• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

תהיות של תיק השקעות עצמאי ראשון

  • פותח הנושא פותח הנושא Idos
  • פורסם בתאריך פורסם בתאריך

Idos

משתמש רשום
הצטרף ב
2/2/20
הודעות
4
דירוג
0
היי לכולם,

מקווה שאני לא עובר על שום חוק ואם כן אז אשמח לתקן :)
אני קורא באתר כבר תקופה מאוד ארוכה והגיע הזמן שלי לעשות את הצעד הגדול וממש להשקיע.


רקע קצר על המצב שלי: בן 24, איזור ה-100 אלף להשקעה (וימשיך להיכנס כל חודש). כסף שאני מכוון אותו לטווח ארוך (~15 שנים) וכולו במניות כי אני מאמין בסיבולת הסיכון שלי. אני עוד צעיר מאוד ומקווה שלא אתבדה בעניין הזה.
אחרי המון מחקר (בעיקר בפורום ובאתר הנוכחי), החלטתי לכוון לקרנות מחקות (ולא קרנות סל) לפיזור רחב וללא גידור מט"ח (למרות שהעניין האחרון לא נראה לי קריטי ממש).

אחרי שפתחתי חשבון בבית השקעות ישראלי, התחלתי ממש לחפש את הניירות (Bizportal, Funder) ואני חייב להגיד שקצת הסתבכתי.



אז הנה כמה שאלות ותהיות שהיו לי ולאחר מכן תכנון התיק שלי, אשמח לחוות דעת (ברור לי שאין המלצות והכל באחריותי):


1. איך מבינים בדיוק את הקרן שאני משקיע בה? - לדוגמא יש 2 קרנות מחקות עולמיות של מגדל ותכלית, וכשאני נכנס אליהם בביזפורטל לטאב ההחזקות לדוגמא פשוט רואים המון מקמים פקדונות ודברים כמו S_190620_364_90_ND_2_Y_1_02_04. - אני מבין למה יש מקמים בקרנות האלה אבל איך אפשר להבין באמת מה קורה שם? איך אפשר להשוות כמו שצריך מעבר לפרמטרים כמו דמי ניהול, היקף נכסים ודיוק עקיבה? או שאולי אין צורך? איך מבינים שהקרן באמת עוקבת כמו שצריך אחרי המדד? זה נכון לכל שאר המדדים שמצויינים בתיק שלי.

2. איך נשארים מעודכנים על שינויים בקרן? - קוראים את התשקיף בכל פעם? אני רוצה לוודא שאין שינויים בדמי הניהול או באסטרטגית ההשקעה של הקרן כמובן.

3. קצת מפחיד אותי להיכנס בבת אחת משום מה. - חשבתי להשקיע בהתחלה 50 אלף, ולעשות הוראות קבע למוצרים שאקנה בכל חודש (נוסף על קרן שקיימת לשעת חירום כמובן). אני מבין שזה פחות יעיל כמובן אבל האם לדעתכם זה צעד הגיוני?

4. מכירים קהילות ישראליות נוספות של משקיעים סולידיים? אשמח לשמוע.

5. התיק המתוכנן שלי:
שם ניירמספרדמי ניהול ונאמנותאחוז מהתיק
תכלית MSCI WORLD TTF51245730.3485
איביאי מחקה MSCI Emerging Markets51193180.815

- לא באמת הצלחתי להבין אם כדאי לי להשקיע בקרן של מגדל או של תכלית ( MTF מחקה MSCI World , מספר: 5122569)
- דמי הניהול של השווקים המתעוררים נראה גבוה מדי אבל לא מצאתי משהו אחר (אני מחפש דרך הפילטור של BizPortal). שווה להשקיע בה עם דמי ניהול כאלה?


6. תיק חלופי (?)
שם ניירמספרדמי ניהול ונאמנותאחוז מהתיק
קסם S&P 500 KTF51244820.0255
PTFי STOXX Europe 60051307520.0220
איביאי מחקה Russell 200051242840.4315
איביאי מחקה MSCI Emerging Markets51193180.810

- הסיבה שאני לא משקיע דרך ברוקר זר זה בגלל ההמרות מט"ח והסיכובים עם המס. מעדיף לבנות תיק עצל כמה שיותר. אלא אם כן פספסתי משהו ויש דרך קלה וזולה יותר ממה שאני עושה.


תודה מראש לכל מי שיקח את הזמן לקרוא ולענות! מעריך את זה מאוד :)
שיהיה שבוע טוב לכולם D:
 
3. קצת מפחיד אותי להיכנס בבת אחת משום מה. - חשבתי להשקיע בהתחלה 50 אלף, ולעשות הוראות קבע למוצרים שאקנה בכל חודש (נוסף על קרן שקיימת לשעת חירום כמובן). אני מבין שזה פחות יעיל כמובן אבל האם לדעתכם זה צעד הגיוני?
כנראה שהצעד ההגיוני הוא להיכנס בבת-אחת, אבל לענ"ד מבזבזים יותר מדי אנרגיות על העניין הזה. תעשה מה שאתה מרגיש בנוח איתו. לא מייעץ.
יש הוראות קבע למסחר? גם אם כן, אני אישית מעדיף לקנות בעצמי.
 
קסם S&P 500 KTF51244820.0255
PTFי STOXX Europe 60051307520.0220
דמי ניהול 0.02% זה מלכודת מס.
עוד שנה~שנתיים דמי הניהול יקפצו ל0.5% במקרה הטוב, כניראה שיותר.
הם בונים על זה שרוב המשקיעים לא ישימו לב/יעדיפו להישאר עם קרן יקרה במקום למכור ולשלם מס על הרווחים.
 
שלום לכולם,
בן 21 פתחתי תיק השקעות באקסלנס
סכום התיק יהיה 50000 וכל רבעון הוספה של כסף ואיזון.
אשמח לשמוע דעות על פיזור התיק:
ארהב : 40% מהתיק
IWV- דמי ניהול 0.2%
USSC(ZPRV) - דמי ניהול 0.3%

שווקים מתפתחים : 30% מהתיק
IEMG - דמי ניהול 0.11%

שווקים מפותחים : 30% מהתיק
IEFA - דמי ניהול 0.07%

*רוצה לתת מקום גם לקרן שמחקה חברות שנותנות דיבידנדים
מתלבט בין:
VIGI
DGRO
SCHD

מי שעונה ונותן אופציות אחרות, אני רוצה פיזור מקסימלי בעולם ולתת מקום לחברות קטנות עם דמי ניהול נמוכים.
תודה רבה לכולם.
 
חפש בגוגל: 1159235
תמוה שקרנות iShares לא מופיעות ברשימת הקרנות המחקות בפאנדר. זו מהמורה שגם אני עברתי.

תודה רבה! ממש לא ברור לי איך לא נחשפתי לכל העניין של בלאקרוק (בעיקר כי אני קורא את הפוסטים של הסולידית ולא משך אותי הכותרת של המאמר "הו הסלע השחור")

אז נראה כרגע שהתיק שלי יורכב מקרן Ishares על המדד העולמי (85%) וקרן Ishares על על שווקים מתפתחים (15%)

מאוד מוזר שזה לא מופיע באתרים של ביזפורטל ופאנדר.
דמי ניהול 0.02% זה מלכודת מס.
עוד שנה~שנתיים דמי הניהול יקפצו ל0.5% במקרה הטוב, כניראה שיותר.
הם בונים על זה שרוב המשקיעים לא ישימו לב/יעדיפו להישאר עם קרן יקרה במקום למכור ולשלם מס על הרווחים.

תודה!
הבנתי שזה קורה הרבה בקרנות ישראליות - ועל בלאקרוק סומכים יותר? כי אין להם היסטוריה של פעולות כאלה?
 
אז נראה כרגע שהתיק שלי יורכב מקרן Ishares על המדד העולמי (85%) וקרן Ishares על על שווקים מתפתחים (15%)
1159235 כוללת בתוכה גם שווקים מתפתחים, אין סיבה להוסיף עוד קרן של שווקים מתפתחים.
 
דמי ניהול 0.02% זה מלכודת מס.
עוד שנה~שנתיים דמי הניהול יקפצו ל0.5% במקרה הטוב, כניראה שיותר.
הם בונים על זה שרוב המשקיעים לא ישימו לב/יעדיפו להישאר עם קרן יקרה במקום למכור ולשלם מס על הרווחים.
הבנתי שזה קורה הרבה בקרנות ישראליות - ועל בלאקרוק סומכים יותר? כי אין להם היסטוריה של פעולות כאלה?
בנוסף יש עוד משהו בעייתי בקרנות קסם שלפעמים הם רושמים דמי ניהול של 0 ודמי נאמנות של 0.1 או משהו כזה
וזה נראה ורוד מאוד
אבל אז שנכנסים נראים שההחזקות עצמם הם 3 קרנות אחרות של קסם ששם דמי ניהול הם 0.8-1 אחוז בכל קרן
לדוגמא קרן של מניות ארהב בם דמי ניהול
מחזיקה שליש בקסם SP500 שליש בנאסדק ושליש בראסל כל אחת עם 1 אחוז דמי ניהול
 
בנוסף יש עוד משהו בעייתי בקרנות קסם שלפעמים הם רושמים דמי ניהול של 0 ודמי נאמנות של 0.1 או משהו כזה
וזה נראה ורוד מאוד
אבל אז שנכנסים נראים שההחזקות עצמם הם 3 קרנות אחרות של קסם ששם דמי ניהול הם 0.8-1 אחוז בכל קרן
לדוגמא קרן של מניות ארהב בם דמי ניהול
מחזיקה שליש בקסם SP500 שליש בנאסדק ושליש בראסל כל אחת עם 1 אחוז דמי ניהול
בשביל זה כשאני בוחר קרן אני תמיד מסתכל בעקיבה (גרפים) ולא רק דמי ניהול.

למרות שגם זה לא אידיאלי כי העקיבה עלולה להיות עם חוזים מפוקפקים... אבל זה עדיף על לקחת את דמי הניהול כשיקול יחיד.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
בשביל זה כשאני בוחר קרן אני תמיד מסתכל בעקיבה (גרפים) ולא רק דמי ניהול.

למרות שגם זה לא אידיאלי כי העקיבה עלולה להיות עם חוזים מפוקפקים... אבל זה עדיף על לקחת את דמי הניהול כשיקול יחיד.
איך אני יכול לראות את הגרף עקיבה של בלאקרוק SP500 מול הSP500 המדד?
כי תמיד הנחתי שאראה תשואה עודפת של 0.375 בגלל המיסוי דיבדד אירי
אבל לא הצלחתי לראות את זה בגרפים
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
אבל לא הצלחתי לראות את זה בגרפים
זה מה שאני מנסה להסביר, אם לא רואים את זה אז זה לא קיים (או קיים במידה זניחה שלא משנה כלום).

איך אני יכול לראות את הגרף עקיבה של בלאקרוק SP500 מול הSP500 המדד?
את זה בטח אפשר למצוא באתר של בלאקרוק.

השוואה לקרנות ישראליות אני עושה ב- bizportal, הגרפים נראים אותו דבר.
 
  • אהבתי
Reactions: A42
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
ו תהיות בנוגע להתייחסותה של הסולידית ל-"מודל החרדי". פוליטיקה, אקטואליה, דת-מדינה ושאר מרעין בישין 124
D תהיות של סולידי מתחיל ושאלות תיאורטיות בנוגע לגיבוש תוכנית. שוק ההון 0
abby1994 תהיות של התחלה התפתחות אישית 14
R תהיות לגבי אחזקה ישירה של אג״ח מבחינת מיסוי מיסים 29
AlexNOSAM תהיות של בחור בן 22 יומני מסע אישיים 34
S כמה תהיות על איך לקנות מדד עולמי שוק ההון 0
B תהיות לגבי מכשיר השקעה שוק ההון 3
ת תהיות לגבי השקעה עיקרית ב-Nasdaq על פני מדד שוק רחב שוק ההון 1
O תהיות על קניית ביטוח בריאות צרכנות פיננסית 16
J תהיות ומה שביניהן פרישה מוקדמת והחיים שאחריה 7
T נושא חרוש אבל יש לי כמה תהיות על המדד העולמי והאמריקאי שוק ההון 14
S תהיות על יעילות השקעות שמערבות סיכון למס ירושה אמריקאי מיסים 7
ז תהיות לגבי התיק ולגבי דיבידנד שוק ההון 15
stamEhad לוקחים משכנתא פעם ראשונה - התייעצות, תהיות ושאלות נדל"ן 14
I תהיות על המצב הפיננסי העולמי, משבר הנדל"ן בארץ ולאן מועדות פנינו אוף טופיק 435
Roi גוגל תהיות לנפילה אחרי הדוח מאתמול שוק ההון 16
arvin תהיות ושבירת ראש למה לא להשקיע רק ב-S&P 500 שוק ההון 77
א תהיות בעקבות הסכסוך הרוסי - אוקראיני שוק ההון 7
M תהיות לגבי קרנות באופן כללי וקרנות סינטתיות באופן ספציפי שוק ההון 32
כ תהיות לגבי בחירת מדד להשקעה ב IRA שוק ההון 5
T תהיות בנוגע לתיק שוק ההון 32
ד תהיות על ה"מסלול הרגיל" אוף טופיק 34
כ תהיות לגבי לתיקון 190 כאלטרנטיבה לחשבון ממוסה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 13
Y תהיות לגבי השקעה בסיכון נמוך שוק ההון 6
L תהיות לגבי האינפלציה בשנים הקרובות שוק ההון 82
U תהיות לגבי השקעה לפי משקל שוק שוק ההון 39
M [תהיות בעקבות משבר הקורונה] אוף טופיק 63
Henchman34 תהיות לגבי ביטוח דירה צרכנות פיננסית 53
מ תהיות על קופת גמל ותיקה שוק ההון 9
E פנסיה - מספר תהיות ושאלות צרכנות פיננסית 0
H קרן פנסיה- תהיות צרכנות פיננסית 15
C מכר שנפטר- מעלה תהיות אוף טופיק 3
C תהיות לגבי סיפוק מהעבודה התפתחות אישית 6
Oyi תהיות לגבי פתיחת חשבון מסחר בארץ שוק ההון 18
יבגני וולף תהיות לגבי אגרות חוב שוק ההון 3
יבגני וולף תהיות על מניות reit שוק ההון 6
קרן תהיות למי שלא רכש דירה נדל"ן 195
Odysseus תהיות לגבי רדיפת תענוגות אוף טופיק 9
Sinister תהיות על חופש ברוח יום העצמאות אוף טופיק 21
Henchman34 תהיות על בחירת אג"ח בחלק הפחות תנודתי בתיק. שוק ההון 118
snail תהיות לגבי ריבית בנק ישראל אוף טופיק 14
J משיכת של כספים שהופקדו לקצבה מוכרת פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 3
ר איזה יועץ אני מחפשת?(השקעות בני"ע עם היבט מיסויי של מגורים באירופה וחיים ביורו) שוק ההון 2
N מיקסום של צבירות נמוכות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
R חלוקה מחדש של תיק השקעות 1.1m שוק ההון 8
י השוואה נכונה של הצעות משכנתה שונות נדל"ן 11
$$$ טראמפ $$$ סגנון ההשקעה של הסולידית פוסטים מאיכות נמוכה 172
M האם זה תקין שעמלת הקניה של מניה מחושבת כחלק ממחיר המניה? שוק ההון 1
Y השקעה של כספי פיצויים פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 0

נושאים דומים

Back
למעלה