחשבונאות התפתחות אישית 11
ת המל"ג אישר לאוניברסיטאות להוציא תואר ראשון חדש בבינה מלאכותית, טריק שיווקי או בעל ערך אמיתי? התפתחות אישית 20
1 תואר במדעים, התלבטות של אמצע החיים התפתחות אישית 0
S אופטימיזציית קריירה: תואר וניסיון בדרך לייעוץ אסטרטגי התפתחות אישית 12
א האם אוכל למצוא עבודה עם תואר במדעי הסביבה? התפתחות אישית 25
P עשיתי תואר לשווא? מה המפלט האחרון? התפתחות אישית 19
A תואר שני במדמ"ח, מתלבט האם ללמוד פיזיקה אוף טופיק 10
A מה אפשר לעשות עם תואר במדעי המחשב שלא מצריך ניסיון ? התפתחות אישית 20
A תואר במדעי המחשב וכלכלה או ראיית חשבון ? התפתחות אישית 2
A מתלבט לגבי תואר ראשון – סטטיסטיקה ומדע הנתונים(בשילוב כלכלה): עברית מול תל-אביב התפתחות אישית 7
B מחפש הכוונה / עצה - בוגר תואר אוף טופיק 1
D תואר ברוקחות התפתחות אישית 2
ר באמצע תואר ראשון במדעי המחשב, הייתה דרך מוגדרת ועכשיו התערערה, באילו צעדים לנקוט כעת? התפתחות אישית 26
A עצות לבחירת משרה ראשונה לאחר סיום תואר במדעי המחשב התפתחות אישית 41
A הסבה למחשבים (תכנות) - אינפיניטי לאבס / תואר שני התפתחות אישית 15
ע מתלבטת לגבי תואר בהנדסת חומרים וכימיה בתל אביב אוף טופיק 17
ס נקודת זיכוי מס סיום תואר מיסים 3
A שאלות לגבי תואר בכלכלה התפתחות אישית 5
ס תואר במדעי המחשב בפתוחה או באחת משלושת הגדולות (טכניון,עברית,תל אביב) התפתחות אישית 24
Y תואר שני באירופה התפתחות אישית 3
N בן 25. לאיזה תואר להירשם ואיזה מסלול לקחת? התפתחות אישית 7
ש התלבטות לגבי תואר שני במדעי המחשב - האם יש לי את הסיבות הנכונות? התפתחות אישית 5
T תואר שני טיפולי בארה"ב אוף טופיק 2
צור יונתן תואר צבאי - האפשרי או רעיון שעדיף לגנוז? התפתחות אישית 15
A בוגר תואר שני במדמ"ח, התייעצות לגבי ההמשך התפתחות אישית 8
ל ייעוץ לגבי תואר בהנדסת חשמל התפתחות אישית 18
עידו ג אופק תעסוקתי ללא תואר ראשון יזמות והגדלת הכנסות 22
M תואר בסטטיסטיקה ומדעי הנתונים התפתחות אישית 7
I האם לעשות תואר במדעי המחשב או קורס/ים בגיל 29 התפתחות אישית 2
stevexcx תואר ראשון- מערכות מידע אוף טופיק 0
ס לכמה זמן לפרוס תואר במדעי המחשב? התפתחות אישית 12
ס "אל תלמד תואר במדעי המחשב,בינה מלאכותית תחליף אותך בקרוב" אוף טופיק 140
I התלבטות לגבי התחלת תואר במדעי המחשב בגיל 29 – האם זה הצעד הנכון? התפתחות אישית 10
ס קורסים מדעי המחשב תואר ראשון התפתחות אישית 1
ETF Shark דילמה כלכלית לגבי תואר בבאר שבע. התפתחות אישית 13
G תואר ויחידה טכנולוגית התפתחות אישית 10
י רילוקיישן כמשרה ראשונה/תואר שני? אוף טופיק 4
V תואר שני בהנדסה ללא מהנדסים התפתחות אישית 1
Elliott ממוצע 83 מדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה צריך עצה + שאלה על בן גוריון תואר שני התפתחות אישית 12
O תואר שני בהנדסת תעשיית וניהול עם התמחות בדאטה סיינס. התפתחות אישית 0
מ מתלבטת איזה תואר ללמוד - איזה תואר בהנדסה או משהו אחר בכלל? התפתחות אישית 2
P סיימתי תואר לפני שנה ולא מוצא עבודה התפתחות אישית 19
A תואר שני - Data science התפתחות אישית 11
O נקודת זיכוי בגין תואר אקדמי שלא נוצלה מיסים 3
ETF Shark צעדים ראשונים בתחום ה-Data Science: תואר ראשון והתחבטויות התפתחות אישית 9
G תואר בגיל מאוחר במדעי המחשב (פתוחה) התפתחות אישית 43
ב תואר במדמ"ח בפתוחה לרגל המצב התפתחות אישית 18
י תואר שני בכלכלה התפתחות אישית 3
R תואר שני מדעי הנתונים התפתחות אישית 5

נושאים דומים

Back
למעלה