אלוקים לא משחק בקוביות
משתמש רגיל
- הצטרף ב
- 19/12/25
- הודעות
- 132
- דירוג
- 67
היי חברים,
אם מישהו יודע ויכול לעזור זה יהיה נפלא:
1. בחרתי מסלול S&P500 והמעסיק האחרון שלי לא היה מוכן לאשר את זה לגבי מרכיב הפיצויים. אני כבר לא עובד אצלו מעל שנה ואין לי מעסיק חדש כרגע. מובטל. האם החוק מאפשר בשלב כלשהו לקחת את האחוז הזה מהקרן ולייעד אותו ל-S&P500 בלי אישור? או שגם בעוד 30 שנה המרכיב הזה ישאר במסלול תלוי גיל?
2. אם אין אפשרות, האם זה עלול להוות רמז עבה לכך שהמעסיק לשעבר יתנגד לשחרר את הסכום הזה ביום שאבקש אותו כקצבה או כסכום חד-פעמי?
3. בדוח הרבעוני רשום שגבו ממני כמה מאות שקלים בגין "עלות ביטוח לסיכוני נכות". מישהו יודע במה מדובר והאם אפשר ורצוי לבטל?
* קצבת נכות כפולה - קיים
* קצת נכות מתפתחת - לא קיים
תודה מראש, מקרב לב.
אם מישהו יודע ויכול לעזור זה יהיה נפלא:
1. בחרתי מסלול S&P500 והמעסיק האחרון שלי לא היה מוכן לאשר את זה לגבי מרכיב הפיצויים. אני כבר לא עובד אצלו מעל שנה ואין לי מעסיק חדש כרגע. מובטל. האם החוק מאפשר בשלב כלשהו לקחת את האחוז הזה מהקרן ולייעד אותו ל-S&P500 בלי אישור? או שגם בעוד 30 שנה המרכיב הזה ישאר במסלול תלוי גיל?
2. אם אין אפשרות, האם זה עלול להוות רמז עבה לכך שהמעסיק לשעבר יתנגד לשחרר את הסכום הזה ביום שאבקש אותו כקצבה או כסכום חד-פעמי?
3. בדוח הרבעוני רשום שגבו ממני כמה מאות שקלים בגין "עלות ביטוח לסיכוני נכות". מישהו יודע במה מדובר והאם אפשר ורצוי לבטל?
* קצבת נכות כפולה - קיים
* קצת נכות מתפתחת - לא קיים
תודה מראש, מקרב לב.