שלום לכולם, קודם כל אני מקווה שזה מתאים לפורום הזה, אם לא ניתן להעביר כמובן לאוף-טופיק.
יש ברשותי עוסק פטור (אני עוסק במכירת מוצרים באמזון), ועקב נהלים חדשים של אמזון אני כנראה אצטרך לעבור להיות עוסק מורשה. את הנהלת החשבונות עצמה אני מבצע באופן עצמאי בתוכנה אינטרנטית, כאשר אני מתייעץ עם רואה החשבון שלי לגבי אילו הוצאות מוכרות ומה הסכומים שצריך להזין.
אני מחפש כעת להוזיל את עלות שירותי ראיית החשבון שלי, אני כרגע משלם לרואה החשבון הנוכחי שלי 250 ש"ח בחודש עבור הנהלת חשבונות (שאינני באמת צריך), ייצוג מול רשויות המס, הגשת דו"ח שנתי, וכמובן ייעוץ ושאלות שוטפות. זה סכום יקר מאוד בשבילי, והשירות הכי זול שמצאתי ש"כולל הכל" הוא 199 ש"ח לחודש עבור עוסק מורשה.
יש את השירות של ifreelance (גילוי נאות אני משתמש בתוכנה שלהם להנהלת החשבונות) של רואה חשבון אישי ב-100 ש"ח בחודש שניתן להתייעץ איתו באופן שוטף, לעבור על הנתונים שהזנתי אם אין טעויות, ופגישה רבעונית, ובנוסף אני צריך לשלם על הגשת דו"ח שנתי אך במחיר מוזל. החיסרון הוא שאין ייצוג מול רשויות המס, כלומר זה אינו רואה החשבון האישי שלי, אלא רואה חשבון של החברה שאני מתייעץ עמו.
את הנהלת החשבונות אני יודע לבצע באופן עצמי, כנ"ל לגבי תשלומי המע"מ והמקדמות, ואין לי בעיה ללמוד עוד במה שצריך. החשש שלי הוא שבמידה ואני מבצע טעות כלשהי, אין לי את הייצוג מול רשויות המס ואני אצטרך לרכוש אותו בעצמי.
רציתי לשאול האם יש כאן מישהו שבעל עסק (אם זה פטור, מורשה, או בע"מ) עד כמה קריטי הייצוג מול רשויות המס? וכיצד אתם ממליצים לנהל את החשבונות?
פשוט חבל לי לשלם סכומים גבוהים כל חודש, לדברים שאני יכול לעשות בעצמי עם שאלות מדי פעם, ודו"ח שנתי שבכל מקרה לרוב אני משלם בנפרד...
תודה מראש לעונים.
יש ברשותי עוסק פטור (אני עוסק במכירת מוצרים באמזון), ועקב נהלים חדשים של אמזון אני כנראה אצטרך לעבור להיות עוסק מורשה. את הנהלת החשבונות עצמה אני מבצע באופן עצמאי בתוכנה אינטרנטית, כאשר אני מתייעץ עם רואה החשבון שלי לגבי אילו הוצאות מוכרות ומה הסכומים שצריך להזין.
אני מחפש כעת להוזיל את עלות שירותי ראיית החשבון שלי, אני כרגע משלם לרואה החשבון הנוכחי שלי 250 ש"ח בחודש עבור הנהלת חשבונות (שאינני באמת צריך), ייצוג מול רשויות המס, הגשת דו"ח שנתי, וכמובן ייעוץ ושאלות שוטפות. זה סכום יקר מאוד בשבילי, והשירות הכי זול שמצאתי ש"כולל הכל" הוא 199 ש"ח לחודש עבור עוסק מורשה.
יש את השירות של ifreelance (גילוי נאות אני משתמש בתוכנה שלהם להנהלת החשבונות) של רואה חשבון אישי ב-100 ש"ח בחודש שניתן להתייעץ איתו באופן שוטף, לעבור על הנתונים שהזנתי אם אין טעויות, ופגישה רבעונית, ובנוסף אני צריך לשלם על הגשת דו"ח שנתי אך במחיר מוזל. החיסרון הוא שאין ייצוג מול רשויות המס, כלומר זה אינו רואה החשבון האישי שלי, אלא רואה חשבון של החברה שאני מתייעץ עמו.
את הנהלת החשבונות אני יודע לבצע באופן עצמי, כנ"ל לגבי תשלומי המע"מ והמקדמות, ואין לי בעיה ללמוד עוד במה שצריך. החשש שלי הוא שבמידה ואני מבצע טעות כלשהי, אין לי את הייצוג מול רשויות המס ואני אצטרך לרכוש אותו בעצמי.
רציתי לשאול האם יש כאן מישהו שבעל עסק (אם זה פטור, מורשה, או בע"מ) עד כמה קריטי הייצוג מול רשויות המס? וכיצד אתם ממליצים לנהל את החשבונות?
פשוט חבל לי לשלם סכומים גבוהים כל חודש, לדברים שאני יכול לעשות בעצמי עם שאלות מדי פעם, ודו"ח שנתי שבכל מקרה לרוב אני משלם בנפרד...
תודה מראש לעונים.