• התכנים בפורום אינם מהווים ייעוץ מקצועי מכל סוג, לרבות ייעוץ השקעות המתחשב בצרכיו המיוחדים של כל אדם.
    השימוש בפורום כפוף לתנאי השימוש. עצם השימוש בפורום מהווה הסכמה מלאה לתנאים אלה.

שלוש שאלות בעקבות דוח רבעוני בפנסיה

הצטרף ב
19/12/25
הודעות
132
דירוג
67
היי חברים,

אם מישהו יודע ויכול לעזור זה יהיה נפלא:

1. בחרתי מסלול S&P500 והמעסיק האחרון שלי לא היה מוכן לאשר את זה לגבי מרכיב הפיצויים. אני כבר לא עובד אצלו מעל שנה ואין לי מעסיק חדש כרגע. מובטל. האם החוק מאפשר בשלב כלשהו לקחת את האחוז הזה מהקרן ולייעד אותו ל-S&P500 בלי אישור? או שגם בעוד 30 שנה המרכיב הזה ישאר במסלול תלוי גיל?

2. אם אין אפשרות, האם זה עלול להוות רמז עבה לכך שהמעסיק לשעבר יתנגד לשחרר את הסכום הזה ביום שאבקש אותו כקצבה או כסכום חד-פעמי?

3. בדוח הרבעוני רשום שגבו ממני כמה מאות שקלים בגין "עלות ביטוח לסיכוני נכות". מישהו יודע במה מדובר והאם אפשר ורצוי לבטל?
* קצבת נכות כפולה - קיים
* קצת נכות מתפתחת - לא קיים

תודה מראש, מקרב לב.
 
בחרתי מסלול S&P500 והמעסיק האחרון שלי לא היה מוכן לאשר את זה לגבי מרכיב הפיצויים. אני כבר לא עובד אצלו מעל שנה ואין לי מעסיק חדש כרגע. מובטל. האם החוק מאפשר בשלב כלשהו לקחת את האחוז הזה מהקרן ולייעד אותו ל-S&P500 בלי אישור? או שגם בעוד 30 שנה המרכיב הזה ישאר במסלול תלוי גיל?
4 חודשים מתום ההעסקה הפיצויים הופכים להיות "שלך" ואתה לא צריך יותר אישור מעסיק לשינוי מסלול.
3. בדוח הרבעוני רשום שגבו ממני כמה מאות שקלים בגין "עלות ביטוח לסיכוני נכות". מישהו יודע במה מדובר והאם אפשר ורצוי לבטל?
* קצבת נכות כפולה - קיים
* קצת נכות מתפתחת - לא קיים

 
חשבתי להוסיף גם את הנכות המתפתחת במקביל לנכות הכפולה. יש לך דעה בעניין?
תלוי כמה אתה בונה על הקצבה הזו, או שיש לך נכסים אחרים.
אם יש נכסים אחרים שיכולים להשלים עלייה ברמת חיים לאחר מקרה הנכות, אין סיבה בעיניי לכל התוספות.
 
תלוי כמה אתה בונה על הקצבה הזו, או שיש לך נכסים אחרים.
אם יש נכסים אחרים שיכולים להשלים עלייה ברמת חיים לאחר מקרה הנכות, אין סיבה בעיניי לכל התוספות.
כושר ההשתכרות שלי יורד ונפגע עם השנים מסיבות "שקופות/אפורות" שלא נראה שהמדינה מכירה בהן. כרגע הנסיונות מול יד מכוונת לא צולחים עד שלא אביא מכתבים מהגורמים הרלוונטים (שדורשים המון כסף שאין לי).

במצב עניינים כזה, נראה לי חיוני לשלם עוד 5 שקלים בערך בכל חודש, תמורת שמירה על קיצבת נכות אפשרית מול האינפלציה. אני טועה?
 
חודשים מתום ההעסקה הפיצויים הופכים להיות "שלך" ואתה לא צריך יותר אישור מעסיק לשינוי מסלול
מתוך עניין- איזה אינטרס יש למעסיק להגביל את המסלול שכספי הפיצויים יהיו מושקעים בו? איך עובד העיניין הזה?
 
למשל, אם המעסיק מפריש 6% לפיצויים וצריך להשלים 2.33% בפיטורים. נניח ובחרת מסלול בסיכון גבוה והשוק יורד, הוא יצטרך להשלים יותר מכיסו.
 
חשבתי להוסיף גם את הנכות המתפתחת במקביל לנכות הכפולה. יש לך דעה בעניין?
אם אתה צעיר בתחילת הדרך המקצועית או אם אתה צופה גידול עתידי בשכר זאת אופציה טובה מאוד שנותנת מענה לנכות מלאה וצמיתה (אחרת אתה מקבע את השכר איתו נקלעת לאבדן כושר עבודה)
כאמור מדובר בתוספת ביטוחית אז אם יש לך מקורות אחרים שאפשר יהיה לצרוך כמו ש @FIYaacov כתב, אז אין צורך נוסף
 
אם אתה צעיר בתחילת הדרך המקצועית או אם אתה צופה גידול עתידי בשכר זאת אופציה טובה מאוד שנותנת מענה לנכות מלאה וצמיתה (אחרת אתה מקבע את השכר איתו נקלעת לאבדן כושר עבודה)
כאמור מדובר בתוספת ביטוחית אז אם יש לך מקורות אחרים שאפשר יהיה לצרוך כמו ש @FIYaacov כתב, אז אין צורך נוסף
לא מבוגר ולא צעיר בהקשרים של עבודה ופנסיה. יכולת ההשתכרות הצטמצמה וככל שעובר הזמן תקופות האבטלה גדלות. מלבד חשבון השקעות דיי קטן וקרן השתלמות כצמאי פטור (משמע פחות הטבת מס) אין לי מקורות אחרים. גם ככה הסכומים לא גדולים ויהיה לי מאוד קשה בעתיד, אז לפחות עוד כרית ביטחון קטנה לעת מצוא תעזור לי.
 
נערך לאחרונה ב:
למשל, אם המעסיק מפריש 6% לפיצויים וצריך להשלים 2.33% בפיטורים. נניח ובחרת מסלול בסיכון גבוה והשוק יורד, הוא יצטרך להשלים יותר מכיסו.
מעניין, לא הכרתי את זה.
וזה עובד גם לכיוון ההפוך? אם הוא מפריש 6 והשוק עולה, ייתכן והוא יצטרך לשלים פחות מ 2.33?
 
וזה עובד גם לכיוון ההפוך? אם הוא מפריש 6 והשוק עולה, ייתכן והוא יצטרך לשלים פחות מ 2.33?
הוא עדיין ישלים ל-2.33, אבל צריך להוציא מכיסו פחות. אז האינטרס של המעסיק זה לשלוט על ההוצאה העתידית שלו.
 
וזה עובד גם לכיוון ההפוך? אם הוא מפריש 6 והשוק עולה, ייתכן והוא יצטרך לשלים פחות מ 2.33?
כל הדיון מתחיל מהסוגיה האם העובד חתום על סעיף 14.
אם העובד חתום על סעיף 14 - כל הרווחים (והפסדים)שייכים לעובד. אם המעסיק הפקיד 6% והעובד עזב בנסיבות המזכות בפיצויי פיטורים המעסיק ישלים לו 28% (2.33) בהתאם לשכר האחרון והוותק.
אם העובד לא חתום על סעיף 14 - הרווחים והפסדים שייכים למעסיק ולכן המעסיק חושש מעבר למסלול מנייתי. וזה רלוונטי גם לצד ההפוך, במידה שהרווחים יעלו על החובה העתידית של המעסיק הוא לא יצטרך להשלים פיצויים
 
שוחחתי עם מוקד השירות לגבי שינוי מסלול של הפיצויים בפנסיה וגם לגבי הצטרפות לקצבת נכות מתפתחת. לגבי שניהם הם לא יכלו לעזור לי בטענה שכל זה מתבצע רק דרך סוכן פנסיה. אני לא מוכן לשכור את שירותיו של סוכן פנסיה!

מה ניתן לעשות?
 
שוחחתי עם מוקד השירות לגבי שינוי מסלול של הפיצויים בפנסיה וגם לגבי הצטרפות לקצבת נכות מתפתחת. לגבי שניהם הם לא יכלו לעזור לי בטענה שכל זה מתבצע רק דרך סוכן פנסיה. אני לא מוכן לשכור את שירותיו של סוכן פנסיה!

מה ניתן לעשות?
באתר של הקרן יש קטגוריה של "טפסים" - תמצא את הטפסים המתאימים, תמלא אותם, ותשלח לכתובת המתאימה (רשומה על הטופס, או דיגיטלי באתר).
 
באתר של הקרן יש קטגוריה של "טפסים" - תמצא את הטפסים המתאימים, תמלא אותם, ותשלח לכתובת המתאימה (רשומה על הטופס, או דיגיטלי באתר).
תודה.

האמת שאני מעוניין למצוא מסלול מדד מניות עולמי מפוזר מספיק והגון. לא מצליח לראות את הקצאת הנכסים של המסלול הכשר הזה במגדל, למישהו יש מושג כיצד משיגים את המידע? הוא לא זמין בשקופית השיווקית של המסלול הזה וגם קשה לי ללקט את המידע הזה מאקסל "רשימת הנכסים" שמגדל מחוייבים לספק לפי חוק.

למה בישראל הכל תמיד נגד האזרח הפשוט? :/
 
מתוך עניין- איזה אינטרס יש למעסיק להגביל את המסלול שכספי הפיצויים יהיו מושקעים בו? איך עובד העיניין הזה?
לי גם יש כזה סיפור כרגע והסבירו לי שבאופן אוטומטי זה הולך למסלול ברירת מחדל=כך שזה לא באמת ענין של המעסיק בדווקא{הכסף של הפיצויים שונה מהגמל במסלול הברירת מחדל} מכיון וזה כסף שמיועד לזמן קרוב יותר} ואם רוצים לשנות צריך אישור מעסיק
 
כל הדיון מתחיל מהסוגיה האם העובד חתום על סעיף 14.
אם העובד חתום על סעיף 14 - כל הרווחים (והפסדים)שייכים לעובד. אם המעסיק הפקיד 6% והעובד עזב בנסיבות המזכות בפיצויי פיטורים המעסיק ישלים לו 28% (2.33) בהתאם לשכר האחרון והוותק.
אם העובד לא חתום על סעיף 14 - הרווחים והפסדים שייכים למעסיק ולכן המעסיק חושש מעבר למסלול מנייתי. וזה רלוונטי גם לצד ההפוך, במידה שהרווחים יעלו על החובה העתידית של המעסיק הוא לא יצטרך להשלים פיצויים
אבל מי שהתחיל לעבוד אחרי שנת 2008 אז סעיף 14 חל באופן אוטומטי , והמעסיק צריך להשלים 28% ללא קשר לעליות/ ירידות שהיו בכסף שנצבר ,
אז אין לו סיבה לא לחתום . אני טועה ?
 
אז אין לו סיבה לא לחתום
אם העובד חתום על סעיף 14 או שחל עליו צו הרחבה אין סיבה למעסיק לא לחתום
יכל להיות שהמעסיק עצמו לא מודע למשמעות הצו או למשמעות של סעיף 14
 

פתחו חשבון למסחר עצמאי

פסגות טרייד

ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון

מיטב טרייד

ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪5,000
פתיחת חשבון

אקסלנס טרייד

ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
מינימום: ₪10,000
פתיחת חשבון
פסגות טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.06% מעסקה (מינימום ₪2 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה)
דמי ניהול: ללא דמי ניהול
פתיחת חשבון
מיטב טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪5,000
ישראל: 0.08% מעסקה (מינימום ₪4.65 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשנתיים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
אקסלנס טרייד
מינימום לפתיחת חשבון: ₪10,000
ישראל: 0.07% מעסקה (מינימום ₪3 לפעולה)
ארה"ב: 1¢ למניה (מינימום $6 לפעולה או $5 ב-IBKR)
דמי ניהול: פטור לשלוש שנים, אח״כ ₪15
פתיחת חשבון
גילוי נאות: האתר מקבל תגמול בגין פתיחת חשבון דרך הקישורים. אין באמור משום ייעוץ השקעות או שיווק השקעות.
באינפיניטי, לא במגדל.והם מפרסמים כל רבעון רשימת נכסים רבעונית ואפשר לראות במדויק.
למשל:

הקצאה לפי מה שכתוב באתר שלהם:

סה"כ עו"ש 11.11%
אג"ח ממשלתי 6.81%
אג"ח קונצרני אין נתון לתקופה
סה"כ מניות מתיק 42.91%
הלוואות לעמיתים אין נתון לתקופה
אחר 5.20%

זה נחשב מבחינתם ל-"פנסיה מקיפה פאסיבי- עוקב מדדי מניות"?
ועולמי?
 
נושאים דומים
פותח הנושא כותרת פורום תגובות תאריך
K שלוש שאלות שוק ההון 8
G תיק השקעות בגובה שלוש מיליון שח שוק ההון 56
M מס שבח - שלוש דירות ירושה נדל"ן 13
B אמונדי הודיעה כי תפסיק לשווק את שלוש קרנות הסל של ליקסור שוק ההון 2
deussex המלצה למצלמות אבטחה לבית עלות טובה מול תועלת (זוג/שלוש מצלמות + מנגנון מקליט) אוף טופיק 19
ק השקעה באג״ח למשך שנתיים- שלוש או פק״מ בארה״ב שוק ההון 2
ת חידוש טופס W-8BEN כל שלוש שנים שוק ההון 7
Y כמה שאלות לגבי דוח שנתי למס מיסים 3
מ שאלות דיווח שנתי של עובד הייטק עם חשבון השקעות רגיל בבנק מיסים 4
B שאלות על פינוי בינוי במסגרת התחדשות עירונית בשלב התחלתי נדל"ן 16
א שאלות לגבי ביטוח דירה של הוריי נדל"ן 2
SolidAce שאלות תם - משיכה מקרן השתלמות פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
ה שאלות על מגן מס וקיזןזי מס שוק ההון 1
ד כמה שאלות על תשלום ביטוח לאומי כעצמאי קטן מיסים 11
A שאלות לגבי מעבר לאמישראגז כספק חשמל פרטי: צרכנות פיננסית 2
ה מעבר משכיר לעצמאי - שאלות לגבי התנהלות אופטימלית פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
N שאלות על קרן פנסיה משלימה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B שאלות על ירושת חלק מדירה עם משכנתא נדל"ן 1
N איך מערכות המסחר של IBI ופסגות + שאלות ספציפיות ברוקרים ופלטפורמות מסחר 0
א שאלות למציאת המאזן המושלם פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 2
B שאלות על ירושה של תיק השקעות שוק ההון 4
M צ'ארלס שוואב - העברת כסף והמרה כמה שאלות שוק ההון 4
M מספר שאלות לגבי צארלס שוואב שוק ההון 15
M שאלות לגבי הבייסיק ונילה וה- paspportcard pay צרכנות פיננסית 6
Echelon שאלות לגבי זכיה בהגרלת המשך של "דירה בהנחה" בעקבות ביטול של זוכה אחר נדל"ן 11
N שאלות על ביטוח חיים צרכנות פיננסית 3
מ שאלות מטופשות שיש לי בעניין מיסוי ואין לי את מי לשאול אוף טופיק 7
ה שינוי כיוון והרבה שאלות פתוחות התפתחות אישית 6
G שאלות לגבי עסקת שרשרת נדל"ן 2
N האם יש לכם איש קשר בIRA שאותו אתם יכולים לשאול שאלות? ברוקרים ופלטפורמות מסחר 3
F כמה שאלות בנוגע לטופס 134 - נספח להחזר מס לשכירים מיסים 4
G שאלות על פנסיה - איחוד קופות/מעבר קרן, עיתוי משיכה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 4
ז עצמאי שאינו עונה להגדרה - הכנסות שלא מעבודה - ביטוח לאומי - 2 שאלות מיסים 2
I כמה שאלות בנוגע לתמורה בפינוי בינוי על פי חוזה ונספח נדל"ן 12
נ אני מתחיל. אשמח לכמה שאלות...=) מיסים 1
S שאלות בנושא מכירת RSU ואופטימיזציית מס שוק ההון 10
S 2 שאלות בנושא תיק השקעות ופיצויים פטורים ממס שוק ההון 28
S שאלות בעניין טופס שנתי להחזר מס מיסים 4
ג מספר שאלות לגבי חלק י"א בטופס 1301 ורישום הפסד בעסק מיסים 11
Y שאלות לגבי מעבר בנק צרכנות פיננסית 5
ח שאלות לגבי RSU - שיקולים להחזיק או למכור? מיסוי? שוק ההון 4
D כמה שאלות שנוגעות לקרן פנסיה פנסיה, גמל וקרנות השתלמות 5
N שאלות של אזרחי אמריקאי שוק ההון 3
A שאלות לגבי תואר בכלכלה התפתחות אישית 5
M כמה שאלות על ביטוח חיים וביטוח מבנה נדל"ן 5
מ החזר מס על שנת 2024 שאלות שלא מצאתי אליהן תשובות ברורות מיסים 6
א שאלות נושא מיסוי - ירושה מורכבת מכמה חלקים מיסים 6
ח שאלות לגבי גניבת מטבע XRP, איפה הטעות? קריפטו והשקעות אלטרנטיביות 4
T שאלה בסיסית בהשקעות - S&P 500 + שאלות כלליות שוק ההון 19
SolidAce שאלות בסיסיות על עקרונות במשכנתא נדל"ן 4

נושאים דומים

Back
למעלה